Page 1 of 5

Obres d'ampliació de Provença

Posted: Monday 09/01/2006 22:05
by victorcasta
A partir de demà dimarts, 10 de gener i durant un any i mig, els carrers de Balmes i de Rosselló tindran noves afectacions de trànsit a causa de l’inici de les obres d’ampliació del vestíbul de l’estació de Provença d’FGC. Amb aquesta actuació es preveu millorar les condicions de mobilitat dels més d’11.000 viatgers que utilitzen cada dia aquestes instal·lacions en hora punta. L’obra suposa una inversió de 10,3 MEUR i es preveu que finalitzi el segon semestre del 2007.

Des d’aquest estiu s’està treballant en el desviament de serveis afectats necessari per aquesta actuació que ja han ocasionat algunes restriccions de trànsit en aquests carrers. Ara, l’inici d’obres fa necessàries noves afectacions que fins el mes de març seran les següents:

Afectacions al carrer de Balmes

- A l’alçada del carrer Rosselló, un carril lateral (costat Besòs) serà ocupat parcialment per les obres que es duran a terme en el xamfrà.


Afectacions al carrer Rosselló

- Entre els carrers d’Enric Granados i de Balmes, es tallaran parcialment dos carrils (costat mar).
Entre el carrer de Balmes i Rambla de Catalunya, quedarà fora de servei un carril lateral (costat mar), que en la seva part final s’habilitarà com a zona d’aparcament.

- En les següents fases aquestes restriccions tindran diverses modificacions segons les necessitats de l’obra. Així, es preveu a partir del mes de març i durant i un any mig, tallar algun carril del carrer Balmes, amb diferents afectacions.

Image

Ampliació del vestíbul

El vestíbul de l’estació dels FGC de Provença, costat Rosselló, suporta una forta afluència d’usuaris a causa de l’intercanvi de viatgers amb les línies L3 i L5 del metro. Això provoca una pèrdua de qualitat del servei per saturació. Actualment, l’afluència de viatgers a l’andana ascendent (direcció Sarrià) a l’estació en hora punta (de 7 a 10 hores del matí) és d’11.500 persones. D’altra banda, el volum anual de viatges en aquesta estació és de 8.218.488, la qual cosa la situa com la segona estació més important, quant a volum, de la línia Barcelona-Vallès.

Amb aquesta actuació, la superfície del vestíbul passarà de 390 a 1.080 metres quadrats La superfície útil total del vestíbul (abans i després de barreres tarifàries) serà de 1.335 m2 repartits en dos nivells, això representa un increment de 835 m2 entre els dos nivells. Aquesta ampliació permetrà reduir l’acumulació de viatgers a la pròpia andana i suposarà una major qualitat en el servei.

Adaptació a persones amb mobilitat reduïda (PMR)

L’actuació es completarà amb l’adaptació d’aquesta estació a persones amb mobilitat reduïda. S’instal·larà un ascensor del carrer al vestíbul, ubicat al xamfrà costat muntanya de la cruïlla entre Balmes i Rosselló, i dos més que permetran l’accés a andanes.

Així mateix, se suprimiran les barreres arquitectòniques en la correspondència amb l’L5 i s’ incorporaran escales mecàniques de sortida i d’entrada.

Font: Nota de premsa del PTOP

Re: Comencen les obres d'ampliació de Provença

Posted: Monday 09/01/2006 23:07
by wefer
victorcasta wrote: Amb aquesta actuació, la superfície del vestíbul passarà de 390 a 1.080 metres quadrats La superfície útil total del vestíbul (abans i després de barreres tarifàries) serà de 1.335 m2 repartits en dos nivells, això representa un increment de 835 m2 entre els dos nivells. Aquesta ampliació permetrà reduir l’acumulació de viatgers a la pròpia andana i suposarà una major qualitat en el servei.
:?
I de què serveix ampliar el vestíbul si el problema d'aquesta estació no és aquest, sinó l'estretor de l'andana?
És certament esperpèntic l'espectacle d'aquesta estació en hora punta, amb un esquadró de treballadors de FGC intentant parar l'allau de gent que vol entrar a l'estació, l'altra cridant pel megàfon com si fossin ovelles, els que aconsegueixen arribar esclafats contra les portes d'andana, etc. Digne d'una pel·lícula dels germans Marx, però indigne d'una ciutat suposadament moderna com Barcelona.

El que cal de veritat és que es deixin estar de pedaços, i encetin d'una vegada les obres del famós llaç de Gràcia.

Posted: Monday 09/01/2006 23:15
by josep_serre
Tot això està molt bé, però no es diu res del problema real que té aquesta estació que no és la capacitat del vestíbul que és un lloc de pas, el problema és la capacitat de les andanes que sembla ser que no s'hi ha trobat cap solució.

Posted: Monday 09/01/2006 23:19
by victorcasta
Bé... també està prevista l'ampliació de l'andana direcció Sarrià... tot i que veig que de moment no es construirà... el projecte parla de construir una galeria paral·lela a l'andana i intercomunicada amb aquesta amb passos entre els pilars de les bòvedes, ja que ampliar la bòveda de l'estació resultava impossible a no ser que es tirés a terra l'actual i se'n fés una de nova, cosa que no interessa a ningú, pels efectes (tot i que provisionals) que provocaria.

Posted: Monday 09/01/2006 23:29
by metrobaix
mmmmmm.. tan impresionant es auqesta estacio en hora punta?? mai m'ho hauria imaginat aixo del personal que controla l'acces a les andanes.. com s'ho fan.... no deixen passar fins que el tren a recollit a la gent de les andanes???¿¿¿

Una altra cosa les mampares de les andanes estaran llavors per aquest motiu? per eviatar caigudes a la via oi?, el que pasa, que si no recordo malament (fa tems q no paso per alla) les mampares no agafen tota l'andana... i quan vaig passar crec que sempre estaven obertes... i no es tancaven... sincerament creia que era un prova pilot per instalar-les a tota la xarxa de FGC.. almenys a les mes concorregudes

Posted: Monday 09/01/2006 23:39
by Loyster
A mi aquelles mampares no m'agraden gens... ademes, vagis en hora punta o no jo sempre he vist aquella andana a vesar... I ja que fiquen mampares (crec recordar que a la zona de les portes dels trens hi ha encara forat (vull dir que no son com el nou distema de la L9)), que les fiquen a tota la andana, no solament a un troçet...

Posted: Monday 09/01/2006 23:52
by josep_serre
Petita explicació de les portes d'andana a Provença.

Funcionament, hi ha dos sistemes de funcionament, hora punta i hora vall.

Hora punta les portes estan tancades i només es poden obrir quan el tren està a la posició en què les portes del tren i d'andana encaixen amb el tren, aquest encaix és perfecte amb els 112 i no tan perfecte amb els 111 on la precisió de la parada ha de ser més ajustada, en el moment en què les portes d'andana estan obertes el tren no es pot moure ja que els sistemes de seguretat no li permeten, des del control de les portes d'andana es pot comandar l'aturada del tren que entra a l'estació si algun motiu ho requerís. El Maquinista del tren coneix el punt exacte de parada mitjançant un panell de tres colors penjat del vidre de les portes d'andana on la franja verda indica la posició correcta del tren, en referència amb la porta lateral de la cabina i també mitjançant unes llums de diferents colors situades al començament de l'andana que també indiquen si les portes estan obertes o tancades en en funcionament en hora punta.

Hora vall, les portes estan permanentment obertes i el maquinista fa servir els elements citats abans per conèixer el punt correcte de parada.

La part de l'andana on hi ha les portes d'andana a Provença és on es concentra la major part de gent a l'hora punta i a més allargar les portes d'andana per tota la longitud de l'andana molt possiblement faria impossible compatibilitzar la utilització a l'estació dels trens 111 i 112.

Pel que fa al personal hi ha un gran nombre de personal a l'estació per garantir-ne la seguretat, abans d'instalar-hi les portes d'andana evidentment la seva feina era molt més arriscada doncs solien repassar la vora de l'andana perquè ningú s'hi aproximés, però clar el personal estava precisament dins de la zona perillosa.

Per ampliar una mica la superfície útil de l'andana es va decidir també eliminar els bancs de l'estació.

Posted: Monday 09/01/2006 23:56
by Loyster
Llavors sera que sempre he anat en hores vall... Doncs aleshores retiro el meu comentari sobre el forat de les portes que veia sempre... :D

Posted: Monday 09/01/2006 23:58
by josep_serre
A aquests efectes és hora punta més o menys entre les 7:30 i les 9:00 del matí.

Re: Comencen les obres d'ampliació de Provença

Posted: Tuesday 10/01/2006 1:49
by josep_serre
wefer wrote: El que cal de veritat és que es deixin estar de pedaços, i encetin d'una vegada les obres del famós llaç de Gràcia.
M'havia descuidat de contestar a això, de tota manera jo ja vaig dir en el seu moment en aquest fòrum que no em sembla una obra amb massa sentit, i fins i tot m'atreviria a dir dubtosament viable amb l'aparcament de la Plaça Catalunya pel mig en canvi sí que li trobo sentit a un ramal amb una nova estació més ben situada en l'intercanviador central però igualment com a cul de sac.

Posted: Tuesday 10/01/2006 9:40
by Mortadel·lo
convido a qui no hagi estat mai a Provença en hora punta a que ho vingui a veure, és força curiós, sort que jo vaig en sentit contrari :D

No seria millor una via nova?

Posted: Tuesday 10/01/2006 11:51
by Ecomobisostrans
No se li podria fer a Provença una via nova amb andana i que la meitat de trens direcció Gràcia circulessin per una via i l'altra meitat per l'altra?

Posted: Tuesday 10/01/2006 14:25
by Loyster
Algu em sabria dir quina es la frecuencia de pas entre convoy i convoy del tram central dels FGC B-V :?:

Posted: Tuesday 10/01/2006 14:58
by abegot
Loyster wrote:Algu em sabria dir quina es la frecuencia de pas entre convoy i convoy del tram central dels FGC B-V :?:
Que significa ..... B-V :?:

Posted: Tuesday 10/01/2006 15:26
by mikado
Cada 2 minuts en hora punta, no m'en recordi si en aquest ordre pero fent un carrussel.

Per exemple.

00´ Terrassa
02´ Avinguda Tibidabo
04´ Sabadell
06´ Reina Elisenda
08´ Terrassa

etc ....

Comencen aquest dimarts i duraran un any i mig

Posted: Tuesday 10/01/2006 15:45
by abegot
Restriccions de trànsit per obres als carrers de Balmes i Rosselló


Joan Escofet (laMalla.net)


Atenció si vius o passes, de manera habitual, pels barcelonins carrers de Balmes i Rosselló perquè aquesta notícia t'afecta. Aquest dimarts comencen les obres d'ampliació del vestíbul de l'estació de Provença dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya que es traduiran en diferents restriccions de trànsit que duraran, aproximadament, un any i mig. Els treballs tenen un pressupost de 10,3 milions d'euros, segons informa el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat.

Les obres comencen aquest dimarts i, fins el mes de març, el carrer de Balmes a l'altura de Rosselló tindrà ocupat el carril lateral, l'ubicat al costat del Besòs, per les obres que es fan en aquest xamfrà.

A Rosselló es tallaran parcialment els dos carrils entre els carrers d'Enric Granados i Balmes i un carril lateral entre Rambla Catalunya i Balmes quedarà fora de servei, reservant la part final per a zona d'aparcament.

A mesura que avancin les obres, i en funció de l'evolució d'aquestes, s'aniran modificant les restriccions i no es descarta que, durant un any i mig, es talli algún carril més del carrer de Balmes.


Dades de l'obra

L'afluència de viatgers a l'estació de Provença, en hora punta, és d'11.500 persones i el volum anual se situa en més de vuit milions de persones.

Amb les obres, la superfície útil del vestíbul serà de 1.080 m2 (significa un augment de 835) i una inversió de 10,3 milions d'euros. A més, s'instal·laran tres ascensors que connectaran la superfície amb les andanes.

http://www.lamalla.net/canal/noticies/l ... ?id=184098

Posted: Tuesday 10/01/2006 15:51
by abegot
mikado wrote:Cada 2 minuts en hora punta, no m'en recordi si en aquest ordre pero fent un carrussel.

Per exemple.

00´ Terrassa
02´ Avinguda Tibidabo
04´ Sabadell
06´ Reina Elisenda
08´ Terrassa

etc ....
La frequencia és te de mirar amb els trens semi-directes.

Devant d'un Catalunya (Terrassa i/o Sabadell) sempre te de sortir un Tibidabo, i avans que aquest un Reina Elisenda.

El teu exemple quedaría aixi:

Reina Elisenda
Tibidabo
Terrassa
Reina Elisenda
Tibidabo
Reina Elisenda
Tibidabo
Sabadell
Reina Elisenda
Tibidabo
R.E.
T.

Posted: Tuesday 10/01/2006 20:12
by mikado
Jo diria que no esrepeteixen 4 trens urbans R.Elisenda / Tibidabo seguits.

Crec llavors que és :
REINA ELISENDA
TIBIDABO
TERRASSA
REINA ELISENDA
TIBIDABO
SABADELL
REINA ELISENDA
TIBIDABO
TERRASSA
REINA ELISENDA
TIBIDABO
SABADELL

Andanes Provença

Posted: Tuesday 10/01/2006 20:42
by He2/2
No sé si dic una tonteria, però si es fes una andan central i les vies per ambdós costats, aprofitant al màxim l'amplada de la bòveda (a l'estil del que han fet a Sagrera L-1), aconseguiriem una andana molt més ample i millorariem la movilitat dels viatgers.
Personalment, a mi no m'agraden les andanes centrals, però si és una manera d'aprofitar el poc espai disponible, per que no? És clar que cal veure si en hores punta hi ha molta més demanda de viatges en un sentit que en l'altre, o bé estan equilibrats.

Posted: Tuesday 10/01/2006 20:55
by metrobaix
Mmmmmm no se si les andanes centrals son la millor solucio per a estacions molt concorregudes com es el cas de Provença, tambe s'haurien de coneixer els fluxos de gent, de pujada al tren, baixada, direcc Catalunya, direcc Terrassa-Tibidabo... Son molts factors que influeixen, a més pensa que en caquests casos el que conve es diversificar els fluxos i pensant potser seria massa caotic ajuntar totom en una mateixa andana... La unica solucio passa per fer una nova volta a l'estacio, i si l'estructura ho permetes aixamplar les andanes existents... O també la creacio d'una nova nau anexxa i derivar els serveis S per una i els L per una altra. no?