Page 1 of 1
Notícies d'Abertis
Posted: Sunday 23/04/2006 22:05
by wefer
De l'AVUI:
---------------------------
Abertis i Autostrade creen el líder mundial de les autopistes
lideratge català
Isidre Fainé serà el president de la nova empresa fusionada, que tindrà la seu a Barcelona
Accionistes
El grup Benetton (25%), La Caixa (14%) i ACS (13%) seran els socis de referència
B. Badrinas
El grup català Abertis negocia una fusió amb la companyia italiana Autostrade per crear el primer grup mundial de gestió d'infraestructures i concessions. Avui mateix està previst que les dues empreses confirmin oficialment l'operació, que donaria lloc a un grup amb una capitalització borsària de prop de 25.000 milions d'euros. Encara que la dimensió de les dues empreses és molt similar, Abertis prendria el lideratge de la integració i, segons fonts financeres, es quedarà amb la presidència de la futura companyia, que ocuparà Isidre Fainé, actual primer executiu de la firma catalana. La seu corporativa del futur grup quedarà fixada a Barcelona.
Abertis -participat per la constructora ACS i La Caixa- i Autostrade feia temps que col·laboraven conjuntament i, de fet, l'empresa catalana va convertir-se en un accionista de referència de la italiana l'any 2000. Les converses per establir una aliança més ferma s'han succeït des de llavors, encara que no s'han pogut concretar fins ara.
Des del sector s'explica que la diversificació impulsada per Abertis en els últims anys amb l'entrada en la gestió d'aeroports o d'infraestructures de telecomunicacions i, sobretot, la compra de les autopistes franceses Sanef és el que ha portat a Autostrade a decidir-se per la companyia catalana per continuar creixent en el negoci de les concessions.
L'activitat d'Autostrade se centra bàsicament en l'explotació de la gran xarxa d'autopistes d'Itàlia, que té una extensió de 3.400 quilòmetres.
El grup italià Benetton es convertirà en el primer accionista de la nova companyia, amb una participació del 25%. La Caixa serà el segon accionista de l'empresa, amb una mica més del 14% del capital, i tot seguit se situarà ACS amb el 13%. Altres entitats financeres espanyoles i italianes hi tindran participacions inferiors.
La fusió de les dues companyies crearà un gegant de les concessions de les autopistes, ja que gestionarà directament 6.744 quilòmetres a Itàlia, França i Espanya. El grup també tindrà interessos a Argentina, Puerto Rico, Portugal, el Regne Unit, els EUA o Xile.
D'això...
Posted: Sunday 23/04/2006 23:21
by JaMiRo!
Oh, oh, oh, estic sorprès, oh, oh, oh...La seu d'una gran concessionària d'autopistes europea se situarà a Barcelona, oh, oh, oh...
Nota: llegiu el text d'aquí dalt amb to sarcàstic...
Posted: Monday 01/05/2006 1:23
by wefer
De l'AVUI:
--------------------------------
Crítiques a la fusió d'Abertis i Autostrade
Redacció
Sindicats i representants polítics italians van expressar ahir nous dubtes sobre la fusió del grup d'Autostrade amb Abertis, un dia després que el conseller delegat de la primera, Vito Gamberale, es mostrés favorable a "reconsiderar" l'operació.
Gamberale havia dit que en el consell d'administració de dimarts vinent recomanaria avaluar de nou la fusió, que té el suport de l'accionista de referència d'Autostrade, la família Benetton, amb el 30% del capital.
Sobre la qüestió va intervenir també ahir el ministre italià de Transports, Pietro Lunardi, que, interpel·lat al Senat constituït ahir, va afirmar que l'operació s'havia fet "de manera poc ortodoxa, ja que el govern no va ser-ne informat".
No obstant, va admetre que la fusió "és correcta" i s'emmarca en la línia de "fer grans grups a Europa", amb "esperit de liberalització i del mercat global". Per la seva banda, el senador de la centrista la Margarita Lamberto Dini va afirmar que el govern italià "ha de frenar" l'operació fins que no se'n coneguin els detalls "econòmics i financers". Va indicar que si bé Autostrade "és una societat per accions que té els seus accionistes, opera per concessió de l'Estat en una situació de semimonopoli".
Demanda de notícies
La mateixa línia va mostrar la secretària general del sindicat UGL, Renata Polverini, que va transmetre la seva "creixent preocupació pels últims esdeveniments" i per la falta de notícies concretes sobre nivells ocupacionals, inversions i els propis termes de l'operació". Un altre sindicat, FIT, no ha descartat que aviat es produeixin mobilitzacions de treballadors, si no hi ha més detalls que els actuals, que considera massa genèrics.
El projecte de fusió entre Autostrade i Abertis suposarà la creació del grup més gran d'Europa, amb un valor a borsa de 25.000 milions d'euros, 20.000 empleats i una xarxa de peatge de 6.713 quilòmetres en 16 països.
A Itàlia l'operació es contempla amb recel des d'alguns sectors, que consideren que més que una fusió és una venda encoberta, cosa que han negat reiteradament els màxims responsables d'Autostrade.
Posted: Saturday 01/07/2006 11:45
by wefer
De l'AVUI:
-------------------------
La Caixa vol tenir més capital de la nova Abertis
Infraestructures
B. Badrinas
El director general de La Caixa i president d'Abertis, Isidre Fainé, va assegurar ahir que l'entitat d'estalvis comprarà més accions de la nova Abertis un cop tancada la fusió amb el grup italià Autostrade. "El sector de les infraestructures és estratègic per a La Caixa, que continuarà prenent posicions en aquest negoci", va dir Fainé després de la junta extraordinària que va aprovar la fusió amb Autostrade.
La nova empresa, que tindrà la seu social a Barcelona i s'anomenarà Abertis, comptarà amb tres grans grups de referència: el holding Schema 28, integrada pels socis italians i que controlarà el 24,9% de l'empresa fusionada, la constructora ACS, que comptarà amb una participació del 12,5%, i La Caixa, que serà la propietària d'un paquet de l'11,7%. "Abertis és un valor no especulatiu molt atractiu per a inversors a llarg termini i La Caixa és un inversor a llarg termini", va indicar Fainé.
L'operació de fusió, que ahir també va aprovar la junta d'accionistes d'Austostrade, podria concloure el novembre, un cop rebi el vistiplau de Brussel·les i de les reticents autoritats italianes, que ara per ara no acaben de sentir-se còmodes autoritzant la fusió. "Hem de garantir al govern italià aquelles coses que el preocupen en infraestructures, on Autostrade és un actor molt rellevant", va assegurar Fainé. "Les negociacions amb les autoritats italianes no modificaran el valor de la companyia ni la composició dels seus socis", va apuntar Salvador Alemany, conseller delegat del grup d'infraestructures i futur màxim executiu de la nova empresa.
D'altra banda, el ministre d'Afers Exteriors del govern central, Miguel Ángel Moratinos, va assegurar ahir que Itàlia té una actitud "bastant positiva" davant la fusió dels dos grups. Moratino va reunir-se amb el primer ministre italià, Romano Prodi.
Re: D'això...
Posted: Saturday 01/07/2006 14:55
by orique
JaMiRo! wrote:Oh, oh, oh, estic sorprès, oh, oh, oh...La seu d'una gran concessionària d'autopistes europea se situarà a Barcelona, oh, oh, oh...
Nota: llegiu el text d'aquí dalt amb to sarcàstic...
Podria haver estat pitjor... la seu podria estar a Martorell o La Roca del Vallès (ben a prop de dues presons
), Vilafranca, Tarragona...
etecé, etecé
Posted: Sunday 06/08/2006 13:48
by wefer
http://www.avui.cat/
------------------------------------------------
La Caixa es mou contra el veto italià a Abertis
Redacció
La Caixa està buscant una una solució per desbloquejar el veto del govern italià a la nova Abertis. Aquest veto, si bé encara no és definitiu, fa perillar la fusió amb la concessionària italiana Autostrade, operació que crearia la primera empresa del món en el sector. Segons fonts financeres pròximes a l'entitat d'estalvis consultades per Efe, s'estan estudiant totes les alternatives per defugir l'oposició de l'executiu de Roma al fet que la constructora ACS, que presideix Florentino Pérez, mantingui un 12,5% de l'accionariat en el grup resultant de la fusió. Cal recordar que un decret italià del 1997 estableix que no hi pot haver constructores en l'accionariat d'Autostrade, per tal d'evitar un conflicte d'interessos a l'hora d'adjudicar la construcció de les vies.
La Caixa entén que un camí per superar aquests entrebancs a la fusió serà donar més poder al vessant italià, és a dir, donar més pes a la seu de Roma. D'altra banda, els principals sindicats italians es van mostrar ahir d'acord amb el veto, i van apuntar que la fusió podria posar en perill llocs de treball.
Posted: Tuesday 08/08/2006 19:23
by wefer
http://www.avui.cat/
----------------------------------------------
La UE diu que té competència exclusiva en la fusió d'Abertis
La Comissió considera que l'operació amb la italiana Autostrade té a priori dimensió comunitària i haurà de decidir si l'autoritza
Espera rebre al setembre tota la documentació per analitzar el procés
Laia Forès
Ni Abertis ni Autostrade han notificat encara oficialment a la Comissió Europea la seva intenció de fusionar-se, però Brussel·les ja ha hagut d'advertir al govern italià que no pot vetar l'operació atès que la seva autorització és competència exclusiva de l'executiu comunitari. L'anunci divendres passat per part del govern de Prodi del seu veto a la fusió entre l'empresa catalana i la italiana no ha agradat gens a la Comissió, contrària que els governs europeus tinguin actituds nacionalistes a l'hora d'autoritzar o bloquejar fusions d'àmbit supranacional.
El portaveu de l'executiu comunitari Michael Mann va assegurar ahir que el govern italià no ha informat la Comissió del seu dictamen contrari a la fusió d'Abertis i Autostrade. Tot i això, va afegir Mann, encara que Roma no en té per ara l'obligació legal, Brussel·les "espera" que el govern de Prodi n'informi per tal de poder examinar si suposa un obstacle a la lliure circulació de capitals i d'empreses.
Fonts comunitàries van assegurar a l'AVUI que en una primera lectura de la documentació de les dues empreses, l'operació té dimensió comunitària i per tant és la Comissió qui té les competències exclusives a l'hora d'autoritzar o frenar la fusió. El problema és que Abertis i Autostrade no han notificat formalment l'operació, només hi ha hagut informació prèvia entre l'executiu comunitari i les dues empreses, per la qual cosa Brussel·les es mostra prudent a l'hora d'afirmar públicament que la fusió és del seu àmbit competencial.
Segons la Comissió, està previst que d'aquí a tres o quatre setmanes, Abertis i Autostrade notifiquin oficialment a Brussel·les la seva fusió i serà llavors quan l'executiu comunitari es podrà mostrar més contundent amb el govern italià i amb el seu dictamen. El veto de Roma, però, ha obert un altre escenari possible: que l'empresa italiana es faci enrere per evitar enfrontar-se al govern del país.
L'aposta de la Unió Europea per la creació de grans empreses l'ha portat a enfrontar-se amb diferents governs comunitaris que s'han oposat a operacions d'aquest tipus. El cas més recent és l'opa de l'alemanya E.ON sobre Endesa, que ha desencadenat l'obertura d'un expedient sancionador a l'Estat espanyol per haver ampliat les competències a la Comissió Nacional de l'Energia (CNE) per poder frenar l'opa. La Comissió segueix examinant el cas, que podria acabar als tribunals europeus.
L'exemple del BBVA
Itàlia ja va enfurismar la Comissió Europea l'any passat quan va posar tota mena d'entrebancs per frenar la compra de la Banca Nazionle del Lavoro (BNL) per part del banc espanyol BBVA. Aquell entorpiment va provocar fortes crítiques per part de la Comissió, que van provocar fins i tot la dimissió del president del Banc d'Itàlia, Antonio Fazio.
Posted: Tuesday 08/08/2006 19:24
by wefer
http://www.avui.cat/
------------------------------------------
La concessionària catalana no té dubtes sobre la legalitat de l'acord
B.B.
Abertis creu que l'aprovació de la fusió amb Autostrade per part del govern italià és només qüestió de temps. La concessionària catalana s'ha donat un termini de dues setmanes per analitzar les raons del no italià i espera viatjar a Roma a finals d'agost per "donar les màximes garanties a les autoritats locals" sobre l'operació. L'estratègia del grup presidit per Isidre Fainé passa per arribar a un acord amb el govern d'Itàlia i, per aquesta raó, descarta entrar en qualsevol tipus de polèmica.
Els ministres italians d'Economia, Tommaso Padoa, i d'Infraestructures, Antonio di Pietro, van comunicar oficialment divendres passat la seva posició contrària a l'operació per la presència de la constructora ACS en l'accionariat de la nova empresa fusionada, fet que podria qüestionar la independència del grup a l'hora d'adjudicar obres. Des d'Abertis es considera que aquesta llei, que data del 2002 quan es va privatitzar Autostrade, tenia una vigència de 36 mesos i, per tant, ja ha caducat. "En el moment d'iniciar el procés de fusió, el nostre equip jurídic va analitzar tota la informació i, evidentment, no tiraríem endavant una operació d'aquesta dimensió si no fos legal", van explicar fonts d'Abertis, que van afegir: "Aquesta clàusula ja no està vigent, però tampoc es tracta de polemitzar amb el govern italià i buscarem fórmules per garantir la màxima transparència".
ACS, presidida per Florentino Pérez, controlarà el 12,5% de la nova empresa i, segons fonts d'Abertis, no es planteja revisar aquest percentatge. El primer accionista del nou grup serà el holding Schema 28, on participaran els inversors italians -amb la família Benetton al capdavant- amb un 24,9% de la nova empresa. La Caixa serà propietària de l'11,7% del capital de la nova Abertis.
Concessions
Aquest repartiment de forces podria canviar per acabar de convèncer el govern italià. Abertis, que disposa del 17% de Schema 28, estudia vendre aquest paquet als socis italians, a més d'augmentar la inversió compromesa a la xarxa d'autopistes italiana.
Posted: Friday 11/08/2006 23:19
by wefer
http://www.avui.cat/
--------------------------------------------
Un grup italià ofereix a Abertis entrar al seu capital
El ministre de Transports italià veuria amb bons ulls la fusió d'Autostrade i Abertis si ACS s'exclou de l'operació
Redacció
El president de la concessionària italiana Milano Serravalle, Giampio Bracchi, ha obert la porta del país transalpí a Abertis davant un hipotètic fracàs de la fusió amb la també italiana Autostrade en assegurar ahir que l'empresa que presideix estaria disposada a donar entrada en el seu accionariat al grup català d'infraestructures i a cedir-li la gestió d'autopistes com la Milà-Laghi i la que va de Milà a Brescia. El president de l'empresa italiana, que té la concessió de les autopistes del nord del país, va afegir que "la nacionalitat dels socis no compta sinó que l'important és que es facin inversions" i que, en cas de l'entrada d'Abertis en el seu accionariat, en cap cas seria l'accionista majoritari.
Abertis, per la seva banda, ha evitat pronunciar-se sobre la hipotètica operació, ja que, segons fonts del grup, no han rebut cap comunicació formal del que tan sols consideren "un rumor".
L'opinió del govern
Pel que fa a la fusió d'Abertis i Autostrade, ahir es va pronunciar el ministre de Transports italià, Alessandro Bianchi, que va sumar-se a l'opinió de rebuig de l'operació que manté el ministeri d'Economia i el d'Infraestructures i que va portar el govern italià a vetar l'operació.
La presència del grup espanyol ACS en l'operació -seria el segon accionista de la futura Abertis- és el motiu del rebuig, ja que la presència d'una constructora podria qüestionar la independència de la societat a l'hora d'adjudicar obres. Per aquest motiu, Bianchi va mostrar-se favorable a una operació sense ACS, ja que "superat aquest obstacle, si al país li convé la fusió, ha de produir-se".
Posted: Friday 20/10/2006 9:13
by wefer
http://www.avui.cat/
------------------------------
Abertis recorre davant els tribunals el veto italià
Redacció
Els grup català Abertis i l'italià Autostrade van presentar ahir sengles recursos davant el tribunal administratiu del Lazio contra el rebuig que l'Anas, l'ens públic gestor de les concessions a Itàlia, va manifestar l'agost passat davant el projecte de fusió de totes dues companyies. Fonts d'Abertis van apuntar ahir que, malgrat el recurs, continua el diàleg amb el govern italià i que han acudit als tribunals per deixar constància del seu rebuig al veto imposat per l'Anas.
Per altra banda, tant Abertis com Autostrade van criticar ahir durament els canvis que prepara el govern italià per obstaculitzar l'operació. Un cop permesa la presència de la constructora ACS en el capital -fins ara es volia limitar la seva participació al 5%-, el ministre d'Obres Públiques, Antonio di Pietro, impulsa un nou decret que obligarà al grup resultant de la fusió a presentar una nova petició per fer-se amb la concessió que explota actualment Autostrade.
"Les mesures previstes en el decret no poden posar en qüestió l'eficàcia dels contractes concessionals vigents", va apuntar ahir el conseller delegat d'Abertis, Salvador Alemany, que va afegir: "El canvi unilateral dels contractes és incompatible amb la concessió i podria afectar al valor d'Autostrade".
Resultats d'Abertis
Posted: Thursday 01/11/2012 13:08
by Guigui
http://www.vilaweb.cat/noticia/4051855/ ... re-69.html
Dimecres 31.10.2012 17:14
Abertis va guanyar mil milions fins al setembre, un 69% més
És a punt de convertir-se en el principal gestor mundial d'autopistes
Abertis ha tingut un benefici net de 1.003 milions d'euros en els nou primers mesos de l'any; un increment del 69% respecte el mateix període del 2011 gràcies a la plusvàlua per la venda d'Eutelsat i de la participació a Brisa. Sense tenir en compte aquestes aportacions extraordinàries, el resultat recurrent de la companyia participada per la Caixa, CVC i OHL se situa en 536 milions d'euros, un 6% més.
La xifra de negoci va créixer un 1% entre el gener i el setembre, fins als 2.992 milions, mentre que el resultat brut d'explotació (Ebitda) es va situa en 1.900 milions, un 0,3%. Abertis ja aconsegueix la meitat d'aquest benefici brut i el 53% dels seus ingresso fora de l'estat espanyol, gràcies a l'estratègia d'internacionalització dels últims anys i que ara li permet d'esquivar el descens d'un 10% que registra a l'estat el trànsit de les autopistes, principal negoci del grup.
Els ingressos del grup han estat, entre gener i setembre, de 2.992 milions (un 0,9% més): l'activitat d'autopistes ha genera 2.371 milions (+0,9%), la de les telecomunicacions, 370 milions (-3,3%), i la d'aeroports, 246 milions (+10,2%).
Abertis espera tancar a final de novembre l'operació de compra del 60% d'actius de la constructora OHL al Brasil a canvi d'una participació del 10% del capital. Amb aquesta operació, que ja té el vist-i-plau de la Comissió Europea, Abertis esdevindrà el líder mundial en la gestió d'autopistes, amb uns 7.500 quilòmetres de vies.