Renfe vol reduir la venda en taquilla a 27 estacions
Posted: Wednesday 19/04/2006 17:33
Artur Zanón. 18.04.2006
Segons els sindicats, l’empresa pretén cobrir places d’interventor amb el personal en finestreta i atenció. La mesura es preveu aplicar dins d’un mes.Continúan artículo y comentarios
Renfe ha plantejat als sindicats la supressió del servei de venda de bitllets per finestreta de gairebé totes les estacions de Rodalies. Només en deixaria obertes 27 i els canvis es farien en un mes. Per ara, es tracta d’un document que els sindicats rebutgen i que s’haurà de negociar.
En el rerefons hi ha «la falta de personal» i la negativa de l’empresa a fer una nova convocatòria pública d’ocupació, segons un dels sindicats amb major representaci: «Hi ha una convocatòria d’unes 50 places d’interventor i totes són procedents de personal d’atenció al públic». Ara hi ha 110 estacions de Rodalies, la meitat de les quals ja no dóna aquest servei, que la companyia no considera rendible.
Les més rendibles
Només quedarien una trentena: totes les subterrànies de la ciutat de Barcelona i les de major trànsit de viatgers. Renfe, però, proposa externalitzar el servei. Primer, amb informadores subcontractades (aquest personal no ven bitllets i es limita a explicar els usuaris com funcionen les màquines d’expendre bitllets). I segon, amb les concessions dels bars i cafeteries d’estació (a canvi de despatxar cafès i entrepans, també s’han de vendre tiquets).
La cancel·lació de la venda de bitllets es preveu fer a finals d’abril o principis de maig i els consistoris que podrien resultar afectats encara no en són coneixedors.
La feina pròpia i la d’altres
Els aproximadament 420 maquinistes del servei de Rodalies a l’àrea de Barcelona van fer el 2005 la seva feina i la corresponent a la de 40 companys seus per complir amb totes les necessitats del servei i cobrir l’ampliació de la C-7. És la manca de personal que denuncien els sindicats. En un mes qualsevol van completar fins a 761 jornades extra. Sobta que alguns conductors (un 5%) acumulen fins a 10 dies de més, cosa que implica reduir al mínim (a zero) els descansos.
http://www.20minutos.es/noticia/109874/ ... estacions/
Segons els sindicats, l’empresa pretén cobrir places d’interventor amb el personal en finestreta i atenció. La mesura es preveu aplicar dins d’un mes.Continúan artículo y comentarios
Renfe ha plantejat als sindicats la supressió del servei de venda de bitllets per finestreta de gairebé totes les estacions de Rodalies. Només en deixaria obertes 27 i els canvis es farien en un mes. Per ara, es tracta d’un document que els sindicats rebutgen i que s’haurà de negociar.
En el rerefons hi ha «la falta de personal» i la negativa de l’empresa a fer una nova convocatòria pública d’ocupació, segons un dels sindicats amb major representaci: «Hi ha una convocatòria d’unes 50 places d’interventor i totes són procedents de personal d’atenció al públic». Ara hi ha 110 estacions de Rodalies, la meitat de les quals ja no dóna aquest servei, que la companyia no considera rendible.
Les més rendibles
Només quedarien una trentena: totes les subterrànies de la ciutat de Barcelona i les de major trànsit de viatgers. Renfe, però, proposa externalitzar el servei. Primer, amb informadores subcontractades (aquest personal no ven bitllets i es limita a explicar els usuaris com funcionen les màquines d’expendre bitllets). I segon, amb les concessions dels bars i cafeteries d’estació (a canvi de despatxar cafès i entrepans, també s’han de vendre tiquets).
La cancel·lació de la venda de bitllets es preveu fer a finals d’abril o principis de maig i els consistoris que podrien resultar afectats encara no en són coneixedors.
La feina pròpia i la d’altres
Els aproximadament 420 maquinistes del servei de Rodalies a l’àrea de Barcelona van fer el 2005 la seva feina i la corresponent a la de 40 companys seus per complir amb totes les necessitats del servei i cobrir l’ampliació de la C-7. És la manca de personal que denuncien els sindicats. En un mes qualsevol van completar fins a 761 jornades extra. Sobta que alguns conductors (un 5%) acumulen fins a 10 dies de més, cosa que implica reduir al mínim (a zero) els descansos.
http://www.20minutos.es/noticia/109874/ ... estacions/