Page 1 of 1
Un autèntic ferrobús!
Posted: Wednesday 14/06/2006 19:14
by JaMiRo!
Hola!
Vegeu això i ja em direu...És o no és un autèntic "ferrobús"? Extret de la web de la PTP:
Japón prueba el primer bus-tren del mundo
TANTO POR VÍAS COMO POR CARRETERAS.
El nuevo Dual Mode Vehicle (DMV), desarrollado en Japón, es un minibús dual en servicio comercial en las líneas de JR Hokkaido Railway Company. El vehículo funciona con 4 neumáticos sobre carretera y 4 ruedas de acero y 2 neumáticos sobre vías ferroviarias. Efectúa el cambio modal en 10-15 segundos y por ahora alcanza los 60 km/h. El DMV circula en líneas rurales del Hokkaido y es la primera experiencia exitosa desde la segunda guerra mundial en este tipo de transportes
Més info
aquí.
Aquest trasto podria arribar a crear nous modes de transport ben interessants, no creieu? A més, és un punt d'unió entre afeccionats al ferrocarril i a l'autobús...
Salut!
PTPeros
Posted: Wednesday 14/06/2006 20:34
by Santfeliuenc
Hola,
Sinceramente, como se les ocurra proponer esto a los PTPeros, empezaré a pensar que esta gente está muy mal.
¡Qué espanto! aunque ya viendo que si TRAM-tren, que si Tren-Tram, que si patatín y que si patatán...
Saludos,
Sergio
Re: Un autèntic ferrobús!
Posted: Thursday 15/06/2006 13:33
by neroon
JaMiRo! wrote:Hola!
Vegeu això i ja em direu...És o no és un autèntic "ferrobús"? Extret de la web de la PTP:
Japón prueba el primer bus-tren del mundo
TANTO POR VÍAS COMO POR CARRETERAS.
El nuevo Dual Mode Vehicle (DMV), desarrollado en Japón, es un minibús dual en servicio comercial en las líneas de JR Hokkaido Railway Company. El vehículo funciona con 4 neumáticos sobre carretera y 4 ruedas de acero y 2 neumáticos sobre vías ferroviarias. Efectúa el cambio modal en 10-15 segundos y por ahora alcanza los 60 km/h. El DMV circula en líneas rurales del Hokkaido y es la primera experiencia exitosa desde la segunda guerra mundial en este tipo de transportes
Més info
aquí.
Aquest trasto podria arribar a crear nous modes de transport ben interessants, no creieu? A més, és un punt d'unió entre afeccionats al ferrocarril i a l'autobús...
Salut!
Doncs aquest sistema no és pas nou. Hi va haver una cosa exactament igual a Alemanya als anys cinquanta. Es tractava d'un autobús convencional que portaba un eix amb rodes metàliques amb pestanya penjant plegat per davant de l'eix davanter convencional. Quan el bus entrava a la via feia baixar l'eix adicional, que feia de guia per les vies, propulsant-se amb les rodes neumàtiques de l'eix posterior. Tinc varies fots en un llibre. Vaig a veure on l'he posat (ara estic de mudances, ja que em canvio de casa), les escanejo i les penjo.
Salutacions.
P.D.: Por cierto Sergio, ¿Te imaginas que implanten este medio para ir de Lleida a Sort via La Pobla?, Al menos se ahorrarían el tema de construir la prolongación ferroviaria...
Más barato imposible
Posted: Thursday 15/06/2006 22:57
by Ferrovi
poca broma, aniria de conya a la L1 amb els seus tancaments segits, imagineu, ara que s'ha tallat el servei entre plaça de sants i santa eulalia, el "ferrobús" baixaria de la via i faria el servei en bus
o desde canyelles a trinitat nova, o al tranvia, desde consell comarcal, a Sant feliu... Poca broma
Posted: Friday 16/06/2006 13:23
by neroon
Ferrovi wrote:poca broma, aniria de conya a la L1 amb els seus tancaments segits, imagineu, ara que s'ha tallat el servei entre plaça de sants i santa eulalia, el "ferrobús" baixaria de la via i faria el servei en bus
o desde canyelles a trinitat nova, o al tranvia, desde consell comarcal, a Sant feliu... Poca broma
Home, com a complement de tranvia, ho trobo molt encertat, però com a complement del metro...
Personament tampoc ho veig malament com a solució per salvar a totes aquelles línees tocades de mort
. Per exemple a línees com la de Canfranc podria permetre fer arribar el "tren" a zones amb demanda turística, (estacions d'esquí, etc.), o donar servei "ferroviari" a localitats que es trobessin relativament a prop de la línea però que no comptessin amb estació (un radi d'uns 20-30 km, p.e.). Seria un vehicle amb els aventatge de mobilitat de l'autobús (poder arribar als centres de les poblacions), però sense els inconvenients de la carretera (trànsit, etc.), tot i que també comptaria amb els desaventatges de ambdòs transports, però com deien a aquella pel·licula:
ningú no és perfecte
Salutacions
Posted: Friday 16/06/2006 19:58
by Cahorand
No sé si seria un bon complement del tramvia, però és lleig de collons (hahahahah, perdoneu però havia de dir-ho!!!
). És que ja se sap: les coses entren primer per la vista...
Eufemismes, si us plau!
Posted: Friday 16/06/2006 20:29
by JaMiRo!
Cahorand wrote:No sé si seria un bon complement del tramvia, però és lleig de collons (hahahahah, perdoneu però havia de dir-ho!!!
). És que ja se sap: les coses entren primer per la vista...
Cony, siguem més eufemístics. En comptes de dir que és "lleig de collons" cal dir "és massa funcional"...
Posted: Friday 16/06/2006 20:47
by Fran-Ikarus
Sí que posaria d'acord els aficionats buseros no-ferroviaris, i els ferroviaris no-buseros, sí... Tothom estarà d'acord en que és lleig de c... massa funcional!
Re: Un autèntic ferrobús!
Posted: Tuesday 20/06/2006 18:37
by neroon
neroon wrote:JaMiRo! wrote:Hola!
Vegeu això i ja em direu...És o no és un autèntic "ferrobús"? Extret de la web de la PTP:
Japón prueba el primer bus-tren del mundo
TANTO POR VÍAS COMO POR CARRETERAS.
El nuevo Dual Mode Vehicle (DMV), desarrollado en Japón, es un minibús dual en servicio comercial en las líneas de JR Hokkaido Railway Company. El vehículo funciona con 4 neumáticos sobre carretera y 4 ruedas de acero y 2 neumáticos sobre vías ferroviarias. Efectúa el cambio modal en 10-15 segundos y por ahora alcanza los 60 km/h. El DMV circula en líneas rurales del Hokkaido y es la primera experiencia exitosa desde la segunda guerra mundial en este tipo de transportes
Més info
aquí.
Aquest trasto podria arribar a crear nous modes de transport ben interessants, no creieu? A més, és un punt d'unió entre afeccionats al ferrocarril i a l'autobús...
Salut!
Doncs aquest sistema no és pas nou. Hi va haver una cosa exactament igual a Alemanya als anys cinquanta. Es tractava d'un autobús convencional que portaba un eix amb rodes metàliques amb pestanya penjant plegat per davant de l'eix davanter convencional. Quan el bus entrava a la via feia baixar l'eix adicional, que feia de guia per les vies, propulsant-se amb les rodes neumàtiques de l'eix posterior. Tinc varies fots en un llibre. Vaig a veure on l'he posat (ara estic de mudances, ja que em canvio de casa), les escanejo i les penjo.
Salutacions.
P.D.: Por cierto Sergio, ¿Te imaginas que implanten este medio para ir de Lleida a Sort via La Pobla?, Al menos se ahorrarían el tema de construir la prolongación ferroviaria...
Más barato imposible
Al final he trobat informació sobre aquest ferrobus alemany que us comentava abans. Per que veieu que els japonesos tampoc inventaren res de nou. Mireu aquesta adreça:
http://www.ngpress.com/tren/pdf/trenmania13_1.pdf
Salutacions.
P.D. Una mmica mès maco que el japonès ho és, no?
Monotral ferroviari...
Posted: Wednesday 21/06/2006 13:03
by JaMiRo!
Reforç de Rodalies Renfe amb autobusos Monotral bimodals JA!
Vejam quan triguen a aparéixer els autobuseros...
Re: Monotral ferroviari...
Posted: Wednesday 21/06/2006 13:30
by neroon
JaMiRo! wrote:Reforç de Rodalies Renfe amb autobusos Monotral bimodals JA!
Vejam quan triguen a aparéixer els autobuseros...
...I així podríem començar a organitzar infinites línees de rodalies (C8, C9, ... , C168, C169, etc.). Ara bé la veu en off d'anunci de parada aniría una mica estressada en arribar a Sants:
Próxima parada BCN-Sants, correspondencia con líneas C1, C2, C3, C4, C7, C8, y tal y tal.
I això sense compta l'embús de trens i autobusos...
:festa )))3 )))2
Posted: Wednesday 21/06/2006 13:41
by Mortadel·lo
AEROMAGIC ANFIBIO YA!
Y SOTERRADO
Re: Monotral ferroviari...
Posted: Thursday 22/06/2006 0:43
by UT596001
JaMiRo! wrote:Reforç de Rodalies Renfe amb autobusos Monotral bimodals JA!
Vejam quan triguen a aparéixer els autobuseros...
Jo sóc autobusero, però jo no vull pas aquestes carraques per fer Castellar-Barcelona directe (línia C41 de Rodalies
). A Castellar, només trens de veritat.
Posted: Saturday 24/06/2006 11:54
by Fran-Ikarus
AUTOBUSOS VOLADORS* PEL PONT AERI JA!
* El Profesor Poopsnagle
Re: PTPeros
Posted: Saturday 07/10/2006 17:00
by Ecomobisostrans
Santfeliuenc wrote:Hola,
Sinceramente, como se les ocurra proponer esto a los PTPeros, empezaré a pensar que esta gente está muy mal.
¡Qué espanto! aunque ya viendo que si TRAM-tren, que si Tren-Tram, que si patatín y que si patatán...
Saludos,
Sergio
Pues a mi me parece un buen invento y si se empieza a poner en marcha sere de los primeros en pedirlo para el Berguedà. Si se construye via hasta Berga (y si no con la de Sallent): empieza un bus en St.Jaume de Frontanyà, 2 en Tuixén (uno por La Coma y otro por Gosol), otro en Castellar de n'Hug, otro en Gisclareny y se juntan en Berga formando un tren de 5 vagones. Luego en Gironella se incorpora otro procedente de Prats de Lluçanès, y en Puig Reig otro procedente de Montmajor. Ya tenenmos un precioso tren de 7 vagones que ha llevado a los pasajeros desde un monton de pueblos y que a partir de ahí puede llevar a los de lo demas sitios hasta Manresa, Barcelona, UAB, o donde sea. ¿No sería fantástico?
Posted: Sunday 08/10/2006 15:18
by orique
Posted: Monday 09/10/2006 12:17
by Ecomobisostrans
El tren no prendria cap rotonda. Serien autobusos quan anessin per carretera, i quan s'incorporessin a la via s'ajuntarien i farien un tren amb molts vagons.
Re: PTPeros
Posted: Monday 09/10/2006 15:35
by aarongilp
Ecomobisostrans wrote:Santfeliuenc wrote:Hola,
Sinceramente, como se les ocurra proponer esto a los PTPeros, empezaré a pensar que esta gente está muy mal.
¡Qué espanto! aunque ya viendo que si TRAM-tren, que si Tren-Tram, que si patatín y que si patatán...
Saludos,
Sergio
Pues a mi me parece un buen invento y si se empieza a poner en marcha sere de los primeros en pedirlo para el Berguedà. Si se construye via hasta Berga (y si no con la de Sallent): empieza un bus en St.Jaume de Frontanyà, 2 en Tuixén (uno por La Coma y otro por Gosol), otro en Castellar de n'Hug, otro en Gisclareny y se juntan en Berga formando un tren de 5 vagones. Luego en Gironella se incorpora otro procedente de Prats de Lluçanès, y en Puig Reig otro procedente de Montmajor. Ya tenenmos un precioso tren de 7 vagones que ha llevado a los pasajeros desde un monton de pueblos y que a partir de ahí puede llevar a los de lo demas sitios hasta Manresa, Barcelona, UAB, o donde sea. ¿No sería fantástico?
En territori fèrri han de ser convois el nombre de cotxes dels cuals sigui parell ,ja que circulen acoblats de 2 en 2...