Seguiment obres St.Gervasi/Pl.Molina
Posted: Friday 23/06/2006 18:12
Comencen les obres de remodelació de les estacions de Plaça Molina i de Sant Gervasi d’FGC
Data: 20/6/2006
L’inici de les obres de remodelació de les estacions de Plaça Molina i de Sant Gervasi d’FGC comportaran, en una primera fase, l’ocupació de voreres a la Via Augusta i al carrer de Balmes de Barcelona. Les obres comencen avui, duraran quatre mesos i no afectaran el trànsit de vehicles. Els treballs, amb un pressupost de 7,8 MEUR, permetran interconnectar les dues estacions i adaptar-les a persones amb mobilitat reduïda.
L’objecte d’aquest projecte és interconnectar les actuals estacions de Sant Gervasi i Plaça Molina d’FGC i adaptar-les a persones amb mobilitat reduïda. Per tal de fer això, es construirà un nou vestíbul entre ambdues estacions.
Els treballs comportaran, en una primera fase, l’ocupació de voreres. En concret, a la Via Augusta s’ocuparà la vorera del costat mar entre el carrer d’Alfons XII i el carrer de Balmes. Aquesta restricció facilitarà la construcció d’escales d’emergència per a l’andana en direcció Plaça Catalunya de l’estació de Sant Gervasi i el nucli del futur ascensor per a aquesta mateixa andana.
Pel que fa al carrer de Balmes, s’ocuparà la vorera del costat Besòs entre la Via Augusta i el carrer de Guillem Tell. En aquest cas, es començarà a treballar en l’ampliació del vestíbul de l’L7 de l’estació de Plaça Molina.
Actualment, les estacions no disposen de cap element que faciliti la connexió. La de Sant Gervasi (línies de Reina Elisenda L6, de Sant Cugat-Rubí S5 i de la Universitat Autònoma S55) compta amb un accés únic per a les dues andanes mitjançant un edicle construït als anys 20 i catalogat com a patrimoni arquitectònic de Barcelona.
D’altra banda, l’estació de plaça Molina (línia cap a l’avinguda del Tibidabo L7), consta de dos petits vestíbuls als quals s’accedeix de manera independent des de la plaça de Molina i des del carrer de Balmes. Aquestes dues andanes de l’estació de Plaça Molina no disposen de cap connexió oberta que les uneixi.
Nou vestíbul de connexió
Per fer el vestíbul d’interconnexió entre ambdues estacions, s’enderrocarà part d’un dels dos accessos actuals a l’estació de plaça Molina. Concretament, l’actual accés des de la mateixa plaça es substituirà per una escala mecànica que donarà pas al nou vestíbul.
A partir d’aquí, els usuaris podran accedir a les dues andanes de l’estació de Sant Gervasi i també, de manera directa, a l’andana direcció plaça de Catalunya de l’estació de Plaça Molina.
Per tal de poder accedir des del nou vestíbul a l’andana direcció avinguda Tibidabo de l’estació de Plaça Molina, s’habilitarà un passadís situat sota les vies. Actualment, aquest passadís existeix, encara que no està obert al públic.
D’aquesta manera, es connecten les estacions de Sant Gervasi i de Plaça Molina, alhora que es millorarà la connexió entre les dues andanes de l’estació de Plaça Molina.
Adaptació a persones amb mobilitat reduïda
El projecte preveu també l’adaptació de tot el complex a persones amb mobilitat reduïda. Per fer-ho, s’instal·laran cinc ascensors, que connectaran els nivells de carrer, vestíbul i andana de les estacions.
Igualment, s’instal·laran rampes i escales mecàniques on calgui per completar la millora de l’accessibilitat.
Perllongament d’andanes a Sant Gervasi
Les obres inclouen també l’augment de la llargada de les andanes de l’estació de Sant Gervasi fins a una longitud útil de 80 metres, la qual cosa permetrà que els trens de quatre cotxes, que fins ara havien de passar de llarg, hi puguin fer parada.
Aquest fet, així com la rectificació d’un revolt del túnel, que també facilitarà la parada de trens llargs, permetrà satisfer l’increment de la demanda que registra l’estació de Sant Gervasi.
Restauració de l’edicle
El projecte d’interconnexió de les dues estacions ha estat condicionat per l’existència de l’edicle com a element urbà lligat funcional i històricament a FGC, atès que és l’únic d’aquest tipus que sobreviu a Barcelona.
D’acord amb l’Ajuntament, es rehabilitarà aquest element recuperant el tractament original dels paraments, la textura i el cromatisme, eliminat en actuacions posteriors en les quals es van afegir ceràmiques i pintures.
Així mateix, s’obrirà un gran vànol per permetre l’entrada de llum natural a la zona d’accés als ascensors. D’aquesta manera, l’edicle continuarà sent la part visible de l’estació de Sant Gervasi a la ciutat.
El termini previst per a l’execució del conjunt de les obres és de 23 mesos, amb un pressupost de 7,8 MEUR.
Més Informació
http://www10.gencat.net/ptop/AppJava/ca ... modela.jsp
Salut!
Data: 20/6/2006
L’inici de les obres de remodelació de les estacions de Plaça Molina i de Sant Gervasi d’FGC comportaran, en una primera fase, l’ocupació de voreres a la Via Augusta i al carrer de Balmes de Barcelona. Les obres comencen avui, duraran quatre mesos i no afectaran el trànsit de vehicles. Els treballs, amb un pressupost de 7,8 MEUR, permetran interconnectar les dues estacions i adaptar-les a persones amb mobilitat reduïda.
L’objecte d’aquest projecte és interconnectar les actuals estacions de Sant Gervasi i Plaça Molina d’FGC i adaptar-les a persones amb mobilitat reduïda. Per tal de fer això, es construirà un nou vestíbul entre ambdues estacions.
Els treballs comportaran, en una primera fase, l’ocupació de voreres. En concret, a la Via Augusta s’ocuparà la vorera del costat mar entre el carrer d’Alfons XII i el carrer de Balmes. Aquesta restricció facilitarà la construcció d’escales d’emergència per a l’andana en direcció Plaça Catalunya de l’estació de Sant Gervasi i el nucli del futur ascensor per a aquesta mateixa andana.
Pel que fa al carrer de Balmes, s’ocuparà la vorera del costat Besòs entre la Via Augusta i el carrer de Guillem Tell. En aquest cas, es començarà a treballar en l’ampliació del vestíbul de l’L7 de l’estació de Plaça Molina.
Actualment, les estacions no disposen de cap element que faciliti la connexió. La de Sant Gervasi (línies de Reina Elisenda L6, de Sant Cugat-Rubí S5 i de la Universitat Autònoma S55) compta amb un accés únic per a les dues andanes mitjançant un edicle construït als anys 20 i catalogat com a patrimoni arquitectònic de Barcelona.
D’altra banda, l’estació de plaça Molina (línia cap a l’avinguda del Tibidabo L7), consta de dos petits vestíbuls als quals s’accedeix de manera independent des de la plaça de Molina i des del carrer de Balmes. Aquestes dues andanes de l’estació de Plaça Molina no disposen de cap connexió oberta que les uneixi.
Nou vestíbul de connexió
Per fer el vestíbul d’interconnexió entre ambdues estacions, s’enderrocarà part d’un dels dos accessos actuals a l’estació de plaça Molina. Concretament, l’actual accés des de la mateixa plaça es substituirà per una escala mecànica que donarà pas al nou vestíbul.
A partir d’aquí, els usuaris podran accedir a les dues andanes de l’estació de Sant Gervasi i també, de manera directa, a l’andana direcció plaça de Catalunya de l’estació de Plaça Molina.
Per tal de poder accedir des del nou vestíbul a l’andana direcció avinguda Tibidabo de l’estació de Plaça Molina, s’habilitarà un passadís situat sota les vies. Actualment, aquest passadís existeix, encara que no està obert al públic.
D’aquesta manera, es connecten les estacions de Sant Gervasi i de Plaça Molina, alhora que es millorarà la connexió entre les dues andanes de l’estació de Plaça Molina.
Adaptació a persones amb mobilitat reduïda
El projecte preveu també l’adaptació de tot el complex a persones amb mobilitat reduïda. Per fer-ho, s’instal·laran cinc ascensors, que connectaran els nivells de carrer, vestíbul i andana de les estacions.
Igualment, s’instal·laran rampes i escales mecàniques on calgui per completar la millora de l’accessibilitat.
Perllongament d’andanes a Sant Gervasi
Les obres inclouen també l’augment de la llargada de les andanes de l’estació de Sant Gervasi fins a una longitud útil de 80 metres, la qual cosa permetrà que els trens de quatre cotxes, que fins ara havien de passar de llarg, hi puguin fer parada.
Aquest fet, així com la rectificació d’un revolt del túnel, que també facilitarà la parada de trens llargs, permetrà satisfer l’increment de la demanda que registra l’estació de Sant Gervasi.
Restauració de l’edicle
El projecte d’interconnexió de les dues estacions ha estat condicionat per l’existència de l’edicle com a element urbà lligat funcional i històricament a FGC, atès que és l’únic d’aquest tipus que sobreviu a Barcelona.
D’acord amb l’Ajuntament, es rehabilitarà aquest element recuperant el tractament original dels paraments, la textura i el cromatisme, eliminat en actuacions posteriors en les quals es van afegir ceràmiques i pintures.
Així mateix, s’obrirà un gran vànol per permetre l’entrada de llum natural a la zona d’accés als ascensors. D’aquesta manera, l’edicle continuarà sent la part visible de l’estació de Sant Gervasi a la ciutat.
El termini previst per a l’execució del conjunt de les obres és de 23 mesos, amb un pressupost de 7,8 MEUR.
Més Informació
http://www10.gencat.net/ptop/AppJava/ca ... modela.jsp
Salut!