Mataró Bus
Mataró Bus
Es presenten dos nous autobusos per a les línies 3 i 5
Aquests vehícles entraran en funcionament a partir del dia 18 d’abril
Fermí Manchado, el regidor de Mobilitat ha presentat dos nous autobusos que ofereixen més comoditat i seguretat als usuaris. Aquests vehícles entraran en funcionament a partir del dia 18 d’abril amb el servei de les línies 3 i 5.
Els autobusos disposen de dues places destinades a persones amb mobilitat reduïda i a persones amb cotxets d’infants. El terra és antilliscant, és a dir, permet una millor fixació de les cadires de rodes i dóna una millor seguretat als viatgers. Disposen també, del seient “jumbo”, dit d’una altra manera, un espai pensat per a una persona amb un nen petit.
A més, el conductor tindrà una zona més àmplia amb els últims avenços en ergonomia –condició de que la persona i la màquina assoleixin la més gran eficàcia possible, que s’adapta al màxim a les condicions dels usuaris– i disseny.
http://www.portalmataro.com/cgi-bin/not ... 9&idioma=0
Aquests vehícles entraran en funcionament a partir del dia 18 d’abril
Fermí Manchado, el regidor de Mobilitat ha presentat dos nous autobusos que ofereixen més comoditat i seguretat als usuaris. Aquests vehícles entraran en funcionament a partir del dia 18 d’abril amb el servei de les línies 3 i 5.
Els autobusos disposen de dues places destinades a persones amb mobilitat reduïda i a persones amb cotxets d’infants. El terra és antilliscant, és a dir, permet una millor fixació de les cadires de rodes i dóna una millor seguretat als viatgers. Disposen també, del seient “jumbo”, dit d’una altra manera, un espai pensat per a una persona amb un nen petit.
A més, el conductor tindrà una zona més àmplia amb els últims avenços en ergonomia –condició de que la persona i la màquina assoleixin la més gran eficàcia possible, que s’adapta al màxim a les condicions dels usuaris– i disseny.
http://www.portalmataro.com/cgi-bin/not ... 9&idioma=0
Last edited by trainman on Wednesday 25/11/2015 11:38, edited 2 times in total.
- Serie-300-metro
- N4
- Posts: 42
- Joined: Friday 31/03/2006 17:20
- Location: A prop de Alfons X (L-4) "Barcelona"
- Contact:
Re: Es presenten 2 nous autobusos línies 3 i 5 (Mataró Bus)
I de quina marca/carrosseria són?
Gran Metro de Barcelona
06/04/06
El Mataró Bus incorpora dos nous autobusos més segurs i confortables a les línies 3 i 5
El regidor de Mobilitat, Fermí Manchado, ha presentat avui els dos nous autobusos que ampliaran el servei de l'empresa municipal de transport públic Mataró Bus. Els vehicles, que entraran en funcionament aquest mes d'abril en les línies 3 i 5, són els models més innovadors del mercat que ofereixen més comoditat i seguretat als usuaris.
Els autobusos disposen de dues places destinades a persones amb mobilitat reduïda i/o cotxets d'infants, estan dotats de terra antilliscant que permet una millor fixació de les cadires de rodes i una major seguretat per als viatgers i a més tenen incorporat el darrer model de rampa disponible al mercat.
El model és Cityclass i la carrosseria dels vehicles és Castrosua city versus sobre bastidor Iveco. Cada unitat té 24 butaques de disseny confortable emmoquetades i manté la mateixa quantitat de seients reservats que es distingeixen pel color vermell. Igual que les últimes adquisicions, aquests autobusos també disposen del seient reservat "jumbo", que és un espai que equival a plaça i mitja especialment pensat per a una persona amb un nen petit.
A més, els nous autobusos disposen d'una zona més àmplia per al conductor que incorpora els últims avenços en ergonomia i disseny; un nou parabrises davanter amb el que s'amplia l'angle de visió frontal i lateral; finestres laterals en vidre temperat corbat fins la zona del sostre; portes d'accés a viatgers de nou disseny amb màxima superfície acristallada; i miralls retrovisors interiors integrats i exteriors de disseny exclusiu amb l'objectiu d'aconseguir el màxim angle de visió.
Actualment la flota està formada per 22 autobusos, 19 dels quals estan de servei tots els dies feiners, 1 actua com a reforç puntual en la línia 3 i la resta es manté de reserva. Les dues noves unitats es destinaran a ampliar (la flota passarà a tenir 24 unitats), a partir del 18 d'abril, el servei de les línies 3 i 5. Els dies feiners la freqüència de pas en la línia 3 serà de 16 minuts i d'entre 13 i 15 minuts en la línia 5.
Una part del pressupost de compra d'aquests nous vehicles s'ha sufragat gràcies a la subvenció atorgada el passat mes de gener (166.949 €) per part del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya. L'objectiu d'incrementar la flota forma part del Pla d'Actuació Municipal (PAM) de 2006.
http://www.mataro.org/document.php?id=1 ... 4&nid=7243
El Mataró Bus incorpora dos nous autobusos més segurs i confortables a les línies 3 i 5
El regidor de Mobilitat, Fermí Manchado, ha presentat avui els dos nous autobusos que ampliaran el servei de l'empresa municipal de transport públic Mataró Bus. Els vehicles, que entraran en funcionament aquest mes d'abril en les línies 3 i 5, són els models més innovadors del mercat que ofereixen més comoditat i seguretat als usuaris.
Els autobusos disposen de dues places destinades a persones amb mobilitat reduïda i/o cotxets d'infants, estan dotats de terra antilliscant que permet una millor fixació de les cadires de rodes i una major seguretat per als viatgers i a més tenen incorporat el darrer model de rampa disponible al mercat.
El model és Cityclass i la carrosseria dels vehicles és Castrosua city versus sobre bastidor Iveco. Cada unitat té 24 butaques de disseny confortable emmoquetades i manté la mateixa quantitat de seients reservats que es distingeixen pel color vermell. Igual que les últimes adquisicions, aquests autobusos també disposen del seient reservat "jumbo", que és un espai que equival a plaça i mitja especialment pensat per a una persona amb un nen petit.
A més, els nous autobusos disposen d'una zona més àmplia per al conductor que incorpora els últims avenços en ergonomia i disseny; un nou parabrises davanter amb el que s'amplia l'angle de visió frontal i lateral; finestres laterals en vidre temperat corbat fins la zona del sostre; portes d'accés a viatgers de nou disseny amb màxima superfície acristallada; i miralls retrovisors interiors integrats i exteriors de disseny exclusiu amb l'objectiu d'aconseguir el màxim angle de visió.
Actualment la flota està formada per 22 autobusos, 19 dels quals estan de servei tots els dies feiners, 1 actua com a reforç puntual en la línia 3 i la resta es manté de reserva. Les dues noves unitats es destinaran a ampliar (la flota passarà a tenir 24 unitats), a partir del 18 d'abril, el servei de les línies 3 i 5. Els dies feiners la freqüència de pas en la línia 3 serà de 16 minuts i d'entre 13 i 15 minuts en la línia 5.
Una part del pressupost de compra d'aquests nous vehicles s'ha sufragat gràcies a la subvenció atorgada el passat mes de gener (166.949 €) per part del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya. L'objectiu d'incrementar la flota forma part del Pla d'Actuació Municipal (PAM) de 2006.
http://www.mataro.org/document.php?id=1 ... 4&nid=7243
Los dos nuevos buses de Mataró llevan respectivamente los números 46 y 47 y estos son sus datos:
Mataró Bus-46 (2375 DXT) Irisbus Italia 491E.12.29 Cityclass Cursor
Castrosua CS 40 Versus
Mataró Bus-47 (2336 DXT) Irisbus Italia 491E.12.29 Cityclass Cursor
Castrosua CS 40 Versus
Saludos
Ah, por cierto todavía no están en servicio empiezan a prestar servicio a partir del día 18
Mataró Bus-46 (2375 DXT) Irisbus Italia 491E.12.29 Cityclass Cursor
Castrosua CS 40 Versus
Mataró Bus-47 (2336 DXT) Irisbus Italia 491E.12.29 Cityclass Cursor
Castrosua CS 40 Versus
Saludos
Ah, por cierto todavía no están en servicio empiezan a prestar servicio a partir del día 18
En estos links se pueden ver las fotos de los dos nuevos buses de Mataró Bus (realizadas ambas por Miquel Segura):
http://cv.uoc.es/~jmora/lineas_i/img_ma ... taro27.jpg
http://cv.uoc.es/~jmora/lineas_i/img_ma ... taro26.jpg
Saludos
http://cv.uoc.es/~jmora/lineas_i/img_ma ... taro27.jpg
http://cv.uoc.es/~jmora/lineas_i/img_ma ... taro26.jpg
Saludos
Els usuaris puntuen el servei de Mataró Bus amb un 7,85
Puntuació de Mataró Bus
Els usuaris puntuen el servei de Mataró Bus amb un 7,85
L’element més valorat pels clients ha sigut la seguretat amb un 8,10 punts
Redaccio | Ciutat - Urbanisme
dijous, 01 març 2007
Mataró Bus va donar servei a 5.166.036 viatgers l’any passat, per contra, l’any 2005 va ser un total de 5.035.521. La diferència d’aquestes xifres suposa un augment del 2,6% en el 2006, és a dir, 130.521 viatgers més.
Aquest augment de viatgers a estat gràcies a la incorporació d’un autobús en els dies feiners, d’un altre a la línia 3 durant tot el dia i d’un altre de la línia 5 en hores punta.
Resultats de l’enquesta
Els usuaris de Mataró Bus ha valorat amb 7,85 punts sobre 10 el servei que ofereix l’empresa de transport. En canvi, respecte l’any 2005, els clients van dir que l’empresa de transports es mereixia un 7,87.
Les persones que utilitzen aquest transport ha valorat amb un notable tots els elements considerats per aquest motiu s’han de destacar la seguretat, amb 8,10 punts, la informació dels recorreguts, amb un 8,08 i la informació dels horaris amb 8,03 punts entre d’altres.
http://www.totmataro.cat/portal/index.p ... Itemid=106
Els usuaris puntuen el servei de Mataró Bus amb un 7,85
L’element més valorat pels clients ha sigut la seguretat amb un 8,10 punts
Redaccio | Ciutat - Urbanisme
dijous, 01 març 2007
Mataró Bus va donar servei a 5.166.036 viatgers l’any passat, per contra, l’any 2005 va ser un total de 5.035.521. La diferència d’aquestes xifres suposa un augment del 2,6% en el 2006, és a dir, 130.521 viatgers més.
Aquest augment de viatgers a estat gràcies a la incorporació d’un autobús en els dies feiners, d’un altre a la línia 3 durant tot el dia i d’un altre de la línia 5 en hores punta.
Resultats de l’enquesta
Els usuaris de Mataró Bus ha valorat amb 7,85 punts sobre 10 el servei que ofereix l’empresa de transport. En canvi, respecte l’any 2005, els clients van dir que l’empresa de transports es mereixia un 7,87.
Les persones que utilitzen aquest transport ha valorat amb un notable tots els elements considerats per aquest motiu s’han de destacar la seguretat, amb 8,10 punts, la informació dels recorreguts, amb un 8,08 i la informació dels horaris amb 8,03 punts entre d’altres.
http://www.totmataro.cat/portal/index.p ... Itemid=106
Maresme. Mataró Bus guanya 130.500 viatgers el 2006 i més de la meitat són dones
E. FERRAN. Mataró
+ Usuàries, ahir a la tarda, a la parada de plaça Espanya. Foto: E.F.
L'any passat els vehicles del Mataró Bus van portar 5.166.036 viatgers. Això representa 130.515 usuaris més que el 2006. Els usuaris són majoritàriament dones, un 63,4%, que dupliquen el nombre d'homes, un 36,6%. De fet, el motiu per utilitzar el Mataró Bus és no tenir carnet de conduir en un 53,78%, mentre que un 21,9% prefereix anar amb transport públic abans que fer el servir el seu cotxe.
La companyia Mataró Bus atribueix aquest augment a les noves línies que es van posar en marxa, sobretot els vehicles que en els dies feiners cobreixen la línia 3 durant tot el dia i la 5 en les hores punta. Més de la meitat, un 51,41%, és població ocupada, seguit dels jubilats, que representen un 18,84%. Els usuaris han valorat amb 7,85 punts sobre 10 el servei de transport. Amb un notable alt hi ha aspectes com ara la seguretat (8,10 punts), la informació dels recorreguts (8,08) i la informació sobre horaris (8,03). I amb un 7 es valoren aspectes com ara el tracte personal, la neteja, els recorreguts, la comoditat, la qualitat de les parades, els horaris i la freqüència de pas. L'aspecte menys valorat de tots és la puntualitat, que es puntua amb un 7,17.
Actualment, la flota està formada per 24 autobusos. Està previst que el proper mes d'abril s'incorpori a la flota un nou vehicle que es destinarà a millorar la freqüència d'una de les línies del servei amb l'ocupació més alta.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2292007
E. FERRAN. Mataró
+ Usuàries, ahir a la tarda, a la parada de plaça Espanya. Foto: E.F.
L'any passat els vehicles del Mataró Bus van portar 5.166.036 viatgers. Això representa 130.515 usuaris més que el 2006. Els usuaris són majoritàriament dones, un 63,4%, que dupliquen el nombre d'homes, un 36,6%. De fet, el motiu per utilitzar el Mataró Bus és no tenir carnet de conduir en un 53,78%, mentre que un 21,9% prefereix anar amb transport públic abans que fer el servir el seu cotxe.
La companyia Mataró Bus atribueix aquest augment a les noves línies que es van posar en marxa, sobretot els vehicles que en els dies feiners cobreixen la línia 3 durant tot el dia i la 5 en les hores punta. Més de la meitat, un 51,41%, és població ocupada, seguit dels jubilats, que representen un 18,84%. Els usuaris han valorat amb 7,85 punts sobre 10 el servei de transport. Amb un notable alt hi ha aspectes com ara la seguretat (8,10 punts), la informació dels recorreguts (8,08) i la informació sobre horaris (8,03). I amb un 7 es valoren aspectes com ara el tracte personal, la neteja, els recorreguts, la comoditat, la qualitat de les parades, els horaris i la freqüència de pas. L'aspecte menys valorat de tots és la puntualitat, que es puntua amb un 7,17.
Actualment, la flota està formada per 24 autobusos. Està previst que el proper mes d'abril s'incorpori a la flota un nou vehicle que es destinarà a millorar la freqüència d'una de les línies del servei amb l'ocupació més alta.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2292007
El Mataró Bus incorpora un nou vehicle a la flota
Entrarà en funcionament a partir del 10 d’abril a la línia 3
El regidor de Mobilitat, Fermí Manchado, i el gerent de l'empresa concessionària del transport públic Mataró Bus, Jaume Bruguera, han presentat avui el nou vehicle de la flota del Mataró Bus que entrarà en funcionament a partir del 10 d'abril a la línia 3. El vehicle és el model més innovador del mercat que ofereix més comoditat i seguretat als usuaris.
L'autobús disposa de dues places destinades a persones amb mobilitat reduïda i/o cotxets d'infants, està dotat de terra antilliscant i té incorporat el darrer model de rampa disponible al mercat.
Igual que en les darreres adquisicions, el model és Cityclass i la carrosseria del vehicle és Castrosua city versus sobre bastidor Iveco. Té 24 butaques de disseny confortable emmoquetades i manté la mateixa quantitat de seients reservats que es distingeixen pel color vermell. Aquest autobús també disposa del seient reservat "jumbo", que és un espai que equival a plaça i mitja especialment pensat per a una persona amb un nen petit.
A més, l'autobús disposa d'una zona més àmplia per al conductor que incorpora els últims avenços en ergonomia i disseny; un nou parabrises davanter amb el que s'amplia l'angle de visió frontal i lateral; finestres laterals en vidre temperat corbat fins la zona del sostre; portes d'accés a viatgers de nou disseny amb màxima superfície de vidre; i miralls retrovisors interiors integrats i exteriors de disseny exclusiu amb l'objectiu d'aconseguir el màxim angle de visió.
Actualment la flota està formada per 24 autobusos, 20 dels quals estan de servei tots els dies feiners, 1 actua com a reforç puntual en la línia 5 i la resta es manté de reserva. La nova unitat es destinarà a ampliar el servei de la línia 3, en hores puntes, el que permetrà millorar la freqüència de pas dels 16 minuts d'ara a 14 minuts.
http://www.mataro.org/document.php?id=1 ... 4&nid=7716
Entrarà en funcionament a partir del 10 d’abril a la línia 3
El regidor de Mobilitat, Fermí Manchado, i el gerent de l'empresa concessionària del transport públic Mataró Bus, Jaume Bruguera, han presentat avui el nou vehicle de la flota del Mataró Bus que entrarà en funcionament a partir del 10 d'abril a la línia 3. El vehicle és el model més innovador del mercat que ofereix més comoditat i seguretat als usuaris.
L'autobús disposa de dues places destinades a persones amb mobilitat reduïda i/o cotxets d'infants, està dotat de terra antilliscant i té incorporat el darrer model de rampa disponible al mercat.
Igual que en les darreres adquisicions, el model és Cityclass i la carrosseria del vehicle és Castrosua city versus sobre bastidor Iveco. Té 24 butaques de disseny confortable emmoquetades i manté la mateixa quantitat de seients reservats que es distingeixen pel color vermell. Aquest autobús també disposa del seient reservat "jumbo", que és un espai que equival a plaça i mitja especialment pensat per a una persona amb un nen petit.
A més, l'autobús disposa d'una zona més àmplia per al conductor que incorpora els últims avenços en ergonomia i disseny; un nou parabrises davanter amb el que s'amplia l'angle de visió frontal i lateral; finestres laterals en vidre temperat corbat fins la zona del sostre; portes d'accés a viatgers de nou disseny amb màxima superfície de vidre; i miralls retrovisors interiors integrats i exteriors de disseny exclusiu amb l'objectiu d'aconseguir el màxim angle de visió.
Actualment la flota està formada per 24 autobusos, 20 dels quals estan de servei tots els dies feiners, 1 actua com a reforç puntual en la línia 5 i la resta es manté de reserva. La nova unitat es destinarà a ampliar el servei de la línia 3, en hores puntes, el que permetrà millorar la freqüència de pas dels 16 minuts d'ara a 14 minuts.
http://www.mataro.org/document.php?id=1 ... 4&nid=7716
Re: Es presenten 2 nous autobusos línies 3 i 5 (Mataró Bus)
Mataró Bus millora el servei amb l’estrena el 31 de gener d’una nova xarxa amb 9 línies d’autobusos
Data publicació: 14/01/2009
S’amplia la cobertura geogràfica i la franja horària, i es redueix el temps d’espera
El regidor de Via Pública, Oriol Batista, i el director general de l’empresa Corporación Española del Transporte (CTSA), Juan Abel, han presentat avui en roda de premsa la nova xarxa del Mataró Bus, que es posarà en funcionament el 31 de gener. Les millores introduïdes en el servei de transport públic urbà de la ciutat inclouen principalment l’ampliació de línies, que passen de les 6 actuals a 9; l’ampliació de la cobertura geogràfica, ja que els autobusos arribaran a nous sectors de la ciutat; l’ampliació dels horaris i una reducció del temps mitjà d’espera a les parades.
La reestructuració de les línies és conseqüència del nou contracte del servei, que l’Ajuntament va adjudicar a CTSA l’any passat fins a 2013, amb la possibilitat d’ampliar-lo fins al 2023. Els canvis s’introduiran en dues fases: la primera, que començarà el dissabte 31 de gener amb l’entrada en marxa de les noves línies, i una segona fase a partir de 2011 quan es preveuen introduir noves millores al servei.
Entre els objectius de la reestructuració de la xarxa destaquen la voluntat de crear línies que donin resposta als itineraris amb més demanda; implantar recorreguts més ràpids i directes; i reduir les freqüències de pas. Amb les noves línies s’amplia la cobertura geogràfica, de manera que els autobusos arribaran a partir d’ara a zones de la ciutat que no tenien servei, com els polígons industrials de Pla d’en Boet i Mata-Rocafonda, i aproparan als veïns a les urbanitzacions de Can Vilardell, Les Sureres, Vallveric i Can Quirze. En el futur també es preveu que arribin al TecnoCampus i al Rengle.
Les noves línies
- Línia 1 i 2: són dues grans línies circulars simètriques però en sentit invers una de l’altra, i constitueixen l’eix central de la nova xarxa.
- Línia 3: Camí de la Serra-Vista Alegre-Rocafonda. Serà més directa que l’actual. Comunicarà també amb l’Hospital de Mataró, Mataró Parc i l’estació de Renfe. A la segona fase es preveu que sigui la línia que arribi al TecnoCampus i al Rengle.
- Línia 4: Cirera-Molins. Entre altres zones de la ciutat i equipaments, comunicarà Cirera i Molins amb l’estació de Renfe i la façana marítima o el futur Corte Inglés. També serà més directa que l’actual.
- Línia 5: Estació Renfe-Hospital. Conserva el recorregut actual, però en determinats horaris l’allargarà per apropar els viatgers a l’entrada de Can Vilardell i Les Sureres. En concret, faran aquesta perllongació 8 autobusos diaris de dilluns a dissabte i 7 els diumenges i festius.
- Línia 6: Institut Català de la Salut-Carretera de Mata. Unirà Cerdanyola amb Els Molins i Rocafonda. Tant aquesta línia com la 7 són conseqüència del desdoblament de l’actual línia 0, que desapareix.
- Línia 7: Plaça Tereses-Cerdanyola. De només 8 parades, passarà per l’equipament sanitari del Camí del Mig, el carrer de Miquel Biada, la plaça de les Tereses, el carrer de Jaume Isern, la plaça de Granollers, l’escola Salesians, l’Escola Universitària Politècnica de Mataró, el parc de Cerdanyola i l’avinguda de la Gatassa.
- Línia 8: La Rambla-Galícia. Connectarà l’Havana i l’Escorxador amb Cerdanyola i La Llàntia, passant pel centre, l’Hospital de Sant Jaume i Santa Magdalena, la plaça de Granollers, la biblioteca Pompeu Fabra i l’equipament sanitari de Camí del Mig, entre altres.
- Línia P: Mata-Vallveric-Pla d’en Boet. Donarà servei als polígons industrials en horaris concrets: es preveu 5 sortides de dilluns a divendres coincidint amb els horaris d’entrada i sortida del treball i en combinació amb els horaris de Renfe.
Menys transbordaments
La nova xarxa permet crear 32 noves relacions directes entre zones i equipaments de la ciutat. Els usuaris es podran moure amb més facilitat i rapidesa en transport públic perquè no hauran de fer tants transbordaments.
Més vehicles i reducció de les freqüències de pas
Amb la nova xarxa hi haurà 24 autobusos en funcionament els dies feiners (ara 22), i a la segona fase es preveu que n’hi hagi 29. El 31 de gener entraran en servei 12 nous vehicles més moderns i accessibles, ja que incorporen un sistema de doble rampa per a l’accés de persones amb cadires de rodes, de manera que si el sistema automàtic no funciona s’hi podrà desplegar una rampa manual.
El temps d’espera a les parades es reduirà dels 18,8 minuts actuals en dies feiners a prop de 17,6 minuts de mitjana. A partir del 2011 es preveu reduir-lo fins 14,6 minuts de mitjana. Les freqüències de pas els caps de setmana també milloren.
Horaris més amplis
Els caps de setmana, Mataró Bus finalitzarà més tard el darrer servei, a les 0.45 hores els divendres i a les 0.43 hores els dissabtes. Ara el darrer servei del divendres es fa a les 22.50 hores i el darrer de dissabte a les 22.18 hores. També començaran a treballar abans els dissabtes (a les 6.22 hores, quan ara el primer servei es fa a les 6.44 hores). Els diumenges i festius el primer servei es farà a les 8 del matí (ara a les 8.25 hores), i el darrer autobús passarà a les 22.45 hores (ara a les 22.13 hores). A la segona fase també es preveu finalitzar més tard els darrers serveis de dilluns a dijous.
Properament està previst implantar altres millores en el servei, com la posada en marxa del nou web de Mataró Bus o la instal·lació de més plafons d’informació dinàmica a les parades per conèixer el temps d’espera.
Acte públic i campanya de difusió
Per donar a conèixer la nova xarxa, el proper dissabte, 17 de gener, es farà una jornada de presentació a la plaça de Santa Anna. Mataró Bus exposarà durant tot el dia els 12 nous vehicles que començaran a funcionar a partir del dia 31, dos dels quals estaran oberts perquè els puguin visitar els ciutadans.
El recorregut de les noves línies es mostrarà en diferents plafons informatius i hi haurà un estand amb informadors que distribuiran la nova guia del servei. A partir de les 11.00 hores també hi haurà activitats i animació infantil.
D’altra banda, s’ha dissenyat una campanya de comunicació sobre les millores del servei, que posa l’accent en la posada en marxa de les noves línies circulars, l’ampliació d’horaris, la facilitat per unir llocs d’interès per al ciutadà (de la feina a l’escola) i la sostenibilitat. S’hi faran anuncis en premsa local, falques a Mataró Ràdio, anuncis a les televisions locals, anuncis al canal d’informació de l’interior dels autobusos i publicitat exterior.
Durant els dies previs i posteriors a la posada en marxa de les noves línies hi haurà presència d’informadors de Mataró Bus a les principals parades, que comptaran amb el suport d’agents cívics de l’Ajuntament. També s’ha previst la col·laboració dels dinamitzadors dels casals de gent gran, així com la realització de sessions informatives als barris, entitats i consells de participació que ho sol·licitin. Mentre no estiguin instal·lades les noves marquesines hi haurà pals provisionals de senyalització de les parades que ara no existien. D’altra banda, durant aquest any s’instal·laran 35 noves plataformes a les parades, per facilitar l’accés a l’autobús.
Desaparició dels títols multiviatge propis de Mataró Bus
A partir d’aquest mes de gener s’han deixat de vendre les targetes multiviatge pròpies de Mataró Bus (T-10 i T-30). Aquest fet és conseqüència de la integració al sistema tarifari de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), que amb un únic títol validat permet als usuaris fer fins a 3 transbordaments entre els diferents transports existents a l’àrea metropolitana.
A partir d’ara els usuaris de Mataró Bus poden optar per adquirir el bitllet senzill als autobusos o bé els títols integrats de l’ATM, que s’ha de comprar als estancs o als ServiCaixa. Els usuaris que encara disposen de títols de Mataró Bus sense exhaurir els poden seguir utilitzant fins a esgotar els viatges.
http://www.mataro.cat/portal/contingut/ ... robus.html
Data publicació: 14/01/2009
S’amplia la cobertura geogràfica i la franja horària, i es redueix el temps d’espera
El regidor de Via Pública, Oriol Batista, i el director general de l’empresa Corporación Española del Transporte (CTSA), Juan Abel, han presentat avui en roda de premsa la nova xarxa del Mataró Bus, que es posarà en funcionament el 31 de gener. Les millores introduïdes en el servei de transport públic urbà de la ciutat inclouen principalment l’ampliació de línies, que passen de les 6 actuals a 9; l’ampliació de la cobertura geogràfica, ja que els autobusos arribaran a nous sectors de la ciutat; l’ampliació dels horaris i una reducció del temps mitjà d’espera a les parades.
La reestructuració de les línies és conseqüència del nou contracte del servei, que l’Ajuntament va adjudicar a CTSA l’any passat fins a 2013, amb la possibilitat d’ampliar-lo fins al 2023. Els canvis s’introduiran en dues fases: la primera, que començarà el dissabte 31 de gener amb l’entrada en marxa de les noves línies, i una segona fase a partir de 2011 quan es preveuen introduir noves millores al servei.
Entre els objectius de la reestructuració de la xarxa destaquen la voluntat de crear línies que donin resposta als itineraris amb més demanda; implantar recorreguts més ràpids i directes; i reduir les freqüències de pas. Amb les noves línies s’amplia la cobertura geogràfica, de manera que els autobusos arribaran a partir d’ara a zones de la ciutat que no tenien servei, com els polígons industrials de Pla d’en Boet i Mata-Rocafonda, i aproparan als veïns a les urbanitzacions de Can Vilardell, Les Sureres, Vallveric i Can Quirze. En el futur també es preveu que arribin al TecnoCampus i al Rengle.
Les noves línies
- Línia 1 i 2: són dues grans línies circulars simètriques però en sentit invers una de l’altra, i constitueixen l’eix central de la nova xarxa.
- Línia 3: Camí de la Serra-Vista Alegre-Rocafonda. Serà més directa que l’actual. Comunicarà també amb l’Hospital de Mataró, Mataró Parc i l’estació de Renfe. A la segona fase es preveu que sigui la línia que arribi al TecnoCampus i al Rengle.
- Línia 4: Cirera-Molins. Entre altres zones de la ciutat i equipaments, comunicarà Cirera i Molins amb l’estació de Renfe i la façana marítima o el futur Corte Inglés. També serà més directa que l’actual.
- Línia 5: Estació Renfe-Hospital. Conserva el recorregut actual, però en determinats horaris l’allargarà per apropar els viatgers a l’entrada de Can Vilardell i Les Sureres. En concret, faran aquesta perllongació 8 autobusos diaris de dilluns a dissabte i 7 els diumenges i festius.
- Línia 6: Institut Català de la Salut-Carretera de Mata. Unirà Cerdanyola amb Els Molins i Rocafonda. Tant aquesta línia com la 7 són conseqüència del desdoblament de l’actual línia 0, que desapareix.
- Línia 7: Plaça Tereses-Cerdanyola. De només 8 parades, passarà per l’equipament sanitari del Camí del Mig, el carrer de Miquel Biada, la plaça de les Tereses, el carrer de Jaume Isern, la plaça de Granollers, l’escola Salesians, l’Escola Universitària Politècnica de Mataró, el parc de Cerdanyola i l’avinguda de la Gatassa.
- Línia 8: La Rambla-Galícia. Connectarà l’Havana i l’Escorxador amb Cerdanyola i La Llàntia, passant pel centre, l’Hospital de Sant Jaume i Santa Magdalena, la plaça de Granollers, la biblioteca Pompeu Fabra i l’equipament sanitari de Camí del Mig, entre altres.
- Línia P: Mata-Vallveric-Pla d’en Boet. Donarà servei als polígons industrials en horaris concrets: es preveu 5 sortides de dilluns a divendres coincidint amb els horaris d’entrada i sortida del treball i en combinació amb els horaris de Renfe.
Menys transbordaments
La nova xarxa permet crear 32 noves relacions directes entre zones i equipaments de la ciutat. Els usuaris es podran moure amb més facilitat i rapidesa en transport públic perquè no hauran de fer tants transbordaments.
Més vehicles i reducció de les freqüències de pas
Amb la nova xarxa hi haurà 24 autobusos en funcionament els dies feiners (ara 22), i a la segona fase es preveu que n’hi hagi 29. El 31 de gener entraran en servei 12 nous vehicles més moderns i accessibles, ja que incorporen un sistema de doble rampa per a l’accés de persones amb cadires de rodes, de manera que si el sistema automàtic no funciona s’hi podrà desplegar una rampa manual.
El temps d’espera a les parades es reduirà dels 18,8 minuts actuals en dies feiners a prop de 17,6 minuts de mitjana. A partir del 2011 es preveu reduir-lo fins 14,6 minuts de mitjana. Les freqüències de pas els caps de setmana també milloren.
Horaris més amplis
Els caps de setmana, Mataró Bus finalitzarà més tard el darrer servei, a les 0.45 hores els divendres i a les 0.43 hores els dissabtes. Ara el darrer servei del divendres es fa a les 22.50 hores i el darrer de dissabte a les 22.18 hores. També començaran a treballar abans els dissabtes (a les 6.22 hores, quan ara el primer servei es fa a les 6.44 hores). Els diumenges i festius el primer servei es farà a les 8 del matí (ara a les 8.25 hores), i el darrer autobús passarà a les 22.45 hores (ara a les 22.13 hores). A la segona fase també es preveu finalitzar més tard els darrers serveis de dilluns a dijous.
Properament està previst implantar altres millores en el servei, com la posada en marxa del nou web de Mataró Bus o la instal·lació de més plafons d’informació dinàmica a les parades per conèixer el temps d’espera.
Acte públic i campanya de difusió
Per donar a conèixer la nova xarxa, el proper dissabte, 17 de gener, es farà una jornada de presentació a la plaça de Santa Anna. Mataró Bus exposarà durant tot el dia els 12 nous vehicles que començaran a funcionar a partir del dia 31, dos dels quals estaran oberts perquè els puguin visitar els ciutadans.
El recorregut de les noves línies es mostrarà en diferents plafons informatius i hi haurà un estand amb informadors que distribuiran la nova guia del servei. A partir de les 11.00 hores també hi haurà activitats i animació infantil.
D’altra banda, s’ha dissenyat una campanya de comunicació sobre les millores del servei, que posa l’accent en la posada en marxa de les noves línies circulars, l’ampliació d’horaris, la facilitat per unir llocs d’interès per al ciutadà (de la feina a l’escola) i la sostenibilitat. S’hi faran anuncis en premsa local, falques a Mataró Ràdio, anuncis a les televisions locals, anuncis al canal d’informació de l’interior dels autobusos i publicitat exterior.
Durant els dies previs i posteriors a la posada en marxa de les noves línies hi haurà presència d’informadors de Mataró Bus a les principals parades, que comptaran amb el suport d’agents cívics de l’Ajuntament. També s’ha previst la col·laboració dels dinamitzadors dels casals de gent gran, així com la realització de sessions informatives als barris, entitats i consells de participació que ho sol·licitin. Mentre no estiguin instal·lades les noves marquesines hi haurà pals provisionals de senyalització de les parades que ara no existien. D’altra banda, durant aquest any s’instal·laran 35 noves plataformes a les parades, per facilitar l’accés a l’autobús.
Desaparició dels títols multiviatge propis de Mataró Bus
A partir d’aquest mes de gener s’han deixat de vendre les targetes multiviatge pròpies de Mataró Bus (T-10 i T-30). Aquest fet és conseqüència de la integració al sistema tarifari de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), que amb un únic títol validat permet als usuaris fer fins a 3 transbordaments entre els diferents transports existents a l’àrea metropolitana.
A partir d’ara els usuaris de Mataró Bus poden optar per adquirir el bitllet senzill als autobusos o bé els títols integrats de l’ATM, que s’ha de comprar als estancs o als ServiCaixa. Els usuaris que encara disposen de títols de Mataró Bus sense exhaurir els poden seguir utilitzant fins a esgotar els viatges.
http://www.mataro.cat/portal/contingut/ ... robus.html
Re: Noticias Mataró Bus
Algú sap on aconseguir el nou plànol?
Re: Noticias Mataró Bus
Mataró Bus estrena a finals de mes la seva nova xarxa de busos
Nou línies uniran tots els punts de la ciutat incloent els polígons
La ciutat estarà d’estrena l’últim dia de gener, ja que aquesta és la data escollida per a la posada en marxa de la nova xarxa de busos urbans. La nova xarxa, amb 9 línies d’autobusos, milloren el recorregut i les freqüències de la xarxa actual. Dues línies circumval·laran la ciutat per connectar els principals punts com l'estació, el centre, l'hospital o el centre comercial Mataró Parc, amb els barris perifèrics.
D’aquesta manera, per tant, hi haurà tres línies més que actualment. La flota de busos, a més, augmenta fins a 24 amb una freqüència de pas i un horari més extens. Entre les novetats més destacades de la reestructuració de les línies de bus, hi ha el fet que serà la primera vegada que els polígons industrials estaran connectats a la xarxa. Així, els polígons de Pla d’en Boet i Rocafonda i les urbanitzacions de Can Vilardell, Les Sureres, Vallveric i Can Quirze s’incorporen a les parades dels nous busos
Canvis en els bitllets
Aviat, però, es començarà a parlar dels 90 cèntims de la polèmica. Aquesta és la despesa extra que els ciutadans hauran de abonar ara per comprar una targeta T-10, dels 6,80 als 7,70 euros. Els 90 cèntims d'augment són a causa de l’eliminació de les abonaments exclusius que, fins ara, tenia el Mataró Bus. Des d’ara, les línies de la ciutat formaran part del sistema tarifari de l'ATM. A més de l’abonament de 10 viatges, però, els usuaris podran utilitzar ara, també, la T-50/30, la T-Familiar, la T-Trimestre, la T-Jove i la T-Dia. El preu del bitllet senzill seguira essent d'1,35 euros.
Nou línies
Entre les novetats de les línies destaca que la 1 i la 2 donaran la volta a la ciutat en els dos sentits; la 3 anirà de l'estació fins l'hospital passant per Vista Alegre i la 4 passarà pels barris de Cirera i Molins. Per la seva banda, la 5 seguirà amb el recorregut actual, connectant l'estació de tren amb l'hospital a través de la Via Europa. La 6 unirà Rocafonda i Cerdanyola, la 7 portarà els veïns de Cerdanyola al centre, la 8 enllaçarà l'Havanna i l'Escorxador amb Cerdanyola i la Llàntia. Finalment, la línia 9 portarà els treballadors dels polígons fins a l'estació.
Horaris més amplis
Els caps de setmana, Mataró Bus finalitzarà més tard el darrer servei, a les 0.45 hores els divendres i a les 0.43 hores els dissabtes. També començaran a treballar abans els dissabtes (a les 6.22 hores). Els diumenges i festius el primer servei es farà a les 8 del matí i el darrer autobús passarà a les 22.45 hores.
Campanya de promoció
Per donar a conèixer la nova xarxa, el proper dissabte, 17 de gener, es farà una jornada de presentació a la plaça de Santa Anna. Mataró Bus exposarà durant tot el dia els 12 nous vehicles que començaran a funcionar a partir del dia 31, dos dels quals estaran oberts perquè els puguin visitar els ciutadans. A més, el recorregut de les noves línies es mostrarà en diferents plafons informatius i hi haurà un estand amb informadors que distribuiran la nova guia del servei. A partir de les 11.00 hores també hi haurà activitats i animació infantil.
Durant els dies previs i posteriors a la posada en marxa de les noves línies hi haurà presència d’informadors de Mataró Bus a les principals parades.
http://www.totmataro.cat/portal//index. ... Itemid=106
Nou línies uniran tots els punts de la ciutat incloent els polígons
La ciutat estarà d’estrena l’últim dia de gener, ja que aquesta és la data escollida per a la posada en marxa de la nova xarxa de busos urbans. La nova xarxa, amb 9 línies d’autobusos, milloren el recorregut i les freqüències de la xarxa actual. Dues línies circumval·laran la ciutat per connectar els principals punts com l'estació, el centre, l'hospital o el centre comercial Mataró Parc, amb els barris perifèrics.
D’aquesta manera, per tant, hi haurà tres línies més que actualment. La flota de busos, a més, augmenta fins a 24 amb una freqüència de pas i un horari més extens. Entre les novetats més destacades de la reestructuració de les línies de bus, hi ha el fet que serà la primera vegada que els polígons industrials estaran connectats a la xarxa. Així, els polígons de Pla d’en Boet i Rocafonda i les urbanitzacions de Can Vilardell, Les Sureres, Vallveric i Can Quirze s’incorporen a les parades dels nous busos
Canvis en els bitllets
Aviat, però, es començarà a parlar dels 90 cèntims de la polèmica. Aquesta és la despesa extra que els ciutadans hauran de abonar ara per comprar una targeta T-10, dels 6,80 als 7,70 euros. Els 90 cèntims d'augment són a causa de l’eliminació de les abonaments exclusius que, fins ara, tenia el Mataró Bus. Des d’ara, les línies de la ciutat formaran part del sistema tarifari de l'ATM. A més de l’abonament de 10 viatges, però, els usuaris podran utilitzar ara, també, la T-50/30, la T-Familiar, la T-Trimestre, la T-Jove i la T-Dia. El preu del bitllet senzill seguira essent d'1,35 euros.
Nou línies
Entre les novetats de les línies destaca que la 1 i la 2 donaran la volta a la ciutat en els dos sentits; la 3 anirà de l'estació fins l'hospital passant per Vista Alegre i la 4 passarà pels barris de Cirera i Molins. Per la seva banda, la 5 seguirà amb el recorregut actual, connectant l'estació de tren amb l'hospital a través de la Via Europa. La 6 unirà Rocafonda i Cerdanyola, la 7 portarà els veïns de Cerdanyola al centre, la 8 enllaçarà l'Havanna i l'Escorxador amb Cerdanyola i la Llàntia. Finalment, la línia 9 portarà els treballadors dels polígons fins a l'estació.
Horaris més amplis
Els caps de setmana, Mataró Bus finalitzarà més tard el darrer servei, a les 0.45 hores els divendres i a les 0.43 hores els dissabtes. També començaran a treballar abans els dissabtes (a les 6.22 hores). Els diumenges i festius el primer servei es farà a les 8 del matí i el darrer autobús passarà a les 22.45 hores.
Campanya de promoció
Per donar a conèixer la nova xarxa, el proper dissabte, 17 de gener, es farà una jornada de presentació a la plaça de Santa Anna. Mataró Bus exposarà durant tot el dia els 12 nous vehicles que començaran a funcionar a partir del dia 31, dos dels quals estaran oberts perquè els puguin visitar els ciutadans. A més, el recorregut de les noves línies es mostrarà en diferents plafons informatius i hi haurà un estand amb informadors que distribuiran la nova guia del servei. A partir de les 11.00 hores també hi haurà activitats i animació infantil.
Durant els dies previs i posteriors a la posada en marxa de les noves línies hi haurà presència d’informadors de Mataró Bus a les principals parades.
http://www.totmataro.cat/portal//index. ... Itemid=106
Re: Noticias Mataró Bus
La nova xarxa de Mataró Bus es mostra al públic
La festa de presentació a plaça Santa Anna fa palesa la satisfacció dels usuaris amb l'augment de línies i amb la nova rampa manual dels vehicles
per G. Aragón - fotos Joan G. Jané - 19/01/2009 9:34 (77 lectures)
Tres imatges de la festa de dissabte passat
Xocolata desfeta, jocs infantils i 12 autobusos estacionats al cor de Mataró. La plaça Santa Anna va ser l’escenari dissabte, dia 17, de la presentació de les novetats que oferirà la xarxa de Mataró Bus a partir del pròxim 31 de gener. Una oferta que destaca, principalment, per l’ampliació de les línies de bus, de 6 a 9, una major cobertura geogràfica que portarà els autobusos a nous sectors de la ciutat, la desaparició dels títols multiviatge de Mataró Bus i una reducció del temps mitjà d’espera a les parades, amb horaris ampliats. A més, El 31 de gener entraran en funcionament 12 vehicles més moderns i accessibles que elevaran el total del servei a 24 autobusos.
“Tothom tindrà una parada de bus a 300 metres de casa”, va afirmar durant la presentació Oriol Batista, regidor de Via Pública. Batista va explicar que les noves línies donen resposta a la demanda ciutadana i que representen un servei “molt més potent”. A la presentació també hi va assistir l’alcalde de la ciutat, Joan Antoni Baron, qui va poder observar de primera mà les noves prestacions dels vehicles en pujar a un dels autobusos. “Des de l’any 1997, amb la concessió del Mataró Bus, no hem parat de treballar, i la prova és que vam ser la primera ciutat d’Espanya en tenir un pla de mobilitat urbana”, va explicar Baron, qui a més va aprofitar per agrair l’esforç de tots els que han fet possible aquesta remodelació.
Per la seva banda, els allà presents miraven encuriosits els nous vehicles, hi pujaven per observar-los de ben a prop o agafaven tríptics informatius per saber per quins punts de la ciutat passaran les noves línies de bus. “Aquesta ampliació està molt bé, perquè hi ha carrers que no estaven del tot ben comunicats”, va dir en Santiago Muñoz. En la mateixa línia, Sebastián Alarcón opinava que “per la gent que, com jo, agafa el bus de dilluns a divendres, aquesta oferta ens anirà més que bé”.
Gran acollida de la rampa manual
Un dels punts forts de la renovació dels autobusos és, sens dubte, la millora en l’accessibilitat, ja que incorporen un sistema de doble rampa per a persones amb cadires de rodes, de manera que si el sistema automàtic no funciona, s’hi podrà desplegar una rampa manual. “Fins ara no havia pogut agafar el bus, i espero que ara em pugui desplaçar pels llocs. Així que la nova rampa manual em sembla estupenda”, va dir en Bernat de Montoliu. En aquest sentit, l’Antoni Roca explicava que “era una millora necessària que finalment s’ha dut a terme”. Roca va posar de relleu que “abans podia agafar l’autobús, però la rampa automàtica sovint fallava”.
http://www.capgros.com/noticies/detall. ... &portada=1#
La festa de presentació a plaça Santa Anna fa palesa la satisfacció dels usuaris amb l'augment de línies i amb la nova rampa manual dels vehicles
per G. Aragón - fotos Joan G. Jané - 19/01/2009 9:34 (77 lectures)
Tres imatges de la festa de dissabte passat
Xocolata desfeta, jocs infantils i 12 autobusos estacionats al cor de Mataró. La plaça Santa Anna va ser l’escenari dissabte, dia 17, de la presentació de les novetats que oferirà la xarxa de Mataró Bus a partir del pròxim 31 de gener. Una oferta que destaca, principalment, per l’ampliació de les línies de bus, de 6 a 9, una major cobertura geogràfica que portarà els autobusos a nous sectors de la ciutat, la desaparició dels títols multiviatge de Mataró Bus i una reducció del temps mitjà d’espera a les parades, amb horaris ampliats. A més, El 31 de gener entraran en funcionament 12 vehicles més moderns i accessibles que elevaran el total del servei a 24 autobusos.
“Tothom tindrà una parada de bus a 300 metres de casa”, va afirmar durant la presentació Oriol Batista, regidor de Via Pública. Batista va explicar que les noves línies donen resposta a la demanda ciutadana i que representen un servei “molt més potent”. A la presentació també hi va assistir l’alcalde de la ciutat, Joan Antoni Baron, qui va poder observar de primera mà les noves prestacions dels vehicles en pujar a un dels autobusos. “Des de l’any 1997, amb la concessió del Mataró Bus, no hem parat de treballar, i la prova és que vam ser la primera ciutat d’Espanya en tenir un pla de mobilitat urbana”, va explicar Baron, qui a més va aprofitar per agrair l’esforç de tots els que han fet possible aquesta remodelació.
Per la seva banda, els allà presents miraven encuriosits els nous vehicles, hi pujaven per observar-los de ben a prop o agafaven tríptics informatius per saber per quins punts de la ciutat passaran les noves línies de bus. “Aquesta ampliació està molt bé, perquè hi ha carrers que no estaven del tot ben comunicats”, va dir en Santiago Muñoz. En la mateixa línia, Sebastián Alarcón opinava que “per la gent que, com jo, agafa el bus de dilluns a divendres, aquesta oferta ens anirà més que bé”.
Gran acollida de la rampa manual
Un dels punts forts de la renovació dels autobusos és, sens dubte, la millora en l’accessibilitat, ja que incorporen un sistema de doble rampa per a persones amb cadires de rodes, de manera que si el sistema automàtic no funciona, s’hi podrà desplegar una rampa manual. “Fins ara no havia pogut agafar el bus, i espero que ara em pugui desplaçar pels llocs. Així que la nova rampa manual em sembla estupenda”, va dir en Bernat de Montoliu. En aquest sentit, l’Antoni Roca explicava que “era una millora necessària que finalment s’ha dut a terme”. Roca va posar de relleu que “abans podia agafar l’autobús, però la rampa automàtica sovint fallava”.
http://www.capgros.com/noticies/detall. ... &portada=1#
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Primeras imagenes de la nueva red de autobuses de Mataró:
(copio aqui l'hipervinculo de'n Barcelonasants)
¿Realmente sera util la linea 7, tan corta? Al menos podria ir hasta la estacion.
Y otra cosa, podrian haberse estado de tonterias y llamar línea 9 a la linea "P".
(copio aqui l'hipervinculo de'n Barcelonasants)
¿Realmente sera util la linea 7, tan corta? Al menos podria ir hasta la estacion.
Y otra cosa, podrian haberse estado de tonterias y llamar línea 9 a la linea "P".
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Noticias Mataró Bus
Supongo que la P es porque es la única línea que pasa por el polígono. Aunque sí, probablemente quedaría mejor un 9.
-
- N4
- Posts: 45
- Joined: Monday 05/06/2006 20:57
- Location: Mataró, El Maresme
Re: Noticias Mataró Bus
Hola a tothom i tota dona,
Ja està disponible el nou lloc web de Mataró Bus, senzill però renovat, amb la informació bàsica (horaris, preus, plànols en PDF...)
Sincerament trobo que no s'hi han lluït massa, però ja és un canvi prou substancial.
Aquí queda, ja sabeu com moureu's si veniu a Mataró: http://www.matarobus.cat
***
D'altra banda, com a indignat usuari de la premsa local gratuïta que se'ns reparteix a Mataró faig constar alguns errors (i greus) que apareixen en l'edició tan digital com escrita del setmanari "El tot Mataró" (http://www.totmataro.cat/portal//index. ... &Itemid=38)
Fe d'errates:
Em sembla adequada la noticia, però no el contingut. Segons es pot llegir al nou web oficial de Mataró bus (http://www.matarobus.cat):
NO HI HA CAP LINIA 9 "Finalment, la línia 9 portarà els treballadors dels polígons fins a l'estació", com vostès diuen. SI DE CAS ES VOLDRIEN REFERIR A LA NOVA LÍNIA P
"Per la seva banda, la 5 seguirà amb el recorregut actual, connectant l'estació de tren amb l'hospital a través de la Via Europa"
AQUESTA NO QUEDA IGUAL: S'AMPLIA, ARRIBANT EN CERTS SERVEIS FINS A VILARDELL
D'ALTRA BANDA EL SISTEMA ATM JA ESTAVA INTEGRAT ANTERIORMENT A LA XARXA (fa mesos que valido la coneguda T-10 de color verd als bussos urbans). EL QUE DESAPAREIXEN SÓN ELS TÍTOSL EXCLUSIUS DE MATARÓ BUS "Des d’ara, les línies de la ciutat formaran part del sistema tarifari de l'ATM", com vostès diuen.
Al web de Mataró bus cita:
Validesa targetes antigues
"Les targetes ATM comprades abans de l'01/01/08 deixaran de ser vàlides el 28/02/09. Les trimestrals funcionaran fins el 31/03/09"
Una mica més de rigor periodístic, que no costa tan mirar-se el plànol...
Salutacions
Ja està disponible el nou lloc web de Mataró Bus, senzill però renovat, amb la informació bàsica (horaris, preus, plànols en PDF...)
Sincerament trobo que no s'hi han lluït massa, però ja és un canvi prou substancial.
Aquí queda, ja sabeu com moureu's si veniu a Mataró: http://www.matarobus.cat
***
D'altra banda, com a indignat usuari de la premsa local gratuïta que se'ns reparteix a Mataró faig constar alguns errors (i greus) que apareixen en l'edició tan digital com escrita del setmanari "El tot Mataró" (http://www.totmataro.cat/portal//index. ... &Itemid=38)
Fe d'errates:
Em sembla adequada la noticia, però no el contingut. Segons es pot llegir al nou web oficial de Mataró bus (http://www.matarobus.cat):
NO HI HA CAP LINIA 9 "Finalment, la línia 9 portarà els treballadors dels polígons fins a l'estació", com vostès diuen. SI DE CAS ES VOLDRIEN REFERIR A LA NOVA LÍNIA P
"Per la seva banda, la 5 seguirà amb el recorregut actual, connectant l'estació de tren amb l'hospital a través de la Via Europa"
AQUESTA NO QUEDA IGUAL: S'AMPLIA, ARRIBANT EN CERTS SERVEIS FINS A VILARDELL
D'ALTRA BANDA EL SISTEMA ATM JA ESTAVA INTEGRAT ANTERIORMENT A LA XARXA (fa mesos que valido la coneguda T-10 de color verd als bussos urbans). EL QUE DESAPAREIXEN SÓN ELS TÍTOSL EXCLUSIUS DE MATARÓ BUS "Des d’ara, les línies de la ciutat formaran part del sistema tarifari de l'ATM", com vostès diuen.
Al web de Mataró bus cita:
Validesa targetes antigues
"Les targetes ATM comprades abans de l'01/01/08 deixaran de ser vàlides el 28/02/09. Les trimestrals funcionaran fins el 31/03/09"
Una mica més de rigor periodístic, que no costa tan mirar-se el plànol...
Salutacions
Perquè viatjar era un plaer: http://mundorenfe.wordpress.com/
Re: Noticias Mataró Bus
La pluja i el desconeixement posen a prova els nous busos
Els condutors es veuen obligats a respondre els dubtes per la manca de guies informatives
Albert R. Dotdimarts, 03 febrer 2009
Les noves línies de Mataró Bus han viscut durant la seva primera setmana de vida una dura prova: la pluja. El temps dels últims dies ha ocasionat que el caos previst per als primers dies de funcionament de les noves línies hagi augmentat amb cada gota que queia. Però no tots els motius del caos venen donats pel temps, ja que alguns dels nous elements que acompanyen les noves línies també han ocasionat ‘desconcert’ entre els usuaris.
Per posar només alguns exemples: els nous senyals de parada que es troben només a dos pams dels anteriors o, en alguns casos, a uns metres de distància. Els conductors es veuen obligats, per bona voluntat, a parar-se a les dues parades per poder avisar els usuaris que no es troben al lloc correcte. Si tinguessim pressa, aquesta conversa ja ens faria anar uns minuts tard.
Més exemples: les noves parades inclouen els nous horaris de les noves línies, però no inclouen (o almenys no totes) els nous recorreguts. Problema derivat? Els conductors es veuen obligats a respondre inacabables preguntes dels usuaris. “Aquest fa el mateix recorregut que el 0?”, “Quin haig d’agafar per anar cap a Cirera?”, etc. Per sort, els conductors que no dominen encara la resta de recorreguts que no són el seu tenen l'ajuda de les guies editades amb els nous horaris i les noves línies. Però només ells tenen aquesta guia.
Mentre el caos s'apodera dels usuaris, els busos ja s’han quedat sense exemplars de les guies. En definitiva, si vols agafar el Mataró Bus només tens dues opcions: o et documentes abans de sortir de casa o preguntes al conductor. Però i si tens pressa i et passa un bus per davant? Aquí ja entren les ganes d'aventures de cadascú. Arrisca't i passeja per la ciutat! Però recorda...la P és de Polígon.
http://www.totmataro.cat/portal//index. ... Itemid=106
Els condutors es veuen obligats a respondre els dubtes per la manca de guies informatives
Albert R. Dotdimarts, 03 febrer 2009
Les noves línies de Mataró Bus han viscut durant la seva primera setmana de vida una dura prova: la pluja. El temps dels últims dies ha ocasionat que el caos previst per als primers dies de funcionament de les noves línies hagi augmentat amb cada gota que queia. Però no tots els motius del caos venen donats pel temps, ja que alguns dels nous elements que acompanyen les noves línies també han ocasionat ‘desconcert’ entre els usuaris.
Per posar només alguns exemples: els nous senyals de parada que es troben només a dos pams dels anteriors o, en alguns casos, a uns metres de distància. Els conductors es veuen obligats, per bona voluntat, a parar-se a les dues parades per poder avisar els usuaris que no es troben al lloc correcte. Si tinguessim pressa, aquesta conversa ja ens faria anar uns minuts tard.
Més exemples: les noves parades inclouen els nous horaris de les noves línies, però no inclouen (o almenys no totes) els nous recorreguts. Problema derivat? Els conductors es veuen obligats a respondre inacabables preguntes dels usuaris. “Aquest fa el mateix recorregut que el 0?”, “Quin haig d’agafar per anar cap a Cirera?”, etc. Per sort, els conductors que no dominen encara la resta de recorreguts que no són el seu tenen l'ajuda de les guies editades amb els nous horaris i les noves línies. Però només ells tenen aquesta guia.
Mentre el caos s'apodera dels usuaris, els busos ja s’han quedat sense exemplars de les guies. En definitiva, si vols agafar el Mataró Bus només tens dues opcions: o et documentes abans de sortir de casa o preguntes al conductor. Però i si tens pressa i et passa un bus per davant? Aquí ja entren les ganes d'aventures de cadascú. Arrisca't i passeja per la ciutat! Però recorda...la P és de Polígon.
http://www.totmataro.cat/portal//index. ... Itemid=106
Re: Noticias Mataró Bus
dimarts, 3 de febrer de 2009
>
Maresme. Veïns de Mataró es queixen que amb les noves línies de bus estan pitjor connectats
LL.M.. Mataró
La posada en marxa de la nova xarxa del Mataró Bus no ha satisfet tothom. L'associació de veïns del Pla d'en Boet va denunciar ahir que ara la connexió en transport públic del barri amb altres punts d'interès de la ciutat ha empitjorat. Les queixes es focalitzen sobretot en l'accés a l'hospital de Mataró. «El recorregut de les línies 1 i 2 és perfecte per passar el dia, però no pas per la persona que hagi de realitzar tasques mèdiques, laborals o comercials» asseguren en un comunicat. A més, consideren un greu error que la línia 5, que connecta l'estació de Renfe amb el centre hospitalari, passi per la ronda Alfons XII i no per Francesc Macià. «Si es canviés, el nombre de veïns beneficats es veuria incrementat» hi afegeixen.
Una altra entitat veïnal que també ha posat el crit al cel amb les noves línies d'autobús és la de Cirera. L'associació veïnal creu que els nous itineraris no milloren el servei que fins ara hi havia al barri. El llistat de greuges es focalitza sobretot en les línies 4, 3 i 6 perquè consideren que els residents de Cirera perden la comunicació amb altres zones de la ciutat com ara el Pla d'en Boet i Peramàs o perquè l'autobús només arriba a una part del veïnat.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=3473394
>
Maresme. Veïns de Mataró es queixen que amb les noves línies de bus estan pitjor connectats
LL.M.. Mataró
La posada en marxa de la nova xarxa del Mataró Bus no ha satisfet tothom. L'associació de veïns del Pla d'en Boet va denunciar ahir que ara la connexió en transport públic del barri amb altres punts d'interès de la ciutat ha empitjorat. Les queixes es focalitzen sobretot en l'accés a l'hospital de Mataró. «El recorregut de les línies 1 i 2 és perfecte per passar el dia, però no pas per la persona que hagi de realitzar tasques mèdiques, laborals o comercials» asseguren en un comunicat. A més, consideren un greu error que la línia 5, que connecta l'estació de Renfe amb el centre hospitalari, passi per la ronda Alfons XII i no per Francesc Macià. «Si es canviés, el nombre de veïns beneficats es veuria incrementat» hi afegeixen.
Una altra entitat veïnal que també ha posat el crit al cel amb les noves línies d'autobús és la de Cirera. L'associació veïnal creu que els nous itineraris no milloren el servei que fins ara hi havia al barri. El llistat de greuges es focalitza sobretot en les línies 4, 3 i 6 perquè consideren que els residents de Cirera perden la comunicació amb altres zones de la ciutat com ara el Pla d'en Boet i Peramàs o perquè l'autobús només arriba a una part del veïnat.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=3473394
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Com sempre
En resum, una mica més de previsió hauria evitat bona part dels maldecaps. Aleshores, per què paguen els contribuents?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Noticias Mataró Bus
Notícies » Mataró Bus fa ajustos puntuals a la nova xarxa del servei
Data publicació: 25/03/2009
Mataró Bus fa ajustos puntuals a la nova xarxa del servei
S’ha treballat amb la Federació d’Associacions de Veïns, entitats i usuaris
El Servei de Mobilitat ha presentat avui a la Comissió Informativa de Via Pública una proposta de modificacions puntuals que s’han fet a la nova xarxa del Mataró Bus. La proposta, que no canvia l’estructura bàsica de la xarxa, s’ha treballat amb els suggeriments d’usuaris i entitats de la ciutat.
La nova xarxa del Mataró Bus es va posar en funcionament el passat 31 de gener arran del nou contracte del servei que l’Ajuntament va adjudicar a CTSA l’any passat fins a 2013, amb la possibilitat d’ampliar-lo fins al 2023.
Per tal de què la nova xarxa s’adeqüés al màxim a les necessitats dels usuaris, l’Ajuntament va adquirir el compromís d’analitzar durant els primers tres mesos el funcionament de la xarxa i adoptar els ajustos que fossin necessaris. Així, a partir de la seva posada en marxa s’han fet reunions amb entitats i associacions i s’han recollit suggeriments i propostes que han donat com a resultat un seguit d’ajustos que donen resposta a les demandes dels usuaris.
L’Ajuntament s’ha reunit amb la Federació d’Associacions de Veïns de Mataró, les associacions de veïns del Palau, Escorxador, l’Havana, Cirera, Molins i Pla d’en Boet. S’han fet xerrades als casals municipals de la Gent Gran de Molins, Rocafonda, del Parc, Pla d’en Boet, Cerdanyola, La Llàntia i l’Havana. A més també s’han recollit suggeriments rebuts a través d’instàncies, trucades al 010, per la bústia d’avisos, i a l’empresa concessionària del Mataró Bus.
Ajustos de la nova xarxa del Mataró Bus
De les 9 línies existents s’han fet ajustos puntuals a quatre: les línies 3, 4, 6 i 8.
. Línia 3: Camí de la Serra-Vista Alegre-Rocafonda. Es perllonga en sentit Hospital des de la ronda de Miguel de Cervantes per la ronda d’Alfons X el Savi (es recupera la parada del Palau), carretera de Mata (es fa un ús més intensiu de la nova parada de la línia P, la de Mata-Vallveric-Pla d’en Boet). S’anul·la la nova parada “Cervantes”. Pel que fa a la freqüència de pas es passa de 21 minuts a 23.
. Línia 4: Cirera-Molins. Es perllonga fins a l’Hospital. S’aproparà fins a la ronda de Francesc Macià des de la ronda de Barceló pel Camí Ral. S’elimina del recorregut la Riera de Cirera i la parada “Tanatori” i es recupera l’itinerari per la carretera de Cirera. Pel que fa a la freqüència de pas es passa de 25 minuts a 32.
. Línia 6: Institut Català de la Salut-Carretera de Mata. Es perllonga el recorregut fins al carrer de Sòcrates per facilitar l’accés a Cirera i al Tanatori. S’amplia el recorregut fins a la plaça dels Molins. Pel que fa a la freqüència de pas es passa de 15 minuts a 19.
. Línia 8: La Rambla-Galícia. La línia arribarà fins a l’estació de Renfe, al Parc Central i canviarà el sentit del recorregut a La Llàntia per afavorir la pujada. Pel que fa a la freqüència de pas es passa de 21 minuts a 25.
. A més, a la Línia 7 (Plaça Tereses-Cerdanyola) s’amplia el servei a dissabtes a la tarda.
Quant a les parades, els canvis són els següents:
. Cirera: es recupera la parada de la carretera de Cirera (situada davant de l’AV de Cirera).
. Miquel Biada: es recupera la parada situada abans de la cruïlla amb la ronda d’Alfons XII.
. Institut Català de Salut: es recupera l’antiga parada.
. Hospital de Mataró: es reubica la parada de la línia 4 a l’Hospital
. Carles Padrós: es resitua l’antiga parada al passeig de Carles Padrós – carrer de Magí Raventós en sentit ascendent
. La Riera: s’anul·la la parada de la Muralla dels Genovesos i es recupera la de La Riera
. Tanatori – Riera de Cirera: s’anul·len parades i es recuperen les anteriors a Cirera
. Cervantes: s’anul·la la parada. Es recupera la del Palau-Escorxador
. Plaça dels Molins: es recupera la parada davant del Centre Cívic Molins
. Francesc Macià: es crea una nova parada al costat del carrer de Miquel Biada
. Sector de La Llàntia: es reubiquen les parades del carrer d’Euskadi-Galícia pel canvi de sentit ascendent.
Aquestes modificacions està previst que avui es presentin al Consell de Mobilitat i seguidament s’ha programat una reunió amb la Federació d’Associacions de Veïns de Mataró. Una vegada tancada la proposta s’informarà els usuaris, mitjançant els cartells de les parades, la reedició de noves guies, missatges a través de les pantalles de l’autobús, entre d’altres suports. Està previst que la posada en funcionament d’aquestes millores i ajustos sigui la primera quinzena de maig.
Mataró Bus: més línies, més cobertura geogràfica
La nova xarxa de transport públic, implantada des del gener, ha introduït millores en el servei. Entre els objectius de la reestructuració de la xarxa destaquen la voluntat de crear línies que donin resposta als itineraris amb més demanda; ampliar el número de línies, que han passat de 6 a 9; implantar recorreguts més ràpids i directes; i ampliar els horaris, en especial els horaris nocturns. Amb les noves línies s’amplia la cobertura geogràfica, de manera que els autobusos arriben a zones de la ciutat que no tenien servei, com els polígons industrials de Pla d’en Boet i Mata-Rocafonda, i apropen als veïns a les urbanitzacions de Can Vilardell, Les Sureres, Vallveric i Can Quirze. En el futur també es preveu que arribin al TecnoCampus i al Rengle.
http://www.mataro.cat/portal/contingut/ ... xarxa.html
Data publicació: 25/03/2009
Mataró Bus fa ajustos puntuals a la nova xarxa del servei
S’ha treballat amb la Federació d’Associacions de Veïns, entitats i usuaris
El Servei de Mobilitat ha presentat avui a la Comissió Informativa de Via Pública una proposta de modificacions puntuals que s’han fet a la nova xarxa del Mataró Bus. La proposta, que no canvia l’estructura bàsica de la xarxa, s’ha treballat amb els suggeriments d’usuaris i entitats de la ciutat.
La nova xarxa del Mataró Bus es va posar en funcionament el passat 31 de gener arran del nou contracte del servei que l’Ajuntament va adjudicar a CTSA l’any passat fins a 2013, amb la possibilitat d’ampliar-lo fins al 2023.
Per tal de què la nova xarxa s’adeqüés al màxim a les necessitats dels usuaris, l’Ajuntament va adquirir el compromís d’analitzar durant els primers tres mesos el funcionament de la xarxa i adoptar els ajustos que fossin necessaris. Així, a partir de la seva posada en marxa s’han fet reunions amb entitats i associacions i s’han recollit suggeriments i propostes que han donat com a resultat un seguit d’ajustos que donen resposta a les demandes dels usuaris.
L’Ajuntament s’ha reunit amb la Federació d’Associacions de Veïns de Mataró, les associacions de veïns del Palau, Escorxador, l’Havana, Cirera, Molins i Pla d’en Boet. S’han fet xerrades als casals municipals de la Gent Gran de Molins, Rocafonda, del Parc, Pla d’en Boet, Cerdanyola, La Llàntia i l’Havana. A més també s’han recollit suggeriments rebuts a través d’instàncies, trucades al 010, per la bústia d’avisos, i a l’empresa concessionària del Mataró Bus.
Ajustos de la nova xarxa del Mataró Bus
De les 9 línies existents s’han fet ajustos puntuals a quatre: les línies 3, 4, 6 i 8.
. Línia 3: Camí de la Serra-Vista Alegre-Rocafonda. Es perllonga en sentit Hospital des de la ronda de Miguel de Cervantes per la ronda d’Alfons X el Savi (es recupera la parada del Palau), carretera de Mata (es fa un ús més intensiu de la nova parada de la línia P, la de Mata-Vallveric-Pla d’en Boet). S’anul·la la nova parada “Cervantes”. Pel que fa a la freqüència de pas es passa de 21 minuts a 23.
. Línia 4: Cirera-Molins. Es perllonga fins a l’Hospital. S’aproparà fins a la ronda de Francesc Macià des de la ronda de Barceló pel Camí Ral. S’elimina del recorregut la Riera de Cirera i la parada “Tanatori” i es recupera l’itinerari per la carretera de Cirera. Pel que fa a la freqüència de pas es passa de 25 minuts a 32.
. Línia 6: Institut Català de la Salut-Carretera de Mata. Es perllonga el recorregut fins al carrer de Sòcrates per facilitar l’accés a Cirera i al Tanatori. S’amplia el recorregut fins a la plaça dels Molins. Pel que fa a la freqüència de pas es passa de 15 minuts a 19.
. Línia 8: La Rambla-Galícia. La línia arribarà fins a l’estació de Renfe, al Parc Central i canviarà el sentit del recorregut a La Llàntia per afavorir la pujada. Pel que fa a la freqüència de pas es passa de 21 minuts a 25.
. A més, a la Línia 7 (Plaça Tereses-Cerdanyola) s’amplia el servei a dissabtes a la tarda.
Quant a les parades, els canvis són els següents:
. Cirera: es recupera la parada de la carretera de Cirera (situada davant de l’AV de Cirera).
. Miquel Biada: es recupera la parada situada abans de la cruïlla amb la ronda d’Alfons XII.
. Institut Català de Salut: es recupera l’antiga parada.
. Hospital de Mataró: es reubica la parada de la línia 4 a l’Hospital
. Carles Padrós: es resitua l’antiga parada al passeig de Carles Padrós – carrer de Magí Raventós en sentit ascendent
. La Riera: s’anul·la la parada de la Muralla dels Genovesos i es recupera la de La Riera
. Tanatori – Riera de Cirera: s’anul·len parades i es recuperen les anteriors a Cirera
. Cervantes: s’anul·la la parada. Es recupera la del Palau-Escorxador
. Plaça dels Molins: es recupera la parada davant del Centre Cívic Molins
. Francesc Macià: es crea una nova parada al costat del carrer de Miquel Biada
. Sector de La Llàntia: es reubiquen les parades del carrer d’Euskadi-Galícia pel canvi de sentit ascendent.
Aquestes modificacions està previst que avui es presentin al Consell de Mobilitat i seguidament s’ha programat una reunió amb la Federació d’Associacions de Veïns de Mataró. Una vegada tancada la proposta s’informarà els usuaris, mitjançant els cartells de les parades, la reedició de noves guies, missatges a través de les pantalles de l’autobús, entre d’altres suports. Està previst que la posada en funcionament d’aquestes millores i ajustos sigui la primera quinzena de maig.
Mataró Bus: més línies, més cobertura geogràfica
La nova xarxa de transport públic, implantada des del gener, ha introduït millores en el servei. Entre els objectius de la reestructuració de la xarxa destaquen la voluntat de crear línies que donin resposta als itineraris amb més demanda; ampliar el número de línies, que han passat de 6 a 9; implantar recorreguts més ràpids i directes; i ampliar els horaris, en especial els horaris nocturns. Amb les noves línies s’amplia la cobertura geogràfica, de manera que els autobusos arriben a zones de la ciutat que no tenien servei, com els polígons industrials de Pla d’en Boet i Mata-Rocafonda, i apropen als veïns a les urbanitzacions de Can Vilardell, Les Sureres, Vallveric i Can Quirze. En el futur també es preveu que arribin al TecnoCampus i al Rengle.
http://www.mataro.cat/portal/contingut/ ... xarxa.html