FGC Sant Gervasi/Plaça Molina, tant costa fer un passadís?
Posted: Monday 30/05/2005 13:30
El títol ho diu tot no?
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Cert, però si els trens arribessin a Castellar no anirien precisament buits...entfe001 wrote:Ja et dic jo que en feiners això que proposes és directament inviable. L'estació amb més trànsit de viatgers en el ramal de Sabadell és, precisament, Universitat Autònoma. Fixa't que quan FGC instal·là els monitors de TvTrans (entreten tv als seus inicis) ho va fer a les estacions amb més afluència de viatgers tant de via mètrica com de via europea. Més amunt de Sant Cugat només hi són a l'Autònoma.
És clar, direcció Sabadell que vagin buits és normal, però en direcció contrària (és a dir, els que surten de Sabadell) no surten precisament buits. Cert que tampoc és que vagin excessivament plens, degut al excessiu temps de viatge (42' amb FGC vers els 33' de RENFE) però potser amb aquest by-pass podríem esgarrapar de 3 a 5 minuts.Actualment, amb el servei actual d'un tren cada sis minuts a la UAB (serveis S55 específics i S2 fins a Sabadell), el col·lapse és constant i fan falta encara més trens. Els S2 surten a tres quarts de nou del matí pràcticament buits cap a Sabadell després de restar aturats llarga estona per desallotjar a tots els viatgers. I en moltes ocasions, l'estació encara està buidant els passatgers de l'anterior tren que el següent ja és a l'andana.
Tal i com està montat ara, és evident. Però caldria anar cap una evolució de la xarxa que permetés millorar la situació. Per la meva part, la meva proposta per la xarxa seria la següent:Ja m'agradaria que FGC tardés menys entre Barcelona i l'Autònoma, però no crec que els semidirectes siguin una bona solució, ans el contrari, un problema més a la complexa explotació de la xarxa.
Sí, però això era l'any 1996, és a dir, fa 9 anys. Tingues en compte que pràcticament fins aquell any de Bellaterra a Sabadell hi havia via única. Ara, per exemple, he agafat diversos cops el tren sobre les 7 de la tarda de Sant Cugat a Sabadell i m'ha tocat anar de peu tot el trajecte de lo ple que anava. El dia que arribi a Castellar, aniran MOLT més plens, ja que ara la carretera soporta ella soleta cada dia 40.000 vehicles diaris (sí, tot això s'ho ha d'empassar 1 sol carril) i les Vallesanes van a rebentar. Per tant, no crec que hi hagin més trens a la UAB que cap a Castellar.A més, FGC es va carregar el by-pass de la UAB quan es va adonar que portaven més gent al ramal mort de la UAB que a Sant Quirze i Sabadell. En cas contrari, ens trobaríem amb l'ironia que hi haurien més trens morint a l'estació del campus universitari que seguint fins a Sabadell i, en un futur, Castellar.
Cert. Ahir vaig anar amb la R7 a Martorell i l'estació de la UAB estava desèrtica. La veritat, la RENFE es podria estalviar aquella parada els caps de setmana.Pel que fa a caps de setmana, ara Renfe fa arribar trens a l'Autònoma els caps de setmana, però fins ara l'únic servei ferroviari era el de FGC. Cert que els caps de setmana l'afluència de públic és més aviat baixa, però encara és més reduïda a Sant Joan o a Valldoreix.
Ja l'he vist, i sort que m'ho has dit perquè si no no en sabia resP.S: Robert, tens un missatge privat d'aquest fòrum que et vaig enviar uns dies enrere. No sé si és que no el reps o és que no m'ha arribat la resposta (o és que l'admin ja ha fet de les seves )
En la mobilitat amb origen Castellar, quines són les destinacions més usuals?UT596001 wrote:Cert, però si els trens arribessin a Castellar no anirien precisament buits...entfe001 wrote:L'estació amb més trànsit de viatgers en el ramal de Sabadell és Universitat Autònoma.
La gent que pren el tren sol córrer per agafar seient a Universitat Autònoma, però molts cops no hi ha cap necessitat d'anar a empentes per poder prendre seient. Més endavant la cosa queda bastant peluda. El problema que veig jo amb el by-pass és que la mera existència implicaria la gran temptació de crear serveis que no passin per la UAB, i excepte a hores molt extremes l'andana direcció Barcelona sol estar bastant plena. Només consideraria acceptables els trens passants mantenint, com a mínim, l'actual oferta de trens. I amb la saturació actual de la línia tindríem semidirectes entaforats amb calçador, una mica com els serveis C3 o C7 de Renfe al seu pas per Barcelona.UT596001 wrote:És clar, direcció Sabadell que vagin buits és normal, però en direcció contrària (és a dir, els que surten de Sabadell) no surten precisament buits. Cert que tampoc és que vagin excessivament plens, degut al excessiu temps de viatge (42' amb FGC vers els 33' de RENFE) però potser amb aquest by-pass podríem esgarrapar de 3 a 5 minuts.entfe001 wrote:Actualment, amb el servei actual d'un tren cada sis minuts a la UAB (serveis S55 específics i S2 fins a Sabadell), el col·lapse és constant i fan falta encara més trens. Els S2 surten a tres quarts de nou del matí pràcticament buits cap a Sabadell després de restar aturats llarga estona per desallotjar a tots els viatgers. I en moltes ocasions, l'estació encara està buidant els passatgers de l'anterior tren que el següent ja és a l'andana.
Tot això em sembla perfecte, però no ens enganyem, no ens ho podem plantejar a curt termini. Tot això ja hauria d'estar en construcció, però no actualment no està ni projectat. Com a molt hi ha uns estudis i prou. Primer cal solucionar la circulació de trens a Barcelona per després pensar en com aprofitar la major capacitat en la inclusió de semidirectes i amb la construcció de les variants corresponents. Tot i que segueixo pensant que, com a gran pol de viatgers que és Universitat Autònoma, tot servei (en dia feiner) que no passi per l'universitat és capacitat de transport perduda. I la demanda és elevadíssima.UT596001 wrote:Tal i com està montat ara, és evident. Però caldria anar cap una evolució de la xarxa que permetés millorar la situació. Per la meva part, la meva proposta per la xarxa seria la següent: [...]entfe001 wrote:Ja m'agradaria que FGC tardés menys entre Barcelona i l'Autònoma, però no crec que els semidirectes siguin una bona solució, ans el contrari, un problema més a la complexa explotació de la xarxa.
Em veig abans anant a Girona via Granollers amb FGC que amb Renfe amb el ja existent enllaç de Mollet.UT596001 wrote:I evidentment, prolongació Sabadell-Castellar, i estudiar les prolongacions Castellar-Caldes de Montbui-Granollers (hi ha un projecte semblant del 1926) i Terrassa-Matadepera.
Tot això seria perfecte, però necessita massa infraestructura (túnel nou Sarrià - Sant Cugat i Av. Tibidabo - U. Autònoma) i, desenganyem-nos, tocarà optar per un túnel o per l'altre. A més que l'embolic de línies seria difícil de digerir pel gran públic, ja ara la gent s'enreda amb les trenta-mil línies del carrilet de Plaça Espanya (que si aquest em va bé, que si aquest no para...)UT596001 wrote:L'explotació seria, més o menys:
*Per els túnels "vells", servei de metro (L6+L7) amb un tren cada 3 minuts a cada ramal.
*Barcelona-Terrassa, per túnel nou, directe de Sarrià a Sant Cugat, i d'allà a Rubí i les urbanes de Terrassa. Un tren cada 6' en hora punta.
*Barcelona-Sabadell (Castellar), per túnel nou de Av.Tibidabo. Directe a la UAB, i d'allà parant a totes les estacions. Cada 3' a la UAB, i cada 9' a Castellar.
*Servei "tramvia" Barcelona-Sant Cugat, per túnel nou fins Sarrià i d'allà parant a totes les estacions. Un tren cada 12'.
*Servei comarcal Sant Cugat-Terrassa, parant a totes les estacions. Un tren cada 12'
*Servei comarcal Sant Cugat-Sabadell-Castellar, per by-pass i parant a totes. Cada 12'.
*Servei "especial-comarcal" Sant Cugat-UAB. Cada 6', parant a totes. Els festius es limitaria a una llançadora Bellaterra-UAB.
Ara bé, sé que amb això somio massa
A les set de la tarda, pots anar de l'Autònoma fins a Provença dret: mitja hora. I no pas poca gent. Tornem-hi: el problema és la saturació a Barcelona, que limita en cascada la capacitat de tots els seus ramals.UT596001 wrote:Sí, però això era l'any 1996, és a dir, fa 9 anys. Tingues en compte que pràcticament fins aquell any de Bellaterra a Sabadell hi havia via única. Ara, per exemple, he agafat diversos cops el tren sobre les 7 de la tarda de Sant Cugat a Sabadell i m'ha tocat anar de peu tot el trajecte de lo ple que anava. El dia que arribi a Castellar, aniran MOLT més plens, ja que ara la carretera soporta ella soleta cada dia 40.000 vehicles diaris (sí, tot això s'ho ha d'empassar 1 sol carril) i les Vallesanes van a rebentar. Per tant, no crec que hi hagin més trens a la UAB que cap a Castellar.entfe001 wrote:A més, FGC es va carregar el by-pass de la UAB quan es va adonar que portaven més gent al ramal mort de la UAB que a Sant Quirze i Sabadell. En cas contrari, ens trobaríem amb l'ironia que hi haurien més trens morint a l'estació del campus universitari que seguint fins a Sabadell i, en un futur, Castellar.
El problema que té l'estació de Renfe en comparació a la de FGC a l'Autònoma és que la de via ampla està a la quinta forca, i els autobusos interns no circulen els caps de setmana. La poca gent que va al campus en cap de setmana (ara més, que s'acosten els exàmens) o bé tirarà de Sarbus o bé anirà amb els catalans, doncs ho ha fet així durant anys. Recorda que fins ara l'estació tancava els caps de setmana i es quedava totalment sense servei. En aquests dies hi haurà més gent de Serrapaprera que universitaris prenent-hi el tren. De fet, la única raó per la qual els trens hi parin és perquè ara van més enllà, i perquè sortint d'operacions d'agulles passen per l'estació limitats 50 km/h. Com que ja van lents, no els hi ve d'aquí parar un momentet. Diferent seria una estació a plena via com Sant Cugat, on podrien córrer a 120...UT596001 wrote:Cert. Ahir vaig anar amb la R7 a Martorell i l'estació de la UAB estava desèrtica. La veritat, la RENFE es podria estalviar aquella parada els caps de setmana.entfe001 wrote: Pel que fa a caps de setmana, ara Renfe fa arribar trens a l'Autònoma els caps de setmana, però fins ara l'únic servei ferroviari era el de FGC. Cert que els caps de setmana l'afluència de públic és més aviat baixa, però encara és més reduïda a Sant Joan o a Valldoreix.
Jo mateix wrote:Quin rollo això de fer quadrar bé els quadres de citacions, m'hi he tirat un quart d'hora perquè el missatge quedés bé!
Per la gent que va en Transport Públic, Sabadell casi tothom i després, en menor mesura, la UAB, altres punts del Vallès i Barcelona. Bé, i casos a part com jo que vaig a destinacions més extranyesentfe001 wrote: En la mobilitat amb origen Castellar, quines són les destinacions més usuals?
Per això mateix demano el by-pass, perquè existeixin serveis que no passin per la UAB. Però primer s'hauria de desenvolupar la resta (és a dir, resoldre el coll d'ampolla que és l'eix Sant Cugat-Sarrià-Barcelona i després fer-lo. O bé fer-lo ara i deixar-lo per les hores vall i caps de setmana de manera provisional.La gent que pren el tren sol córrer per agafar seient a Universitat Autònoma, però molts cops no hi ha cap necessitat d'anar a empentes per poder prendre seient. Més endavant la cosa queda bastant peluda. El problema que veig jo amb el by-pass és que la mera existència implicaria la gran temptació de crear serveis que no passin per la UAB, i excepte a hores molt extremes l'andana direcció Barcelona sol estar bastant plena. Només consideraria acceptables els trens passants mantenint, com a mínim, l'actual oferta de trens. I amb la saturació actual de la línia tindríem semidirectes entaforats amb calçador, una mica com els serveis C3 o C7 de Renfe al seu pas per Barcelona.
Bé, no tinc cap objeccióTot això em sembla perfecte, però no ens enganyem, no ens ho podem plantejar a curt termini. Tot això ja hauria d'estar en construcció, però no actualment no està ni projectat. Com a molt hi ha uns estudis i prou. Primer cal solucionar la circulació de trens a Barcelona per després pensar en com aprofitar la major capacitat en la inclusió de semidirectes i amb la construcció de les variants corresponents. Tot i que segueixo pensant que, com a gran pol de viatgers que és Universitat Autònoma, tot servei (en dia feiner) que no passi per l'universitat és capacitat de transport perduda. I la demanda és elevadíssima.
Vols dir? Si lo de RENFE ja està fet! Certament la Generalitat està donant moltes excuses barates per no portar el tren a Castellar... doncs perquè arribi a Granollers és somiar, directament! Segons la Generalitat, no hi ha demanda per portar el tren a Castellar... i diuen que abans del 2025 no hi haurà tren. Així que a Granollers... doncs cap al 4982, any més o menys...Em veig abans anant a Girona via Granollers amb FGC que amb Renfe amb el ja existent enllaç de Mollet.
Cert, però si vols, aplica el criteri "Santfeliuenc": anar fent poc a poquet i això seria el resultat final. Doncs si toca triar entre túnels crec que és prioritari el Gràcia-UAB per tal de retallar temps de viatge de manera dràstica des de la UAB i Sabadell. Perquè si no, si el tren arriba a Castellar en hora vall es trigarà més que fent ara Vallesana+RENFE! La cosa és greu, ja que ara anar de Castellar a Sabadell amb Vallesana és una odissea...Tot això seria perfecte, però necessita massa infraestructura (túnel nou Sarrià - Sant Cugat i Av. Tibidabo - U. Autònoma) i, desenganyem-nos, tocarà optar per un túnel o per l'altre. A més que l'embolic de línies seria difícil de digerir pel gran públic, ja ara la gent s'enreda amb les trenta-mil línies del carrilet de Plaça Espanya (que si aquest em va bé, que si aquest no para...)
Sí, ja sé que fins ara no hi havia res i dels busos llançadora (millor dit, carraques) ni rastre, però no sé si té gaire utilitat aquesta estació en caps de setmana. Bé, pensant-ho bé, per als de Castellbisbal i Martorell sí els és útil.El problema que té l'estació de Renfe en comparació a la de FGC a l'Autònoma és que la de via ampla està a la quinta forca, i els autobusos interns no circulen els caps de setmana. La poca gent que va al campus en cap de setmana (ara més, que s'acosten els exàmens) o bé tirarà de Sarbus o bé anirà amb els catalans, doncs ho ha fet així durant anys. Recorda que fins ara l'estació tancava els caps de setmana i es quedava totalment sense servei. En aquests dies hi haurà més gent de Serrapaprera que universitaris prenent-hi el tren. De fet, la única raó per la qual els trens hi parin és perquè ara van més enllà, i perquè sortint d'operacions d'agulles passen per l'estació limitats 50 km/h. Com que ja van lents, no els hi ve d'aquí parar un momentet. Diferent seria una estació a plena via com Sant Cugat, on podrien córrer a 120...
Per a això estan les dades de mobilitat de l'Idescatentfe001 wrote: En la mobilitat amb origen Castellar, quines són les destinacions més usuals?
Quan es va parlar de la utilització del túnel de la Merdiana per part de FGC aquest seria per a on aniria una nova línia fins al Vallès, però no seria ben bé això q dius, pq tb hauries de desplaçar-te fins a BCN.Vox wrote:Però.. un dubte. Hi ha alguna conexiò pensada en un futur (2067 o aixi) per unir Badalona amb Sabadell/Terrassa/UAB? Es a dir, per anar fins l'UAB feia una volta considerable (Bdn-Bcn-UAB) i no he vist cap conexio ferroviaria entre aquestes localitats tant importants sense necesitat de fer tota la volta i/o passar per Bcn.
L'estació de Gràcia, té uns esgrafiats del anagrama de la Linia Sarriá Barcelona, que molt poca gent coneix, (crec que ningú, actualment).liniadelRipollés wrote:Hi ha un passadís a l'estació de Sarrià que "permet fer fotos" a la platja de vies nord, ja al túnel.
Aquest passadís té un "foradet" a una paret on es poden veure el trenets que passen.
L'estació de Gràcia té pinta de ser interessant i la de Plaça Catalunya ho és.
L'estació del Tibidabo també té "accessos" peculiars...