Autovia B-500 (Badalona - Mollet)
Posted: Tuesday 14/03/2006 11:51
De El Periódico de Catalunya:
-------------------------------------
La futura B-500 enllaçarà millor el Vallès, el Barcelonès i el Maresme
• L'autovia, de quatre carrils, tindrà 10 quilòmetres que inclouen un túnel de 3
MANUEL CABELLO / BADALONA
PERE DAMIÁN / MOLLET
La Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques va anunciar ahir la licitació de la redacció d'un estudi per a la millora del transport entre el Barcelonès, el Vallès i el Maresme a través de la B-500, que uneix Badalona i Mollet i és coneguda com la carretera de la Conreria. Aquesta via és una vella demanda dels empresaris d'aquestes comarques, però s'enfronta al rebuig d'alguns partits polítics i entitats ecologistes.
La Generalitat llança el nou projecte assegurant que l'impacte mediambiental que tindrà és molt menor que l'elaborat per l'últim Govern de CiU. L'Executiu català treballa amb dues alternatives: una, amb el punt d'origen a la confluència de les carreteres B-20 i B-500; i l'altra, més al sud, que naixeria a la cruïlla entre la B-20 i la carretera de Pomar, a Badalona.
L'autovia, de quatre carrils (dos per cada sentit de circulació), tindrà 10 quilòmetres --dels quals gairebé 8 seran de nova construcció-- i un túnel de 3 quilòmetres.
DUBTES A BADALONA
Al projecte anterior la carretera tenia un túnel que no arribava al quilòmetre. És per això que el Govern diu que l'impacte visual i mediambiental serà menor ara, encara que el cost es dispari als 350 milions d'euros; l'anterior en costava 50.
El regidor d'ICV a Badalona, Àlex Mañas, va assegurar ahir que el nou traçat generava "dubtes" a la seva formació, i que no estava consensuat al tripartit. Mañas va defensar que la inversió es destini a un corredor ferroviari que uneixi el Maresme i el nord del Barcelonès amb el Vallès sense passar per Barcelona.
SATISFACCIÓ A MOLLET
L'inici dels tràmits per ampliar la B-500 es va rebre amb satisfacció a Mollet. El regidor d'Urbanisme, Josep Maria Garzón (PSC), es va mostrar a favor que les obres "s'executin com més aviat millor", i va subratllar que el projecte permetrà reduir el trànsit que passa pel casc urbà de Mollet en direcció a Sant Fost, Martorelles i Badalona. Garzón va dir que les obres suposaran la construcció d'un tercer pont sobre el Besòs.
Cliqueu aquí per veure el gràfic en PDF
-------------------------------------
La futura B-500 enllaçarà millor el Vallès, el Barcelonès i el Maresme
• L'autovia, de quatre carrils, tindrà 10 quilòmetres que inclouen un túnel de 3
MANUEL CABELLO / BADALONA
PERE DAMIÁN / MOLLET
La Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques va anunciar ahir la licitació de la redacció d'un estudi per a la millora del transport entre el Barcelonès, el Vallès i el Maresme a través de la B-500, que uneix Badalona i Mollet i és coneguda com la carretera de la Conreria. Aquesta via és una vella demanda dels empresaris d'aquestes comarques, però s'enfronta al rebuig d'alguns partits polítics i entitats ecologistes.
La Generalitat llança el nou projecte assegurant que l'impacte mediambiental que tindrà és molt menor que l'elaborat per l'últim Govern de CiU. L'Executiu català treballa amb dues alternatives: una, amb el punt d'origen a la confluència de les carreteres B-20 i B-500; i l'altra, més al sud, que naixeria a la cruïlla entre la B-20 i la carretera de Pomar, a Badalona.
L'autovia, de quatre carrils (dos per cada sentit de circulació), tindrà 10 quilòmetres --dels quals gairebé 8 seran de nova construcció-- i un túnel de 3 quilòmetres.
DUBTES A BADALONA
Al projecte anterior la carretera tenia un túnel que no arribava al quilòmetre. És per això que el Govern diu que l'impacte visual i mediambiental serà menor ara, encara que el cost es dispari als 350 milions d'euros; l'anterior en costava 50.
El regidor d'ICV a Badalona, Àlex Mañas, va assegurar ahir que el nou traçat generava "dubtes" a la seva formació, i que no estava consensuat al tripartit. Mañas va defensar que la inversió es destini a un corredor ferroviari que uneixi el Maresme i el nord del Barcelonès amb el Vallès sense passar per Barcelona.
SATISFACCIÓ A MOLLET
L'inici dels tràmits per ampliar la B-500 es va rebre amb satisfacció a Mollet. El regidor d'Urbanisme, Josep Maria Garzón (PSC), es va mostrar a favor que les obres "s'executin com més aviat millor", i va subratllar que el projecte permetrà reduir el trànsit que passa pel casc urbà de Mollet en direcció a Sant Fost, Martorelles i Badalona. Garzón va dir que les obres suposaran la construcció d'un tercer pont sobre el Besòs.
Cliqueu aquí per veure el gràfic en PDF