Page 1 of 7

Mamparas

Posted: Monday 23/01/2006 19:19
by Santfeliuenc
Hola,

Noticia diario metro (de agencias):
La línia 11 aïllarà les vies a l’octubre
Por : Bethlem Boronat


Les persones de mobilitat reduïda tindran més facilitats a l’hora d’agafar el metro a partir de la tardor vinent. Serà aleshores quan s’instal·laran mampares protectores a les andanes de la línia 11, el primer pas cap a la col·locació d’aquest sistema de protecció a totes les estacions de la xarxa.
Les mampares cobriran tota l’andana i estaran tancades fins que no arribi el camboi. En aquest moment, s’obriran automàticament les portes d’accés que permetran l’entrada i sortida dels passatgers.

Aquest sistema no es podrà instal·lar completament fins que no s’automatitzi la conducció dels trens. A la línia 11, l’automatització arribarà al juliol, però no es farà servir fins que no s’hagi adaptat l’accés als trens.

Després, la línia 5
Un cop finalitzades les obres a la línia 11, es començaran les feines a la línia 5, tot i que per aquesta no hi ha encara una data d’inici dels treballs. La línia 11 servirà de banc de proves gràcies a que té menys estacions i les andanes són més curtes, fet que en facilitarà l’adaptació.

A més, es preveu que les portes d’accés als trens comptin amb un sistema que en faciliti l’entrada a les persones que van amb cadira de rodes o que tenen altres dificultats físiques.

Queixa

La coordinadora d’usuaris de la sanitat va enviar ahir un comunicat en el que reclama als responsables del metro que s’augmenti la seguretat a les andanes per evitar incidents com el d’aquesta setmana a Sagrada Família. L’entitat proposa mesures de seguretat en algunes de les estacions a les quals les escales estan a tocar de les vies. Com a exemple, proposen les barreres protectores de la Renfe a l’estació de Passeig de Gràcia.
Saludos,
Sergio

Re:

Posted: Monday 23/01/2006 19:22
by Santfeliuenc
Hola,

Solamente añadir que para nada estas medidas son solamente para "personas de movilidad reducida" sino que nos benefician a todos.

El suceso que aconteció el año pasado en Urquinaona donde a una chica le llevaron el brazo por encontrarse en el camino de un sinvergüenza de esos que hacía "metring" y que saltó sobre ella desplazándola hasta el borde del andén, también se podría haber evitado.

Saludos,
Sergio

Posted: Monday 23/01/2006 19:50
by Loyster
Cuan es fiquin mampares es podra posar Aire Acondicionat :?: Ja que fiquem unes mampares per aillar el tunel, podriem ficar aire acondicionat per l'estiu per que fa una calor insoportable :D

Incluso sin mamparas

Posted: Monday 23/01/2006 19:58
by Santfeliuenc
Hola,

Se puede colocar aire acondicionado incluso sin mamparas, ya que hay sistemas de AC que forman cortinas de aire aislando zonas contiguas de manera que en una, la vía, no hubiese esa climatización, mientras que en los andenes hiciese fresquillo.

No tiene nada que ver que haya o no separación. Pero... en efecto, de colocar mamparas y aislar la zona ya no habría excusa alguna para obligarnos a pasar ese calorazo horrible en verano y ese frío negro en invierno.

Saludos,
Sergio

Posted: Tuesday 24/01/2006 10:16
by Danzig
Sólo decir que las manparas no creo que las instalen completas, es decir, no aislarán totalmente el tunel. La parte superior queda abierta, como en la linea 14 de Paris.

Però no és eficient!

Posted: Tuesday 24/01/2006 16:45
by JaMiRo!
Hola!
Santfeliuenc wrote:[...] Se puede colocar aire acondicionado incluso sin mamparas, ya que hay sistemas de AC que forman cortinas de aire aislando zonas contiguas de manera que en una, la vía, no hubiese esa climatización, mientras que en los andenes hiciese fresquillo. [...]
Seria una idea collonuda, però malauradament aquest sistema penso que seria massa costòs en termes energètics. Tingues en compte que cada cop que passès un tren es crearien corrents que trencarien aquestes cortines de tal manera que en molts instants el sistema de refrigeració estaria climatitzant el túnel, amb el conseqüent increment de la despesa energètica.

Salut!

pozi

Posted: Tuesday 24/01/2006 22:38
by Santfeliuenc
Hola,
Tingues en compte que cada cop que passès un tren es crearien corrents que trencarien aquestes cortines de tal manera que en molts instants el sistema de refrigeració estaria climatitzant el túnel, amb el conseqüent increment de la despesa energètica.
Correcto, por eso serían preferibles las mamparas, más seguras, más baratas y mejores para todos.

Saludos,
Sergio

Posted: Tuesday 24/01/2006 22:39
by wefer
Des del moment en que es va començar a parlar de posar mampares, es va parlar d'aprofitar aquest fet per posar aire condicionat.
Segur que en els renders que heu vist de les estacions de la L9/10, us haureu fixat que les andanes estan tancades pels quatre costats, com si fos un passadís. Això permetria la instal·lació d'aire condicionat sense problemes.
Ls que s'instal·laran a la resta de línies, ni idea de com seran. Caldrà veure-ho, però seria absurd no tapar del tot i aprofitar per posar aire condicionat. A París, no n'han posat, però és comprensible ja que allí no tenen el clima que tenim aquí. Ni tampoc són tant llestos com nosaltres :D

Pel que fa al sistema de cortines d'aire, efectivament, poc podria fer quan passés un tren. Tot l'aire se n'aniria pel túnel. A la L2, al tram fet amb talp soviètic (sobretot Tetuan), ja ni us explico, que quan ve un tren sembla que s'aproximi l'huracà Katrina. Allà, o aïlles del tot l'andana, o res de res.

Posted: Thursday 26/01/2006 20:37
by entfe001
Però en el cas de Tetuan no sé si segregar totalment l'espai de l'andana del del túnel seria gaire prudent. M'explico: la resistència de l'aire impulsat pel tren seria molt major, doncs l'única via de dispersió que té en aquell tram són, precisament, les estacions. Això vol dir que un comboi que sortís de Passeig de Gràcia hauria d'empènyer aire fins passat Monumental. Si bé es cert que l'aire és comprimible, no ho és infinitament, i el volum d'aire que hi ha dins un túnel entre dues estacions no és gens menyspreable.

Caldria valorar si l'estalvi energètic en climatització compensaria el sobrecost en resistència aerodinàmica al túnel.

Posted: Friday 27/01/2006 10:05
by Ecomobisostrans
entfe001 wrote:Però en el cas de Tetuan no sé si segregar totalment l'espai de l'andana del del túnel seria gaire prudent. M'explico: la resistència de l'aire impulsat pel tren seria molt major, doncs l'única via de dispersió que té en aquell tram són, precisament, les estacions. Això vol dir que un comboi que sortís de Passeig de Gràcia hauria d'empènyer aire fins passat Monumental. Si bé es cert que l'aire és comprimible, no ho és infinitament, i el volum d'aire que hi ha dins un túnel entre dues estacions no és gens menyspreable.

Caldria valorar si l'estalvi energètic en climatització compensaria el sobrecost en resistència aerodinàmica al túnel.
I no es pot trobar alguna solució, com posar pous de ventilació o algo així (ignoro totalment el tema, eh)

Aire acundicionat

Posted: Friday 27/01/2006 19:28
by He2/2
Per a refrigerar l'aire de les andanes no cal que estiguin tabcades fins al sostre. Recordeu els mostradors de congelats dels supermercats, que estan oberts per dalt. L'aire fret, més pesant, s'acumula a les parts baixes i no s'escapa. És clar que hi haurien pèrdues cada cop que s'obrissin les portes, però si la distància entre el tren i les portes fos petita i el disseny impedís els corrents d'aire podria podría ser força efectiu.

Oooooh!

Posted: Friday 27/01/2006 22:33
by JaMiRo!
Hola!

Ei, m'agrada l'assumpte, ja ens desviem a temes enginyerils, d'aquests que m'agraden... 8)

Anem per passos:

-Respecte el que diu l'Eloi, no hi havia pas pensat en l'assumpte de l'esforç de desplaçar tota aquella massa d'aire donades les dimensions del túnel...No creus que potser això fóra solucionable amb la construcció de pous de ventilació, com bé indica el company Ecomobisostrans?

-Respecte el que diu l'He2/2, totalment d'acord, no cal un tancament total, però sí almenys parcial perquè, us ho dic per experiència, els sistemes de climatització i refrigeració, treballant contra un túnel del Metro, a l'estiu, ben escalfadet i tal, pot patir bastant i fins i tot arribar a espatllar-se amb escandalosa facilitat.

Salut!

Posted: Friday 27/01/2006 22:44
by 437.001
Jo, sincerament, no veig la necessitat de portes ni de mampares...
Per a un claustrofòbic (consti que jo no ho sóc), el metro ja és prou opressiu de per sí, com per a més, posar-hi portes.

Ok, entenc que certs casos, que si provença que si etc...

Crec que si la xarxa estigués més desenvolupada del què no ho està ara,
potser d´altres estacions (Zona Universitària, Sarrià, Lesseps, Collblanc o Putxet) esponjarien una mica aquesta línia...

De fet, possiblement avui els problemes de Provença són inevitables, però ho són degut al mal disseny de la xarxa (no, Capitán Jádoc, no insista, ya lo sabemos! :D ), i al retard notable en la construcció de la L9.

I potser més que en el retard "per se", en la mala planificació en la construcció mateixa de la línia.
Si les cotxeres s´haguéssin ubicat a, posem per cas...Pedrosa, i s´hagués començat la construcció des de Pedrosa fins a Lesseps (de fet, el tram Torrassa-sagrera és imprescindible), potser bona part dels col.lapses del metro i FGC s´haurien, si no eliminat, almenys alleujat.

Imprescindibles

Posted: Saturday 28/01/2006 17:13
by Santfeliuenc
Hola,

Pues para mi las mamparas son imprescindibles en el 100% de estaciones de la red en las que se puedan instalar, incluyendo algunas estaciones en superficie. La seguridad es lo primero y sin mamparas no existe.

Saludos,
Sergio

Posted: Saturday 28/01/2006 18:04
by 437.001
Benvolgut Capitán Jádoc,

No creo que las mamparas sean imprescindibles...
Por la misma razón que expresas, también lo serían en Renfe, en FGC, y ya de paso en el tranvía, y no creo que se vaya a plantear el tema...

No digo que sean innecesarias en un momento determinado de la historia de la red de metro de BCN...
Digo sencillamente que si la red se desarrollase de modo más correcto, tal vez no hubiese las superconcentraciones de gente a ciertas horas en ciertas estaciones como Provença.

Estoy de acuerdo contigo en que lo primero es la seguridad, pero si eso es así, no se producirían los "viajes exprés" que contó wefer en otro apartado...

Porque los cacharros se averían, como todo, y si ya es un dolor de cabeza cuando falla el ATP/ATO, pues imagínate que por una de esas cosas fallase eso y a la vez las puertas de andén, el cambalache que se formaría sería bíblico...

Por eso, y por otras cosas, estoy en contra de las mamparas.
Además, si hablas de suicidios, locos que hacen locuras como empujar al primero que pasa a la vía y tal...pues el caso es extensible también a Renfe y a FGC, y no parece que nadie se plantee ponerle puertas al tren o al tranvía...

Posted: Saturday 28/01/2006 18:11
by Ferrovi
Renfe i FGC, no li calen mampares, les estacions no son tan plenes a un tren com a un metro, el problema es la conducció automatica...

Posted: Saturday 28/01/2006 20:18
by entfe001
Ferrovi wrote:Renfe i FGC, no li calen mampares, les estacions no son tan plenes a un tren com a un metro, el problema es la conducció automatica...
Passa't per Provença (FGC) a les vuit del matí o per Plaça de Catalunya (Renfe) a mitja tarda...

Crec que en aquests dos casos les mampares d'andana serien molt, però que molt recomanables.

Posted: Saturday 28/01/2006 23:18
by 437.001
Mmmmm...discrepo.
Perquè se suposa que d´aquí a uns cinc/sis anys vista (de fet, menys, intento ser pessimista) hi haurà un reordenament important del tràfic ferroviari a Barcelona: entrada en funcionament de l´AVE a Madrid i a París, L9 + extensions L3 i L5 molt importants (no en longitud, sinó en estalvi de temps i possibilitat d´interconnectabilitat), estació de Martorell Central (molt, però que molt important, oferirà un ventall de línies vital per evitar BCN des de força llocs), desdoblament Montcada-Vic...

Se suposa que l´AVE, d´una manera o altra, alliberarà tràfic a la C2 sud, i també una mica a la C2 nord.
Això es podria aprofitar per reorientar una línia de rodalies per Passeig de Gràcia (la C1 per exemple).

Cosa que alliberaria espai i malla horària a Pl.Catalunya per a les C3,C4 i C7...

L´obertura de Sagrera canviaria una mica l´estació de "desembarcament" dels gironins a BCN...que anirien a parar al metro...amb la L5 (i una mica menys la L1) alleujades per l´obertura de la L9 almenys fins a Pedrosa...

La L9 també contribuiria a descongestionar FGC Vallès a Sarrià, i FGC LLobregat a Amadeu Torner i Ildefons Cerdà...

La qual cosa em duu a afirmar que hi hauria d´haver menys congestió a Provença o PL.Catalunya...

I si no hi ha congestió, qui vol les tanques?

Posted: Saturday 28/01/2006 23:27
by Ferrovi
Ho sento, quan dic FGC em referiria a la LA, que es un tren no un metro

També, penseu en aixo de la conducció automatica, a provença, els conductors, com poden ser tan exactes a coincidir amb les portes??????

Posted: Saturday 28/01/2006 23:30
by 437.001
És més, a Renfe no tots els trens són ni de la mateixa llargària, ni tenen el mateix nombre de portes a cada cotxe...ni la distància entre portes és idèntica en el mateix tren (per no parlar ja de diferents sèries).
I a FGC passa exactament el mateix.