El metro de Barcelona reclama el retorn de 30 combois antics
Posted: Monday 06/02/2006 22:51
Una notícia-paradoxa...
http://www.vilaweb.com/www/elpunt/notic ... mp=1725185
El metro de Barcelona reclama el retorn de 30 combois antics a una fundació privada que ha tancat
TMB vol que el material vagi al futur Museu de la Mobilitat de la Sagrera
M.S.. Barcelona
El metro de Barcelona no està disposat a perdre el seu patrimoni històric. Després que la Fundació Museu del Transport de Castellar de N'Hug (Berguedà) anunciés que tanca les instal·lacions, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) li ha reclamat, per escrit, que li retorni una trentena de vehicles -combois i busos- que li va cedir i que formen part de la col·lecció històrica del transport públic de Barcelona. TMB ho vol per portar-ho al futur Museu de la Mobilitat de la Sagrera.
Els problemes econòmics que té el Museu del Transport de Castellar de N'Hug, al Berguedà, ha fet témer a TMB que aquesta fundació privada es vengui el material que li havia cedit per exposar, per pagar els deutes que acumula. Per això, la companyia de transports ha enviat una carta als responsables d'aquest museu perquè se'ls retornin una trentena de combois que formen part del fons històric del transport públic de Barcelona. Fonts de TMB asseguren que tot just ara s'ha començat el procés de recuperació d'aquest material, format per una trentena de vehicles entre vagons de metro i busos. Algunes de les peces estan en molt males condicions, segons TMB, que s'ha proposat recuperar-les, restaurar-les i exposar-les, quan s'obri, al futur Museu de la Mobilitat que es vol fer a l'edifici que ha dissenyat Frank Gerhy i on hi haurà l'estació del TGV de la Sagrera, al districte de Sant Andreu. Aquest museu s'alimentarà, també, de la recopilació de documents relacionats amb els transports públics de Barcelona que està recollint TMB. La companyia també està buscant peces antigues, com les que exposava el Museu del Transport, moltes de les quals estan en mans de col·leccionistes privats.
Tancat al públic
Segons ha publicat el diari Regió 7, els problemes econòmics del Museu del Transport van fer que tanqués aquest estiu passat. La intenció de la fundació era traslladar-se a la Pobla de Lillet, per desavinences entre la direcció del museu i l'alcalde de Castellar de N'Hug. Segons aquest rotatiu, la fundació també s'ha posat en contacte amb la Generalitat perquè retiri el material que va cedir-li. El fons del museu tenia una de les millors col·leccions de vehicles antics de tot Europa. La fundació es dedicava a recol·lectar peces antigues del transport públic i restaurar-les per exposar-les posteriorment. El museu havia arribat a acumular uns 170 vehicles antics. De la secció de transports públics de Barcelona, el museu tenia 12 tramvies -des del més antic, del 1898, fins als darrers models-, i 3 tramvies de l'antiga línia Mataró-Argentona. També tenia, segons publica la web del museu, els autobusos de Barcelona dels anys 1940-1970.
Ara, TMB vol que el material que algun dia va formar part de la companyia es retorni a Barcelona. Ara mateix, TMB té, dins de les seves instal·lacions, algunes peces restaurades que van formar part dels primers metros que van circular a Barcelona, dels anys 20.
http://www.vilaweb.com/www/elpunt/notic ... mp=1725185
El metro de Barcelona reclama el retorn de 30 combois antics a una fundació privada que ha tancat
TMB vol que el material vagi al futur Museu de la Mobilitat de la Sagrera
M.S.. Barcelona
El metro de Barcelona no està disposat a perdre el seu patrimoni històric. Després que la Fundació Museu del Transport de Castellar de N'Hug (Berguedà) anunciés que tanca les instal·lacions, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) li ha reclamat, per escrit, que li retorni una trentena de vehicles -combois i busos- que li va cedir i que formen part de la col·lecció històrica del transport públic de Barcelona. TMB ho vol per portar-ho al futur Museu de la Mobilitat de la Sagrera.
Els problemes econòmics que té el Museu del Transport de Castellar de N'Hug, al Berguedà, ha fet témer a TMB que aquesta fundació privada es vengui el material que li havia cedit per exposar, per pagar els deutes que acumula. Per això, la companyia de transports ha enviat una carta als responsables d'aquest museu perquè se'ls retornin una trentena de combois que formen part del fons històric del transport públic de Barcelona. Fonts de TMB asseguren que tot just ara s'ha començat el procés de recuperació d'aquest material, format per una trentena de vehicles entre vagons de metro i busos. Algunes de les peces estan en molt males condicions, segons TMB, que s'ha proposat recuperar-les, restaurar-les i exposar-les, quan s'obri, al futur Museu de la Mobilitat que es vol fer a l'edifici que ha dissenyat Frank Gerhy i on hi haurà l'estació del TGV de la Sagrera, al districte de Sant Andreu. Aquest museu s'alimentarà, també, de la recopilació de documents relacionats amb els transports públics de Barcelona que està recollint TMB. La companyia també està buscant peces antigues, com les que exposava el Museu del Transport, moltes de les quals estan en mans de col·leccionistes privats.
Tancat al públic
Segons ha publicat el diari Regió 7, els problemes econòmics del Museu del Transport van fer que tanqués aquest estiu passat. La intenció de la fundació era traslladar-se a la Pobla de Lillet, per desavinences entre la direcció del museu i l'alcalde de Castellar de N'Hug. Segons aquest rotatiu, la fundació també s'ha posat en contacte amb la Generalitat perquè retiri el material que va cedir-li. El fons del museu tenia una de les millors col·leccions de vehicles antics de tot Europa. La fundació es dedicava a recol·lectar peces antigues del transport públic i restaurar-les per exposar-les posteriorment. El museu havia arribat a acumular uns 170 vehicles antics. De la secció de transports públics de Barcelona, el museu tenia 12 tramvies -des del més antic, del 1898, fins als darrers models-, i 3 tramvies de l'antiga línia Mataró-Argentona. També tenia, segons publica la web del museu, els autobusos de Barcelona dels anys 1940-1970.
Ara, TMB vol que el material que algun dia va formar part de la companyia es retorni a Barcelona. Ara mateix, TMB té, dins de les seves instal·lacions, algunes peces restaurades que van formar part dels primers metros que van circular a Barcelona, dels anys 20.