Page 1 of 2

Manresa Berga

Posted: Friday 20/01/2006 7:07
by Ferrovi
M'estava preguntant, FGC te algun planol de l'obriment de la linia Manresa Berga??????, les estacions ja estan fetes, nomes cal remodelarles i fer via, com a la linia Lleida la Pobla de Segur.

Seria útil, en comptes d'anar a Sallent, anar a Berga

Proxima estació Berga, aquest tren finalitza el seu recorregut en aquesta estació

Posted: Friday 20/01/2006 10:20
by awe
I vols dir que de la plataforma no en queda gaire res? No caldria tornar a expropiar? Segur que no hi ha estacions propietat de Feve (per exemple, l'estació de Puig Reig va ser reclamada per Feve recentment per tal de no perdre'n la titularitat)?

Posted: Friday 20/01/2006 13:54
by Platanito
A mi em fa la sensació que s'hauria de tocar molt, ja que, apart que el traçat original no pujava fins Berga (de Cal Rosal tirava vall amunt; un dels motius pel tancament de la línia va ser la creació del pantà de La Baells), tenim el cada cop més ample Eix del Llobregat menjant-se les vores de l'antic camí i ja de pas el traçat de la línia. A l'alçada de Can Vidal les traces són paral.leles (fa poc han restaurat l'antiga estació), i sé que pel camí es pot seguir en més d'un punt, si bé a diferents nivells.

Primer resem perquè algun dia obrin al públic el tram que hi ha fet (Sallent), i llavors ja podrem començar a somiar amb trens fins a Berga i des d'allà ramals a la Cerdanya, Ripoll i Solsona.

Posted: Friday 20/01/2006 15:35
by UT596001
Una cosa: l'antiga línia no anava paral·lela a la carretera? Quan es va clasurar no es va aprofitar per ampliar la carretera?

Posted: Friday 20/01/2006 18:50
by 437.001
"...les estacions estan fetes..."HEIN? :x

Ara tenen altres usos, i evidentment no han sobreviscut totes... :|

A més, de la traça de la via només en resten petits sectors, la majoria ha estat engolida per l´autovia del Llobregat... :|

Dubto molt que FGC tingui entre mans res del que dius, a no ser que a Sort hagin comprat tots els bitllets de totes les loteries del món i FGC hagi comprat tots els números disponibles a La Bruixa d´Or... :x

Posted: Friday 20/01/2006 19:07
by Ferrovi
Es igual, deixeu-lo estar, ja espero que tinguem l'eix transversal ferroviari,

Manresa-Berga

Posted: Saturday 21/01/2006 19:18
by He2/2
El traçat d'aquesta línia, entre Sallent i Olvan era, en la seva major part el d'un típic tranvia de vapor, pel costat de la carretera, atrevessava els pobles pel carrer principal i usava els ponts de la carretera. El tren deixava el carrer per entrar al recinte de l'estació i hi tornava només sortir de la mateixa. Només on no era posible seguir la carretera, tenia explanació pròpia.
Naturalment, la major part de l'explanació ha estat engollida per la carretera, i els troços que en queden son completyament irrecuperables per a un us ferrioviari.

Posted: Friday 29/06/2007 13:18
by Ecomobisostrans
Aqui es parla d'una trobada que fan a Callús per parlar d'aquesta línia, passa que allà on esta aquell missatge ben pocs l'hauran llegit: http://transport.cat/viewtopic.php?p=79514#79514

Posted: Friday 29/06/2007 18:10
by awe
Recordo haver passat per aquella carretera quan encara no hi havia el túnel del Cadí amb el cotxe dels avis, i veure com hi havia operaris que aixecaven la via. Fins i tot vàrem aturar-nos per demanar "si posaven el tren", haha. I no, el treien.

D'aquell tren només en queden algunes estacions, i al menys una és propietat de la Feve.

No hi pot haver una reobertura.

Posted: Sunday 01/07/2007 1:08
by wefer
awe wrote:No hi pot haver una reobertura.
No hi pot haver reobertura, però caldria que hi hagués reconstrucció.
Berga és una població d'importància més que suficient com perquè hi arribi el ferrocarril.
FGC ja arriba fins a Sallent, i fins a Navàs com a mínim, el terreny presenta molt poca dificultat. Crec que d'allí amunt és una mica més complicat, però tampoc res massa important, fins arribar a Berga

Posted: Sunday 01/07/2007 11:38
by Ecomobisostrans
liniadelRipollés wrote:El proper 30 de juny a les 11:00 hi ha una conferència del que crec fou antic alcalde de Callús entorn del tren a Callús.
Es fa a l'Ajuntament de dita població.

Callús és una població del Bages que té tren d'FGC, però només de mercaderies i té una estació amb dues vies en ple centre de la població.

Callús és també una de les impulsores de l'Ecorail del Bages, projecte turístic per aprofitar el traçat amb fins turístics.
Ha anat algú a la conferència? En cas afirmatiu que ens en faci 5 centims.

Ah, és que estem parlant del ferrocarril!

Posted: Sunday 01/07/2007 16:26
by Guigui
wefer wrote:Berga és una població d'importància més que suficient com perquè hi arribi el ferrocarril.
FGC ja arriba fins a Sallent, i fins a Navàs com a mínim, el terreny presenta molt poca dificultat. Crec que d'allí amunt és una mica més complicat, però tampoc res massa important, fins arribar a Berga
Si, en comptes del ferrocarril, estiguessim parlant d'una autovia, no hi hauria problema prou gros per impedir-ne la construcció. Diu molt de les prioritats de les mal anomenades "autoritats competents".

Re: Ah, és que estem parlant del ferrocarril!

Posted: Sunday 01/07/2007 23:51
by UT596001
Guigui wrote:
wefer wrote:Berga és una població d'importància més que suficient com perquè hi arribi el ferrocarril.
FGC ja arriba fins a Sallent, i fins a Navàs com a mínim, el terreny presenta molt poca dificultat. Crec que d'allí amunt és una mica més complicat, però tampoc res massa important, fins arribar a Berga
Si, en comptes del ferrocarril, estiguessim parlant d'una autovia, no hi hauria problema prou gros per impedir-ne la construcció. Diu molt de les prioritats de les mal anomenades "autoritats competents".
De fet a Berga hi arribarà una autovia d'aquí a no gaire...

Re: Ah, és que estem parlant del ferrocarril!

Posted: Monday 02/07/2007 0:10
by Guigui
UT596001 wrote:
Guigui wrote:Si, en comptes del ferrocarril, estiguessim parlant d'una autovia, no hi hauria problema prou gros per impedir-ne la construcció. Diu molt de les prioritats de les mal anomenades "autoritats competents".
De fet a Berga hi arribarà una autovia d'aquí a no gaire...
Ho sé i, precisament per això, ho trobo una comparació molt adient i paradigmàtica de la política de transport i infraestructures de la Generalitat, tant de la trepa governant actual com de l'anterior.

Posted: Monday 02/07/2007 12:09
by Ecomobisostrans
Ja hi arriba, ja, lo unic que falta el tram entre Puig Reig i Gironella, que consta d'un entramat de ponts i tunels, sobretot a Viladomiu Nou, que hi ha un pont que deu estar a mes de 100 m. d'alçada i ha costat molt de construir. Acabada ho estara segurament al gener.

Posted: Wednesday 04/07/2007 21:20
by awe
Fer una autovia és molt més fàcil. No cal que la Generalitat compri trens per fer-los hi circular, ni instal·lar costosíssims sistemes de seguretat, etc. També es pot fer amb un traçat que, sobre tot per rampes, seria impossible de fer amb tren. I si es fa el Manresa-Berga, com s'arrivarà a Barcelona? Resposta: per la lentíssima línia d'FGC. Quan es trigaria a fer Berga-Barcelona en tren? Quant trigarà un autobús per la nova autovia?

Posted: Thursday 05/07/2007 10:38
by Ecomobisostrans
Llavors es tracta de que es construeixi una altra línia de Manresa a BCN sense (gaires) parades intermitges.

De totes maneres, encara que al principi vagin per FGC seria un gran benefici pel Berguedà, ja que la majoria de desplaçaments es fan cap a Manresa i entre pobles.

Posted: Thursday 05/07/2007 11:39
by genissimon
I també crec que es podria millorar molt l'actual servei prestat per renfe a Manresa, especialment el temps de recorregut entre Manresa i Terrassa. Anant dalt del tren, sembla que vagi a pas de burra i no per causa del traçat de la via. I la majoria de trens entre Manresa i Terrassa només s'aturen a Sant Vicenç de Castellet !!!

Salut !!

Via vs. autovia

Posted: Thursday 05/07/2007 12:09
by Guigui
awe wrote:Fer una autovia és molt més fàcil. No cal que la Generalitat compri trens per fer-los hi circular, ni instal·lar costosíssims sistemes de seguretat, etc. També es pot fer amb un traçat que, sobre tot per rampes, seria impossible de fer amb tren.
Però una línia de tren en doble via no arriba a 10 metres d'amplada, mentre una autovia amb dos carrils per sentit en supera amplament els 30. No entraré en matèria de costos perquè no ho tinc per la mà, però seria interessant saber quant costa un quilòmetre d'autovia i quant un de línia convencional electrificada en via doble (que, en aquest cas, fins i tot podria ser ben bé única)
awe wrote:I si es fa el Manresa-Berga, com s'arrivarà a Barcelona? Resposta: per la lentíssima línia d'FGC. Quan es trigaria a fer Berga-Barcelona en tren? Quant trigarà un autobús per la nova autovia?
I quant trigarà un autobús que surti de l'autovia per ficar-se a Gironella, Puig-reig, Balsareny, Sallent, Navarcles, Manresa, etc.?

Re: Via vs. autovia

Posted: Thursday 05/07/2007 12:25
by genissimon
Guigui wrote: Però una línia de tren en doble via no arriba a 10 metres d'amplada, mentre una autovia amb dos carrils per sentit en supera amplament els 30. No entraré en matèria de costos perquè no ho tinc per la mà, però seria interessant saber quant costa un quilòmetre d'autovia i quant un de línia convencional electrificada en via doble (que, en aquest cas, fins i tot podria ser ben bé única)
Interessaria una explanació apta per a doble via d'ample normal (1435mm) amb pendents suaus, radis de corba que permetin els 160 Km/h (uns 1300m.) i apartadors per a trens de 1000-1200 metres de llargada. Inicialment podria estar dotada només de via única sense electrificar. Pensada per a trens de mercaderies entre els ports de Barcelona i Rotterdam(*), però que també pogués ser utilitzada per a trens de viatgers. En funció del trànsit caldria avaluar la possibilitat d'electrificar (a 25KVcc) i dotar de doble via.

(*) amb connexió amb la SNCF a Puigcerdà-La Tour. D'allà cap al Nord ja seria competència de RFF o del ministère des transports, de l'équipement, du tourisme et de la mer