Page 1 of 1

Mobilitat a Barcelona: entrevista amb Jordi Hereu

Posted: Sunday 21/05/2006 0:42
by wefer
De El Punt:
--------------------------------
Jordi Hereu i Boher.: «Clos és un alcalde dièsel, aguanta bé»

Hereu és el número dos de la federació barcelonina del PSC i Clos l’ha assenyalat per pilotar el canvi generacional a l’Ajuntament. La implantació de l’àrea verda és un dels seus actius i la coordinació entre cossos policials figura entre les notes que necessiten millorar

[...]

-Ja que parla de l’àrea verda... Ha reduït entre un 2% i un 5% el trànsit al centre de la ciutat. N’hi ha prou?
-«No. En els pròxims anys, el percentatge de recursos que haurem de destinar al transport col·lectiu de Barcelona i de l’àrea metropolitana és una quantitat ingent. Ho necessitem. La mobilitat col·lectiva també és una política de cohesió social. Si volem una regió metropolitana cohesionada, necessitem una revolució del transport públic. I és evident que qui ha de fer un salt de gegant és Renfe. Necessitem un metro metropolità. El ciutadà de Mataró ha de veure que té un metro que el comunica amb qualsevol punt de la regió metropolitana. Ara bé, no esperarem a prendre mesures de desincentivar l’ús del cotxe a tenir tot aquest escenari, i per això ens avancem, per exemple, amb l’àrea verda. Estic satisfet de la resposta dels barcelonins, perquè és el típic producte que, a l’inici, se’l podia menjar el populisme desorbitat d’alguns. I no ha passat. El sentit comú dels barcelonins, encara que algú no se’n vulgui assabentar, és molt alt. L’àrea verda no és una fórmula màgica, però junt amb altres variables és important. I ara cal pacificar el trànsit a la ciutat.r eduint les velocitats en tota la trama viària que no és principal. Menys la persona que camina, tota la resta ha d’anar per la calçada.»

-Tot això funciona molt bé com a filosofia, però llavors trobem les entrades i sortides de la ciutat saturades.
-«Sí, però la congestió ja la teníem.»

-Molts ciutadans que treballen a Barcelona no tenen cap alternativa que no sigui el cotxe.
-«Darrere d’això hi ha un disseny polític de no planificació. S’ha fet un urbanisme parcial, en què tothom s’ha desenvolupat sense visió global metropolitana, i hem doblat la superfície urbanitzada. I això no s’ha lligat a un creixement del transport col·lectiu. El govern actual de la Generalitat està planificant això, però no es pot fer en tres dies. I compte, perquè no sóc un fonamentalista. També sóc conscient que calen eixos viaris.»

-És partidari de foradar Collserola i fer el túnel d’Horta?
-«A Barcelona no volem més aixetes de mobilitat privada ni més vies de penetració de cotxes.»

-Doncs les al·legacions al pla d’infraestructures del govern presentades per Barcelona ho demanen.
-«El túnel d’Horta es pot fer si a més a més s’acompanya de transport públic, perquè si no és així anirem al col·lapse.»

-És partidari d’una quarta pista a l’aeroport guanyant terreny al mar?
-«No hem de descartar cap hipòtesis. El desenvolupament econòmic i social no són principis antitètics amb el respecte al territori i el medi ambient. És cert que aquest és un debat constant entre diferents corrents d’esquerres. En aquest país, de vegades anem massa lents. Jo havia treballat al port, i ara estem veient coses que ja en parlàvem l’any 1987. Tinc la teoria optimista que és possible fer compatible desenvolupament, competitivitat i respecte pel medi ambient.»

Posted: Friday 07/09/2007 12:07
by metring
Del 20 minutos:

Jordi Hereu: «Vull que el metro nocturn continuï»

* "Em reuniré amb la ministra per destinar més diners per fomentar l'habitatge de lloguer".
* "El túnel de l'AVE per L'Eixample serà un túnel més, com el del metro. Hi haurà tots els controls de seguretat".
* "Vigilarem la indisciplina al carril bici, un mitjà que ja és massiu. I doblarem el servei de bicing".

Demà fa un any de la investidura de Jordi Hereu com alcalde de Barcelona en substitució de Joan Clos . El càrrec el va ratificar després a les urnes, i aquest setembre s’arriben als 100 dies del mandat. 20 minutos va entrevistar-lo ahir al telefèric de Montjuïc.

Què dóna un any d’alcalde...

Tinc un coneixement de tots els barris de la ciutat i sóc més conscient dels reptes.

La ciutat està ara més tocada, pel caos d’infraestructures?

Tocada? L’estiu ha estat intens. L’apagada ha estat un tema puntual però molt greu: les companyies s’ho han de muntar perquè un escenari així sigui impossible.

Dóna la sensació que tot està encara en l’aire.

No. Fins el febrer continuarem en una situació estable però provisional. Jo no vull viure una altra crisi. Per a això cal el subministrament doble.

Problemes a Renfe

A tot això se suma Rodalies.

Els problemes per l’AVE són conjunturals, però cal doblar el servei per millorar el servei: trens nous, catenàries noves, estacions ampliades...

I el metro nocturn?

Ha anat molt bé. Ha funcionat amb normalitat i correcció i hi ha hagut demanda.

Llavors, l’alcalde vol que continuï aquest servei de nit?

Sí. És clar, sí. La meva valoració és positiva. El meu desig és que continuarà. Però ara ho haurà de decidir l’Autoritat del Transport Metropolità.

Què suposa per Barcelona l’arribada de l’AVE?

És un punt i seguit. Els reptes de Rodalies segueixen. I també el de la connexió amb França amb l’AVE.

Sí, però, al gener començaran el túnel de l’Eixample i...

Hi haurà tots els controls perquè tothom sàpiga què es fa cada dia. La seguretat és bàsica. És el que es fa amb les Línies 9, 5 i 3. És un túnel més.

L'èxit del bicing

S’estan solucionant els problemes del Bicing?

És la crisi de l’èxit, que sorprèn a qui ho promou. Doblarem el servei. Ampliarem el servei a més barris. És un mitjà que comença a ser massiu i calen regles del joc.

Ho diu per la nova ordenança? S’aplicarà amb rigor?

Hem de vigilar contra la indisciplina del carril bici. I també ha d’avançar la pacificació de la calçada, les Zones 30.

L’AVE desenvoluparà i transformarà Sants i la Sagrera.

A barris com la Verneda, Navas, Sagrera, Sant Andreu, Baró de Viver o Trinitat Vella, si fins ara tenien platges de vies de ferrocarrils, ara tindran equipaments. Seran una nova centralitat. I a Sants tenim l’estació i la cobertura de vies.

L'entorn del Camp Nou

També es transformarà en el futur l’entorn del Camp Nou.

El que hi ha a prop del Camp Nou són grans parcel·les molt aïllades. Ho hem de normalitzar, en benefici de tots i del club. Tot això implica un acord social i també polític.

A la Barceloneta, però, hi ha crítiques veïnals pel pla d’instal·lació d’ascensors.

Instal·lar-hi un ascensor és garantia de cohesió perquè la gent es fa gran a casa seva. I cap veí no marxarà del barri. Si n’hi ha, els canvis són dins del barri. La solució la dóna el mateix barri.

Són suficients els 10.000 pisos socials impulsats?

Fins el 2007 n’hem promogut 10.000. Per al proper mandat en farem 12.000. I intentarem la revolució del lloguer assequible. Cal fer un salt. Tinc una reunió amb la ministra de Vivenda, Carme Chacón.

I què li demanarà?

Més mesures a les que anunciarà a la tardor pels joves. Veurem també temes de més ajuts al lloguer: moure el mercat perquè hi hagi un habitatge assequible. Oferir un habitatge que ja existeix. Pots superar molt la xifra de 10.000.

Més diners de Madrid per fomentar el lloguer?

Hauríem d’anar en aquesta línia. Per a joves sobretot.

Els apartaments turístics poden acabar trencant la relació de veïnatge. Ho veu així?

És un fenomen no desitjable. És el mercat qui estreny. S’hi ha de lluitar amb la inspecció.

Al Barcelonès gairebé no hi ha oferta pública d’escoles bressol, diu el Síndic...

Doblarem la xarxa en quatre anys fins al centenar. Això implica que ja estem buscant solars arreu o buscar també molts col·legis o CEIP per posar-hi escoles bressol. Ara en tenim 57. I el salt que farem no serà gens gradual, serà brutal.

Segur que arribarem a 100?

Sí, sí. És l’objectiu, tot i que val molts calés i no hi ha molts espais per construir-les.

Ja ho veurem...

Posted: Friday 07/09/2007 17:58
by JaMiRo!
Jordi Hereu wrote:A Barcelona no volem més aixetes de mobilitat privada ni més vies de penetració de cotxes.
Ja ho veurem això (tant de bo), sobretot tenint en compte que tú vas ser qui va dir que "el tramvia destorba el vehicle privat i no es poden unir els tramvies"... :mmm

Posted: Saturday 08/09/2007 11:12
by metring
Molt bona aquesta, JaMiRo! :plas :plas :plas
Que això ho digui ell, sesprés d'haver deixat anar aquesta...

Re: Mobilitat a Barcelona: entrevista amb Jordi Hereu

Posted: Monday 18/05/2009 8:33
by metring
Aquí teniu opinions de l'alcalde de Barcelona sobre transports diversos:

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

Hereu: "Blanco ha mostrado más habilidad que Álvarez"

X. B / P. C. / J. B.
BARCELONA

--En un mes se inaugura la T-1 de El Prat y poco después la desalinizadora. Sagrera toma el relevo en el calendario como infraestructura necesaria para la ciudad.
--Cuando yo estudiaba en la universidad en el 85 ya hablaba de Sagrera. Significa mucho para la ciudad. Significa un nuevo centro para la ciudad, es la gran palanca de transformación que trasciende el municipio y alcanza de Montcada a Sant Adrià. Y coseremos la ciudad y los barrios desde El Clot hasta Vallbona. Esto no es un dibujo en el papel, va en serio. Será la licitación más importante en la historia del Adif, no menos de 630 millones de euros.

--¿Tanto ha supuesto un simple cambio de ministro al frente de la cartera de Fomento?
-- Sí es verdad que ahora hay más habilidad política con José Blanco, pero hay que ser justos con la anterior ministra de Fomento, Magdalena Álvarez, que fue quien impulsó la T-1 de El Prat y la ampliación del puerto. Estamos en una etapa que rompe con el pasado. No por parte del ayuntamiento, que siempre se ha caracterizado, desde 1979, por su voluntad por transformar la ciudad, pero sí por la implicación de otras administraciones. En los 90 se invirtió muy poco. Por eso ha habido apagones, y las Cercanías han sido sobrepasadas por la demanda y por eso casi nos quedamos sin agua el año pasado. Ahora es distinto. Y en los próximos años veremos los efectos. Cuando se inaugure el metro del Carmel, en el Bon Pastor, en la Marina del Prat Vermell...pues todo esto la Generalitat ya lo tiene en marcha.

--De los dos túneles que prevé el nuevo Plan Territorial Metropolitano (el de la Diagonal y el de Horta), ¿cuál es el prioritario para la ciudad, pensando también, por ejemplo, en la transformación de la Diagonal?
--Los dos lo son y son bienvenidos, por lo que suponen de promoción del transporte público. Además, en el caso del de la Diagonal, completan y enfatizan ese papel que debe tener la avenida como de calle mayor metropolitana. El de Horta, por su parte, resuelve el eje Vallès-llano de Barcelona y es, también, tremendamente importante en la lectura metropolitana del territorio. Y tanto uno como otro pueden dar la musculatura que necesita la nueva plaza de las Glòries.

Ho ha tingut sempre tan clar?

Posted: Monday 18/05/2009 9:08
by Guigui
Además, en el caso del de la Diagonal, completan y enfatizan ese papel que debe tener la avenida como de calle mayor metropolitana.
Ara caldria tirar d'hemeroteca, perquè no em queda gens clar que el nostre estimat alcalde ho veiés així fa tot just alguns mesos.

Re: Mobilitat a Barcelona: entrevista amb Jordi Hereu

Posted: Monday 18/05/2009 9:09
by metring
I lo d'unir les dues xarxes de tramvia per la Diagonal, ja ni en parlem :riure

Re: Mobilitat a Barcelona: entrevista amb Jordi Hereu

Posted: Monday 18/05/2009 16:40
by Santfeliuenc
Hola,

Por eso funcionamos a arreones y según sopla el aire. Lo que un día no vale y es imposible, al siguiente es lo adecuado y lo que se ha de hacer. Y a veces, si lo que ellos creen que hay que hacer coincide con lo que de verdad hay que hacer, como en este caso, pues suena la flauta. Esperemos que aguante este tema y se lleve a buen término.

Saludos,
Sergio