Page 1 of 10

Integració tarifària a Lleida

Posted: Monday 02/05/2005 15:38
by Sky
El Segrià serà la segona zona de Catalunya que disposarà de tranport públic amb tarifa única al 2006


El Segrià serà la segona zona de Catalunya que disposarà de transport públic amb tarifa única a partir del 2006. El projecte té un cost aproximat d'un milió d'euros i, en un futur, podria ser extensiu tant a d'altres capitals de comarca com a la xarxa ferroviària. La Generalitat, el consell comarcal i la Paeria s'encarregaran de la gestió a través d'un consorci. El Govern català adverteix a les concessionàries que caldrà modernitzar la flota i ampliar freqüències. El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, ha explicat que treballaran colze a colze amb les empreses de transport. Ara bé, també els alerta que podrien perdre l'explotació del servei si no s'avenen a les condicions. El Govern català ja s'ha compromés a assumir la major part del pressupost. La resta anirà a càrrec dels ajuntaments. Manel Nadal insisteix en què no faran una passa sense el consens de les administracions locals. El projecte s'anirà implantant per fases, primant el nombre d'habitants i la proximitat a la capital del Segrià. Els primer tràmits, però, passen ara per l'aprovació dels estatuts del Consorci del Transport. La Paeria, el consell comarcal i la Generalitat hi donaran el vist-i-plau en el termini d'un mes.

--

SEGRE.

Posted: Monday 02/05/2005 23:51
by wefer
Sky, ens pots fer una mica de resum sobre la situació actual del transport a Lleida?
A veure, de moment explico el que he trobat, i em corregeixes o fas les puntualitzacions que vulguis:
A Lleida hi ha 15 línies de Bus urbà, explotades per Sarbús. Les freqüències ronden els 20-30 minuts per la majoria de línies, encara que em sembla que n'hi ha alguna amb més frqüència i d'altres amb menys. Realment, són freqüències tipus "trambaix", eh? :D
El bitllet ordinari, costa 0,80 euros, i la targeta Bus (10 viatges?), 5 euros.
Aleshores, la qüestió és... a quin altres transports afectarà la tarifa integrada en qüestió? RENFE? FGC? (que extrany se'm fa encara parlar de FGC a Lleida!!!) Quines altres empreses exploten autobuses al segrià? en quines condicions? Fotos? ;)
A10!!!

Posted: Tuesday 03/05/2005 15:45
by UT596001
Suposo que el que es farà és coordinar les tarifes dels busos urbans amb les de les línies interurbanes que operin a la comarca (Alsina Graells, ...). i si FGC s'anima també. RENFE ho veig molt difícil: si aquí ja va costar que Rodalies ho fés (deia que perdria diners) que ho faci regionals...
Per altra banda, no oblidem que aquí a la RMB al principi a diverses comarques només valia per el bus, i si tenies la sort de tenir els FGC, també.

Posted: Wednesday 04/05/2005 9:59
by Sky
Bones Weffer, enhorabona a tu, el Bernat i el Sergio pel nou fòrum. ;)

Crec que es pot dividir el transport públic a la meua demarcació en dos grans blocs; el primer, seria tots els viatges de gent que es desplaça dels pobles de les rodalies a la capital, i l’altre la xarxa d’autobusos de la pròpia ciutat de Lleida. No sé les xifres exactes, però és molta la gent que ve a Lleida a estudiar (al meu institut de secundària, al menys un quart d’alumnes venien cada dia des dels pobles dels voltants) o a fer gestions. Per tant, crec que interessa un sistema tarifari per facilitar el transport a tota aquesta gent.

Tot i això, malauradament, la gran il•lusió de moltíssima d’aquestes persones es poder posseir un vehicle propi i deixar de banda transport públic...

D’altra banda, referint-se al servei en sí, la concessionària més importat de línies d’autobusos interurbans és l'Alsina Graells (http://www.alsinagraells.es). Té una flota bona de vehicles però són molt impuntuals... Al menys a la línia que faig servir de vegades (la Lleida-BCN):

Image

Sobre la nova integració tarifària, pel que he llegit a la premsa i de paraules del propi alcalde de Lleida, inclouria aquestes línies interurbanes i la xarxa de busos locals de Lleida.

Cal dir que la l’any 2003 es va privatitzar el servei, sent Sarbús la guanyadora del concurs (tot i això l’ajuntament encara té capacitat per obrir i modificar línies). La nova concessionària es va comprometre a renovar la flota (ho va fer comprant una desena de vehicles nous), ampliar i modificar algunes línies (també s’ha fet), i a renovar el sistema de pagament, introduint targetes sense contacte recarregables pel mòbil. Això, segons em va dir un responsable de la companyia, es començarà a dur a terme al llarg de l’any.

Segons l’alcalde, ambdós projectes (integració tarifària i modernització del mètode de pagament dels Autobusos de Lleida) estan lligats, per tant sembla força obvi que el nou Consorci de Transports del Segrià introduirà aquesta mena de targetes.

Val a dir que actualment encara fem servir aquests abominables “bonocartons”.

Image

Suposo (i espero) que la integració tarifària també s’estendrà a d’altres comarques de la Plana de Lleida i inclourà també les línies de Renfe i FGC creant-se un “nucli” de rodalies.

Ara bé, com ja s’ha dit a la notícia caldria més inversió per part de les companyes (sobretot Renfe). Per exemple, crec que caldria donar-li una oportunitat a al Línia Lleida-Manresa i augmentar la freqüència de pas a quelcom més que les 3-4 hores actuals. Crec que més d’un s’emportaria una sorpresa...

Salutacions. 8)

Posted: Wednesday 04/05/2005 23:47
by josep_serre
En aquest mapa hi podries afegir entre Lleida i Montsó les estacions de Raimat i Tamarit de Llitera.

Posted: Tuesday 17/05/2005 21:00
by Sky
Acord per a la constitució del Consorci del Transport Públic de l’àrea de Lleida

• Aquesta entitat tindrà com a principals tasques l’elaboració del pla de serveis de transport públic i la configuració d’un projecte d’integració tarifària.

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha signat avui a Lleida, juntament amb l’alcalde d’aquest municipi, Àngel Ros, i el president del Consell Comarcal del Segrià, Gonçal Serrate, el document pel qual les tres administracions acorden la constitució del Consorci del Transport Públic de l’àrea de Lleida. Aquest és un pas previ a la constitució formal, abans de finals d’any, d’aquesta entitat que té com a principals tasques l’elaboració del pla de serveis de transport públic i la configuració d’un projecte d’integració tarifària.

Per mitjà del Consorci, la Generalitat, l’Ajuntament de Lleida i el Consell Comarcal del Segrià exerciran de forma mancomunada les seves competències en matèria de transport públic de viatgers, seguint el model de l’Autoritat del Transport Metropolità de la regió metropolitana de Barcelona. L’acord que s’ha signat avui posa de manifest, paral·lelament, la voluntat que s’incorporin al Consorci voluntàriament i progressiva altres administracions de l’àrea de Lleida.

La Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Lleida i el Consell Comarcal del Segrià han anat desenvolupant una política de promoció i millora dels serveis de transport públic amb l’objectiu de garantir la mobilitat dels ciutadans. En aquest sentit, les mesures aplicades en el marc del Pla de millora de la qualitat del servei de transport interurbà de viatgers per carretera han comportat un notable increment de l’oferta d’aquestes línies de transport regular i la incorporació progressiva de nous vehicles, accessibles a persones amb mobilitat reduïda i proveïts d’avançats mitjans tècnics i de seguretat, que n’ha permès rebaixar l’edat mitjana de la flota.

Per avançar en aquest procés, el juliol passat, les tres administracions van constituir una comissió coordinadora amb la finalitat d’impulsar els treballs necessaris per a la planificació i coordinació dels serveis de transports i la definició del seu sistema tarifari i per a dirigir el procés de constitució del Consorci del Transport Públic de l’Àrea de Lleida.

Eixos estratègics

Els eixos estratègics del Consorci són augmentar l’ús dels serveis de transport públic, incrementar la quota del transport públic en el mercat de la mobilitat i reduir-ne la del vehicle privat i, d’aquesta manera, afavorir un model de mobilitat més sostenible, alhora que contribuir a millorar la fluïdesa del trànsit i la seguretat viària.

Programa de treball

El programa de treball del CTP durant aquest any inclou el pla de serveis de transport públic de l’àrea de Lleida, el projecte d’integració tarifària, l‘estructuració dels seus òrgans de gestió i serveis tècnics i el disseny d’un sistema integrat d’informació al viatger. La comissió coordinadora ja està perfilant aquestes actuacions.

Pla de serveis


El pla de serveis de transport públic inclourà millores organitzatives com la coordinació dels serveis urbans i interurbans d’autobusos i altres millores com l’increment de serveis i de freqüències de pas. D’altra banda, el pla haurà de preveure l’accessibilitat amb transport públic als polígons industrials el Segre i els Frares de Lleida.

Aquest pla, que s’enllestirà properament, valorarà els recursos necessaris per a posar en servei aquest conjunt d’actuacions i determinar la seva implantació en funció de les disponibilitats pressupostàries.

Integració tarifària

Les línies del treball del CPT inclouen la configuració d’un projecte d’integració tarifària a partir dels estudis realitzats. Així, la comissió coordinadora està treballant en la definició de les zones tarifàries, els tipus d’abonament, els preus dels abonaments i la tecnologia que s’aplicarà. Aquests aspectes estaran definits aquest any amb l’objectiu que el sistema entri en funcionament l’1 de gener de 2007.

Millora de la informació al viatger i imatge de marca única del Consorci

La comissió coordinadora presentarà una proposta d’integració i millora de la informació a l’usuari dels serveis de transport públic abans de finals d’any. Així mateix, s’unificarà la imatge de tots els serveis de transport de l’àrea de Lleida, de manera que el viatger tindrà una percepció unificada del sistema de transport públic.

--

Paeria.es

Posted: Tuesday 30/08/2005 22:43
by Sky
La Generalitat autoritza la constitució del Consorci del Transport Públic de l'àrea de Lleida

El Govern ha autoritzat avui la constitució del Consorci del Transport Públic de l'àrea de Lleida, que estarà integrat per la Generalitat, mitjançant el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, l'Ajuntament de Lleida i el Consell Comarcal del Segrià. El Consorci es constitueix amb la finalitat de coordinar el sistema de transport públic de viatgers en l'àmbit territorial del Segrià. Entre les funcions atribuïdes al Consorci hi ha la d'elaborar propostes per a la planificació dels serveis de transport públic, l'establiment de programes d'explotació coordinada per a tots els operadors públics o privats que els presten i altres propostes de millora, modernització i ampliació de la xarxa de transport públic existent.

També haurà de definir el projecte de nou model de sistema integrat de tarifes comú, del seu projecte d'implantació i de les seves fases de desenvolupament. A més, estudiarà i analitzarà l'evolució del mercat global de la mobilitat amb especial atenció al seguiment de l'evolució dels desplaçaments en transport públic i en transport privat. Finalment, haurà d'elaborar propostes de coordinació amb empreses ferroviàries relatives a la integració dels serveis ferroviaris en el sistema de transport públic col·lectiu.

--

ACN.

Posted: Wednesday 21/09/2005 12:30
by Sky
Paeria i Sarbus faran arribar el transport públic als polígons l'any que ve

L'Ajuntament de Lleida i l'empresa concessionària del servei d'autobusos urbans, Sarbus, s'han compromès a fer arribar el transport públic als polígons industrials El Segre i El Camí dels Frares a principis de l'any que ve. Durant els propers mesos Sarbus elaborarà una proposta de número de línies, recorregut i freqüència en base a la informació facilitada per les empreses i els treballadors dels polígons.

A partir d'aquí, s'iniciarà el servei de forma experimental a principis del 2006. Així ho han assegurat avui el tinent d'alcalde de Serveis Generals, Lluís Pere Alonso, i el conseller delegat de Sarbus, Miquel Martí, després de la reunió de la Comissió de Seguiment del servei de transport urbà.
Durant la Comissió, Martí ha informat també que la companyia ha iniciat el procés per instal·lar als autobusos el nou sistema de validació i venda de bitllets necessari per implantar la integració tarifària. Precisament, el regidor de Programació i Relacions Externes, Josep Maria Llop, també ha intervingut a la reunió per donar compte de la recent creació del consorci entre el Govern, Consell Comarcal del Segrià i Paeria per coordinar el transport públic en l'àmbit de la comarca. Llop ha dit que la integració tarifària es preveu que es posi en marxa en l'horitzó del 2007 ja que cal un temps per instal·lar els nous dispositius a tots els autobusos que hi intervindran. Concretament, són una quarantena de vehicles d'Autobusos de Lleida -del grup Sarbus- i uns seixanta més de vuit companyies de la comarca. Segons el regidor de Programació i Relacions Externes, durant l'any que ve s'han d'aplicar ja les millores previstes al pla de serveis.

Aquest pla actualment està pendent de validar i mesurar econòmicament per les companyies de transport i els tres membres del consorci. D'altra banda, avui també s'ha posat de manifest que els usuaris del transport públic de Lleida han crescut un 1% fins a l'agost d'enguany respecte el mateix període de l'any passat, una dada molt ben valorada per Alonso ja que es constata que en altres ciutat l'ús del transport públic s'està estancant o fins i tot baixa. També en els propers dies es presentaran els sis nous autobusos de la flota de Lleida que seran adaptats a les persones amb discapacitat. Amb la incorporació d'aquests vehicles, la capital del Segrià tindrà el 81,6% dels autobusos urbans adaptats.

--

ACN.

Posted: Tuesday 27/09/2005 11:24
by Sky
El Segrià oferirà 64 nous serveis diaris de transport públic el 2006

• Els viatges i trajectes entre els pobles i Lleida ciutat augmentaran un 30%

El transport públic que s'estrenarà al Segrià el 2006 comportarà la creació de 64 nous serveis i horaris per fer-lo més operatiu i rendible. Això suposa un increment del 30% respecte a l'actual xifra de viatges, 156. Durant l'any que ve s'experimentarà amb les noves freqüències en les tretze rutes establertes de cara a l'entrada en vigor del bitllet únic per a tota la comarca el 2007. Freqüències i horaris augmentaran sensiblement en rutes com Alpicat-Lleida i Almacelles-Lleida i, en especial, a primera hora del matí i última de la tarda per facilitar l'entrada i sortida de la feina. El consorci vetllarà també perquè l'autobús doni resposta al flux comercial que es produeix els dissabtes entre els pobles i Lleida. En total, el cost de la posada en marxa del transport públic serà d'un milió d'euros durant el 2006 i de gairebé dos milions amb el bitllet únic. No obstant, tant consell com Paeria exigeixen que la Generalitat es faci càrrec del 90% d'aquest cost.

--

Segre.

Posted: Friday 30/09/2005 18:29
by Sky
El pla de serveis de transport públic a Lleida preveu un increment de 130.000 viatgers al 2006

El transport de viatgers creixerà més d'un 20 per cent a la comarca del Segrià a partir de l'any que ve fins arribar als 780.000 usuaris. Aquests són els càlculs de la Generalitat, tenint en compte els nous serveis. El Consorci del Transport Públic ampliarà els trajectes en més d'un 26 per cent. L'ens reforçarà alguns eixos, com el d'Alpicat o el d'Almacelles. Ponent serà pioner en posar en marxa la nova targeta d'integració tarifària al 2007. Es tractarà d'un xip sense contacte que fins i tot es podrà recarregar per internet. Entre les novetats, també es posarà en marxa la dotació d'alguns serveis segons la demanda. Això significa que només un usuari podrà disposar del transport que necessiti, ja sigui un taxi o micr-bus si hi ha més d'un demandant. La Generalitat, l'Ajuntament de Lleida i el Consell Comarcal del Segrià s'hauran de distribuïr ara el milió d'euros anual que costarà aquesta millora. Pel que fa a qüestions més pràctiques, les tarifes del transport es reduiran considerablement. Així, serveis com el de l'autobús que connecta Lleida i Almatret passarà de costar 5'40 euros a 1'30 euros. El Consorci també preveu aplicar preus similars als de Barcelona. Una targeta T-10 per una zona costaria 6'30 euros, i 12 euros per aquells municipis més allunyats de la capital del Segrià. El secretari per la Mobilitat, Manel Nadal, ha destacat que en un futur pròxim aquesta integració tarifària haurà de ser aplicable a tot Catalunya.

--

Segre.

Posted: Saturday 01/10/2005 21:10
by wefer
De l'AVUI:
-------------------------
Lleida incrementa un 26% el servei d'autobusos

Es creen targetes intel·ligents que es podran recarregar per Internet

Joan Tort

El pla de gestió del transport públic de l'àrea de Lleida preveu incrementar els serveis interurbans en un 26,5%, i passar de 260 expedicions diàries a 329 l'any 2006. D'aquesta manera, s'espera guanyar 130.000 usuaris, cosa que suposarà un augment de la demanda d'un 21% en relació amb els 650.000 viatgers actuals.

L'oferta es concentrarà sobretot en horaris feiners i disminuirà els cap de setmana, tot i el complement d'un servei nocturn, amb 4 línies en sis eixos viaris, destinat als joves. Hi haurà també servei a la demanda, per connectar petits pobles als principals eixos, i s'introduirà una targeta intel·ligent, pionera a Catalunya, que permetrà pagar el servei sense contacte amb cap màquina validadora i que es podrà recarregar per Internet. La targeta s'estrenarà aviat al servei urbà de Lleida i s'estendrà gradualment fins al 2007, quan entrarà en vigor la integració tarifària al Segrià. La targeta de 10 viatges valdrà 6,30 euros per a la zona més propera a Lleida i 12 euros la que permetrà viatjar per tota la comarca.

El nou pla de serveis, que promouen el govern, la Paeria i el Consell del Segrià, s'estructura en vuit eixos més el servei urbà de Lleida. En un futur s'hi incorporaran les línies de ferrocarril de la zona. Aquesta millora del transport públic costarà 1 milió d'euros anual addicional a la despesa actual.

Posted: Sunday 02/10/2005 15:35
by Sky
Un mapa de les dues zones tarifàries, extret del web del PTOP:

Image

Posted: Sunday 02/10/2005 15:54
by aarongilp
Caram, a Lleida s'han posat les piles! No fa gaire que es va començar a sentir a parlar del tema de la integració i ja està força avançat...Aqui a Girona també se'n parla però ningú sap res ni se sap per a quan ni res...en aquest sentit, es deixa veure la herència de les gestions de'n Nadal i que ara s'han propagat arreu de Catalunya...malament anem...

Per cert, mirant el mapa del PTOP, veig que, per exemple, Torres del Segre està a la segona zona i no sembla que disti més de 15 km. de Lleida, quan altres poblacions com Almacelles, Gimenells o Sunyer sembla que estiguin igual o més distants que Torres del Segre però en canvi estan a la primera zona...Què en dieu d'això?

Posted: Sunday 02/10/2005 19:23
by Sky
Aquí podeu veure la notícia sencera apareguda al web de la Generaliat:

http://www10.gencat.net/ptop/AppJava/ca ... erveis.jsp
Per cert, mirant el mapa del PTOP, veig que, per exemple, Torres del Segre està a la segona zona i no sembla que disti més de 15 km. de Lleida, quan altres poblacions com Almacelles, Gimenells o Sunyer sembla que estiguin igual o més distants que Torres del Segre però en canvi estan a la primera zona...Què en dieu d'això?
Crec que Torres de Segre és lleugerament més lluny de Lleida que Sunyer... Estaran contents sabent que els hi tocarà pagar el doble per uns pocs metres. :D

Posted: Sunday 02/10/2005 22:53
by UT596001
Per el que veig només en forma part la comarca del Segrià, no?

No està previst portar-ho a altres comarques del Pla de Lleida? De la Franja ja no dic res perquè això comportaria acord amb la DGA i ja és més complicat...

Posted: Monday 03/10/2005 0:03
by Sky
@ Vallesano: Tinc entès que això és una primera fase i que més endavant s'estendrà a d'altres indrets de la regió. D'altra banda, crec que seria molt positiu que s'incorporessin els municipis de la Franja dins del sistema. Jo cada cop conec més gent que ve a Lleida les seues activitats diàries...

Posted: Tuesday 20/12/2005 9:58
by Sky
La creació del consorci del transport al Segrià, l'11 de gener

La Generalitat, l'Ajuntament de Lleida i el consell del Segrià signaran l'11 de gener el conveni per la creació del consorci del transport. El text també detallarà el sistema de finançament d'aquest órgan de gestió. Permetrà incrementar en un 50 per cent les freqüències de transport públic entre la capital i els municipis de la comarca. També posarà en marxa la integració tarifària.

--

SEGRE.

Posted: Wednesday 11/01/2006 23:39
by Sky
El Govern català destina tres milions d'euros al Consorci del Transport de Lleida

La Generalitat destinarà tres milions i mig d'euros al Consorci del Transport Públic a Ponent. Els diners es distribuiran entre aquest any i el 2007. Així ho contempla el conveni que han signat aquest dimecres les diferents Administracions que en formen part. A la signatura hi ha assistit el president de la Generalitat, Pasqual Maragall. El Govern assumeix el 85 per cent del finançament, i la resta l'aporten l'Ajuntament de Lleida i el Consell Comarcal del Segrià. La signatura del conveni de finançament coincideix amb la posada en marxa de la majoria d'ampliacions dels serveis regulars d'autobús previstes al pla de serveis del Consorci. En conjunt, es preveu ampliar els trajectes interurbans d'autobús en més d'un 56% a partir d'aquest 2006.

L'acord també preveu una xarxa de transport públic integrada l'any vinent. D'aquesta manera, els usuaris del servei només necessitaran un bitllet per moure's a la capital del Segrià i la resta dels municipis. Lleida és així la segona província que comptarà amb aquesta prestació. L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha destacat el paper de la ciutat com a vertebradora de tot un territori. En aquest sentit, Maragall ha anat més enllà i ha apuntat que l'objectiu és assolir una "Catalunya en xarxa". La signatura d'aquest conveni ha arribat dos dies després de posar-se en marxa l'ampliació del servei fins un 30 per cent. A finals d'any, aquest increment ha de ser del 56 per cent abans que acabi l'any.

--

SEGRE.

Posted: Wednesday 18/01/2006 0:25
by Sky
Se signa el conveni de finançament del Consorci del Transport Públic de l’àrea de Lleida

• El president de la Generalitat, Pasqual Maragall, ha assistit avui a la signatura del conveni de finançament del Consorci del Transport Públic de l’àrea de Lleida per part del conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, l’alcalde d’aquest municipi, Àngel Ros, i el president del Consell Comarcal del Segrià, Gonçal Serrate. L’acord possibilitarà una inversió de 3,5 MEUR en dos anys. La signatura coincideix amb la posada en marxa de la majoria d’ampliacions del servei d’autobús previstes al pla de serveis de CTP.

Els objectius del Consorci són augmentar l’ús dels serveis de transport públic, incrementar la seva quota reduint-ne la del vehicle privat i, d’aquesta manera, afavorir un model de mobilitat més sostenible, alhora que contribuir a millorar la fluïdesa del trànsit i la seguretat viària.

Per mitjà del CTP, la Generalitat, l’Ajuntament de Lleida i el Consell Comarcal del Segrià exerciran de forma mancomunada les seves competències en matèria de transport públic de viatgers, seguint el model de l’Autoritat del Transport Metropolità de la regió metropolitana de Barcelona.

El mes de juliol de l’any passat, les tres administracions van constituir una comissió coordinadora amb la finalitat d’impulsar els treballs necessaris per a la planificació i coordinació dels serveis de transports

Avui s’ha donat un impuls definitiu al consorci amb la signatura del seu conveni de finançament, que garantirà l’execució del pla de serveis, aprovat anteriorment. Aquest pla, la major part del qual s’ha posat en marxa aquesta setmana, preveu ampliar el servei d’autobús a la comarca del Segrià un 56% de les expedicions. Pel que fa a la integració tarifària, entrarà en funcionament el gener de 2007.

Properament, es constituirà formalment el CTP de l’àrea de Lleida, amb el nomenament del seu consell d’administració. Els estatuts d’aquest consorci ja han estat aprovats per les tres administracions.

Inversió de 3,5 MEUR

El conveni signat preveu unes aportacions totals per 2006 i 2007 de 3,5 MEUR, dels quals 1,27 MEUR s’invertiran aquest any i 2,26 MEUR, el proper. D’aquestes quantitats, la Generalitat n’assumirà el 85% i les entitats locals, el 15% restant, que es distribuirà entre l’Ajuntament de Lleida i el Consell Comarcal del Segrià.

Aquesta inversió es destinarà al desenvolupament del pla de serveis, a la nova oferta d’autobusos nocturns, a les noves línies que connecten els polígons de Lleida i a la despesa ordinària del mateix consorci.

Les aportacions definides en aquest conveni ja han estat aprovades per l’Ajuntament de Lleida i el Consell Comarcal del Segrià, mentre que el Consell Executiu de la Generalitat ho farà properament.

Les administracions acorden igualment renovar periòdicament aquest conveni de finançament per garantir el funcionament del consorci en exercicis posteriors.

Millora dels serveis d’autobús

La signatura del conveni de finançament coincideix amb la posada en marxa de la majoria d’ampliacions dels serveis regulars d’autobús previstes al pla de serveis del CTP. En conjunt, es preveu ampliar els serveis interurbans d’autobús en més d’un 56% a partir d’aquest any.

El pla de serveis de transport públic inclou millores organitzatives, l’increment de serveis i de les freqüències de pas dels autobusos. Així, es passa de 187 expedicions diàries entre Lleida i els diferents pobles de la comarca a 291, s’amplia l’horari de totes les línies i es creen 4 serveis nocturns al Segrià.

Així mateix, s’estableixen un seguit d’eixos que es cobriran amb servei segons la demanda, és a dir, que els habitants de determinats nuclis disposaran d’un transport des de casa seva fins a la parada d’autobús regular més propera. Aquest servei es prestarà en horaris preestablerts, coordinats amb els serveis regulars pel CTP.

El passat 29 de desembre va entrar en funcionament la Línia Polígons, que enllaça Lleida amb els polígons Els Frares i El Segre. Aquesta setmana, s’hi han afegit la majoria dels serveis regulars, amb l’excepció de l’eix Almacelles-Alpicat-Lleida, que s’ha posat en marxa de forma parcial i que s’anirà completant en els propers mesos. Pel que fa a transport nocturn, es preveu que es posarà en marxa l’1 de juliol, mentre que el servei a demanda es podria iniciar el mes d’abril.

D’aquesta manera, les noves línies posades en servei són les següents:

EIX / NOVES LÍNIES EN SERVEI

EIX ALFARRÀS-TORREFARRERA-LLEIDA
5 noves expedicions amb destinació a Lleida i 5 noves expedicions amb origen a Lleida

EIX LA PORTELLA-TORRE-SERONA-LLEIDA
3 noves expedicions amb destinació a Lleida i 2 noves expedicions amb origen a Lleida

EIX ALPICAT-LLEIDA
8 noves expedicions amb destinació a Lleida i 9 noves expedicions amb origen a Lleida

EIX ALMACELLES-LLEIDA
10 noves expedicions amb destinació a Lleida i 9 noves expedicions amb origen Lleida. Implantació d’un servei a la demanda pels nuclis de Gimenells, el Pla de la font, Sucs i Raïmat, que enllaçarà amb 2 noves expedicions d’anada i 2 noves de tornada amb el servei Almacelles-Lleida

EIX LA GRANJA D’ESCARP-ALCARRÀS-LLEIDA
1 nova expedició de la Granja d’Escarp a Seròs per enllaçar amb una que té destinació Lleida i 1 nova expedició entre Seròs i la Granja d’Escarp per enllaçar amb una expedició amb origen a Lleida

EIX SUNYER-TORRES DE SEGRE-LLEIDA
1 nova expedició amb destinació a Lleida i 1 nova expedició amb origen a Lleida. Un servei a la demanda entre Sunyer i Alfés per enllaçar amb els serveis que vénen del sud de la comarca, amb 3+3 noves expedicions

EIX ALMATRET / MAIALS-LLEIDA
2 noves expedicions amb destinació a Lleida des de Maials i 2 noves expedicions amb origen Lleida i fins a Maials. Un servei a la demanda entre Almatret, Maials, Llardecans i Seròs amb 4+4 noves expedicions

EIX ALCANÓ-LLEIDA
Un servei a la demanda per reforçar els serveis existents amb 3+3 noves expedicions en el tram Alcanó-Albatàrrec i 1+1 noves expedicions en el tram Alcanó-Lleida

EIX ELS ALAMÚS-LLEIDA
Un servei a la demanda amb 2 noves expedicions amb destinació Lleida i 1 nova expedició amb origen a Lleida

EIX PUIGVERD DE LLEIDA / ASPA-LLEIDA
1 nova expedició amb destinació a Lleida i 1 nova expedició amb origen a Lleida. Un servei a la demanda amb 1+1 noves expedicions Aspa-Artesa de Lleida

EIX CORBINS-LLEIDA
2 noves expedicions amb destinació a Lleida i 3 noves expedicions amb origen Lleida

EIX VILANOVA DE LA BARCA-LLEIDA
4 noves expedicions amb destinació a Lleida i 4 noves expedicions amb origen Lleida

LÍNIA POLÍGONS
Enllaça Lleida amb els polígons Els Frares i El Segre

Nou sistema de validació

La posada en marxa d’aquestes millores coincideix amb la venda, en el cas dels autobusos urbans de Lleida, d’una targeta xip pionera a Catalunya, que es podrà recarregar a les terminals, a través de màquines automàtiques i també a través d’internet o del telèfon mòbil.

Per validar el bitllet o el títol de transport, l’usuari només haurà d’acostar la targeta a la màquina validadora instal·lada a l’autobús. Aquest nou sistema s’estendrà durant el 2006 a la xarxa d’autobusos interurbans per poder posar en marxa la integració tarifària el gener de 2007.

Integració tarifària

A més del pla de serveis per a la millora de l’autobús, la integració tarifària, que es preveu iniciar el gener de 2007, uniformitzarà la oferta de títols de transport i les tarifes, al mateix temps que oferirà descomptes substancials en targetes multiviatge i abonaments.

Així mateix, els usuaris podran realitzar intercanvis modals de forma gratuïta dins d’un determinat període horari.

Image

--

Gencat.net[/b]

Posted: Wednesday 18/01/2006 15:22
by UT596001
La T-10 Lleidatana només tindrà un mes de validesa? >:(