Page 1 of 1

Cal millorar el servei d'autobusos fora de Barcelona?

Posted: Saturday 14/05/2005 12:21
by UT596001
Faig aquesta enquesta per saber si penseu que cal millorar la xarxa de busos fora de BCN, i si cal fer-ho de manera inmediata.

Voteu i...

Salutacions.

És un desatre!

Posted: Saturday 14/05/2005 16:10
by Albert
A part de millorar-la, el que cal és assegurar que els serveis es compleixen. Com que aquestes línies són concessions, cal que la Generalitat (DPTOP?) verifiqui que les empreses compleixen els horaris, els autobusos no són de fa 20 anys...

Jo sóc usuari habitual de la Hispano Igualadina, i aquesta empresa és l'exemple ideal del que cal arreglar: retards de més de 20 minuts en certes hores del dia, serveis insuficients (especialment els caps de setmana, amb dos serveis per dia i sentit), capacitat dels autobusos menor a la necessària, manca absoluta d'informació a les parades (i els conductors mai saben res), ..

Crec que obligant a complir el que les empreses han signat, el transport interurbà seria molt millor.

Posted: Saturday 14/05/2005 20:54
by UT596001
En quant a la meva opinió personal, coincideixo bastant amb l'Albert. Com a usuari habitual de La Vallesana també puc dir moltes coses dolentes: venen quan els hi rota, frequències ridícules, carraques a determinades línies... i sembla ser que hi han empreses pitjors. La veritat, els busos interurbans semblen el Far West...
Qui controla tot això és efectivament la DGPT (Direcció General de Ports i Transports), depenent de la conselleria de Política Territorial i Obres Públiques (simplificant, on està en Joaquim Nadal, ex-alcalde de Girona) i la veritat és que passen molt del tema. Per posar un exemple, de Castellar a Sentmenat hi han 2 línies fantasma* d'autobús. Sabeu fins a quin any tenen adjudicada la concessió les empreses explotadores(Sagalés i Cingles Bus)? Fins al 2028! Així que si la Gene passa olímpicament del seus busos poca cosa podem fer... i els que no tenim tren a aguantar o bé passar-nos al cotxe.

Salutacions.

*Línia Fantasma: és aquella línia que té la concessió adjudicada però que té uns serveis molt ridículs, generalment un cop a la setmana, al mes, a l'any... i que evidentment casi no surt enlloc. Exemples: Terrassa-Granollers, Sabadell-Sallent, Castellar del Vallès-Barcelona...

Posted: Tuesday 17/05/2005 16:07
by trainman
Por supuesto que hace falta invertir para mejorar el servicio de autobuses fuera de Barcelona, creando nuevas lineas, mejorando las actuales

Hablando de nuevas lineas, llevo tiempo sin oir hablar de la nueva linea Montcada-Ripollet-Cerdanyola-UAB-Sant Cugat, aunque parece que Font se está preparando por si acaso mandando a pintura dos de los DAF ex-EMT Madrid que se llevaron para el servicio en Valladolid ¿sabeis algo más de esta linea?

Y algo que veo lamentable es que la frecuencia de la linea B2 Sabadell-Ripollet en domingos y festivos sea de un bus cada hora, debería ser un bus cada media hora

Y las lineas que haria yo serían las siguientes:

-Linea circular Castellar-Sabadell-Sant Quirze-Rubí-Sant Cugat-UAB-Cerdanyola-Badia-Barberà-Sabadell-Castellar
-Prolongacion linea Sabadell-Caldes hasta Castellar por un lado y Granollers por el otro
-Nueva linea Cerdanyola-Ripollet-Montcada-La Llagosta-Mollet-Granollers
-Prolongacion linea TMB Sagrera-Montcada hasta Cerdanyola

Saludos

Posted: Sunday 22/05/2005 15:01
by Jordi Joan
Totalment. Entre capitals de comarca, de poble a poble, trajectes a Barcelona etc..
exemples:
Moià a Manresa i Vic
Granollers a sabadell
Sabadell i Terrassa a Martorell
Sabadell a Molins de Rei
Castellar a Barcelona
Caldes i Castellar a Terrassa
Caldes a Mollet
Palau a Granollers
Castellbisbal a Terrassa i Sabadell
St. Boi a St. Feliu
Caldes a Polinya i Ripollet Cerdanyola
Mollet i la Llagosta a Ripollet i Cerdanyola
Montmeló a Mollet
Ullastrell a Rubí i st. Cugat
St. Llorenç Savall a St. Feliu de Codines
i un llarg etc, etc

Posted: Wednesday 21/09/2005 0:53
by trainman
Unas cuantas más:

-Prolongación linea B2 Sabadell-Ripollet hasta Montcada
-Prolongación de los servicios A4 Barcelona-Rubí hasta Terrassa, obteniendo así una frecuencia de cada 30 minutos en laborables de Barcelona a Terrassa
-Creación de un servicio Exprés Barcelona-Cerdanyola directo por autopista
-Prolongación linea N3 desde Montcada hasta Ripollet y Cerdanyola
-Prolongación lineas N9 y N10 desde Santa Coloma hasta Montcada, Ripollet y Cerdanyola

Y ahora no me acuerdo de más

Posted: Wednesday 21/09/2005 15:12
by josep_serre
No hi ha cap dubte que és necessari millorar el servei d'autobús fora de Barcelona.

Els problemes que hi trobem són:

Incompliment dels serveis
Impuntualitat
Nul·la actualització de la xarxa de transport públic a les necessitats actuals de mobiltat.
Mal estat dels vehicles
Poca freqüència
Dificultat d'anar entre pobles que no siguin capital de comarca entre ells
Recorreguts excessivament lents
Mals enllaços entre les línies
Actitud passiva dels conductors envers algunes de les seves obligacions
Poca intervenció per part de l'administració pel que fa al control del servei.
Excessiva llibertat concedida a la iniciativa privada

I això seria només una introducció.

Posted: Wednesday 21/09/2005 16:13
by Mortadel·lo
hola, sóc el graciós que ha votat l'opció 4, més que res que si s'inverteix fora de barcelona es llancen els diners, que esteu molt lluny! El que no seria és llençar-los, que és una altra cosa :D :D :D :D

Posted: Sunday 16/10/2005 19:58
by trainman
Otras dos lineas más:

Badia-Barberà-Cerdanyola-Ripollet-Montcada-La Llagosta
Badia-Barberà-Santiga-Santa Perpetua-Mollet

Saludos

Sóc el del "no"

Posted: Sunday 16/10/2005 23:48
by JaMiRo!
He opinat que no, no perque opini que no es necessita una millora del transport públic fora de Barcelona i ciutats de la primera corona, sino que aquest no ha de ser en cap cas per mitjà d'autobusos donada la saturació de la xarxa d'autopistes i carreteres.

A més penso que tota la Regió Metropolitana, cada municipi, mereix una estació de ferrocarril metropolità (Metro TMB, Metro FGC), suburbà (suburbans FGC) o de rodalies (rodalies FGC, rodalies Renfe operadora).

És evidentment una opinió. Penso que l'autobús ha de quedar per a trajectes eminentment urbans. Per a transport interurbà millor altres opcions. Però repeteixo que, si no hi ha diners, recolzo la opció de la necessitat d'invertir immediatament en autobusos.

Salutacions.

Posted: Monday 17/10/2005 19:04
by aarongilp
Jo crec que ell es referia a qualsevol tipus d'autobús fora de BCN, és a dir, urbà i interurbà.

Jo he votat que sí i de forma inmediata. Per començar, els urbans. Les ciutats que en disposen són força caòtics i sense inversions. Aqui fa falta peles.

Els interurbans...jo crec que un poble de 1000 habitants no justifica l'inversió de fer-hi una estació de Metro o Suburbans, per molt que estigui aprop de Barcelona. Però un bus amb una sortida cada hora - hora i mitja, sense pensar-ho.

Que cal descongestionar les carreteres, sí, però s'ha de treure cotxes amb un sol ocupant i s'ha de treure camions, però no pas, de moment i tal com estan les coses, autobusos.

Posted: Thursday 09/08/2007 13:00
by trainman
Estos últimos días se me ha ocurrido esta nueva línea:

Cerdanyola-Sant Cugat-Rubí-Molins de Rei-Sant Feliu de Llobregat (UTE Sarbus-Soler i Sauret)