Page 1 of 1

Sistema tarifari integrat ATM

Posted: Tuesday 17/05/2005 16:30
by sequera
Com veig que hi ha alguns dubtes en quant al tema de les zones, obro aquest tema per afegir informació.

Hem de tenir en compte que cada operador de transport te les seves tarifes i organització de zones. Al temps pot acollir-se al sistema tarifari integrat de la ATM, que permet adquirir diversos productes, com la T-10, etc.. Això , com he comentat, no invalida els titol que poden tenir el propis operadors, però que només serveixen per cadascun d'ells.

La gràcia del sistema integrat es que podem utilitzar gairabé tots els operadors de transport amb un unic titol de transport.

Texte estret de la ATM:


Característiques del sistema tarifari integrat.

Ø Què és un desplaçament?
Ø Nombre de transbordaments
Ø Limitació horària dels transbordaments


Què és un desplaçament?

Es el trajecte que realitza un usuari des d’un origen a un destinació, permetent la utilització de diferents modes de transport (Metro, Autobús, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i Rodalies Renfe).

Nombre de transbordaments

Ø Les Targetes T-Mes, T-Jove, T-Trimestre i T-Dia no tenen cap tipus de limitació pel que fa al nombre de transbordaments.
Ø Les targetes T-10 i T-50/30 i T-Familiar (70/30) permeten utilitzar un màxim de 4 mitjans de transport en un mateix desplaçament.

Temps de transbordament

El període de temps en el qual el transbordament està despenalitzat en els títols integrats, és d’1h 15 min (entre la primera i la darrera validació) per a títols d’1 zona, incrementant-se en 15 min per cada zona addicional.

Relació de temps de transbordament segons les zones:

Zona 1 Zona 2 Zona 3 Zona 4 Zona 5 Zona 6
Temps de transbordament 75 min 90 min 105 min 120 min 135 min 150 min[/i]


Com no puc penjar mes imatges, os adjunto el pdf on apareix la distribució de zones.

http://www.atm-transmet.es/pdfs_cat/tar ... onific.pdf

Re: Sistema tarifari integrat ATM

Posted: Tuesday 04/03/2008 18:23
by UT440_132M
Per a Renfe Rodalies son uns cabrons, perdo per la paraula pero no se com definirlos, en la R3 si et veuen amb una T10 ja diuen que no serveix... Et fan pagar si o si. Ho trobo injust, per anar de La Garriga a Vic son 3 zones, portava T10 de 3 zones, el revisor em diu que no serveix i per tant em fa pagar el trajecte de nou :evil:

Posted: Tuesday 04/03/2008 18:45
by victorcasta
UT440_132M wrote:Per a Renfe Rodalies son uns cabrons, perdo per la paraula pero no se com definirlos, en la R3 si et veuen amb una T10 ja diuen que no serveix... Et fan pagar si o si. Ho trobo injust, per anar de La Garriga a Vic son 3 zones, portava T10 de 3 zones, el revisor em diu que no serveix i per tant em fa pagar el trajecte de nou :evil:
Fins a Vic, com a la resta de xarxa de rodalies, una T10 és plenament vàlida, sempre i quant sigui de les zones que corresponen i estigui correctament validada abans de pujar al tren. Si tu tens la seguretat de viatjar amb el títol correcte, el revisor ja et pot dir missa. Si vol, que et posi una multa, però el que hauràs de fer amb aquesta multa és presentar-la junt amb el full de reclamació que hauries d'omplir a l'arribar a l'estació de destinació.

Re: Sistema tarifari integrat ATM

Posted: Wednesday 05/03/2008 17:32
by Miquel
sequera wrote:Què és un desplaçament?

Es el trajecte que realitza un usuari des d’un origen a un destinació, permetent la utilització de diferents modes de transport (Metro, Autobús, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i Rodalies Renfe).
I el Tram qué, també està integrat i no apareix.

Re: Sistema tarifari integrat ATM

Posted: Wednesday 05/03/2008 23:10
by josep_serre
Aquest text prové d'una redacció anterior a l'inauguració del TRAM.
Miquel wrote:
sequera wrote:Què és un desplaçament?

Es el trajecte que realitza un usuari des d’un origen a un destinació, permetent la utilització de diferents modes de transport (Metro, Autobús, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i Rodalies Renfe).
I el Tram qué, també està integrat i no apareix.

Re: Sistema tarifari integrat ATM

Posted: Friday 21/03/2008 21:40
by UT440_132M
Jo diria que si esta integrat, almenys a la T10 que jo tinc hi surt.

Re: Sistema tarifari integrat ATM

Posted: Friday 21/03/2008 23:13
by entfe001
A veure, estem partint d'un missatge que es va escriure al cap de dues setmanes d'inaugurar-se el fòrum, així que els comentaris respecte la inclusió o no del TRAM estan fora de lloc, tal com bé apunta en josep_serre.

Per altra banda, els interventors de Rodalies tenen tendència a assumir que tot desplaçament realitzat amb un abonament integrat en sentit Barcelona té per destinació la ciutat comtal. Ja he tingut alguna enganxada amb un interventor de la C1 que em deia que la T-10 d'una zona no valia per anar de Cabrera al Masnou.

Problema plantejat per la pròpia ATM

Posted: Sunday 27/11/2011 17:00
by Guigui
Vegeu què em van comentar des de l'ATM, en el context d'una reclamació que vaig fer per un altre tema:
les targetes integrades no són vàlides per utilitzar tots els transports sense limitació durant un periode horari (en el cas d'una targeta d'1 zona, 1:15h.), sinó per desplaçar-se des d'un punt inicial utilitzar diferents modes de transport (fins a 3 transbordaments) per arribar a la seva destinació. No es pot repetir un mateix transport: en el cas de canvi de línia de metro únicament es pot fer en aquelles estacions en que tinguin correspondència; si es tracta d'una línia d'autobús, el transbordament ha de ser a una altra línia diferent.
Li comentem això perquè si surt del metro, o dels FGC i després torna a entrar, se li descomptarà un altre viatge a la targeta; o si utilitza una línia d'autobús per arribar a un lloc,fer una gestió i tornar, la tornada és un nou viatge encara que estigui dins del límit horari permès. I aquest funcionament és el correcte.
Entenc perfectament l'esperit de la idea, però en determinats casos, és materialment impossible validar un viatge "correctament". Per exemple, si jo baixo de casa meva al centre de Barcelona en metro i torno de seguida en autobús amb una T-50/30, aleshores validaré a la tornada i no em descomptarà un nou viatge. Si vull cenyir-me estrictament a les normes, hauria de tornar a passar el títol per la cancel·ladora, però aleshores, la màquina entendrà que valido per a una segona persona que se suma al viatge en aquest segon trajecte, i no em deixarà fer-ho en tractar-se d'un títol unipersonal. És més, si tingués un control a l'autobús, dubto molt que em diguin res perquè he validat el viatge correctament.

Aleshores, el problema rau més aviat en la pròpia concepció del sistema i els seus efectes indesitjats.

Re: Problema plantejat per la pròpia ATM

Posted: Sunday 27/11/2011 18:02
by josep_serre
Guigui wrote:Vegeu què em van comentar des de l'ATM, en el context d'una reclamació que vaig fer per un altre tema:
les targetes integrades no són vàlides per utilitzar tots els transports sense limitació durant un periode horari (en el cas d'una targeta d'1 zona, 1:15h.), sinó per desplaçar-se des d'un punt inicial utilitzar diferents modes de transport (fins a 3 transbordaments) per arribar a la seva destinació. No es pot repetir un mateix transport: en el cas de canvi de línia de metro únicament es pot fer en aquelles estacions en que tinguin correspondència; si es tracta d'una línia d'autobús, el transbordament ha de ser a una altra línia diferent.
Li comentem això perquè si surt del metro, o dels FGC i després torna a entrar, se li descomptarà un altre viatge a la targeta; o si utilitza una línia d'autobús per arribar a un lloc,fer una gestió i tornar, la tornada és un nou viatge encara que estigui dins del límit horari permès. I aquest funcionament és el correcte.
Entenc perfectament l'esperit de la idea, però en determinats casos, és materialment impossible validar un viatge "correctament". Per exemple, si jo baixo de casa meva al centre de Barcelona en metro i torno de seguida en autobús amb una T-50/30, aleshores validaré a la tornada i no em descomptarà un nou viatge. Si vull cenyir-me estrictament a les normes, hauria de tornar a passar el títol per la cancel·ladora, però aleshores, la màquina entendrà que valido per a una segona persona que se suma al viatge en aquest segon trajecte, i no em deixarà fer-ho en tractar-se d'un títol unipersonal. És més, si tingués un control a l'autobús, dubto molt que em diguin res perquè he validat el viatge correctament.

Aleshores, el problema rau més aviat en la pròpia concepció del sistema i els seus efectes indesitjats.

Entenc que enlloc t'han dit que si vas de Sarrià a Plaça Catalunya amb FGC i tornes amb el 66 utilitzant el transbord gratuït estiguis anant incorrectament, que realment no és l'esperit del sistema però està perfectament dintre de les normes.

Re: Sistema tarifari integrat ATM

Posted: Sunday 27/11/2011 23:49
by davida
A mi em pasa un cosa similar, pero el sistema informatic falla:
Visc a Barcelona i vaig a buscar el meu fill a l'escola a Santa Perpetua:
Amb una T-10 de 2 zones:
- Agafo el tren a Barcelona fins a Santa Perpetua, em valida 1 viatge
- A vegades agafo el bus urba de l'estació a l'escola. Transbord gratuit
- Torno caminant 15min a l'estació perque el bus urbà dona la volta sencera al poble i per horaris tinc que esperar quasi 20 min.
- Torno a agafar el tren (ha passat menys de 1h30 de la primera validació). Si no he agafat el bus urbà, tot correcte em valida el 2viatge. Pero si he agafat el bus urbà es fa un lio i em valida el bitllet com transbord :o :o i no descompte el segon viatge. Al arribar a Barcelona la maquina de Renfe no m'obre les portes al sortir, al punt de control. On el personal de Renfe es pensa que he fet algo raro, posa el bitllet a la validadora de la taquilla i veu que fa 20 min he valida el bitllet a Santa Perpetua i em deixa sortir sense problemes.
Tinc la queixa oberta a Renfe, on em van dir que ho escalaven per revisar el sistema informàtic.

Segons normativa ATM, un segon viatge amb Renfe em tindria que descomptar un segon viatge. Pero no soc jo, sino la màquina que no fa bé la seva feina.

Re: Sistema tarifari integrat ATM

Posted: Monday 28/11/2011 17:22
by josep_serre
Aquesta mateixa situació es produïa a FGC i es va començar a detectar massivament quan va començar el control de sortida, informàticament ja s'ha resolt.
davida wrote:A mi em pasa un cosa similar, pero el sistema informatic falla:
Visc a Barcelona i vaig a buscar el meu fill a l'escola a Santa Perpetua:
Amb una T-10 de 2 zones:
- Agafo el tren a Barcelona fins a Santa Perpetua, em valida 1 viatge
- A vegades agafo el bus urba de l'estació a l'escola. Transbord gratuit
- Torno caminant 15min a l'estació perque el bus urbà dona la volta sencera al poble i per horaris tinc que esperar quasi 20 min.
- Torno a agafar el tren (ha passat menys de 1h30 de la primera validació). Si no he agafat el bus urbà, tot correcte em valida el 2viatge. Pero si he agafat el bus urbà es fa un lio i em valida el bitllet com transbord :o :o i no descompte el segon viatge. Al arribar a Barcelona la maquina de Renfe no m'obre les portes al sortir, al punt de control. On el personal de Renfe es pensa que he fet algo raro, posa el bitllet a la validadora de la taquilla i veu que fa 20 min he valida el bitllet a Santa Perpetua i em deixa sortir sense problemes.
Tinc la queixa oberta a Renfe, on em van dir que ho escalaven per revisar el sistema informàtic.

Segons normativa ATM, un segon viatge amb Renfe em tindria que descomptar un segon viatge. Pero no soc jo, sino la màquina que no fa bé la seva feina.

Re: Dubtes tarifaris

Posted: Tuesday 15/12/2015 22:45
by França451
Buenas noches.

Con el tema de las dudas tarifarias, tras mi reciente visita a Vic, pude ver en la estación de Rodalies, nada más y nada menos que el plano de la ATM con sus correspondientes códigos de zona, el cual tuve tiempo más que suficiente para capturar en una serie de imágenes que os adjunto (si es posible, porque lo del tema de las imágenes aquí no me acabé de enterar de cómo iba) y con él, pude elaborar todo el listado de los 60 códigos de ATM, y sus correspondientes colores, siendo el Rojo para Renfe y Metro, el morado para buses urbanos, el verde para buses interurbanos, el azul para FGC y el crema para buses entre municipios (o algo así decía, ya que cometí el error de no echar foto a los colores y sus significados, si bien recuerdo perfectamente que los 4 primeros eran así).

Adjunto imágenes del plano.


https://www.flickr.com/photos/smoirgaui ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/smoirgaui ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/smoirgaui ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/smoirgaui ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/smoirgaui ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/smoirgaui ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/smoirgaui ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/smoirgaui ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/smoirgaui ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/smoirgaui ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/smoirgaui ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/smoirgaui ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/smoirgaui ... ed-public/

Un saludo.

En la imagen que tengo editada como "número 3", se han lucido.
Viladecans en vez de Viladecavalls. Y en la zona 4E aparece dos veces Rellinars. Eso es correcto o es otra metedura de pata????

Re: Dubtes tarifaris

Posted: Tuesday 15/12/2015 23:18
by Granolleri
França451 wrote:Y en la zona 4E aparece dos veces Rellinars. Eso es correcto o es otra metedura de pata????
Al de baix hauria de posar Vacarisses.

Per cert, aquest plànol no està a l'estació de RENFE sinó a la d'autobusos.