Page 1 of 12

Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Posted: Wednesday 28/09/2005 10:06
by wefer
De El Periódico de Catalunya:
-------------------------------------
La Generalitat planeja carrils d'accés a BCN per als cotxes compartits

• Mobilitat estudia que els vehicles amb més de dos ocupants usin vies de bus des de Molins i Ripollet
• L'entrada nord de la Gran Via tindrà des de Montgat un carril reservat, exclusiu per a autobusos


La Generalitat estudia mesures urgents per reduir els col.lapses i la congestió dels accessos a Barcelona a les hores punta. Una d'aquestes possibilitats és que els cotxes amb més de dos ocupants puguin entrar per dos dels tres futurs carrils reservats a autobusos, que es faran a la Diagonal (des de Molins de Rei, decisió que depèn del Ministeri de Foment) i a la C-58 (des de Ripollet fins a l'entrada a la ciutat per l'avinguda de la Meridiana).
El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, va confirmar ahir que el departament d'Obres Públiques disposarà a finals d'aquest any de l'estudi informatiu d'aquests dos carrils segregats. Un tercer carril serà habilitat a la C-31, entre Montgat i l'entrada a Barcelona per la Gran Via, encara que aquest serà exclusiu per a autobusos.
En el tram comprès entre Ripollet i l'avinguda de la Meridiana, el carril que es projecta serà segregat i doble, com a via addicional i reversible, i es farà a la mitjana de la calçada. En canvi, l'alternativa que es contempla per al carril bus entre Montgat i Barcelona, que té un pressupost de 8,5 milions d'euros, preveu un carril no segregat en la major part del recorregut i exclusiu d'entrada a la ciutat.

ESTUDI A LA B-23
La Conselleria d'Obres Públiques disposa també de l'estudi informatiu del futur carril a la B-23, entre la Diagonal i Molins de Rei, però al ser una via de competència estatal ha d'arribar a un acord amb el Ministeri de Foment per poder fer realitat el carril bus. De moment, la Generalitat ultima l'estudi informatiu que valora les possibles alternatives del carril en aquesta autovia, que tindria una longitud total d'actuació d'uns 10 quilòmetres i un cost previst d'uns 92 milions d'euros.
L'objectiu principal d'aquestes actuacions és reduir els efectes de la congestió viària i disminuir el temps de demora que es produeix en algunes vies d'entrada a la ciutat. "Estem fent un esforç de planificació per donar respostes a les necessitats de mobilitat de tota l'àrea metropolitana", va explicar ahir Manel Nadal, alertat pel 4% d'increment de mobilitat que es registra anualment.

Posted: Wednesday 28/09/2005 13:52
by UT596001
Però si d'això ja s'en parla des de fa molt de temps!

Que no maregin tant la perdiu i més construir. Els usuaris dels busos interurbans ho agrairem.

Posted: Wednesday 28/09/2005 18:08
by Danzig
UT596001 wrote:Però si d'això ja s'en parla des de fa molt de temps!

Que no maregin tant la perdiu i més construir. Els usuaris dels busos interurbans ho agrairem.
deuen portar uns 3 anys dient lo mateix >:(

Posted: Tuesday 11/10/2005 12:30
by wefer
De l'AVUI:
--------------------------------
Busos i turismes amb alta ocupació s'estalviaran les cues de la C-58

- Dos carrils reservats i reversibles s'encastaran a la mitjana de l'autopista entre Ripollet i la Meridiana
- L'obra costarà uns 55 milions d'euros i podrà utilitzar-se el 2009


Oriol Pàmies

L'autopista C-58 serà la primera entrada a Barcelona que comptarà amb dos carrils totalment separats de la calçada general i reservats a autobusos i vehicles d'alta ocupació (VAO), és a dir, turismes amb dos passatgers com a mínim, que s'estalviaran les cues i guanyaran entre 8 i 10 minuts en cada trajecte. L'objectiu és "incentivar el transport públic i reduir fins a 7.000 cotxes diaris" en una ruta altament congestionada, segons el director general de Ports i Transports, Esteve Tomàs.

El departament de Política Territorial i Obres Públiques ha enllestit els estudis informatiu i d'impacte ambiental d'aquest carril reservat que s'encastarà, al llarg de 6,7 quilòmetres, a la mitjana de la C-58 entre Ripollet (Vallès Occidental) i la Meridiana. Ara serà sotmès a informació pública, abans que l'any que ve se'n pugui encarregar i aprovar el projecte constructiu. L'obra, que costarà uns 55 milions d'euros, podria començar el 2007 i estar enllestida l'any 2009.

Pas elevat
A diferència dels carrils bus taxi urbans, que es pinten a la calçada, aquest implicarà eixamplar la plataforma de l'autopista uns deu metres per encabir-hi els dos carrils nous sense perdre'n cap dels actuals. A més, a l'entrada de Ripollet s'haurà de construir un pas elevat perquè els autobusos entrin i surtin de la calçada reservada. L'entrada i sortida per la Meridiana es farà a nivell: els cotxes continuaran recte, mentre que els autobusos hauran de creuar la calçada per anar a buscar el carril bus taxi de la Meridiana en direcció a Fabra i Puig o a l'Estació del Nord. Precisament aquests dies s'està senyalitzant el tram de 880 metres de carril que faltava entre Felip II i Mallorca.

Al tram intermedi és on hi ha la màxima dificultat: el viaducte de Montcada. "Per resoldre aquest tram hi ha la possibilitat de construir una estructura elevada sobre el viaducte actual o bé d'afegir-hi un voladís a cada banda, i per ara no ens pronunciem per cap de les dues", va explicar Tomàs.

L'autopista C-58 és una de les més congestionades de Catalunya. En el tram que va de l'enllaç amb l'AP-7 a Barberà fins al nus de la Trinitat suporta la circulació de 164.000 vehicles diaris, sumant tots dos sentits. No és estrany que els sis carrils estiguin col·lapsats ben bé sis hores al dia, sobretot a les hores punta del matí i de la tarda.

Per aquesta ruta hi passen els dies feiners 440 autobusos de línia en cada sentit. Com que la congestió és en tots dos sentits, s'ha previst que els carrils reservats seguin reversibles: d'entrada al matí i de sortida a la tarda. S'estima que els autobusos que hi passin guanyaran velocitat i escurçaran el viatge entre vuit i deu minuts. S'espera que això farà créixer la demanda de viatgers en detriment del vehicle privat.

També s'espera reduir cotxes amb la fórmula del carril bus-VAO. Com a Madrid, on ja funciona a l'A-6, a la sortida hi haurà un control per verificar que els turismes porten realment dos o més passatgers. Les ambulàncies i altres vehicles d'emergències també el podran utilitzar.

Mesura revolucionària
"Es tracta d'una mesura revolucionària per afavorir el transport públic que si té èxit es podrà implantar en altres carreteres congestionades de la regió metropolitana", va subratllar el director general. En paral·lel amb el del Vallès, el ministeri de Foment ha elaborat els estudis -encara no aprovats- per a un altre carril bus-VAO reversible a la B-23 entre Molins de Rei i la Diagonal. Aquest encara requerirà més inversió, uns 90 milions d'euros, perquè presenta més connexions, i no té terminis d'execució.

Pel que fa a la C-31 o autopista del Maresme, Política Territorial ha encarregat l'estudi per a un carril només per a autobusos en sentit d'entrada a Barcelona, entre Montgat i la Gran Via. S'encastarà a la mitjana sense eixamplar la plataforma, guanyant espai als tres carrils existents, que es mantindran però seran més estrets. n

Posted: Tuesday 11/10/2005 12:56
by Mortadel·lo
no seria més pràctic pintar un carril i així ja ho podrien fer servir ara i per una fracció del preu? :roll:

Posted: Tuesday 11/10/2005 14:29
by metrobaix
POR FIN:....... jejejej (Esperem que sigui definitiu i aquesta Generalitat s'ho prengui en serio...)

Un clar exemple: l trajecte en bus de BCN a Abrera i la inversa de sortida i d'entrada en hores vall es d'uns 20-25 min, pues a l'entrada del mati suposa un viatge d'1 hira i quart!!!!

Esperem tots junts el carri bus jejejej :D :D :D :D
És MES DE MITJA HORA DE SON jejejejje

Posted: Tuesday 11/10/2005 19:42
by Trenscat
Pintar el carril simplement no crec que sigui factible ja que segur que l'acabarien invaint gran quantitat de vehicles privats...

Posted: Wednesday 12/10/2005 16:52
by 437.001
...aquest tòpic no hauria d´anar a la secció "transport públic" o "transport en general"?
No veig quina relació té amb els trens... :mmm

Posted: Wednesday 12/10/2005 19:42
by wefer
Tens raó 437.001, ja l'he mogut al fòrum correcte.
Tornant al tema... dir-vos que passant per la Meridiana, he vist que han pintat un nou carril bus des de Fabra i Puig fins a Mallorca (o Aragó, no estic segur), és a dir, un bon tram de carril bus. De moment, queda partit en dos per les obre de Sagrera, però tot i així serà un canvi important per totes les línies de bus que passen per allà... que no tinc ni idea quines són, però segur que n'hi ha :D
Si no m'equivoco, a més, pel carrer Aragó també hi ha un carril bus, no sé si nou o no, que arriba fins a... Marina? Algú ho sap segur?

Posted: Thursday 13/10/2005 7:36
by UT596001
Que jo recordi, de TMB baixa la 62. De Sagalés baixa totes les del eix de la riera de Caldes i la Sentmenat-Barcelona, per exemple.

Carrils VAO

Posted: Monday 15/05/2006 13:38
by Mortadel·lo
pregunta fàcil, n'hi ha algun? :D

A Madrid en tenen un...

Posted: Monday 15/05/2006 14:55
by JaMiRo!
Crec que a Madrid hi ha l'únic de tot l'Estat... :D

Posted: Monday 15/05/2006 16:30
by aarongilp
...que curiosament deu ser el que surt a totes les preguntes dels testos d'exàmen de conduir...no?

Posted: Monday 15/05/2006 21:13
by mikado
A Barcelona n'hi ha 2 en projecte i ja han estat adjudicades les enginyeries redactores dels mateixos, un a la B-23 des de la banda llobregat i un altre crec q a laa C-58 / Meridiana.

Posted: Monday 15/05/2006 23:14
by Mortadel·lo
per pintar quatre ratlles cal ser enginyer?? que cosas! :x

!

Posted: Tuesday 16/05/2006 18:53
by JaMiRo!
Mortadel·lo wrote:per pintar quatre ratlles cal ser enginyer?? que cosas! :x
:llengua :D

Posted: Thursday 18/05/2006 7:43
by mikado
Mortadel·lo wrote:per pintar quatre ratlles cal ser enginyer?? que cosas! :x
Pues va a ser que sí o això sembla. El gran problema que deien tenia l'entrada / sortida del VAO per la Diagonal / B-23 era la incorporació al Carril BUS existent, ja que el nou VAO aniria per la "mediana" central existent a la B-23 i en algun punt ha de tallar els carrils de circulació actuals per incorporar-s´hi al Carril Bus existent (diguem-ne a l'alçada del SERVEI D'ESPORTS de la UB / RACC).

Posted: Wednesday 08/11/2006 13:16
by Mortadel·lo
:nose

Posted: Wednesday 08/11/2006 13:19
by Guigui
mikado wrote:El gran problema que deien tenia l'entrada / sortida del VAO per la Diagonal / B-23 era la incorporació al Carril BUS existent, ja que el nou VAO aniria per la "mediana" central existent a la B-23 i en algun punt ha de tallar els carrils de circulació actuals per incorporar-s´hi al Carril Bus existent (diguem-ne a l'alçada del SERVEI D'ESPORTS de la UB / RACC).
I què us semblaria un salt de moltó? :)

Posted: Wednesday 08/11/2006 15:07
by davids_from_liepaja
segur que aquests polítics per tal de no f*tre el vehicle privat li fan el salt del motlló, li posarà semafors i si els hi entra, un altre carril a la B23 per tal de tenir més espai per el vehicle privat! >:(