ICV proposa rodalies per connectar les Comarques de l'Ebre
Posted: Sunday 19/03/2006 0:29
Tret de http://www.mobilitatsostenible.org i publicat a El Punt del 16/3/2006
ICV proposa una xarxa ferroviària de rodalies que connecti les quatre comarques de l'Ebre
La federació d'ICV a les Terres de l'Ebre va presentar ahir les propostes que introduirà dins el debat del pla integral d'infraestructures de transport de Catalunya i que comporten crear una xarxa ferroviària de rodalies que connecte les quatre capitals de comarca. «És una manera d'aconseguir una major cohesió territorial i alhora donar serveis als ciutadans», va manifestar el president d'ICV a l'Ebre, Jaume Forcadell. Així ICV proposa aprofitar «les sinergies» que es crearan amb el desdoblament de l'eix de l'Ebre per construir un nou ramal ferroviari que aniria des de Tortosa fins a Móra la Nova, on connectaria amb la línia de Reus-Móra-Casp. Paral·lelament des de Móra la Nova es construiria un nou ramal fins a Gandesa amb la possibilitat de connectar el nou polígon industrial de Camposines. El tercer ramal ferroviari que proposen els ecosocialistes aniria des de l'Aldea, passant per Amposta fins a la Ràpita i el port de la Cimentera a Alcanar, ja que el mateix pla d'infraestructures recomana que els ports comercials estiguen connectats a la xarxa ferroviària. Finalment hi hauria un quart ramal, ja inclòs dins el pla territorial de les Terres de l'Ebre, des de l'Aldea fins a Deltebre. A més ICV vol també que s'allargue fins a Vinaròs la línia Barcelona-Tortosa perquè paren més trens a l'estació d'Ulldecona i que una llançadora connecte l'Aldea amb la futura línia de l'AVE.
Pensat en l'horitzó del 2026, el debat sobre el pla d'infraestructures centrat a l'Ebre s'iniciarà el 30 de març a l'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre (Idece), on ICV farà les seues propostes. Els ecosocialistes estan esperançats en el fet que amb la reforma de l'Estatut el govern català tinga més competències ferroviàries.
ICV proposa una xarxa ferroviària de rodalies que connecti les quatre comarques de l'Ebre
La federació d'ICV a les Terres de l'Ebre va presentar ahir les propostes que introduirà dins el debat del pla integral d'infraestructures de transport de Catalunya i que comporten crear una xarxa ferroviària de rodalies que connecte les quatre capitals de comarca. «És una manera d'aconseguir una major cohesió territorial i alhora donar serveis als ciutadans», va manifestar el president d'ICV a l'Ebre, Jaume Forcadell. Així ICV proposa aprofitar «les sinergies» que es crearan amb el desdoblament de l'eix de l'Ebre per construir un nou ramal ferroviari que aniria des de Tortosa fins a Móra la Nova, on connectaria amb la línia de Reus-Móra-Casp. Paral·lelament des de Móra la Nova es construiria un nou ramal fins a Gandesa amb la possibilitat de connectar el nou polígon industrial de Camposines. El tercer ramal ferroviari que proposen els ecosocialistes aniria des de l'Aldea, passant per Amposta fins a la Ràpita i el port de la Cimentera a Alcanar, ja que el mateix pla d'infraestructures recomana que els ports comercials estiguen connectats a la xarxa ferroviària. Finalment hi hauria un quart ramal, ja inclòs dins el pla territorial de les Terres de l'Ebre, des de l'Aldea fins a Deltebre. A més ICV vol també que s'allargue fins a Vinaròs la línia Barcelona-Tortosa perquè paren més trens a l'estació d'Ulldecona i que una llançadora connecte l'Aldea amb la futura línia de l'AVE.
Pensat en l'horitzó del 2026, el debat sobre el pla d'infraestructures centrat a l'Ebre s'iniciarà el 30 de març a l'Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l'Ebre (Idece), on ICV farà les seues propostes. Els ecosocialistes estan esperançats en el fet que amb la reforma de l'Estatut el govern català tinga més competències ferroviàries.