Els preus de Rodalies Renfe a BCN, Madrid i València
Els preus de Rodalies Renfe a BCN, Madrid i València
Ja ho he llegit en dos o tres articles de diari diferents. Compareu els preus de Renfe a BArcelona, Madrid i València. Només he comparat bitllet senzill, bontren i abonament mensual.
- Attachments
-
- Tarifes de Renfe
- Renfe Tarifas.JPG (114.15 KiB) Viewed 3860 times
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Seguim igual
Notícia d'Europa Press:
-----------------------------------------
El bitllet senzill de Rodalies de Barcelona és el més car d'Espanya i el de Madrid, el més barat
22/03/2008 13:08
BARCELONA, 22 de març (EUROPA PRESS)
Barcelona és la ciutat d'Espanya en què un bitllet senzill o un abonament mensual de Rodalies de Renfe per desplaçar-se per una mateixa zona és més car, mentre que Madrid és el més barat. Així es desprèn de les tarifes dels diferents nuclis de Rodalies gestionats per Renfe i que figuren a la seva pàgina web, recollides per Europa Press.
Així, un bitllet senzill d'una zona de Rodalies costa a Barcelona 1,3 euros, una tarifa que únicament paguen els usuaris de Màlaga i Santander si compren el tiquet els caps de setmana i festius, ja que en els dies laborables la tarifa és més reduïda.
En canvi, el mateix bitllet a Madrid costa 15 cèntims menys. Els madrilenys paguen 1,15 euros pel mateix tiquet, una quantitat que és superior a totes les ciutats excepte a dos. A Santander, el bitllet en els dies laborables costa 1,15 euros i en els festius, 1,3 euros; i a Sant Sebastià, 1,2 euros de dilluns a divendres i 1,15 euros dissabtes i festius.
En la majoria de nuclis de Rodalies, el preu del bitllet senzill d'una zona es situa en 1,2 euros. Així ocorre a Astúries, Bilbao, Múrcia-Alacant, Sevilla i València. Per part seva, a Cadis, l'import puja als 1,2 euros entre setmana i 1,25 euros dissabtes i festius.
-----------------------------------------
El bitllet senzill de Rodalies de Barcelona és el més car d'Espanya i el de Madrid, el més barat
22/03/2008 13:08
BARCELONA, 22 de març (EUROPA PRESS)
Barcelona és la ciutat d'Espanya en què un bitllet senzill o un abonament mensual de Rodalies de Renfe per desplaçar-se per una mateixa zona és més car, mentre que Madrid és el més barat. Així es desprèn de les tarifes dels diferents nuclis de Rodalies gestionats per Renfe i que figuren a la seva pàgina web, recollides per Europa Press.
Així, un bitllet senzill d'una zona de Rodalies costa a Barcelona 1,3 euros, una tarifa que únicament paguen els usuaris de Màlaga i Santander si compren el tiquet els caps de setmana i festius, ja que en els dies laborables la tarifa és més reduïda.
En canvi, el mateix bitllet a Madrid costa 15 cèntims menys. Els madrilenys paguen 1,15 euros pel mateix tiquet, una quantitat que és superior a totes les ciutats excepte a dos. A Santander, el bitllet en els dies laborables costa 1,15 euros i en els festius, 1,3 euros; i a Sant Sebastià, 1,2 euros de dilluns a divendres i 1,15 euros dissabtes i festius.
En la majoria de nuclis de Rodalies, el preu del bitllet senzill d'una zona es situa en 1,2 euros. Així ocorre a Astúries, Bilbao, Múrcia-Alacant, Sevilla i València. Per part seva, a Cadis, l'import puja als 1,2 euros entre setmana i 1,25 euros dissabtes i festius.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Els preus de Rodalies Renfe a BCN, Madrid i València
I el pijtor de tot,que rodalies Barcelona el mès car i el que pitjor servei ofereix.
Trens bruts,pocs segurs,puntualitat pràcticament nula,i a línies com ara la C2 i a la C10 els retrassos són continus.
Lo de la neteja,quan vag pujar per primer cop a una 447 valenciana,em vaig quedar de pedra,ús juro que aquell tren tot i ser els mateixos que a Barcelona,semblava totalment diferent,molt blanc i molt net,els seients brillava,quina comparació mare meva!!!
A ni no m'importaria la veritat que Rodalies Barcelona fós mès car,sempre i quan el servei fós mijor(trens nets amb guardies de seguretat,puntualitat absoluta,frequències bones,etc...),cosa que no succeix i aixó és el que em treu de colleguera.FGC per exemple és molt mès car,tot i que el servei és mijor que renfe,els trens cada dia els veig una mica mès bruts(però res en comparació amb renfe),i aquí el temps de trajecte és etern,que és una aspecte que em sembla molt negatiu sabent que pagues un preu molt elevat i resulta que trigues una eternitat.
Trens bruts,pocs segurs,puntualitat pràcticament nula,i a línies com ara la C2 i a la C10 els retrassos són continus.
Lo de la neteja,quan vag pujar per primer cop a una 447 valenciana,em vaig quedar de pedra,ús juro que aquell tren tot i ser els mateixos que a Barcelona,semblava totalment diferent,molt blanc i molt net,els seients brillava,quina comparació mare meva!!!
A ni no m'importaria la veritat que Rodalies Barcelona fós mès car,sempre i quan el servei fós mijor(trens nets amb guardies de seguretat,puntualitat absoluta,frequències bones,etc...),cosa que no succeix i aixó és el que em treu de colleguera.FGC per exemple és molt mès car,tot i que el servei és mijor que renfe,els trens cada dia els veig una mica mès bruts(però res en comparació amb renfe),i aquí el temps de trajecte és etern,que és una aspecte que em sembla molt negatiu sabent que pagues un preu molt elevat i resulta que trigues una eternitat.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Greuge comparatiu
El que trobo un escàndol des del punt de vista sistèmic és que un mateix operador d'un servei públic apliqui tarifes diferents en funció de ves a saber què. I a sobre, ens agracien amb preus més elevats per tenir una infraestructura i un material mòbil que foten pena!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Els preus de Rodalies Renfe a BCN, Madrid i València
Jo trobo un atracament pagar 8.20€ per anar a BCN plaça catalunya anar i tornar, i a sobre per fer 60 km tardo 1 1/4 ven be.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Els preus de Rodalies Renfe a BCN, Madrid i València
Quants quilòmetres són sis zones al nucli de València?
Quants quilòmetres són sis zones al nucli de Madrid?
Quants quilòmetres són sis zones al nucli de Barcelona?
Quants quilòmetres són sis zones al nucli de Madrid?
Quants quilòmetres són sis zones al nucli de Barcelona?
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Els preus de Rodalies Renfe a BCN, Madrid i València
I també... quants quilòmetres són la zona 1 d'aquests nuclis?entfe001 wrote:Quants quilòmetres són sis zones al nucli de València?
Quants quilòmetres són sis zones al nucli de Madrid?
Quants quilòmetres són sis zones al nucli de Barcelona?
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Els preus de Rodalies Renfe a BCN, Madrid i València
La composició del sistema zonal comparat en relació amb el kilomètric és semblant a tots els nuclis, en el cas de València és una zona València Silla ja que ha sortit la comparació, que no són pocs km, i en el cas de Madrid és el mateix preu una zona que dues.
Pel que fa a la zona 1 si es diu per la dimensió de la zona 1 a Barcelona aquesta es va ampliar en el seu moment en algunes estacions més que les que tenia inicialment cosa que beneficia a uns i perjudica a uns altres.
Pel que fa a la zona 1 si es diu per la dimensió de la zona 1 a Barcelona aquesta es va ampliar en el seu moment en algunes estacions més que les que tenia inicialment cosa que beneficia a uns i perjudica a uns altres.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Els preus de Rodalies Renfe a BCN, Madrid i València
Ara ho has dit tot!entfe001 wrote:Quants quilòmetres són sis zones al nucli de València?
Quants quilòmetres són sis zones al nucli de Madrid?
Quants quilòmetres són sis zones al nucli de Barcelona?
Ho sento molt però tots els que compareu sense mirar, potser haurieu de mirar el plànol de Rodalies Madrid.
Hi han 7 zones: 0, A, B1, B2, B3, C1 i C2.
Doncs la zona 0 inclou només les estacions relativament cèntriques. La zona A inclou els barris més perifèrics de Madrid i les ciutats tocant a Madrid ja tenen la B1, o sigui, 3 zones. Dues zones sols per Madrid capital.
Abans de despotricar... millor informeu-vos i sobretot, compareu distàncies, ja que potser sols la línia de Manresa té distàncies semblants amb Madrid sempre que s'hi descompti una zona a la capital d'Espanya.
Ara sumeu que no hi han títols integrats i veureu on costa més o menys.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Perdó per la pífia
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Els preus de Rodalies Renfe a BCN, Madrid i València
Ho sento però no tens raó, tot i que la zona 0 és reduïda a Madrid, el desplaçament de dues zones té el mateix cost que el d'una zona, i pel que fa als títols integrats, no n'hi ha d'una manera semblant al de Barcelona però hi ha l'abonament de transports que és utilitzat pel 80% dels usuaris en alguns trajectes.
No entenc aquesta mania per negar aquestes evidències que fins i tot es diuen des de fora de Catalunya.
El que ens hauria de fer vergonya és que els nostres polítics no se n'hagin assebentat encara.
De tota manera també és més car el metro, l'autobús i altres serveis.
Val a dir que ara mateix a Rodalies Barcelona pràcticament ningú paga bitllet gràcies a la meravellosa barra lliure que ha creat la meravellosa ministra.
No entenc aquesta mania per negar aquestes evidències que fins i tot es diuen des de fora de Catalunya.
El que ens hauria de fer vergonya és que els nostres polítics no se n'hagin assebentat encara.
De tota manera també és més car el metro, l'autobús i altres serveis.
Val a dir que ara mateix a Rodalies Barcelona pràcticament ningú paga bitllet gràcies a la meravellosa barra lliure que ha creat la meravellosa ministra.
megapauer wrote:Ara ho has dit tot!entfe001 wrote:Quants quilòmetres són sis zones al nucli de València?
Quants quilòmetres són sis zones al nucli de Madrid?
Quants quilòmetres són sis zones al nucli de Barcelona?
Ho sento molt però tots els que compareu sense mirar, potser haurieu de mirar el plànol de Rodalies Madrid.
Hi han 7 zones: 0, A, B1, B2, B3, C1 i C2.
Doncs la zona 0 inclou només les estacions relativament cèntriques. La zona A inclou els barris més perifèrics de Madrid i les ciutats tocant a Madrid ja tenen la B1, o sigui, 3 zones. Dues zones sols per Madrid capital.
Abans de despotricar... millor informeu-vos i sobretot, compareu distàncies, ja que potser sols la línia de Manresa té distàncies semblants amb Madrid sempre que s'hi descompti una zona a la capital d'Espanya.
Ara sumeu que no hi han títols integrats i veureu on costa més o menys.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Els preus de Rodalies Renfe a BCN, Madrid i València
[quote="josep_serre"]hi ha l'abonament de transports que és utilitzat pel 80% dels usuaris en alguns trajectes.
No entenc aquesta mania per negar aquestes evidències que fins i tot es diuen des de fora de Catalunya.
El que ens hauria de fer vergonya és que els nostres polítics no se n'hagin assebentat encara.
Val a dir que ara mateix a Rodalies Barcelona pràcticament ningú paga bitllet gràcies a la meravellosa barra lliure que ha creat la meravellosa ministra.
Díos!! Com la has clavat! Jeje totalment d'acord. Ets tot un català emprenyat, eh? Jeje
No entenc aquesta mania per negar aquestes evidències que fins i tot es diuen des de fora de Catalunya.
El que ens hauria de fer vergonya és que els nostres polítics no se n'hagin assebentat encara.
Val a dir que ara mateix a Rodalies Barcelona pràcticament ningú paga bitllet gràcies a la meravellosa barra lliure que ha creat la meravellosa ministra.
Díos!! Com la has clavat! Jeje totalment d'acord. Ets tot un català emprenyat, eh? Jeje
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: Els preus de Rodalies Renfe a BCN, Madrid i València
Precisament no és a la zona 1 on claven. I sembla que fas referència a fer un Montgat Nord - Castelldefels Platja. Ja et dic jo que no hi ha absolutament cap viatger que faci aquest trajecte, si si l'existeix no vegis que bé li surt el chollo, això si! A Montgat Nord no paren tots els trens i a Castelldefels platja tampoc, a això li sumes que ha de fer correspondència a Clot i el servei tan adaptat a la demanda que ofereix Rodalies Renfe i les seves avaries inexistents i ja em diràs (si existeix) si aquest paio a la mínima es compra el cotxe perquè li surt més barat (valorant temps i maltractament personal) agafar el cotxe.victorcasta wrote:I també... quants quilòmetres són la zona 1 d'aquests nuclis?entfe001 wrote:Quants quilòmetres són sis zones al nucli de València?
Quants quilòmetres són sis zones al nucli de Madrid?
Quants quilòmetres són sis zones al nucli de Barcelona?
I despreciant aquest pringadet, que ja dic segurament siguin 0 persones en canvi són milers les que fan un trajecte El Masnou - Badalona i per molts pocs quilòmetres li cobren moooooooooolt econòmic, i un Mataró - Badalona també gairebé 4€ per 15min de trajecte és molt econòmic eh!
I pregunto: Quants quilòmetres té la zona 2 de Barcelona? (en el cas de Sitges se l'han inventat a Garraf en el cas ATM, perquè sinó no hi hauria). En el cas Renfe la zona 1 arriba poc més enllà del Barcelonès, si si, Barcelonès! La comarca més petita de tota Catalunya.
I recordo, Barcelona i l'àrea metropolitana (amb perdó del Vallès) és allargada, verticalment les zones canvien molt ràpic i horitzontalment menys. És normal. Els quilòmetres ja fa que s'han suprimit d'àrees metropolitanes perquè no tenen sentit.
Re: Els preus de Rodalies Renfe a BCN, Madrid i València
en principi una zona té 10 km (en principi) ara la zona 1 ho dubto.EUKibo wrote: I pregunto: Quants quilòmetres té la zona 2 de Barcelona?
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Els preus de Rodalies Renfe a BCN, Madrid i València
Si que la tinc.josep_serre wrote:Ho sento però no tens raó, tot i que la zona 0 és reduïda a Madrid, el desplaçament de dues zones té el mateix cost que el d'una zona, i pel que fa als títols integrats, no n'hi ha d'una manera semblant al de Barcelona però hi ha l'abonament de transports que és utilitzat pel 80% dels usuaris en alguns trajectes.
Perquè tu compares el preu d'una zona de Madrid amb el d'una zona de Barcelona. A més a més, la zona 1 i 2 juntes de Madrid és prou més reduïda que la zona 1 de Barcelona. I de fet, les poblacions que estan dins la zona 3 de Madrid, per distància, a Barcelona estan a la zona 1.
Si vols comparar, fes la fòrmula "+1 zona BCN = 1+1 zona MAD".
Així doncs:
Zona A/1: MAD (1.15) - BCN (1.30) -> +0,15 BCN
Zona B1/2: MAD (1.30) - MAD (1.40) -> +0,10 BCN
Zona B2/3: MAD (1.85) - BCN (2.05) -> +0,20 BCN
Zona B3/4: MAD (2.45) - BCN (2.60) -> +0,15 BCN
Zona C1/5: MAD (2.90) - BCN (3.20) -> +0.30 BCN
Zona C2/6: MAD (3.80) - BCN (4.10) -> +0.30 BCN
El fet clar t'ho diu que El Escorial o Guadalajara, a una distància semblant de Madrid com ho està Manresa de Barcelona, els preus són clarament semblants. Sant Vicenç de Calders o Blanes i Massanet són prou més lluny. (uns 5-10 kms més)
Ahir vaig estar fent durant una hora una taula de distàncies per zones de les localitats, per nuclis, des de la zona 3, però una baixada de tensió em va enviar el treball a la porra i ara no en tinc ganes, però les distàncies, excepte la línia de Manresa, eren superiors al nucli de Barcelona que al de Madrid.
Una altra cosa és que Cercanías Madrid vagi bé i Rodalies Barcelona vagi de cul i que allí tinguin un Bono Transportes decent i aquí no. Però el Bono Transportes el posa la Comunidad, no el Govern Central. Per tant, les protestes a la Generalitat. A mi també em sembla que el preu del bitllet senzill de l'autobús, del metro, de FGC, etc.
Per cert, FGC:
Zona 1: 1,30
Zona 2: 1,95
Zona 3: 2,70
Zona 4: 3,60
Zona 5: 4,60
Zona 6: 5,40
També és culpa de Renfe??? Perquè les distàncies/preu no quadren.
Re: Els preus de Rodalies Renfe a BCN, Madrid i València
Aquest és el criteri de l'ATM, no el de Renfe.Alex_C4 wrote:en principi una zona té 10 km (en principi) ara la zona 1 ho dubto.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Els preus de Rodalies Renfe a BCN, Madrid i València
Continuo pensant que fer els gairebe 70 Kms que hi ha de Vic a BCN, sent 6 zones, 8,20€ anar i tornar son molts diners, per un trajecte que dura 1 1/4 si vas en regional, o 1 1/2 o 1 3/4 si pares a totes les estacions.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Els preus de Rodalies Renfe a BCN, Madrid i València
Demà mateix comparo les distàncies comercials equivalents a les zones a Madrid Barcelona i a València, per verure quina és la diferència. Realment la diferència pot ser poca però hi és.
Jo he dit que l'existència de diferents abonaments de transports en un lloc i l'altre i el preu de FGC sigui culpa de Renfe? aleshores a què ve el teu comentari?
Jo he dit que l'existència de diferents abonaments de transports en un lloc i l'altre i el preu de FGC sigui culpa de Renfe? aleshores a què ve el teu comentari?
megapauer wrote:Si que la tinc.josep_serre wrote:Ho sento però no tens raó, tot i que la zona 0 és reduïda a Madrid, el desplaçament de dues zones té el mateix cost que el d'una zona, i pel que fa als títols integrats, no n'hi ha d'una manera semblant al de Barcelona però hi ha l'abonament de transports que és utilitzat pel 80% dels usuaris en alguns trajectes.
Perquè tu compares el preu d'una zona de Madrid amb el d'una zona de Barcelona. A més a més, la zona 1 i 2 juntes de Madrid és prou més reduïda que la zona 1 de Barcelona. I de fet, les poblacions que estan dins la zona 3 de Madrid, per distància, a Barcelona estan a la zona 1.
Si vols comparar, fes la fòrmula "+1 zona BCN = 1+1 zona MAD".
Així doncs:
Zona A/1: MAD (1.15) - BCN (1.30) -> +0,15 BCN
Zona B1/2: MAD (1.30) - MAD (1.40) -> +0,10 BCN
Zona B2/3: MAD (1.85) - BCN (2.05) -> +0,20 BCN
Zona B3/4: MAD (2.45) - BCN (2.60) -> +0,15 BCN
Zona C1/5: MAD (2.90) - BCN (3.20) -> +0.30 BCN
Zona C2/6: MAD (3.80) - BCN (4.10) -> +0.30 BCN
El fet clar t'ho diu que El Escorial o Guadalajara, a una distància semblant de Madrid com ho està Manresa de Barcelona, els preus són clarament semblants. Sant Vicenç de Calders o Blanes i Massanet són prou més lluny. (uns 5-10 kms més)
Ahir vaig estar fent durant una hora una taula de distàncies per zones de les localitats, per nuclis, des de la zona 3, però una baixada de tensió em va enviar el treball a la porra i ara no en tinc ganes, però les distàncies, excepte la línia de Manresa, eren superiors al nucli de Barcelona que al de Madrid.
Una altra cosa és que Cercanías Madrid vagi bé i Rodalies Barcelona vagi de cul i que allí tinguin un Bono Transportes decent i aquí no. Però el Bono Transportes el posa la Comunidad, no el Govern Central. Per tant, les protestes a la Generalitat. A mi també em sembla que el preu del bitllet senzill de l'autobús, del metro, de FGC, etc.
Per cert, FGC:
Zona 1: 1,30
Zona 2: 1,95
Zona 3: 2,70
Zona 4: 3,60
Zona 5: 4,60
Zona 6: 5,40
També és culpa de Renfe??? Perquè les distàncies/preu no quadren.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Els preus de Rodalies Renfe a BCN, Madrid i València
No, però a mi m'avorreixen ja els articles ploramiques Madrid vs. Barcelona. Hi han coses que són veritat, però moltes altres semblen massa per tapar les coses que no funcionen i que es gestionen única i exclusivament des d'aquí. I el tema dels pressupostos no sempre és el justificant.josep_serre wrote:Demà mateix comparo les distàncies comercials equivalents a les zones a Madrid Barcelona i a València, per verure quina és la diferència. Realment la diferència pot ser poca però hi és.
Jo he dit que l'existència de diferents abonaments de transports en un lloc i l'altre i el preu de FGC sigui culpa de Renfe? aleshores a què ve el teu comentari?
Fer el trajecte Barcelona-Vic A/T per 8,40 pot ser exagerat, però fer l'Igualada-Barcelona (distància i duració similar) per 10,80 és simplement vergonyós. I MAI he vist un article posant verds els FGC on, per cert, mai he arribat a l'hora agafant aquesta línia des d'Igualada fins Barcelona.
Re: Els preus de Rodalies Renfe a BCN, Madrid i València
Si t´avvorreix, per què t´hi fots?
A mí també m´avorreix, però simplement ho ignoro...
A mí també m´avorreix, però simplement ho ignoro...