De El Periódico de Catalunya:
-----------------------------------
Expansió a alta velocitat
La xarxa de metro de l'àrea metropolitana augmentarà el 81% els pròxims anys amb la construcció de 70 quilòmetres de vies
Els plans ja aprovats inclouen l'estrena de 73 estacions i 100 trens
RAMON COMORERA
BARCELONA
La xarxa de metro de l'àrea metropolitana de Barcelona registra un creixement sense precedents en la primera dècada del nou segle. Els projectes ja aprovats suposaran la creació el 2010 de 70 quilòmetres de vies, fins a arribar a un total de 156, un 81% més. Xifres similars es donen en noves estacions i trens que van entrant en servei gradualment. El ritme inversor és fort, tot i que encara és inferior al dèficit acumulat per aquest transport públic en molt anys.
A Obres per obrir la L9 i prolongar-ne tres més
La construcció de la línia 9, de 43 quilòmetres de longitud i amb 46 estacions i 14 intercanviadors, s'emportarà durant uns quants anys la major part de la creixent inversió en el metro. L'obertura d'aquesta gran obra, pressupostada el 2004 en 3.000 milions, multiplicarà la mobilitat metropolitana.
Es parla sempre d'una línia, però en realitat en són dues: la L9 Santa Coloma-aeroport i la L10 Badalona-Zona Franca, amb un llarg tram central comú que travessa Barcelona pel nord, del Bon Pastor al polígon Gornal de l'Hospitalet. Aquest recorregut travessa, al-
menys un cop, totes les altres línies.
Problemes de projecte i d'execució d'una obra més complexa del previst pel Govern de CiU que la va iniciar han anat invalidant, sense noves dates, uns terminis d'obertura gens realistes: primers trams el 2005 i la resta, el 2007.
Bona part de la línia està ara en obres: ja s'han perforat 8,5 quilòmetres i s'han iniciat la meitat de les estacions. Una altra tuneladora començarà aviat a treballar entre la Fira i el Parc Logístic, mentre segueixen l'excavació del Gorg a la Sagrera i les obres en superfície de la Zona Franca, segons dades de la Conselleria d'Obres Públiques.
A més d'aquest recorregut de nova creació, s'estan prolongant tres línies: L2, de Pep Ventura a Badalona Centre i, en projecte, de Sant Antoni al Parc Logístic; L3, de Canyelles a la Trinitat Nova; i L5, d'Horta a la Vall d'Hebron. A la L4 es renovaran les vies del Bogatell a la Selva de Mar per evitar vibracions i a la L1 s'iniciaran els tallers i la cua de maniobres a l'Hospital de Bellvitge. Amb aquesta gran expansió, la xarxa passarà de 121 estacions a 194.
B Més combois i reforma a fons de la flota
El nombre de trens en servei també augmenta d'acord amb la forta expansió territorial de la xarxa i la necessitat de disposar de més combois en circulació per reduir el temps d'espera a les estacions.
De les 39 màquines de la sèrie 5000 encarregades a CAF per l'Autoritat del Transport Metropolità perquè Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) les utilitzi a les línies 2, 3 i 5, un total de 19 ja estan en servei. La resta anirà arribant progressivament fins al 2008. La majoria s'afegeix a la flota i només algunes substitueixen trens antics de la L5. Els 10 combois d'un altra comanda, en aquest cas de la sèrie 6000, es posaran en marxa a la L1 a partir del maig del 2007 també per ampliar el servei.
La inversió més important, no obstant, també correspon a la L9. La francesa Alstom fabrica les 50 unitats que recorreran la línia. A més, Siemens desenvolupa a Cornellà el sistema de conducció automàtica de la L9. Els primers metres automatitzats seran, no obstant, els de la L11, banc de proves del procés a la xarxa.
TMB iniciarà, així mateix, a final del 2006 un pla per renovar en tres anys l'interior de 42 trens de la L1 (24) i L3 (18) que han arribat a l'equador de la seva vida útil i necessiten una reforma a fons. Des de l'octubre del 2005, TMB ha augmentat un 6% la capacitat mitjana de transport de les línies 1 a la 5.
C Inversió en accessos i serveis als viatgers
La Generalitat té en marxa una inversió de més de 100 milions per millorar els accessos i suprimir les barreres arquitectòniques al total de les 121 estacions de la xarxa de metro. La instal.lació d'ascensors, rampes o paviments especials ja s'ha acabat en 48. 52 més estan en obres i les 21 restants tenen els projectes enllestits. Entre aquestes estacions hi ha els intercanviadors, amb obres que són més complexes: la Sagrera, Urquinaona, Diagonal, Triomf i Catalunya.
TMB també desenvolupa un pla propi de rehabilitació integral d'estacions (llums, bancs, escales, mà- quines de bitllets, plafons o terres) al qual destina 12 milions cada any. Sants Estació, el Liceu, Santa Eulàlia i Joanic estan actualment en obres. A final del 2006 s'actuarà a Drassanes, Santa Coloma, Pubilla Cases i Alfons X.
L'empresa ja ha donat cobertura telefònica a 28 estacions cèntriques i els túnels que les uneixen. A finals d'any en seran 50. Altres iniciatives són els programes de neteja, seguretat ciutadana, lluita antifrau i renovació dels locals comercials instal.lats a la xarxa.
Remodelació d'estacions de metro de Barcelona TMB
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Remodelació d'estacions de metro de Barcelona TMB
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Carlos L'H
- N6
- Posts: 161
- Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
- Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)
La L2 cap Fira2 no havia de presentarse o quelcom semblant aquest mes de maig? Crec recordar que van dir que estarien fins aquest mes fent no se que, i que ara al maig començarien les obres, o l'estudi del projecte, no ho tinc clar.
Ostres, TMB + perforació de Montjuic + Fira 2 que pot acabar les obres abans que la L2 = DESASTRE!!!
Vox
Ostres, TMB + perforació de Montjuic + Fira 2 que pot acabar les obres abans que la L2 = DESASTRE!!!
Vox
Hola:
Mentre no s'acabi enfonssant la muntanya.... que amb la ratxa que portem, cada vegada que entro al metro, s'em possen els "choppers" per corbata!.
Possats a demanar (aixo ja sembla com el tema de les rodalies per la diagonal d'en SantFe) que arreclin el nyap L2-L5 Sagrada Familia i que les dues linies recuperin el traçat amb el que es van dissenyar (au!, ja m'he quedat a gust)
Sal.lutacions:
Serie600
Mentre no s'acabi enfonssant la muntanya.... que amb la ratxa que portem, cada vegada que entro al metro, s'em possen els "choppers" per corbata!.
Possats a demanar (aixo ja sembla com el tema de les rodalies per la diagonal d'en SantFe) que arreclin el nyap L2-L5 Sagrada Familia i que les dues linies recuperin el traçat amb el que es van dissenyar (au!, ja m'he quedat a gust)
Sal.lutacions:
Serie600
NOVA ESTACIO MERCAT NOU L1
En aquesta web
http://www.gisa.es/gisa/servlet/HomeLic ... onID=45207
a l'apartat docuemnts surt un resum del Projecte Constructiu de MERCAT NOU. Es força interessant, llegiu i ja comentarem.....
http://www.gisa.es/gisa/servlet/HomeLic ... onID=45207
a l'apartat docuemnts surt un resum del Projecte Constructiu de MERCAT NOU. Es força interessant, llegiu i ja comentarem.....
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Nyap de vidre i alumini imminent a Drassanes
S'està perfilant un nou nyap de vidre i alumini al metro, aquest cop a causa de la remodelació de Drassanes. Passant per la boca de Portal de Santa Madrona, actualment tancada per obres, m'he fixat que hi han col·locat els marcs d'alumini on encaixaran els vidres. Suposo que les altres dues boques també correran la mateixa sort.
Tot i que l'estil anterior tampoc era una meravella de l'estètica, almenys tenia més aspecte de boca de metro. A qui se li ha acudit posar uns materials tan susceptibles de ser vandalitzats i, a sobre, pretenent que allò és més bonic? Posats a fer, vull que em remodelin l'alcalde i que també me'l facin de vidre i alumini, que farà més joc amb la seva joguineta de ciutat hipermegafashion.
Tot i que l'estil anterior tampoc era una meravella de l'estètica, almenys tenia més aspecte de boca de metro. A qui se li ha acudit posar uns materials tan susceptibles de ser vandalitzats i, a sobre, pretenent que allò és més bonic? Posats a fer, vull que em remodelin l'alcalde i que també me'l facin de vidre i alumini, que farà més joc amb la seva joguineta de ciutat hipermegafashion.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.