Page 1 of 22

Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Saturday 17/12/2005 1:55
by wefer
De El Punt:
-----------------------------------
El nou traçat del perllongament dels Ferrocarrils a Terrassa evita passar sota els edificis més antics

Les obres costaran 321 milions i s'acabaran amb un any de retard

JORDI ALEMANY. Terrassa

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat ja ha fet públic, després d'un any, el traçat modificat del perllongament del tren a Terrassa. El nou traçat evita passar per sota d'edificacions antigues i carrers estrets, com havien demanat l'Ajuntament i els veïns després de l'esfondrament del Carmel. Les obres començaran al juny, costaran 321 milions i s'acabaran al 2009, un any després del previst.

Des de dilluns el projecte està en fase d'exposició al públic perquè s'hi puguin presentar al·legacions, així com l'estudi d'impacte ambiental, després d'haver-se redactat durant gairebé un any, quan el govern tripartit de la Generalitat va anunciar que les obres es farien en un sola fase i no en dues com havia projectat l'anterior govern i que canviava el sistema constructiu d'un tram per fer servir tuneladora i no el sistema austríac en mina -l'utilitzat al Carmel-. L'argument era que d'aquesta manera s'escurçaria dos anys el calendari d'obres, previst inicialment per al 2010, però l'esfondrament del Carmel va provocar una allau de dubtes entre els veïns dels vuit barris afectats i el mateix consitori, que van crear una comissió de seguiment i van demanar que es doblessin les mesures de seguretat i s'evités passar per sota d'algunes edificacions del centre històric, com ara la catedral del Sant Esperit.
La inclusió d'aquestes mesures de seguretat i el fet que les excavacions arqueològiques duressin vuit mesos més del compte han acabat retardant el calendari d'obres un any i està previst acabar tot el recorregut de 3,6 quilòmetres a final del 2009. Encara està pendent, però, que s'acabi la redacció del projecte constructiu del doble túnel perquè els treballs puguin començar al juny. Tota l'obra costarà 321 milions d'euros.

Estació en obres
Tot i que fa unes setmanes el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, va dir que les obres de l'estació UPC-Vallparadís -la primera que havia d'estar acabada- s'aturaven fins que no acabessin els treballs arqueològics que havien de durar 18 mesos, vuit més dels previstos, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques va comunicar ahir que els treballs no estan aturats, però sí que van a un ritme més lent. La Generalitat descarta definitivament que el projecte de l'estació es modifiqui de nou si es troben les restes de l'homínid més antic de Catalunya, una possibilitat que també havia apuntat el mateix Nadal. A banda d'aquesta estació de quatre plantes subterrànies que tindrà 328 places de pàrquing, també es treballa en la construcció de la de Can Roca i s'ha de fer un intercanviador amb la línia de Renfe.

Planillo

Posted: Saturday 17/12/2005 13:20
by Santfeliuenc
Hola,

¿Algún planillo entre manos que podamos consultar para ver el recorrido?

:D

Saludos,
Sergio

Re: Planillo

Posted: Monday 19/12/2005 10:21
by Danzig
Santfeliuenc wrote:Hola,

¿Algún planillo entre manos que podamos consultar para ver el recorrido?

:D

Saludos,
Sergio
aqui tienes un par, machote:

Image

Image

Re: planos

Posted: Monday 19/12/2005 19:05
by Santfeliuenc
Hola,

Gracias por los planos.

Eso de "antiguo trazado" ¿qué significa? ¿que por ahí iba ya algo o que eso fue lo que inicialmente se propuso como ampliación y que ahora se hará por donde marca la línea azul? ¿no parece un giro un poco cerrado y pronunciado?

Saludos,
Sergio

Re: planos

Posted: Monday 19/12/2005 21:38
by UT596001
Santfeliuenc wrote:Hola,

Gracias por los planos.

Eso de "antiguo trazado" ¿qué significa? ¿que por ahí iba ya algo o que eso fue lo que inicialmente se propuso como ampliación y que ahora se hará por donde marca la línea azul? ¿no parece un giro un poco cerrado y pronunciado?

Saludos,
Sergio
Exactamente, es eso qué comentas.

Posted: Tuesday 21/02/2006 23:47
by victorcasta
Rescato aquest tema per, a part de demanar si algú te informació respecte al projecte constructiu, és exposar el que vaig sentint per la feina (al ser un lloc on hi transita molt tipus de gent de diversos sectors) sobre que a Terrassa s'ha proposat una alternativa al traçat modificat.

Veïns del centre, el traçat els passa per sota de les seves finques (passa just per sota de l'edifici on jo treballo), estan amoïnats per les obres, ja que el subsòl de Terrassa, i el del centre, està ple de mines d'aigua i en alguns trossos el subsòl es tou i porós. Per evitar-ho, proposen, ni més ni menys!!, que, pujant per la Rambleta del Pare Alegre, tombi cap a la Carretera de Montcada fins el Parc de Vallparadís, i alguns, fins i tot, que el traçat enfili el torrent de Vallparadís des d'abaix de tot, cap a Can Jofresa i Santa Margarida.

A part de que, aquestes propostes, son autèntiques begenades i no tenen cap sentit -al meu parer-, aquestes no són una bona alternativa al què es pretén fer amb aquest perllongament, que és sol·lucionar la mobilitat tan desastrosa que hi ha ara, a Terrassa, ja que d'aquesta manera s'anul·la, sense cap tipus de contemplacions, l'actual Terrassa-Rambla, pel simple capritx dels veïns del centre (els que viuen a Terrassa, ja sabran quin tipus de gent hi viu, al centre), fent, d'aquesta manera, que la zona de la Rambla, i part del barri de Can Aurell es quedin sense estació de ferrocarril havent-la anar a buscar a Vallparadís o a l'Estació del Nord. Pel què sembla, ni l'Ajuntament ni el PTOP els hi fan cas.

M'agradaria que expossesiu què en penseu, per això us adjunto un plànol amb els traçats actuals, projectats, i les alternatives presentades.

Posted: Wednesday 22/02/2006 13:52
by UT596001
Jo també ho vaig llegir ahir al Diari de Terrassa i vaig pensar que aquesta proposta "alternativa" no té ni cap ni peus. A més que esgrimien que amb el "seu" traçat es podria parlar que Terrassa tingués metro. :x

P.D: Ja que el títol del fil és "Prolongació a Terrassa i Sabadell... S'en sap quelquom de la prolongació dels FGC a Sabadell?

Posted: Wednesday 22/02/2006 17:26
by marcel
victorcasta wrote:Rescato aquest tema per, a part de demanar si algú te informació respecte al projecte constructiu, és exposar el que vaig sentint per la feina (al ser un lloc on hi transita molt tipus de gent de diversos sectors) sobre que a Terrassa s'ha proposat una alternativa al traçat modificat.

Veïns del centre, el traçat els passa per sota de les seves finques (passa just per sota de l'edifici on jo treballo), estan amoïnats per les obres, ja que el subsòl de Terrassa, i el del centre, està ple de mines d'aigua i en alguns trossos el subsòl es tou i porós. Per evitar-ho, proposen, ni més ni menys!!, que, pujant per la Rambleta del Pare Alegre, tombi cap a la Carretera de Montcada fins el Parc de Vallparadís, i alguns, fins i tot, que el traçat enfili el torrent de Vallparadís des d'abaix de tot, cap a Can Jofresa i Santa Margarida.

A part de que, aquestes propostes, son autèntiques begenades i no tenen cap sentit -al meu parer-, aquestes no són una bona alternativa al què es pretén fer amb aquest perllongament, que és sol·lucionar la mobilitat tan desastrosa que hi ha ara, a Terrassa, ja que d'aquesta manera s'anul·la, sense cap tipus de contemplacions, l'actual Terrassa-Rambla, pel simple capritx dels veïns del centre (els que viuen a Terrassa, ja sabran quin tipus de gent hi viu, al centre), fent, d'aquesta manera, que la zona de la Rambla, i part del barri de Can Aurell es quedin sense estació de ferrocarril havent-la anar a buscar a Vallparadís o a l'Estació del Nord. Pel què sembla, ni l'Ajuntament ni el PTOP els hi fan cas.

M'agradaria que expossesiu què en penseu, per això us adjunto un plànol amb els traçats actuals, projectats, i les alternatives presentades.
I la gent que estudia a l'universitat de Terrassa que arriba cada dia amb tren? I no es que siguin presisament quatre gats...

Posted: Wednesday 22/02/2006 17:33
by victorcasta
marcel wrote:I la gent que estudia a l'universitat de Terrassa que arriba cada dia amb tren? I no es que siguin presisament quatre gats...
És per això que crec que la millor solució és l'actual.

Posted: Wednesday 22/02/2006 17:37
by marcel
Llavors soc jo que ja no se ni llegir... :D

Es liciten obres perllongament FGC Terrassa i intercambiador

Posted: Wednesday 02/08/2006 18:53
by trainman
Es liciten les obres dels túnels del perllongament d’FGC a Terrassa i de l’intercanviador amb Renfe
Data: 2/8/2006

El Diari Oficial de la Generalitat publica avui l’anunci d’inici de la licitació de les obres dels túnels i de l’intercanviador amb Renfe corresponents al perllongament de la línia d’FGC a Terrassa. Aquesta actuació permetrà dotar Terrassa d’una xarxa de metro, amb tres noves estacions en punts estratègics de la ciutat, i millorar les seves connexions amb transport públic amb la comarca i l’àrea metropolitana. Actualment, s’estan construint dues de les estacions previstes, Can Roca i UPC-Vallparadís. Les obres que ara es liciten per un import de 231,7 MEUR, començaran aquesta tardor i conclouran a finals de 2009. El conjunt de l’obra, incloent l’acabat de les estacions i instal·lacions, suposarà una inversió total d’uns 321 MEUR.

El nou metro de Terrassa



El perllongament de la línia d’FGC a Terrassa suposarà tota una transformació de la mobilitat en transport públic en aquesta ciutat. Així, aquesta actuació contribuirà a millorar tant les connexions entre Terrassa, la comarca del Vallès Occidental, Barcelona i l’àrea metropolitana, com els moviments interns al municipi, ja que la ciutat comptarà amb una xarxa de metro pròpia, integrada en el sistema de transport metropolità.



L’actuació permetrà dotar la ciutat de tres estacions que donaran servei al centre històric, a la zona universitària i a una zona de creixement a més d’un potent intercanviador d’FGC-Renfe. Es preveu que els combois començaran a circular per la línia perllongada el 2010.

Aquest termini inclou les excavacions que s’estan desenvolupant a la zona de l’estació d’UPC-Vallparadís. El traçat del perllongament transcorrerà a través d’un doble túnel de 6,75 metres de diàmetre de via única fet amb tuneladora, tret de les zones de les estacions que es farà a celobert o en mina.

La planificació d’obres preveu fer un primer túnel des de Can Roca fins a l’estació Rambla, desmuntar la tuneladora en aquest punt i tornar-la a ubicar a Can Roca des d’on es farà el segon túnel.



Aquesta opció permet una millor adequació a les necessitats del traçat i les característiques del terreny. D’altra banda, el mètode constructiu per tuneladora permet minimitzar l’afectació sobre la superfície i maximitza les condicions de seguretat de l’obra.

El perllongament de la línia d’FGC comença després de la cua de maniobres existent a continuació de l’estació de Terrassa-Rambla. El traçat va endirecció nord girant després a la dreta passant sota el Mercat de la Independència per darrere del Raval Montserrat i de l’Ajuntament de Terrassa. Posteriorment, el túnel entra en una recta pel centre i després gira a l’esquerra fins a arribar a l’estació UPC-Vallparadís. Des d’aquí, segueix en direcció ascendent fins a l’estació de l’intercanviador FGC-Renfe. Finalment, continua el traçat recte en sentit nord fins a la darrera estació de Can Roca on també s’ubicarà la cua de maniobres.

Tres noves estacions

Les noves estacions permetran donar servei a zones de creixement de Terrassa, a l’àrea universitària i a equipaments sanitaris –Hospital Mútua de Terrassa i Hospital de Sant Llàtzer– i espais històrics i culturals –com el conjunt de les esglésies de Sant Pere, el castell-cartoixa de Vallparadís o el Museu Tèxtil. Un cop ampliada la línia d’FGC al seu pas per Terrassa, es preveu que la utilitzin prop de 32.000 viatgers diàriament, el doble que en l’actualitat.

· UPC-Vallparadís:aquesta estació està actualment en construcció i els treballs s’estan compaginant amb les excavacions arqueològiques. La instal·lació acollirà un aparcament de 293 places que estava previst construir en un edifici annex. D’altra banda, a l’entorn immediat de l’estació, el parc de Vallparadís, es construiran dos calaixos, un per cada sentit de la marxa, que permetran reurbanitzar el parc sense haver d’esperar que la tuneladora passi les dues vegades. En aquest sentit, es preveu restituir la part més gran possible dels calaixos i de la urbanització del parc de cara al primer semestre de 2007.



· Intercanviador FGC-Renfe:aquesta estació afavorirà la intermodalitat al municipi en connectar les dues línies de ferrocarril. Es preveu que la línia d’FGC passi per sota de l’actual línia de Renfe amb un únic vestíbul a dos nivells.

· Can Roca: actualment en construcció. Ja s’ha construït una part de l’estació i ara s’inicia la resta d’obra que es durà a terme a cel obert.

Informació a la ciutadania

La voluntat de la Generalitat ha estat en tot moment facilitar el màxim d’informació possible als ciutadans sobre aquest projecte que suposa una millora molt notable en la mobilitat a Terrassa. Així, amb l’inici dels treballs de perllongament, es va instal·lar un punt d’atenció al ciutadà (PAC) a l’avinguda de Jacquard, al costat de les obres al parc de Vallparadís que per Setmana Santa va ser substituït per un nou punt d’informació en un local cedit per l’Ajuntament a l’antiga seu del Centre Excursionista de Terrassa, al Raval de Montserrat. En aquest espai, la ciutadania pot visitar una exposició sobre aquest projecte i rebre informació i plantejar dubtes i suggeriments pel que fa a les obres.

Paral·lelament, el DPTOP ha presentat el projecte en diverses assemblees amb el veïnat dels barris per on transcorre el traçat.

Així mateix, el projecte que avui es licita va rebre una cinquantena d’al·legacions, que s’han tingut en consideració per a la redacció definitiva del projecte. El DPTOP ha respost per escrit i de manera personalitzada aquestes al·legacions incloent una explicació argumentada dels motius pels quals s’ha acceptat o desestimat.



Licitació d’una campanya d’inspeccions dels edificis

D’altra banda, avui també s’ha licitat una campanya d’inspecció de les estructures dels edificis per on passarà el nou tram de la línia d’FGC per un import d’1,1 MEUR. Aquesta campanya s’adjudicarà properament a una empresa externa i consistirà en un seguit d’inspeccions prèvies als edificis, locals comercials i aparcaments dins de la zona d’estudi.

L’objectiu de les inspeccions prèvies és documentar l’estat actual de conservació de les construccions per a utilitzar-la de referència abans, durant i després de les obres, i garantir als propietaris dels edificis un document fidel de l’estat de les construccions davant de qualsevol afecció durant la seva vida útil.

Finalment, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, l’Ajuntament i diverses associacions ciutadanes han constituït una comissió de seguiment amb l’objectiu d’anar avaluant el desenvolupament dels treballs.

http://www10.gencat.net/ptop/AppJava/ca ... s_t_ne.jsp#

Posted: Wednesday 02/08/2006 18:55
by trainman
La Generalitat licita les obres del túnels del perllongament de Ferrocarrils
També s'ha tret a concurs l'intercanviador amb la línia de Renfe

El Diari Oficial de la Generalitat publica aquest dimecres l'anunci de la licitació de les obres dels túnels del perllongament dels Ferrocarrils i de l'intercanviador amb RENFE. Els treballs, que es liciten per un import de 231,7 milions d'euros, començaran aquesta tardor i acabaran a finals de 2009. Es preveu que els combois començaran a circular el 2010.

El traçat del perllongament transcorrerà a través d'un doble túnel de 6,75 metres de diàmetre de via única, fet amb tuneladora, tret de les zones de les estacions que es farà a celobert o en mina. La planificació d'obres preveu fer un primer túnel des de Can Roca fins a l'estació Rambla, desmuntar la tuneladora en aquest punt i tornar-la a ubicar a Can Roca des d'on es farà el segon túnel. El perllongament comença després de la cua de maniobres de l'estació Terrassa-Rambla.

El traçat va en direcció nord girant després a la dreta passant sota el Mercat de la Independència, per darrere del Raval de Montserrat i l'Ajuntament. Posteriorment, el túnel entra en una recta pel centre i després gira a l'esquerra fins a arribar a l'estació UPC-Vallparadís. Des d'aquí, segueix en direcció ascendent fins a l'estació de l'intercanviador amb la RENFE, a l'Estació del Nord. En aquest punt està previst que la línia de Ferrocarrils passi per sota la de Renfe, amb un únic vestíbul a dos nivells.

Finalment, continua el traçat en sentit nord fins a la darrera estació de Can Roca on també s'ubicarà la cua de maniobres. A l'estació de Vallparadís, que ja està en construcció, es faran dos calaixos, un per cada sentit de la marxa, que permetran reurbanitzar el parc sense haver d'esperar que la tuneladora passi les dues vegades.

Així es preveu que la reurbanització del parc estigui enllestida el primer semestre del 2007. Un cop ampliada la línia de Ferrocarrils al seu pas per Terrassa, es preveu que la utilitzin prop de 32 mil viatgers diàriament, el doble que ara. Segons el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, el projecte licitat ha rebut una cinquantena d'al·legacions, que s'han tingut en consideració per a la redacció definitiva del projecte.



Inspeccions als edificis afectats pels treballs
Paral·lelament a la licitació dels túnels, aquest dimecres també s'ha licitat una campanya d'inspecció de les estructures dels edificis per on passarà el nou tram de la línia dels Ferrocarrils, per un import d'1'1 milions d'euros. La campanya, que s'adjudicarà properament a una empresa externa, consistirà en un seguit d'inspeccions prèvies als edificis, locals comercials i aparcaments per on ha de passar la línia. L'objectiu de les inspeccions prèvies és documentar l'estat actual de conservació de les construccions per a utilitzar-la de referència abans, durant i després de les obres, i garantir als propietaris dels edificis un document fidel de l'estat de les construccions davant de qualsevol afectació.

http://www.e-newsterrassa.com/Agost_200 ... 020806.asp

Posted: Wednesday 02/08/2006 21:31
by Trenscat
Per fi arrenca de nou el perllongament de FGC a Terrassa. Esperem que es puguin complir els terminis previstos i no sorgeixin complicacions. Ja tinc ganes de poder agafar el "metro de Terrassa" que els agrada dir. :) Per cert, a l'estació d'Upc-Vallparadís espero que ens anunciin la correspondència amb el "Ferrocarril de Vallparadís". :D

No corris...

Posted: Wednesday 02/08/2006 21:43
by JaMiRo!
Trenscat wrote:Per fi arrenca de nou el perllongament de FGC a Terrassa. Esperem que es puguin complir els terminis previstos i no sorgeixin complicacions. Ja tinc ganes de poder agafar el "metro de Terrassa" que els agrada dir. :) Per cert, a l'estació d'Upc-Vallparadís espero que ens anunciin la correspondència amb el "Ferrocarril de Vallparadís". :D
No corris nano, voldràs dir el "tram urbà d'un tren de rodalia" més que no pas "metro"...

Perquè, en cas contrari, els de Sabadell* ja us han passat pel davant... :D

*Sabadell Nord, Sabadell Centre i Sabadell Sud es poden considerar com a "metro" de Sabadell? :D

Re: No corris...

Posted: Wednesday 02/08/2006 22:54
by Trenscat
JaMiRo! wrote:
Trenscat wrote:Per fi arrenca de nou el perllongament de FGC a Terrassa. Esperem que es puguin complir els terminis previstos i no sorgeixin complicacions. Ja tinc ganes de poder agafar el "metro de Terrassa" que els agrada dir. :) Per cert, a l'estació d'Upc-Vallparadís espero que ens anunciin la correspondència amb el "Ferrocarril de Vallparadís". :D
No corris nano, voldràs dir el "tram urbà d'un tren de rodalia" més que no pas "metro"...

Perquè, en cas contrari, els de Sabadell* ja us han passat pel davant... :D

*Sabadell Nord, Sabadell Centre i Sabadell Sud es poden considerar com a "metro" de Sabadell? :D
:pal

Re: No corris...

Posted: Wednesday 02/08/2006 22:56
by Pere
Trenscat wrote:
JaMiRo! wrote:
Trenscat wrote:Per fi arrenca de nou el perllongament de FGC a Terrassa. Esperem que es puguin complir els terminis previstos i no sorgeixin complicacions. Ja tinc ganes de poder agafar el "metro de Terrassa" que els agrada dir. :) Per cert, a l'estació d'Upc-Vallparadís espero que ens anunciin la correspondència amb el "Ferrocarril de Vallparadís". :D
No corris nano, voldràs dir el "tram urbà d'un tren de rodalia" més que no pas "metro"...

Perquè, en cas contrari, els de Sabadell* ja us han passat pel davant... :D

*Sabadell Nord, Sabadell Centre i Sabadell Sud es poden considerar com a "metro" de Sabadell? :D
:pal
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :bleah :bleah :bleah :bleah :bleah :victoria :victoria :victoria :sant :sant :sant :sant :anim :anim :anim :anim

Jo no he estat...

Posted: Wednesday 02/08/2006 22:56
by JaMiRo!
:sant :sant :sant :sant :sant

Posted: Thursday 03/08/2006 23:03
by trainman
Destinen un milió d'euros al control de l'estat dels edificis al traçat dels FGC a Terrassa

El govern ha subhastat el prolongament del metro vallesà

EMILI AGULLÓ. Terrassa
L'empresa pública GISA ha subhastat una campanya d'anàlisi estructural dels edificis que hi ha al llarg del nou traçat subterrani dels Ferrocarrils a Terrassa amb 1,1 milions. Els estudis serviran de referència durant les obres, que començaran a la tardor i acabaran el 2010. GISA també ha subhastat la resta del perllongament per 231,7 milions.


+ Nombrosos veïns han visitat els punts d'informació que s'han instal·lat a Terrassa. Foto: J.A.
El projecte definitiu del perllongament, que s'ha subhastat per 231,7 milions d'euros, es va refer després de l'esfondrament de les obres del metro al Carmel, però tot i així ha rebut una cinquantena llarga d'al·legacions que s'han tingut en compte en la redacció definitiva. A més a més, GISA ha anunciat la subhasta d'una campanya específica d'inspecció de les estructures de tots els edificis, locals comercials i aparcaments subterranis que hi ha al llarg del traçat.

Les anàlisis estructurals, pressupostades en 1,1 milions d'euros, aniran a càrrec d'una empresa externa al Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP). La documentació que s'elabori es prendrà com a referència durant les obres, i posteriorment tindrà valor davant qualsevol incidència que aparegui durant la vida útil dels immobles.

A banda de diverses reunions amb veïns i entitats per presentar-los el projecte i l'obertura de dos punts d'informació al públic, el PTOP, l'Ajuntament de Terrassa i diverses associacions locals han constituït una comissió de seguiment de l'evolució de l'obra, que ha aixecat un cert neguit entre els habitants i els comerciants del centre de la ciutat.

L'excavació del doble túnel es farà amb una tuneladora de 6,75 metres de diàmetre que perforarà en dues ocasions el subsòl del traçat, des de la futura estació de Can Roca –a la zona nord de la ciutat– fins a la cua de maniobres de l'actual Terrassa-Rambla, El nou projecte, però, evita el pas sota la catedral del Sant Esperit i alguns dels edificis més vells del nucli antic de Terrassa.

La construcció de dues de les tres noves estacions –UPC-Vallparadís i Can Roca– va començar el 2003. Fins ara, però, no s'havia subhastat la construcció de l'intercanviador subterrani de l'estació del Nord, que permetrà l'enllaç amb la línia R4 de Renfe. El projecte ha dissenyat un únic vestíbul a dos nivells, de manera que el túnel dels FGC passarà sota les vies de Renfe a 25 metres de profunditat.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2013719

Posted: Friday 04/08/2006 13:15
by Danzig
Execució de les obres del perllongament dels FGC a Terrassa. Infraestructura, superestructura de via i catenària. Tram: Túnel Terrassa-Rambla / Can Roca i estacions intercanviador RENFE i Can Roca.

http://www.gisa.es/gisa/servlet/Hom...itationID=46883

Inclou un PDF de 50 pàgines explicant-ho tot

Re: No corris...

Posted: Friday 04/08/2006 20:50
by UT596001
JaMiRo! wrote:
Trenscat wrote:Per fi arrenca de nou el perllongament de FGC a Terrassa. Esperem que es puguin complir els terminis previstos i no sorgeixin complicacions. Ja tinc ganes de poder agafar el "metro de Terrassa" que els agrada dir. :) Per cert, a l'estació d'Upc-Vallparadís espero que ens anunciin la correspondència amb el "Ferrocarril de Vallparadís". :D
No corris nano, voldràs dir el "tram urbà d'un tren de rodalia" més que no pas "metro"...

Perquè, en cas contrari, els de Sabadell* ja us han passat pel davant... :D

[i]*Sabadell Nord, Sabadell Centre i Sabadell Sud es poden considerar com a "metro" de Sabadell? :D [/i]
Hi ha gent que el fa servir per trajectes interns a Sabadell... perquè té la mateixa frequència que la línia de bus que la fa (la 1) i en canvi és molt més ràpid... :D