Estació de rodalia de La Sagrera - Meridiana
Posted: Saturday 15/04/2006 12:35
Nova estació a Meridiana
Diari Avui, dissabte 15 d'abril de 2006
// El govern planeja una nova parada de rodalia a l'intercanviador de Sagrera-Meridiana // En aquest nou nus hi confluiran quatre línies de metro i dues de Renfe // Complementarà els serveis de l'estació del TGV
QUIM TORRENT
Els projectes per multiplicar la xarxa de metro i rodalia a Barcelona no tenen aturador. Els anys perduts amb tot allò que fa referència a infraestructures i la necessitat de posar al dia la connexió amb transport públic de la ciutat amb la primera i la segona corona metropolitana fan que no parin de sortir nous projectes. L'últim és una nova estació per a les línies C1 i C3 de Renfe a l'intercanviador Sagrera-Meridiana. Aprofitant les obres que s'estan fent per enllaçar la línia 1 i la 5 del metro, ja s'ha fet un calaix pensant en la construcció d'aquesta estació.
El govern té en cartera la construcció d'aquest nou baixador de rodalia, que seria el complement perfecte a la gran estació de Sagrera Alta Velocitat (TAV). De tota manera, de moment tot és un projecte sense data, pendent dels estudis previs del departament d'Obres Públiques i del ministeri de Foment, però que es podria desencallar en els pròxims mesos. Les dues administracions i l'Ajuntament estan preparant un estudi per remodelar tot el sistema de rodalia de Barcelona aprofitant l'arribada de l'alta velocitat.
La descongestió dels túnels de plaça Catalunya i el passeig de Gràcia permetrà augmentar un 70% la capacitat dels trens de rodalia. De fet, es tracta de convertir les línies de Renfe en una mena de metro, amb més parades i més freqüència de pas de trens.
En aquesta nova organització de la mobilitat té molta importància la connexió entre els diferents mètodes de transport. En aquest sentit, el nus ferroviari de Sagrera és molt important. L'intercanviador de Sagrera-Meridiana disposarà de dues línies de Renfe (C1 i C3) i quatre línies de metro (L1, L4, L5 i L9), que sumades a les línies que tindran parada a Sagrera TAV (C2, C4, L4, L9, regionals i grans línies) convertiran aquesta zona en el principal nus de mobilitat de la ciutat. Entre aquestes dues estacions s'està estudiant la construcció d'un túnel subterrani amb cintes transportadores per evitar que s'hagi d'agafar el metro.
Triplicar els usuaris
A banda de la construcció d'aquest calaix per a la nova estació, en aquesta primera fase les obres s'han centrat en la millora de l'intercanviador entre les línies 1 i 5 del metro, per on abans de començar les obres passaven 36.000 persones cada dia. Es calcula que l'arribada de les altres línies acabarà triplicant aquesta xifra.
Ara mateix aquestes obres, que van començar a l'agost de 2004, són a l'equador. Durant aquesta Setmana Santa, s'han executat els treballs més complexos, pels quals s'ha hagut de tallar la circulació de trens a la línia 1. Es tractava de reconvertir les tres andanes existents en una única de central de 8,5 metres, que permetrà major comoditat a l'hora d'entrar o sortir dels trens.
Aquesta mateixa operació es repetirà aquest estiu a les andanes de la línia 5, per la qual cosa també s'haurà d'interrompre el trànsit de trens. De moment, per canviar de línia els passatgers hauran de seguir sortint al carrer, ja que l'intercomunicador no estarà enllestit fins a finals d'any.
Acabament de les obres
Per als que no siguin usuaris del metro, però, el patiment s'acabarà abans. És molt probable que a finals d'estiu es reprengui el trànsit en els dos sentits a l'avinguda Meridiana un cop hagi acabat la construcció del calaix de rodalies. Però no serà fins a l'estiu de l'any que ve que finalitzaran completament les obres. A partir d'ara, els treballs se centraran sobre tot en el vestíbul del carrer Hondures de la L1 i en el de Felip II de la L5, l'últim que s'acabarà i es posarà en servei.
------------------------------------------------------------------------------------
Línia C1 per la Meridiana.....
Diari Avui, dissabte 15 d'abril de 2006
// El govern planeja una nova parada de rodalia a l'intercanviador de Sagrera-Meridiana // En aquest nou nus hi confluiran quatre línies de metro i dues de Renfe // Complementarà els serveis de l'estació del TGV
QUIM TORRENT
Els projectes per multiplicar la xarxa de metro i rodalia a Barcelona no tenen aturador. Els anys perduts amb tot allò que fa referència a infraestructures i la necessitat de posar al dia la connexió amb transport públic de la ciutat amb la primera i la segona corona metropolitana fan que no parin de sortir nous projectes. L'últim és una nova estació per a les línies C1 i C3 de Renfe a l'intercanviador Sagrera-Meridiana. Aprofitant les obres que s'estan fent per enllaçar la línia 1 i la 5 del metro, ja s'ha fet un calaix pensant en la construcció d'aquesta estació.
El govern té en cartera la construcció d'aquest nou baixador de rodalia, que seria el complement perfecte a la gran estació de Sagrera Alta Velocitat (TAV). De tota manera, de moment tot és un projecte sense data, pendent dels estudis previs del departament d'Obres Públiques i del ministeri de Foment, però que es podria desencallar en els pròxims mesos. Les dues administracions i l'Ajuntament estan preparant un estudi per remodelar tot el sistema de rodalia de Barcelona aprofitant l'arribada de l'alta velocitat.
La descongestió dels túnels de plaça Catalunya i el passeig de Gràcia permetrà augmentar un 70% la capacitat dels trens de rodalia. De fet, es tracta de convertir les línies de Renfe en una mena de metro, amb més parades i més freqüència de pas de trens.
En aquesta nova organització de la mobilitat té molta importància la connexió entre els diferents mètodes de transport. En aquest sentit, el nus ferroviari de Sagrera és molt important. L'intercanviador de Sagrera-Meridiana disposarà de dues línies de Renfe (C1 i C3) i quatre línies de metro (L1, L4, L5 i L9), que sumades a les línies que tindran parada a Sagrera TAV (C2, C4, L4, L9, regionals i grans línies) convertiran aquesta zona en el principal nus de mobilitat de la ciutat. Entre aquestes dues estacions s'està estudiant la construcció d'un túnel subterrani amb cintes transportadores per evitar que s'hagi d'agafar el metro.
Triplicar els usuaris
A banda de la construcció d'aquest calaix per a la nova estació, en aquesta primera fase les obres s'han centrat en la millora de l'intercanviador entre les línies 1 i 5 del metro, per on abans de començar les obres passaven 36.000 persones cada dia. Es calcula que l'arribada de les altres línies acabarà triplicant aquesta xifra.
Ara mateix aquestes obres, que van començar a l'agost de 2004, són a l'equador. Durant aquesta Setmana Santa, s'han executat els treballs més complexos, pels quals s'ha hagut de tallar la circulació de trens a la línia 1. Es tractava de reconvertir les tres andanes existents en una única de central de 8,5 metres, que permetrà major comoditat a l'hora d'entrar o sortir dels trens.
Aquesta mateixa operació es repetirà aquest estiu a les andanes de la línia 5, per la qual cosa també s'haurà d'interrompre el trànsit de trens. De moment, per canviar de línia els passatgers hauran de seguir sortint al carrer, ja que l'intercomunicador no estarà enllestit fins a finals d'any.
Acabament de les obres
Per als que no siguin usuaris del metro, però, el patiment s'acabarà abans. És molt probable que a finals d'estiu es reprengui el trànsit en els dos sentits a l'avinguda Meridiana un cop hagi acabat la construcció del calaix de rodalies. Però no serà fins a l'estiu de l'any que ve que finalitzaran completament les obres. A partir d'ara, els treballs se centraran sobre tot en el vestíbul del carrer Hondures de la L1 i en el de Felip II de la L5, l'últim que s'acabarà i es posarà en servei.
------------------------------------------------------------------------------------
Línia C1 per la Meridiana.....