Page 1 of 8

Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

Posted: Sunday 21/05/2006 19:36
by Jordi Freixas
Què en penseu? Estava mirant les fotos de l'estació de La Tor de Querol, i des d'alllà, hi han trens expressos en direcció a París (mentre que d'altra banda, sembla que el que és la Catalunya Nord com a tal està pràcticament diluida, ja que no hi ha linia directe fins a Perpinyà, però això és una altra cosa). D'altra banda, fins a Barcelona i l'Hospitalet, només hi han els Delta i els Regionals. No sé... què en penseu d'un Catalunya Exprés que fés el trajecte directe La Tor de Querol - Puigcerdà - La Molina - Ribes de Freser - Ripoll - Vic - La Garriga - Granollers/Canovelles - Barcelona - Hospitalet ?

Posted: Sunday 21/05/2006 21:14
by BRILL 18
Molt bona idea. de la Tour surt un tren diari a les 20.30 fins a Paris , els nostres veins cuidan la linea, jo aniria mes lluny conexio directe Barcelona Vic Ripoll Puigcerda La Tour de Carol Toulusse Paris, i si fos amb un intercaviador ja seria la repera, es el cami mes curt entre Barcelona i Paris

Posted: Sunday 21/05/2006 21:17
by liniadelRipollés
No crec que es faci, de fet ja va existir un Catalunya Exprés Ripoll.Barcelona i va desaparéixer ràpidament. També va desaparéixer el Pullman Cerdanya, amb locomotora 269 i cotxes.

Crec que en aquesta línia és més factible la situació actual millorant els horaris un cop s'hagi renovat via, catenària i instal.lacions de seguretat i blocatge a tota la línia.
Seria una pena que un cop realitzades totes les millores Renfe no ajustés els horaris per guanyar minuts respecte la situació actual.

Posted: Sunday 21/05/2006 22:08
by sequera
BRILL 18 wrote:, els nostres veins cuidan la linea
Pero,....si la volen tancar ¡¡¡¡

Posted: Monday 22/05/2006 1:06
by Jordi Freixas
liniadelRipollés wrote:No crec que es faci, de fet ja va existir un Catalunya Exprés Ripoll.Barcelona i va desaparéixer ràpidament. També va desaparéixer el Pullman Cerdanya, amb locomotora 269 i cotxes.
De quan estàs parlant? Hi ha alguna foto sobre això? I el Pullman Cerdanya? què és?

Posted: Monday 22/05/2006 2:03
by victorcasta
Busca a la galeria Tranvia.org, escrivint Pullman Cerdanya i Pullman Ripollès i ho trobaràs.

Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcer

Posted: Monday 22/05/2006 12:50
by neroon
Jordi Freixas wrote:Què en penseu? Estava mirant les fotos de l'estació de La Tor de Querol, i des d'alllà, hi han trens expressos en direcció a París (mentre que d'altra banda, sembla que el que és la Catalunya Nord com a tal està pràcticament diluida, ja que no hi ha linia directe fins a Perpinyà, però això és una altra cosa). D'altra banda, fins a Barcelona i l'Hospitalet, només hi han els Delta i els Regionals. No sé... què en penseu d'un Catalunya Exprés que fés el trajecte directe La Tor de Querol - Puigcerdà - La Molina - Ribes de Freser - Ripoll - Vic - La Garriga - Granollers/Canovelles - Barcelona - Hospitalet ?
Pensa que, com molt bé diu en LiniadelRipollès, les renovacions al traçat, a les senyalitzacions i catenaries, així com l’entrada en servei dels nous Civias “Alpino”, provocaran un canvi bastant important en l’aspecte de la línea. Obviament un Civia, per molt “Alpino” que sigui, no serà pas comparable amb un CEx o el mític Pullman Cerdanya, però ben segur que millorará força la imatge que fins ara donen les 440, 440R i 447.

Salutacions

P.D.: Abans que algun purista s’em tiri al coll per dir el que he dit d’aquestes unitats, penseu en algunes de les 440 que donen aquest servei. Que consti que a mi m’encanten, però ara per ara, el que compta de cara a la galeria és l’imatge, i els Civias donaran imatge.

Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcer

Posted: Monday 22/05/2006 13:33
by Platanito
neroon wrote:Abans que algun purista s’em tiri al coll per dir el que he dit d’aquestes unitats, penseu en algunes de les 440 que donen aquest servei. Que consti que a mi m’encanten, però ara per ara, el que compta de cara a la galeria és l’imatge, i els Civias donaran imatge.
Sí però no. Podrien deixar una 440 pel primer Barcelona-La Tour del matí, que és només per excursionistes i amants del ferrocarril (la gent "normal" s'espera al segon per enllaçar amb el Cremallera).

Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcer

Posted: Monday 22/05/2006 15:08
by UT596001
Platanito wrote:Sí però no. Podrien deixar una 440 pel primer Barcelona-La Tour del matí, que és només per excursionistes i amants del ferrocarril (la gent "normal" s'espera al segon per enllaçar amb el Cremallera).
Els laborables el tren que cites puja a rebentar d'estudiants de la universitat de Vic, a Vic el tren queda gairebé buit. I fins a Granollers també porta molts treballadors.

Posted: Monday 22/05/2006 15:52
by Jordi Freixas
Image

Image

Image

AQUESTA COSA HAVIA ANAT PER LA LÍNIA DE PUIGCERDÀ????

Mare de Déu... qui ho havia de dir???

I em podeu dir quin itinerari feia aquest tren, i per què el van treure?

Posted: Monday 22/05/2006 15:57
by aarongilp
El Pullman (que sembla que és el que mostres) -> BCN - Latour de Carol.

Es va treure degut a la seva minsa ocupació.

Posted: Monday 22/05/2006 16:01
by sequera
Creo que ya pusimos en otro hilo los horarios.....

lo busco

PD: alguien se cabreará por linkar fotos, (además sin poner de donde).

Posted: Monday 22/05/2006 18:18
by Jordi Freixas
Les fotos són de http://www.tranvia.org

Doncs jo crec que amb la quantitat d'excursionistes que utilitzen aquesta línia, seria totalment factible, ja no recuperar aquest tren, però sí de ficar-hi un Catalunya Exprés.

I sobre aquest tren... no sé... potser li haguéssin tret més profit, si haguéssin fet una línia València - La Tor de Querol, per exemple.

Posted: Monday 22/05/2006 18:22
by entfe001
El problema és que aquests trens també són àmpliament utilitzats entre Vic i Barcelona, ja que com que el traçat és íntegrament de via única tota cosa que hi circuli s'ha d'aprofitar per carregar gent, generant un important dilema de si ha de premiar el temps de viatge en distàncies llargues sobre la cobertura a àrees més densament poblades. Greu dilema.

Pel que fa a les fotografies, no només s'hauria de mencionar el lloc web de procedència sinó també l'autor. De fet, el que seria correcte és escriure tan sols l'enllaç a la pàgina de la galeria de Tranvía Portal que conté les fotos, ja que la inclusió directa d'imatges està mal vista doncs entre altres coses s'usurpa il·legítimament ample de banda.

Posted: Tuesday 23/05/2006 16:45
by Jordi Freixas
entfe001 wrote:El problema és que aquests trens també són àmpliament utilitzats entre Vic i Barcelona, ja que com que el traçat és íntegrament de via única tota cosa que hi circuli s'ha d'aprofitar per carregar gent, generant un important dilema de si ha de premiar el temps de viatge en distàncies llargues sobre la cobertura a àrees més densament poblades. Greu dilema.
Quan parles "d'aquests trens", a quins et refereixes exactament?

Posted: Tuesday 23/05/2006 18:03
by neroon
Jordi Freixas wrote:
entfe001 wrote:El problema és que aquests trens també són àmpliament utilitzats entre Vic i Barcelona, ja que com que el traçat és íntegrament de via única tota cosa que hi circuli s'ha d'aprofitar per carregar gent, generant un important dilema de si ha de premiar el temps de viatge en distàncies llargues sobre la cobertura a àrees més densament poblades. Greu dilema.
Quan parles "d'aquests trens", a quins et refereixes exactament?
De fet generalitza. Es refereix a qualsevol tren que hi circuli per la línia. Pensa que aquesta línia esta força saturada, per tant no resulta pas gaire rendible ocupar espais dels horaris amb trens que realitzin molt poques o cap parada entre BCN i Vic.

Salutacions

Posted: Tuesday 23/05/2006 19:09
by davida
Partir del 27 de maig és suspenen alguns tren a mig matí tots el dissabtes i diumenge en el tram de Ribes a La Tor.
Avui a Sants hi ha cartells anunciant els talls.

Posted: Tuesday 23/05/2006 20:18
by Jordi Freixas
Mira, si per començar desdobléssin TOTS els baixadors de la línia, ja seria un pas significatiu per ajudar a descongestionar la línia. Si hi ha un tren aturat a Hostalets de Balenyà, és obvi que no el podrà adelantar cap tren.

Posted: Wednesday 24/05/2006 13:30
by neroon
Jordi Freixas wrote:Mira, si per començar desdobléssin TOTS els baixadors de la línia, ja seria un pas significatiu per ajudar a descongestionar la línia. Si hi ha un tren aturat a Hostalets de Balenyà, és obvi que no el podrà adelantar cap tren.
Completament d'acord. Però per posar solució a això que comentes finalment es durà a terme el desdoblament de la línea fins a Vic. Posiblement arribi una mica tard, però com a mínim arribarà.

Salutacions.

P.D. Hi ha un fil obert on es detallen les actuacions a dur a terme a aquesta i d'altres línees i els pressupostos de les mateixes.

Posted: Wednesday 24/05/2006 14:37
by entfe001
Jordi Freixas wrote:
entfe001 wrote:El problema és que aquests trens també són àmpliament utilitzats entre Vic i Barcelona, ja que com que el traçat és íntegrament de via única tota cosa que hi circuli s'ha d'aprofitar per carregar gent, generant un important dilema de si ha de premiar el temps de viatge en distàncies llargues sobre la cobertura a àrees més densament poblades. Greu dilema.
Quan parles "d'aquests trens", a quins et refereixes exactament?
Als que segueixen més enllà de Vic.