Page 1 of 18
Civia Alpí
Posted: Monday 23/01/2006 10:19
by Ophani
Bueno e vist k discutieu k kuan arribarien els civies a catalunya, i hi ha gent k diu k entre el 2007 i el 2008 n'arribaran 53... kosa k em sembla b (tot i k haurien d'haver arribat abans segons la meva opinio), pero jo el k pregunto si es veritat aixo de k en principi d'akest any tenen k arribar 5 trens de la plataforma CIVIA especialitzats pel recorregut de BCN-Puigcerda cosa k e llegit en noticies k posaben k era un compromis del gobern a CIU, per tal de reduir temps de trajecte ja k akests trens estarien millor adaptats k els carrossers 440 (R o sense R) ambdos inclosos :
Posted: Monday 23/01/2006 14:19
by awe
La pregunta de quan arrivaran els cívies és la del milió de dòlars. Sí que és veritat que hi haurà una versió especial per a la línia de Puigcerdà, i que estaran més preparats per aquella línia que les 440 en qualsevol de les seves versions, però el que no veig tan clar és que s'escurci el temps de viatje. Aquesta reducció de temps només seria factible amb una renovació de la infraestructura, i ara per ara sembla que s'ho prenen amb moooooolta calma.
Salutacions.
Què???!!!
Posted: Monday 23/01/2006 14:44
by JaMiRo!
Hola!
Civia Alpí???!!!
Això no va ser una innocentada que ja va fer algú? Ara resulta que serà veritat...
Salut!
Posted: Monday 23/01/2006 15:42
by awe
Hola Jamori, doncs no, no és cap innocentada, hi haurà un Civia Alpí, que no sé per què se'n dirà així quan s'hauria de dir Civia Pirinenc
Posted: Monday 23/01/2006 16:28
by Mortadel·lo
pot ser el patrocina una companyia de telecomunicacions
Posted: Monday 23/01/2006 17:33
by liniadelRipollés
Doncs no, no s'ho prenen amb calma: estan renovant de Ripoll en amunt i ja.
awe wrote:La pregunta de quan arrivaran els cívies és la del milió de dòlars. Sí que és veritat que hi haurà una versió especial per a la línia de Puigcerdà, i que estaran més preparats per aquella línia que les 440 en qualsevol de les seves versions, però el que no veig tan clar és que s'escurci el temps de viatje. Aquesta reducció de temps només seria factible amb una renovació de la infraestructura, i ara per ara sembla que s'ho prenen amb moooooolta calma.
Salutacions.
Posted: Monday 23/01/2006 18:11
by sequera
Son 5 unitats civia alpino, de 2 cotxes amb interiorisme de regionals i preparats per les dures rampes de Toses.
Es rebran al 2007, despres de la renovació integral de via, catenaria i seguretat, així com la ampliació i modernització de subestacions electriques.
Personalment crec que no tindrem prou, si realment es diminueix el temps de viatge i s'aumenta el comfort.
Posted: Monday 23/01/2006 18:37
by Watermark
A mí també em semblen poques unitats, però si funcionen bé tinc la confiança que modifiquin el contracte dels Civia per fer-ne més. Com són contractes de força anys de durada els revisen sovint.
Posted: Monday 23/01/2006 19:54
by aarongilp
awe wrote:Hola Jamori,doncs no, no és cap innocentada, hi haurà un Civia Alpí, que no sé per què se'n dirà així quan s'hauria de dir Civia Pirinenc
Jamori???? Eduard, t'has colat una mica, eh!!!
Posted: Monday 23/01/2006 23:11
by entfe001
Escurçar temps de trajecte és qüestió d'infraestructura i no pas de material mòbil. Tot i que és cert que les 440 tenen uns paràmetres d'acceleració dolents per a l'explotació de moltes parades seguides, també és cert que aquestes unitats poden assolir els 140 km/h mentre que els Civia estan limitats a 120.
Posted: Monday 23/01/2006 23:23
by wefer
entfe001 wrote:els Civia estan limitats a 120.
Em sembla que part dels Civia que s'han demanat últimament s'autoritzaran a 140 km/h i fins i tot 160 Km/h.
De tota manera, com bé dius, aquestes velocitats no serveixen de res en línies com la de Puigcerdà, on trobar un tram on poder passar de 80 Km/h és un miracle. El servei es podria fer amb locomotores a vapor o automotors del 1930, sense massa diferències.
Posted: Monday 23/01/2006 23:51
by aarongilp
wefer wrote:El servei es podria fer amb locomotores a vapor o automotors del 1930, sense massa diferències.
Si, una diferència és que aleshores la demanda creixeria per la potencialitat turistica de la línia i esclar, això no interessa...
Posted: Thursday 26/01/2006 22:27
by awe
UPS! Doncs sí, volia dir Jamiro. Disculpes.
A línia del Ripollès, he vist la línia recentment. S'està renovant entre Ripoll i Ribes exclusivament, i pel que jo he vist en dos mesos i mig de temps només han estat capaços d'instal·lar els postes de catenària, i només els postes, per què la catenària continua penjada dels venerables postes "Estado" de formigó. Un aplaudiment per a la gent que treballa dur! I encara quedarà ficar mà a via i travesses. A aquest ritme per quan arrivin a Puigcerdà ja s'haurà de tornar a renovar al sud de Ripoll!
Posted: Saturday 18/02/2006 16:54
by David
Algú ha passat de Ripoll en amunt?
Com estan avui dia les obres?
Merci
Posted: Saturday 18/02/2006 18:00
by sequera
Mortadel·lo wrote:pot ser el patrocina una companyia de telecomunicacions
Molt bó.
Posted: Saturday 18/02/2006 18:35
by awe
David wrote:Algú ha passat de Ripoll en amunt?
Com estan avui dia les obres?
Hi he passat el divendres, per carretera. He vist que la catenària ja penjava dels postes nous entre Ripoll i Campdevànol. També he vist travesses de formigó en aquest tram, però no sé si són noves o són les bi-bloc que hi havia. Hi ha maquinària i personal per fer-ho tot, però com he dit en un altre fòrum, la renovació la faria més ràpidament la meva àvia sola amb un tornavís i el bocata de les 9 que no pas l'empresa que presumptament hi treballa.
Posted: Sunday 19/02/2006 17:09
by aarongilp
David wrote:Algú ha passat de Ripoll en amunt?
Sí.
David wrote:Com estan avui dia les obres?
No ho sé. Era de nit...Però semblava que corria més...
Posted: Monday 20/02/2006 23:30
by Carlos L'H
Parece un tren estupendo. De que color será?
Posted: Tuesday 21/02/2006 9:59
by neroon
Carlos L´H wrote:Parece un tren estupendo. De que color será?
Supongo que blanco, con los bajos en rojo y una bonita línea color ciruela recorriendo el lateral
Saludos
Posted: Tuesday 21/02/2006 12:02
by marcel
entre campdevanol i Ribes ja hi ha trams on s'han suprimit els antics pals de formigó.
A la via NO s'ha fet res més amunt de Ripoll.