Perllongament d'FGC a Terrassa
Posted: Saturday 17/12/2005 1:55
De El Punt:
-----------------------------------
El nou traçat del perllongament dels Ferrocarrils a Terrassa evita passar sota els edificis més antics
Les obres costaran 321 milions i s'acabaran amb un any de retard
JORDI ALEMANY. Terrassa
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat ja ha fet públic, després d'un any, el traçat modificat del perllongament del tren a Terrassa. El nou traçat evita passar per sota d'edificacions antigues i carrers estrets, com havien demanat l'Ajuntament i els veïns després de l'esfondrament del Carmel. Les obres començaran al juny, costaran 321 milions i s'acabaran al 2009, un any després del previst.
Des de dilluns el projecte està en fase d'exposició al públic perquè s'hi puguin presentar al·legacions, així com l'estudi d'impacte ambiental, després d'haver-se redactat durant gairebé un any, quan el govern tripartit de la Generalitat va anunciar que les obres es farien en un sola fase i no en dues com havia projectat l'anterior govern i que canviava el sistema constructiu d'un tram per fer servir tuneladora i no el sistema austríac en mina -l'utilitzat al Carmel-. L'argument era que d'aquesta manera s'escurçaria dos anys el calendari d'obres, previst inicialment per al 2010, però l'esfondrament del Carmel va provocar una allau de dubtes entre els veïns dels vuit barris afectats i el mateix consitori, que van crear una comissió de seguiment i van demanar que es doblessin les mesures de seguretat i s'evités passar per sota d'algunes edificacions del centre històric, com ara la catedral del Sant Esperit.
La inclusió d'aquestes mesures de seguretat i el fet que les excavacions arqueològiques duressin vuit mesos més del compte han acabat retardant el calendari d'obres un any i està previst acabar tot el recorregut de 3,6 quilòmetres a final del 2009. Encara està pendent, però, que s'acabi la redacció del projecte constructiu del doble túnel perquè els treballs puguin començar al juny. Tota l'obra costarà 321 milions d'euros.
Estació en obres
Tot i que fa unes setmanes el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, va dir que les obres de l'estació UPC-Vallparadís -la primera que havia d'estar acabada- s'aturaven fins que no acabessin els treballs arqueològics que havien de durar 18 mesos, vuit més dels previstos, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques va comunicar ahir que els treballs no estan aturats, però sí que van a un ritme més lent. La Generalitat descarta definitivament que el projecte de l'estació es modifiqui de nou si es troben les restes de l'homínid més antic de Catalunya, una possibilitat que també havia apuntat el mateix Nadal. A banda d'aquesta estació de quatre plantes subterrànies que tindrà 328 places de pàrquing, també es treballa en la construcció de la de Can Roca i s'ha de fer un intercanviador amb la línia de Renfe.
-----------------------------------
El nou traçat del perllongament dels Ferrocarrils a Terrassa evita passar sota els edificis més antics
Les obres costaran 321 milions i s'acabaran amb un any de retard
JORDI ALEMANY. Terrassa
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat ja ha fet públic, després d'un any, el traçat modificat del perllongament del tren a Terrassa. El nou traçat evita passar per sota d'edificacions antigues i carrers estrets, com havien demanat l'Ajuntament i els veïns després de l'esfondrament del Carmel. Les obres començaran al juny, costaran 321 milions i s'acabaran al 2009, un any després del previst.
Des de dilluns el projecte està en fase d'exposició al públic perquè s'hi puguin presentar al·legacions, així com l'estudi d'impacte ambiental, després d'haver-se redactat durant gairebé un any, quan el govern tripartit de la Generalitat va anunciar que les obres es farien en un sola fase i no en dues com havia projectat l'anterior govern i que canviava el sistema constructiu d'un tram per fer servir tuneladora i no el sistema austríac en mina -l'utilitzat al Carmel-. L'argument era que d'aquesta manera s'escurçaria dos anys el calendari d'obres, previst inicialment per al 2010, però l'esfondrament del Carmel va provocar una allau de dubtes entre els veïns dels vuit barris afectats i el mateix consitori, que van crear una comissió de seguiment i van demanar que es doblessin les mesures de seguretat i s'evités passar per sota d'algunes edificacions del centre històric, com ara la catedral del Sant Esperit.
La inclusió d'aquestes mesures de seguretat i el fet que les excavacions arqueològiques duressin vuit mesos més del compte han acabat retardant el calendari d'obres un any i està previst acabar tot el recorregut de 3,6 quilòmetres a final del 2009. Encara està pendent, però, que s'acabi la redacció del projecte constructiu del doble túnel perquè els treballs puguin començar al juny. Tota l'obra costarà 321 milions d'euros.
Estació en obres
Tot i que fa unes setmanes el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, va dir que les obres de l'estació UPC-Vallparadís -la primera que havia d'estar acabada- s'aturaven fins que no acabessin els treballs arqueològics que havien de durar 18 mesos, vuit més dels previstos, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques va comunicar ahir que els treballs no estan aturats, però sí que van a un ritme més lent. La Generalitat descarta definitivament que el projecte de l'estació es modifiqui de nou si es troben les restes de l'homínid més antic de Catalunya, una possibilitat que també havia apuntat el mateix Nadal. A banda d'aquesta estació de quatre plantes subterrànies que tindrà 328 places de pàrquing, també es treballa en la construcció de la de Can Roca i s'ha de fer un intercanviador amb la línia de Renfe.