Page 1 of 6
La reforma (per normativa) de les unitats del Tramvia Blau
Posted: Sunday 14/05/2006 16:38
by Fran-Ikarus
Us passo la foto que ha fet en José María, secretari d'ARCA, del número 6 aquest mateix matí a la sortida de la cotxera.
I, ja posats, la que va fer-li en Dewi Williams fa quasi exactament 50 anys (agost del 1956) durant la seva visita a Barcelona.
Posted: Sunday 14/05/2006 16:44
by wefer
Déu meu, quina restauració tant mal feta!!!!
Tant costa posar uns colors més fidels a l'original?
Posted: Sunday 14/05/2006 16:53
by Fran-Ikarus
Calma, que la cosa no és pas tan simple. Els colors del 1956 no eren, ni de bon tros, els originals.
Uns quants temes interessants, del fòrum de Tramvia.org, on s'en parlava. En "aco" és un implicat directe en la reforma, llavors... això, llegiu, que és interessant
http://boards4.melodysoft.com/app?ID=tr ... &ORDERBY=1
http://boards4.melodysoft.com/app?ID=tr ... &ORDERBY=1
http://boards4.melodysoft.com/app?ID=tr ... &ORDERBY=1
http://boards4.melodysoft.com/app?ID=tr ... &ORDERBY=1
Posted: Sunday 14/05/2006 16:53
by metring
Si, no s'han anat a la Cadena de los Tigres, que tenen la maquineta de pintura dels mil colors, per trobar un color semblant, precisament
Igual va passar amb els 100 restaurats del metro, que eren negres i crema, i no pas colors taxi, i els 300 em sembla que tampoc eren tar granates...
Posted: Monday 15/05/2006 4:26
by Cahorand
Sincerament, m'agrada més l'actual blau que no pas el blau-fosc-quasi-negre de la foto de fa 50 anys. Li dóna més alegria; l'altre és molt lleig. 8)
Posted: Monday 15/05/2006 10:15
by metring
Home, sí que és un color més alegre, però els criteris d'una restauració consisteixen no en alegrar la vista
sino fer una recreació, és a dir,
utilitzar no el color idèntic, sinó un de semblant, es tracta no de deixar-ho com al primer dia, perquè s'ha de diferenciar els elements afegits dels originals en una restauració, sinó d'ajudar a entendre com era un element al principi, en cas contrari es tractaria d'una reconstrucció
Posted: Monday 15/05/2006 14:07
by Serie-1000-metro
No es tan sols el color que esta mal fet, sino que la refoma en si es una vestiesa, on ses vist un tramvia que casi be te 100 anys que funcioni amb mause (ratolí), o que un tramvia com aquet porti intermitens, o dos focus alogens o similiar a la part baixa? O que porti vidres enfosquits de color blau pel sol? O que porti netejaparabrises d'Autobús? O que porti un sensor per indicar si les reixes de les plataformes estan obertes o tancades? O que porti una bocina de camió? Tot això u porta el num 6, i amb el temps u portaran tots incluit el Tramvia num 129 (la jardinera), ecxempte el Tramvia num 2 que es l'unic que se salva, la unica cosa bona de aquesta reforma es que es recupera un Tramvia Blau, el num 7.
En resum una destrosa del material movil que disposa el conegut i entrenyable Tramvia Blau, una reforma feta amb el cul, i molt mal feta i amb mal gust.
Una cosa es restaurar i l'altre reformar, en aquet caus haurien d'haver restaurat, no reformar, ja que pert tota la gràcia.
Salut!
Llarga vida als 1000ls!!!!!!!!!!!!!!!!
Posted: Monday 15/05/2006 22:52
by wefer
Serie-1000-metro wrote:No es tan sols el color que esta mal fet, sino que la refoma en si es una vestiesa, on ses vist un tramvia que casi be te 100 anys que funcioni amb mause (ratolí), o que un tramvia com aquet porti intermitens, o dos focus alogens o similiar a la part baixa? O que porti vidres enfosquits de color blau pel sol? O que porti netejaparabrises d'Autobús?
Tot això que comentes és molt pitjor del que em pensava.
Realment, quina destrossa
És una vergonya el poc respecte que es té per la nostra història. Han convertit un tramvia històric en una espècie de Tunnig... ara és el tramvia del neng de Castefa.
Posted: Monday 15/05/2006 23:14
by Ferrovi
Hola, amb la col·lecció que m'estic fent, de l'historia de Barcelona, que ve amb la Vanguardia, avui sortia el "sobre ruedas" que tracta dels cotxes a la citada ciutat. En una de les imatges, surt una carrera al Tibidabo, i sortia el peu del funicular i els tramvies en estat original, com a curiositat, es veia la contnuació avui desapareguda fins a Vallvidrera. En fí, que els tranvies no tenen res a veure amb la actualitat
Posted: Monday 15/05/2006 23:26
by Mortadel·lo
tenint en compte que té un ús eminentment turístic i testimonial, no li acabo de veure massa sentit a aquest tipus d'actuacions!
cal dir que encara no està tan reformat com l'aeromàgic
què serà el proper, Golondrines amb GPS?
Posted: Monday 15/05/2006 23:36
by aarongilp
I no porta seients RECARO pels viatgers, aixecallunes elèctric, blocador de marxa amb portes obertes i canvi de velocitats seqüencial?
Posted: Tuesday 16/05/2006 18:50
by dewit
Ferrovi wrote:Hola, amb la col·lecció que m'estic fent, de l'historia de Barcelona, que ve amb la Vanguardia, avui sortia el "sobre ruedas" que tracta dels cotxes a la citada ciutat. En una de les imatges, surt una carrera al Tibidabo, i sortia el peu del funicular i els tramvies en estat original, com a curiositat, es veia la contnuació avui desapareguda fins a Vallvidrera. En fí, que els tranvies no tenen res a veure amb la actualitat
I per on es feia aquesta continuació fins a Vallvidrera?
Posted: Tuesday 16/05/2006 18:53
by Ferrovi
dewit wrote:Ferrovi wrote:Hola, amb la col·lecció que m'estic fent, de l'historia de Barcelona, que ve amb la Vanguardia, avui sortia el "sobre ruedas" que tracta dels cotxes a la citada ciutat. En una de les imatges, surt una carrera al Tibidabo, i sortia el peu del funicular i els tramvies en estat original, com a curiositat, es veia la contnuació avui desapareguda fins a Vallvidrera. En fí, que els tranvies no tenen res a veure amb la actualitat
I per on es feia aquesta continuació fins a Vallvidrera?
aqui tens un mapa!, es feia continuant pel mateix carrer on acaba al peu del funicular
http://www.tramvia.org/tb/tb-historic.swf el planol es interactiu
Posted: Tuesday 16/05/2006 20:23
by Loyster
Posted: Wednesday 17/05/2006 2:45
by Cahorand
metring wrote:Home, sí que és un color més alegre, però els criteris d'una restauració consisteixen no en alegrar la vista
sino fer una recreació, és a dir,
utilitzar no el color idèntic, sinó un de semblant, es tracta no de deixar-ho com al primer dia, perquè s'ha de diferenciar els elements afegits dels originals en una restauració, sinó d'ajudar a entendre com era un element al principi, en cas contrari es tractaria d'una reconstrucció
Estic d'acord amb tu si es tracta de posar aquest tramvia restaurat en un museu, perquè el que es vol és mostrar-lo tal i com era en els seus anys de glòria. Però si del que es tracta és de posar-lo en servei, aleshores la restauració que han fet ja no em fa tanta recança, per què al cap i a la fi continua essent el tramvia blau. I com que jo em creia que el posarien a donar servei, doncs a mi ja m'estava bé que el deixessin així, amb aquest to de blau i la resta del tunatge que li han fet. 8)
Posted: Wednesday 17/05/2006 21:30
by Serie-1000-metro
Opino que la "restauració" es una vergonya, i u segire opinan, perque això no es una "restauració" això es una modernització, i espereu cuan estigin tots "restaurats"...... Sort que almenys el tramvia numero 2 que es el unic original de la linia, es l'unic que queda de la primera serie que va tenir aquesta linia no li faràn res.
Salut!
Llarga vida als 1000ls!!!!!!!!!!!!!
Posted: Monday 22/05/2006 17:39
by Fran-Ikarus
A la web Autobuses de Barcelona ja es poden veure fotos, acabades de treure del forn, del 7 amb les mateixes reformes fetes
Posted: Monday 22/05/2006 21:02
by megapauer
Posted: Monday 22/05/2006 22:49
by Vox
A mi m'agradaven més als anys 80, qua era petit vaja, d'un blau marí intens.
Coi
Vox
Posted: Monday 22/05/2006 22:53
by wefer