Page 1 of 4

Estacions adif fora de servei però amb trens circulant

Posted: Tuesday 02/05/2006 13:31
by Trenscat
Voldria saber si em deixo alguna estació de la xarxa d'adif de Catalunya que estigui fora de servei però per la qual encara hi passin trens i que en quedi alguna cosa, és a dir, algun tram d'andana, l'edifici de viatgers, etc.

Aigües de Ribes
Almacelles
Baricentre
La Canonja <- en queda alguna cosa?
Castellarnau
Castellgalí
Els Comdals
Garcia
Illa
Llerona
Montcada i Reixac-Sant Joan
Olesa de Montserrat
Peralada
Platja de Garbet
Queixans
Raïmat
Sant Ildefons
Taradell-Mont-rodon
Terrassa Est-Passeig del Camp <- està per construir...
Tonyà <- en queda alguna cosa? havia existit aquesta estació? :x
Torrebonica
Vallcarca
Vandellòs

Posted: Tuesday 02/05/2006 14:04
by davida
La estación de Moncada - San Joan esta bastant ben conservada, tant l'estació com l'andana. Sembla que hi viu gent. Nomes li falta el cartells de Rodalies per ser una estació en servei

Posted: Tuesday 02/05/2006 14:16
by entfe001
Em sembla que a Tonyà no hi queda res, però t'ho dic de memòria. Ara, no em facis dir si mai hi havia hagut quelcom.

Crec que en aquesta llista mereix un lloc d'honor el baixador més cutre de la xarxa de via ampla... Platja de Garbet!! :riure

Posted: Tuesday 02/05/2006 14:39
by Watermark
Si a la llista inclous, com és el cas de Baricentre, estacions o projectes d'estacions que mai han donat servei comercial, llavors es podrien considerar:

- Pla de Vilanoveta (que va arribar a aparèixer en certs horaris).
- Barcelona-Vilanova (mig construïda i mig aixecada, sota l'avinguda de Vilanova, l'estació més difícil de fotografiar de tota la xarxa Adif, sense dubte).
- Barcelona-Estació del Morrot (L'estació del port mercant, antigament Barcelona-Estació de Vilanova, no n'estic segur, peró em sembla que abans que l'estació de Sants es posés en servei, els trens de la linia de Vilanova i la Geltrú tenien origen en aquesta estació, ara preparada únicament per a trens de mercaderies).
- Can Tunis (que suposo que es va pensar únicament per a mercaderies)

;)

Posted: Tuesday 02/05/2006 18:08
by Jefe de C.T.C.
Marina...estació fantasma situada al túnel de barcelona un cop passat arc del triomf per la bifurcació cap a mataró.
Es una andana ruinosa i sense iluminació i mai va prestar servei comercial però es rumoreja que per algún lloc d'allà hi ha un gabinet de circulació per pendre el comandament local si fallés el c.t.c. :|
S'ha de dir també que de totes les que has citat em sembla que son totes abaixadors excepte Vandellós..que tot y que no parin trens es apta per circulació y es comanda des de un c.t.c. que hi ha a Tarragona.

Posted: Tuesday 02/05/2006 19:35
by Albert
De l'estació aquesta de Marina (que em sona haver-la sentit anomenar fa temps com a Vilanova) què en sabeu? Quan es va construïr? On és exactament? Què hi ha ara allà? ...

Posted: Tuesday 02/05/2006 20:30
by metring
No, la de Vilanova és la que en diem Del Nord, la dels busos. Marina no es va posar mai en circulació. Per cert, hi ha alguna foto d'aquesta?

Posted: Tuesday 02/05/2006 21:18
by Jefe de C.T.C.
Amb aquest tema sempre hi ha confusió. Hi ha qui l'anomena Vilanova perquè es just després de la bifurcació que hi ha passat arc del triomf....a partir de on es pot anar cap Terrassa o Mataró. Aquesta bifurcació s'anomena bifurcació vilanova i com l'estació de que parlem es troba molt a prop de les agulles , d'aqui que alguns l'anomenin Vilanova.
No obstant a l'Adif l'anomenen Barcelona Marina. Segurament perquè deu estar "en algún lugar" sota el carrer Marina (no se si hi haurà forma d'entrar-hi des de la superficie...suposo que si).
Ferroviàriament parlant "l'estació" està passat arc del triomf agafant la bifurcació cap a Mataró...es a dir que está entre Arc del Triomf i El Clot Aragó. Está doncs pasada la bifurcació Vilanova però abans de les agulles que enllaçen Estació de França amb El Clot.
Respecte a com es físicament, doncs diuen que es una andana destrossada sense il·luminació.
Mai va prestar servei comercial i em sembla que es va construir pensant en les Olimpíades de Barcelona del 92 però no estic segur...potser dic una bajanada.

Posted: Tuesday 02/05/2006 21:38
by josep_serre
Per complementar les dades el codi d'aquesta estació és el 78803.

Posted: Tuesday 02/05/2006 22:41
by Ferrovi
Hola, la antiga estació de Sant Ildefons de Cornellà, està actualment "sencera", el problema es uqe va ser habitada per uns okupes, mes tard van ser desallotjats costosament, en el moment de la intervenció de la policía es va incendiar a causa de un okupa. Resumidament, les andanes es conserven, pero l'edifici esta cremat i ple de coses cremades. Es pot accedir lliurement a l'andana sense necesitar passar per l'edifici. El pas de andana a altre va ser tret amb la construcció d'un nou pont. pero... es un lloc fantastic per fotografiar trens en marxa

Re: Estacions adif fora de servei però amb trens circulant

Posted: Tuesday 02/05/2006 23:04
by 437.001
Trenscat wrote:Voldria saber si em deixo alguna estació de la xarxa d'adif de Catalunya que estigui fora de servei però per la qual encara hi passin trens i que en quedi alguna cosa, és a dir, algun tram d'andana, l'edifici de viatgers, etc.

Aigües de Ribes
Almacelles
Baricentre
La Canonja <- en queda alguna cosa?
De l´estació de La Canonja? Sí, les andanes i l´edifici de mercaderies amb el seu moll.
Trenscat wrote:Castellarnau
Castellgalí
Els Comdals
Garcia
Illa
Llerona
Montcada i Reixac-Sant Joan
Olesa de Montserrat
Peralada
Platja de Garbet
Queixans
Raïmat
Sant Ildefons
Taradell-Mont-rodon
Terrassa Est-Passeig del Camp <- està per construir...
Tonyà <- en queda alguna cosa? havia existit aquesta estació? :x
Torrebonica
Vallcarca
Vandellòs
Totes les estacions que dius existeixen encara amb el seu edifici, tret de Olesa (ha estat demolit) , i de Platja de Garbet i Tonyà (no van tenir mai edifici, només són andanes, però es conserven.
A Peralada es conserva l´edifici però les andanes van ser demolides.

Posted: Wednesday 03/05/2006 9:22
by Platanito
Jefe de C.T.C. wrote:Amb aquest tema sempre hi ha confusió. Hi ha qui l'anomena Vilanova perquè es just després de la bifurcació que hi ha passat arc del triomf....a partir de on es pot anar cap Terrassa o Mataró. Aquesta bifurcació s'anomena bifurcació vilanova i com l'estació de que parlem es troba molt a prop de les agulles , d'aqui que alguns l'anomenin Vilanova.
No obstant a l'Adif l'anomenen Barcelona Marina. Segurament perquè deu estar "en algún lugar" sota el carrer Marina (no se si hi haurà forma d'entrar-hi des de la superficie...suposo que si).
Ferroviàriament parlant "l'estació" està passat arc del triomf agafant la bifurcació cap a Mataró...es a dir que está entre Arc del Triomf i El Clot Aragó. Está doncs pasada la bifurcació Vilanova però abans de les agulles que enllaçen Estació de França amb El Clot.
Respecte a com es físicament, doncs diuen que es una andana destrossada sense il·luminació.
Mai va prestar servei comercial i em sembla que es va construir pensant en les Olimpíades de Barcelona del 92 però no estic segur...potser dic una bajanada.
Efectivament, Barcelona-Vilanova i Marina són la mateixa estació. A l'accés al metro de Marina (als mosaics) hi ha el logo de Renfe, ja que havien d'estar comunicades a l'estil del Clot.

Originalment hi devia haver com a mínim un parell d'andanes, però una es va demolir per construir el salt de moltó de la línia que puja per la Meridiana (Manresa-Vic) en direcció nord. Si la voleu veure, la millor manera és anar a Sant Andreu Arenal (Fabra i Puig) i esperar una 440 sense reformar que baixi de La Tour de Carol. Aproximadament un minut abans d'arribar a Arc de Triomf (que està aproximadament a cinc de Sant Andreu Arenal), si treieu el cap per una finestra oberta cap a l'esquerra en el sentit de la marxa, podreu veure perfectament l'andana supervivent amb la seva escala mecànica.

ai carai!!

Posted: Wednesday 03/05/2006 10:33
by JaMiRo!
Les coses que apren un... :D

Posted: Wednesday 03/05/2006 23:25
by Trenscat
Per cert, de la llista inicial que vaig posar hauré de treure Illa (entre Campdevànol i Ribes) ja que avui hi he estat i ja no he vist l'edifici :'( És possible que l'hagin enderrocat? :evil: És que no m'he acostat a la via perquè havia de passar pel bellmig d'una masia amb dos gossos molt simpàtics... :x Per cert, les obres segueixen avançant entre Ripoll i Ribes. Fins a una mica més amunt de Campdevànol ja hi ha els pals de catenària i catenària canviats. A Ribes estan col·locant nous pòrtics i també nous semàfors, de manera que a l'antic enclavament mecànic li deuen quedar poques setmanes... :roll:

Posted: Thursday 04/05/2006 1:23
by Gersenz
Hola!
Trenscat wrote:Per cert, de la llista inicial que vaig posar hauré de treure Illa (entre Campdevànol i Ribes) ja que avui hi he estat i ja no he vist l'edifici :'( És possible que l'hagin enderrocat?
Doncs és molt possible, jo també el vaig trobar a faltar quan vaig tornar de les vacances de Setmana Santa :'(

Posted: Thursday 04/05/2006 2:12
by victorcasta
Trenscat wrote:Per cert, de la llista inicial que vaig posar hauré de treure Illa (entre Campdevànol i Ribes) ja que avui hi he estat i ja no he vist l'edifici :'( És possible que l'hagin enderrocat? :evil: És que no m'he acostat a la via perquè havia de passar pel bellmig d'una masia amb dos gossos molt simpàtics... :x Per cert, les obres segueixen avançant entre Ripoll i Ribes. Fins a una mica més amunt de Campdevànol ja hi ha els pals de catenària i catenària canviats. A Ribes estan col·locant nous pòrtics i també nous semàfors, de manera que a l'antic enclavament mecànic li deuen quedar poques setmanes... :roll:
Però i la via? :'( :'( :'(

Posted: Thursday 04/05/2006 4:34
by 437.001
Trenscat wrote:Per cert, de la llista inicial que vaig posar hauré de treure Illa (entre Campdevànol i Ribes) ja que avui hi he estat i ja no he vist l'edifici :'( És possible que l'hagin enderrocat? :evil: És que no m'he acostat a la via perquè havia de passar pel bellmig d'una masia amb dos gossos molt simpàtics... :x Per cert, les obres segueixen avançant entre Ripoll i Ribes. Fins a una mica més amunt de Campdevànol ja hi ha els pals de catenària i catenària canviats. A Ribes estan col·locant nous pòrtics i també nous semàfors, de manera que a l'antic enclavament mecànic li deuen quedar poques setmanes... :roll:
Doncs...el darrer cop que hi vaig passar va ser el novembre, tornant de Toulouse. Encara hi era.
Ves a saber, potser amb les obres, han aprofitat i l´han tirat.
Però al novembre hi era...
De tota manera, si no t´has acostat a la via...com vols veure l´edifici?

Posted: Thursday 04/05/2006 11:06
by Trenscat
437.001 wrote: Doncs...el darrer cop que hi vaig passar va ser el novembre, tornant de Toulouse. Encara hi era.
Ves a saber, potser amb les obres, han aprofitat i l´han tirat.
Però al novembre hi era...
De tota manera, si no t´has acostat a la via...com vols veure l´edifici?
Abans recordo que es veia perfectament des de l'altra banda del riu, passant per la carretera de Ripoll a Ribes.. Hi hauria d'haver anat abans a fer fotos!! :(
Ara només falta "pregar" perquè no ens tirin a terra el mític edifici del baixador d'Aigües de Ribes... :roll:

Per cert, la via segueix igual, feta pols!!!

Posted: Thursday 04/05/2006 15:37
by Civis
Faltaría la estación de "Isla", entre Bellvitge y El Prat, actualmente ya fuera de servicio. Creo que la caseta que albergaba el enclavamiento tiene la puerta y las ventanas selladas con cemento.

¿Aceptamos La Sagrera - Mercancías?

Posted: Sunday 04/06/2006 2:01
by nggabua
Hola!

Les estacions de Castellarnau i Torrebonica, tot i que abandonades, encara estan bastant senceres. L'edifici de viatgers està encara d'empeus i les andanes encara es poden veure des del tren. A Torrebonica hi ha en cara els rètols taronja amb el nom de l'estació (a Castellarnau no m'en recordo, però em sembla que no).