10 nous trens per a la L1 del metro
Posted: Monday 02/05/2005 1:55
http://www.atm-gestor.org/uploads/SIGNA ... L1_CAF.pdf
10 NOUS TRENS PER A LA LÍNIA 1 DE METRO
Avui s’ha signat el contracte de subministrament de 10 trens a fabricar per CAF que donaran servei a la línia 1 de la xarxa de Metro de Barcelona.
Aquesta signatura s’afegeix a les operacions de renovació i ampliació de la flota de la xarxa del metro que aportaran prop d’un centenar de nous trens per millorar la qualitat de servei del transport públic de l’àrea de Barcelona.
10 trens nous per a la Línia 1 de Metro
Avui, a la seu de l’Autoritat del Transport Metropolità, s’ha formalitzat el contracte entre l’ATM, CAF i la Societat Arrendadora (AIE) d’arrendament de 10 trens, de la sèrie 6000, per a la línia 1 de Metro.
El preu d’adjudicació d’aquests 10 trens és de 65 milions d’euros. D’aquests, més de 12,7 milions són en concepte de peces de recanvi del material mòbil.
El calendari de lliurament del material mòbil preveu la recepció del primer tren al maig de 2007 i l’últim al mes de desembre del mateix any.
El Contracte és d’arrendament operatiu i s’estableix per a un període de 18 anys; un cop transcorregut aquest, l’ATM pot optar per prorrogar l’arrendament, o bé adquirir els trens definitivament a un preu que se situa al voltant del 50% del seu valor inicial.
99 trens nous per renovar i ampliar tota la flota
Aquesta actuació se suma a les operacions de renovació i ampliació de la flota de trens de la xarxa del metro que aportaran un rejoveniment a la flota de trens existent i una millor qualitat de servei del transport públic de l’àrea de Barcelona.
Les operacions en marxa són 39 trens per a les línies 5, 2 i 3 formalitzada amb CAF i Alquiler de Trenes, AIE el dia 8 d’agost de 2003 i el contracte per 50 trens per a la línia 9 formalitzat entre l’ATM, la societat de propòsit específic, Arrendadora Ferroviaria, SA -formada per l’ICF Holding, la Caixa, Caja Madrid i Société Générale- i el fabricant dels trens Alstom Transporte, SA el passat 23 de juliol de 2004.
Així doncs, amb la signatura d’avui es tanca la formalització de contractes per adquirir 99 trens nous que modernitzaran i ampliaran la flota de trens del metro de l’àrea metropolitana de Barcelona.
CARACTERÍSTIQUES DELS TRENS:
�� 5 cotxes, dos motors i tres remolcs
�� Longitud de tren: 86 m
�� Ample de via: 1674 m
�� Gàlib ample
�� Capacitat: 1116 viatgers
�� Velocitat màxima 80 Km/h
�� Intercomunicació diàfana entre cotxes
�� Sistema de conducció ATP/ATO
�� Sistema de videovigilància
�� Estructura de caixa d’alumini
�� Sistema automàtic de detecci ó de fums
10 NOUS TRENS PER A LA LÍNIA 1 DE METRO
Avui s’ha signat el contracte de subministrament de 10 trens a fabricar per CAF que donaran servei a la línia 1 de la xarxa de Metro de Barcelona.
Aquesta signatura s’afegeix a les operacions de renovació i ampliació de la flota de la xarxa del metro que aportaran prop d’un centenar de nous trens per millorar la qualitat de servei del transport públic de l’àrea de Barcelona.
10 trens nous per a la Línia 1 de Metro
Avui, a la seu de l’Autoritat del Transport Metropolità, s’ha formalitzat el contracte entre l’ATM, CAF i la Societat Arrendadora (AIE) d’arrendament de 10 trens, de la sèrie 6000, per a la línia 1 de Metro.
El preu d’adjudicació d’aquests 10 trens és de 65 milions d’euros. D’aquests, més de 12,7 milions són en concepte de peces de recanvi del material mòbil.
El calendari de lliurament del material mòbil preveu la recepció del primer tren al maig de 2007 i l’últim al mes de desembre del mateix any.
El Contracte és d’arrendament operatiu i s’estableix per a un període de 18 anys; un cop transcorregut aquest, l’ATM pot optar per prorrogar l’arrendament, o bé adquirir els trens definitivament a un preu que se situa al voltant del 50% del seu valor inicial.
99 trens nous per renovar i ampliar tota la flota
Aquesta actuació se suma a les operacions de renovació i ampliació de la flota de trens de la xarxa del metro que aportaran un rejoveniment a la flota de trens existent i una millor qualitat de servei del transport públic de l’àrea de Barcelona.
Les operacions en marxa són 39 trens per a les línies 5, 2 i 3 formalitzada amb CAF i Alquiler de Trenes, AIE el dia 8 d’agost de 2003 i el contracte per 50 trens per a la línia 9 formalitzat entre l’ATM, la societat de propòsit específic, Arrendadora Ferroviaria, SA -formada per l’ICF Holding, la Caixa, Caja Madrid i Société Générale- i el fabricant dels trens Alstom Transporte, SA el passat 23 de juliol de 2004.
Així doncs, amb la signatura d’avui es tanca la formalització de contractes per adquirir 99 trens nous que modernitzaran i ampliaran la flota de trens del metro de l’àrea metropolitana de Barcelona.
CARACTERÍSTIQUES DELS TRENS:
�� 5 cotxes, dos motors i tres remolcs
�� Longitud de tren: 86 m
�� Ample de via: 1674 m
�� Gàlib ample
�� Capacitat: 1116 viatgers
�� Velocitat màxima 80 Km/h
�� Intercomunicació diàfana entre cotxes
�� Sistema de conducció ATP/ATO
�� Sistema de videovigilància
�� Estructura de caixa d’alumini
�� Sistema automàtic de detecci ó de fums