Page 1 of 5

Perllongament L2 fins a l'aeroport

Posted: Wednesday 12/07/2006 17:52
by Xavi Köln
Segons ha publicat el DOGC ja hi ha l'estudi per perllongar la L2 fins a l'aeroport i conectar-la amb la L9.

El que se sabia fins ara era que la L2 es perllongaria desde Sant Antoni fins a la futura estació de Foc Cisell de la L9.
Doncs bé, la L2 continuará fins a Parc Logistic on tornará a conectar amb la L9 i seguirà fins a l'aeroport utilitzant el ramal de la L9.
Entenc que la L2 de Parc Logistic fins a l'aeroport utilitzarà les mateixes vies que la L9 i no es faran 4 vies (2 per la L2 i altres 2 per la L9).

Nota de Premsa

12-07-06 ::: 13:10h. Política Territorial i Obres Públiques

El DPTOP sotmet a informació pública la connexió directa de l’L2 amb l’L9 de metro

--------------------------------------------------------------------------------

El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) ha publicat l’estudi informatiu del perllongament de l’L2 de metro des de la futura estació de Foc Cisell a l’estació de Parc Logístic, que garanteix la connexió directe del centre de Barcelona amb el ramal de l’aeroport de l’L9. Aquest projecte suposa donar continuïtat al perllongament ja previst de l’L2 des de Sant Antoni fins a Fira 2 i permetrà, des de l’aeroport, triar l’L9 per desplaçar-se cap a la part muntanya de Barcelona o bé l’L2 per anar fins al centre la capital catalana sense transbordament. L’execució de tot el tram Sant Antoni-Parc Logístic de l’L2 suposarà ara un termini d’obres de 54 mesos i una inversió total de 588 MEUR.

--------------------------------------------------------------------------------

Perllongament de l’L2

El DPTOP va sotmetre l’any passat a informació pública l’estudi informatiu de perllongament de l’L2 del metro des de Sant Antoni fins a l’estació de Fira 2, al llarg de 5,2 km. Aquest projecte inclou la construcció de 5 noves estacions.

L’objectiu és connectar els dos recintes de la Fira de Barcelona (Fira 1 a plaça Espanya i Fira 2 a l’Hospitalet de Llobregat) i millorar l’accés en metro a aquest últim recinte amb l’arribada de dues línies (L9 i L2) a la futura estació de Fira 2.

Així mateix, el perllongament de l’L2 travessant la muntanya de Montjuïc permet donar servei a equipaments de referència de la ciutat tant a nivell turístic com esportiu, lúdic i cultural. El nou tram apropa el metro a les fonts de Montjuïc, el MNAC, l’INEFC i l’Estadi Olímpic.

En conjunt, es preveu que donarà servei a més de 15,5 milions de passatgers anuals, uns 42.000 diaris.

Metro directe des del centre de Barcelona fins a l’aeroport

Durant el període d’informació pública d’aquest projecte de perllongament de l’L2 s’ha estudiat la possibilitat d’enllaçar l’L2 i l’L9 de forma que no s’hagi de fer cap mena de transbordament a Fira 2. Així, es podria viatjar directament des del centre de Barcelona (plaça Universitat, L2) fins a l’aeroport.

Per fer-ho, s’ha elaborat un nou estudi informatiu que perllongarà el túnel de l’L2 des de l’estació de Fira 2 fins a enllaçar amb l’estació de Parc Logístic, a partir de la qual els mateixos trens continuaran circulant pel túnel de l’L9 fins a l’aeroport.

Així, el DPTOP sotmet ara a informació pública l’estudi del tram de l’L2 comprès entre la futura estació de Foc Cisell i Parc Logístic, passant per l’estació de Fira 2. En conjunt, 2,8 nous km de metro i dues noves estacions de l’L2 (Fira-2, Parc Logístic), totes dues amb intercanviadors amb l’L9.

Igualment, es preveuen unes cotxeres a l’estació de Parc Logístic que permetran estacionar els trens de l’L2 que no continuïn fins l’aeroport. Aquest estudi informatiu, per tant, completarà el que ja va sortir a informació pública i potenciarà el servei de metro al recinte de la Fira de Barcelona a l’Hospitalet de Llobregat, al Prat de Llobregat i a l’aeroport.

Descripció de l’obra

El nou tram de perllongament té una longitud total de 2,8 km i està dividit en tres subtrams:

Foc Cisell-Fira 2: aquest tram coincideix parcialment amb el previst en el primer projecte de perllongament de l’L2 des de Sant Antoni a Fira 2. Ara, no obstant això, es preveu construir-lo amb tuneladora i no amb pantalles. La construcció de l’estació de l’L2 a Fira 2 inclou la comunicació amb el vestíbul de l’estació de l’L9 i la instal·lació d’escales mecàniques i ascensors per tal de facilitar l’accés de persones amb mobilitat reduïda.

Fira 2-Parc Logístic: el traçat d’aquests 1,4 km en corba permet evitar afectacions a les fonamentacions dels edificis dels carrers de Botànica i de Salvador Espriu. També en aquest cas, l’estació de Parc Logístic s’ha projectat tenint en compte la comunicació entre els vestíbuls de les línies 2 i 9 i les necessitats de les persones amb mobilitat reduïda.

Estació de Parc Logístic. Connexió L2-L9 i cotxeres: aquest últim tram de l’estudi informatiu inclou la construcció en aquesta estació de tres andanes. Una central, amb dues vies pels trens de qualsevol de les dues línies que van cap a l’aeroport o que en procedeixen; una altra amb via única pels combois de l’L9, i finalment una andana també amb via única pels trens de l’L2. Aquesta configuració facilita l’elecció d’andana als usuaris segons la seva destinació. Així mateix, es construiran unes cotxeres per estacionar els trens de l’L2 que no continuïn el recorregut fins a l’aeroport i que permetran també redistribuir els combois entre les dues línies de metro. El traçat d’aquestes obres a l’estació de Parc Logístic és rectilini al llarg del seus 469,8 metres de longitud.

Execució de les obres

Per executar aquest nou perllongament de l’L2, es farà servir una tuneladora de 10,4 metres de diàmetre en el cas del túnel, mentre que les estacions es construiran amb pantalles.

El pou d’atac de la tuneladora es localitzarà en l’estació de Parc Logístic i s’excavarà en sentit Foc Cisell per continuar després amb el següent tram en direcció a Sant Antoni. El pou de sortida de la tuneladora, per tant, continua estant previst al carrer de Manso.

Tramitació de l’estudi informatiu

Una vegada rebudes les al·legacions durant el període d’informació pública i aprovat definitivament aquest nou perllongament, s’haurà completat tota la planificació del tram de l’L2 des de Sant Antoni fins al Parc Logístic. L’estudi informatiu del tram entre Sant Antoni i Foc Cisell ja està aprovat.

Una vegada que l’estudi informatiu del perllongament entre Foc Cisell i Parc Logístic superi els tràmits d’informació pública i ambiental i s’aprovi, s’encarregarà el projecte constructiu de tot el tram de l’L2 des de Sant Antoni.

El pressupost estimat de tot el tram de perllongament de l’L2, entre Sant Antoni i Parc Logístic, és de 588 MEUR. El termini d’execució de la totalitat del perllongament de l’L2 entre Sant Antoni i Parc Logístic és de 54 mesos. El projecte té en compte tot el traçat per fixar el calendari atès que serà una mateixa tuneladora la que en farà l’excavació.

12 de juliol de 2006

Posted: Wednesday 12/07/2006 18:41
by mikado

L2 en solitario

Posted: Wednesday 12/07/2006 22:25
by Santfeliuenc
Hola,

En el futuro creo que debería ser la L2 en solitario la que llegase al aeropuerto de BCN por esa infraestructura y la L9 tender a convertirse en una línea de otra índole más metropolitana formando una ronda ferroviaria interior en Barcelona.

Eso sí, la opción temporal de 2 líneas al aeropuerto con la opción de ir directos mediante la L2 y en 15 minutos desde el centro de BCN es muy pero que muy buena idea y gracias a los partidarios de este tipo de modificaciones y no a los conformistas, esto será posible y se hará realidad.

Saludos,
Sergio

Posted: Wednesday 12/07/2006 23:56
by wefer
La veritat, vist en aquest plànol, la giragonça que fa la línia a l'alçada de El Prat posa els pèls de punta :? Quina manera de perdre el temps per la gent que va i ve a l'aeroport!!! Com a mínim es perdran 5-6 minuts per fer-la.
És més, si comptem el temps que es trigarà amb el traçat previst, per arribar al centre de Barcelona, em surt que estarà al voltant dels 25 minuts com a mínim, és a dir, que no guanyarem res comparat amb el que hi havia fins fa poc.
Essent així, ja pot fer el servei RENFE com fins ara (amb freqüències augmentades, és clar) i ens estalviem molts diners.
Altra cosa seria que la L2 fes el trajecte directe des de la Zona Franca fins a l'aeroport sense parar, per exemple, deixant aquest tram només per la L9. Aleshores sí que tindria una mica de sentit tot plegat.

Posted: Thursday 13/07/2006 0:05
by Carlos L'H
Ya era hora que saliesen noticias del metro y por lo que parece no incorpora mucha cosa porque esto ya se sabia. Lo que me asusta es la finalización de las obras ya que no se sabe absolutamente nada o incluso 4 años, en fin nos tocará picar mucha piedra nunca mejor dicho.

Posted: Thursday 13/07/2006 0:13
by Serie600
Hola:

A mi el que em treu de pollaguera es la lentitud que hi ha en fer cualsevol cosa en aquesta ciutat. Primer el projecte, despres la licitacio, despres l'inci d'obres, ara fem aquest tram, ara fem l'altre, ara li donen la volta a la tuneladora, ara resulta que es troba un sustrat de roca que fot enlaire la tuneladora i estem sis mesos aturats, despres.... total, que cuan el tema ja s'ha acabat i es possa al servei ja es curt i anticuat.

Porto llegint el tema de l'ampliacio de la L2 a l'aeroport fa minim 2 anys o mes, que si tallan a Sant Antoni i conectaran amb no se on, que si pujara per la montanya en tram descobert, ara no sera descobert i sera per la Zona Franca, ara posarem un AeroMagic... ja prou home!. Voleu possar-vos en marxa d'una vegada i acabar aixo ja!, pero ja, no d'aqui a 6 anys (amb una mica de sort).

Sal.lutacions:

Serie600

Posted: Thursday 13/07/2006 0:27
by Carlos L'H
Serie600 wrote:Hola:

A mi el que em treu de pollaguera es la lentitud que hi ha en fer cualsevol cosa en aquesta ciutat. Primer el projecte, despres la licitacio, despres l'inci d'obres, ara fem aquest tram, ara fem l'altre, ara li donen la volta a la tuneladora, ara resulta que es troba un sustrat de roca que fot enlaire la tuneladora i estem sis mesos aturats, despres.... total, que cuan el tema ja s'ha acabat i es possa al servei ja es curt i anticuat.

Porto llegint el tema de l'ampliacio de la L2 a l'aeroport fa minim 2 anys o mes, que si tallan a Sant Antoni i conectaran amb no se on, que si pujara per la montanya en tram descobert, ara no sera descobert i sera per la Zona Franca, ara posarem un AeroMagic... ja prou home!. Voleu possar-vos en marxa d'una vegada i acabar aixo ja!, pero ja, no d'aqui a 6 anys (amb una mica de sort).

Sal.lutacions:

Serie600
Este es el resumen perfecto de todas las obras ferroviarias que se proyectan en Barcelona por desgracia. A veces da rabia tener razón. ;)

Posted: Thursday 13/07/2006 3:47
by Serie600
Hola:

I ara em disculpareu els entessos si peco d'ignorancia barrejada amb frikisme i adobada amb una mica d'historia "metrera".... Tant va costar fer les lines de metro que tenim ara, en el seu moment?.

O molt m'erro o abans no s'estaven amb tantes hosties (i perdo per l'exabrubte, pero es que ja em canso de tanta burocracia) per fer una linia o una perllongacio. Deien "Ei, aixo te que anar d'aqui a alla i llestos. Agafeu el pic, la pala i els barrens i foteu-li llesca". I estacio que feien, i ampliacio que feien.

Aixo em recorda a una aventura de Asterix que tenia que conseguir un paper a unes dependencies adminsitratives i que l'anaven rebotant d'una finestreta a altre.... no recordo com es deia, pero pel cas, entre tants tramits burocratics i demes orgues, es que cuan la cosa estigui disponible, ja sera tard. S'haura quedat petit.

Sal.lutacions:

Serie600

Posted: Thursday 13/07/2006 7:22
by victorcasta
Serie600 wrote:Aixo em recorda a una aventura de Asterix que tenia que conseguir un paper a unes dependencies adminsitratives i que l'anaven rebotant d'una finestreta a altre.... no recordo com es deia, pero pel cas, entre tants tramits burocratics i demes orgues, es que cuan la cosa estigui disponible, ja sera tard. S'haura quedat petit.
Gran escena que sempre que veig em trenco a riure! xD Pertany a "Els 12 treballs d'Astèrix"

I sí... sembla que costa. Sempre s'addueix que el sòl de Barcelona és molt heterogeni... això ja es podria tenir en compte. A les últimes obres del metro, apareixen coses inesperades, errors... i només 2 tuneladores. Sento posar com exemple el mateix cas, però, per construir 40 km de MetroSur a Madrid, van usar 3 o 4 tuneladores, executant totes les estacions al mateix temps i van aconseguir enllestir-ho en 3 anys. La L9 va començar el 2002 o 2003 i com a mínim fins al 2012 no la veurem acabada. Molt fardar que Madrid està plena d'obres, però després enveja que tenim al veure la seva xarxa de metro.

També cal dir, que tampoc m'agrada aquesta manera de fer del Metro de Madrid, que per remodelar una línia, el que fan és tancar-la de sopetón un any.

Posted: Thursday 13/07/2006 8:38
by anarres
Jo crec q caldria aprofitar l'arribada de la L2 a l'aeroport i la proximitat de pas per allà de la L12 (o alguna de les seves "hereves") per relligar-ho tot plegat en una línia circular. Recordo una proposta al respecte que vaig fer fa un temps en aquest fil
http://transport.cat/viewtopic.php?t=425&highlight=

Posted: Thursday 13/07/2006 12:10
by wefer
http://www.avui.cat
-------------------------
La línia 2 enllaçarà el centre de Barcelona amb l'aeroport
Amb l'ampliació, la L2 compartirà el tram final amb la línia 9 i permetrà unir els dos espais firals
El 2013 la ciutat disposarà de tres connexions ferroviàries amb el Prat


Quim Torrent

El centre de Barcelona tindrà un nou enllaç amb l'aeroport. L'ampliació de la línia 2 del metro i la seva connexió amb el tram final de la línia 9 obrirà noves possibilitats de transport directe a les instal·lacions del Prat. Un cop acabades les obres, sobre el paper a principis de 2013, el centre de la ciutat estarà a pràcticament mitja hora de l'aeroport barceloní.

Fins ara, estava previst que la línia 2 morís a les instal·lacions de Fira de Barcelona 2, on també tindran parada els trens de la línia 9. La pressió exercida pels sectors econòmics i l'Ajuntament de Barcelona han comportat que el departament d'Obres Públiques hagi decidit finalment canviar el projecte inicial i allargar la línia 2 fins a la futura estació de Parc Logístic, des d'on els trens compartiran via amb la línia 9 fins a la futura terminal Entrepistes, que es convertirà en l'última parada de la L2 i la L9.

"Estem contents perquè hem pres una decisió llargament reivindicada pels sectors econòmics", va assenyalar en la presentació el secretari de mobilitat, Manel Nadal. L'allargament de la línia permetrà que les dues instal·lacions de fira tinguin una connexió molt ràpida amb l'aeroport, que no admet cap tipus de comparació amb els paupèrrims enllaços actuals.

Noves cotxeres

Els trens de la L2 aprofitaran l'espai dels que aniran pel ramal de la Zona Franca de la L9. D'aquesta forma es podrà mantenir la freqüència de trens en el ramal compartit cap a l'aeroport. En un futur, també hi haurà la possibilitat que circulin trens semidirectes per la L2, que, saltant-se algunes estacions, podrien estalviar temps de viatge entre el centre de la ciutat i l'aeroport. El prolongament també servirà per construir unes cotxeres a l'estació de Parc Logístic.

Està previst que les obres comencin a mitjans del 2008 i durin 54 mesos. Per dur-les a terme és probable que s'utilitzi alguna de les tuneladores que actualment treballen en la construcció de la línia 9 del metro. L'allargament de la línia 2 comportarà l'establiment de sis noves parades (Poble Sec, Fira 1, INEFC, Foc Cisell, Fira 2 i Parc Logístic) i la supressió d'una, Paral·lel, on actualment acaba el seu recorregut la L2. El principal problema de les obres serà el pas per sota del mercat de Sant Antoni, que també està pendent d'una reforma.

Si la L2 substitueix la L9

Posted: Thursday 13/07/2006 12:51
by deneru
Hola

Espero que el fet que la L2 arrivi fins a l'aeroport no tregui la L9 com s'ha insinuat aqui, doncs deixaria tot el ramal dels FGC del Baix Llobregat sense una conexión a l'aeroport (s'haurien de fer 2 transbordaments).

Posted: Thursday 13/07/2006 12:57
by wefer
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
---------------------------------------------
La L2 tindrà uns 42.000 passatgers cada dia

Quan estigui acabat el perllongament de la L2, de Sant Antoni fins a l'estació de Fira 2, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques calcula que tindrà uns 42.000 passatgers diaris. En total, es preveu que doni servei a més de 15,5 milions d'usuaris cada any.

Aquest nou tram travessarà la muntanya de Montjuïc per donar servei a equipaments de referència a la ciutat, com són les fonts de Montjuïc, el MNAC, l'INEFC i l'Estadi Olímpic. A més, es connectaran els dos recintes de la Fira de Barcelona (Fira 1 a plaça Espanya, i Fira 2, a l'Hospitalet de Llobregat).

Segons va explicar el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, en el tram que s'allargarà de la L2 hi ha «un punt delicat», que és el mercat de Sant Antoni, que l'Ajuntament té en projecte rehabilitar. «Quan se subhasti el projecte haurem de veure quines són les afectacions», va assenyalar.

L'estudi informatiu del tram entre Sant Antoni i Foc Cisell, que inclou cinc noves estacions, ja està aprovat. Un cop l'estudi informatiu del perllongament entre Foc Cisell i Parc Logístic superi els tràmits d'informació pública i ambiental i s'aprovi, s'encarregarà el projecte executiu de tot el tram de la L2 de Sant Antoni.

Quant a l'estat de la L9, es troba en obres en diversos trams. El primer tram, al començament, a Santa Coloma de Gramenet, es preveu que estigui acabat l'any 2008. A més, ara la tuneladora està treballant en el tram que va des de l'estació de la Fira fins a la nova terminal de l'aeroport. Després es treballarà a l'estació de Mas Blau, en direcció a l'Hospitalet.

Posted: Thursday 13/07/2006 14:02
by Ferrovi
I que faran amb el tram Sant Antoni- Paralel?, una via morta,? una andana misteriosa de paral·lel? en el futur tots el aficionats buscaran l'andana morta i el tunel mort com fem actualment amb Fernando?
a si que aviat, sesió macro fotografica de paral·lel L2, que segurament la tapiaran?

Posted: Thursday 13/07/2006 14:12
by Platanito
Ferrovi wrote:I que faran amb el tram Sant Antoni- Paralel?, una via morta,? una andana misteriosa de paral·lel? en el futur tots el aficionats buscaran l'andana morta i el tunel mort com fem actualment amb Fernando?
a si que aviat, sesió macro fotografica de paral·lel L2, que segurament la tapiaran?
Jo perllongaria el funicular de Montjuic fins a Poble Sec. De fet, el canviaria per un cremallera, fent-lo creuar la L3 per sota i eliminant l'actual vestíbul i andanes. Per l'extrem superior, el perllongaria fins al castell i el faria baixar pel darrera fins a les proximitats del Cementiri de Montjuic.

No em feu gaire cas... :D

Posted: Thursday 13/07/2006 14:52
by Mr. Baricentro
Platanito wrote:
Ferrovi wrote:I que faran amb el tram Sant Antoni- Paralel?, una via morta,? una andana misteriosa de paral·lel? en el futur tots el aficionats buscaran l'andana morta i el tunel mort com fem actualment amb Fernando?
a si que aviat, sesió macro fotografica de paral·lel L2, que segurament la tapiaran?
Jo perllongaria el funicular de Montjuic fins a Poble Sec. De fet, el canviaria per un cremallera, fent-lo creuar la L3 per sota i eliminant l'actual vestíbul i andanes. Per l'extrem superior, el perllongaria fins al castell i el faria baixar pel darrera fins a les proximitats del Cementiri de Montjuic.

No em feu gaire cas... :D
Si clar. Aixo sí, proposo instaurar un fil musical, en la que s'haurien de sentir cançons de "La Salseta del Poble Sec". :)

Posted: Thursday 13/07/2006 15:49
by Xavi Köln
Estic totalment d'acord amb el que s'ha publicat anteriorment: es increible lo dels cumpliments dels calendaris d'execució. :emprenyat

En el tema de la L2, és un exemple: el gener del 2005 la Generalitat va treure a informació pública el projecte de perllongació fins a Fira 2 (adjunto link amb el document http://www10.gencat.net/ptop/binaris/L2 ... -24772.pdf) i en aquesta comunicació, s'especifica exactament que l'execució de les obres comenceria durant el 2on semestre del 2006, o sigui, a partir d'ara.
Doncs bé, a la roda de premsa d'ahir es comunica que no es pensa que es comecarà a executar l'obra fins al 2008 >:( . Ara bé, no està ecrit en cap lloc les dates d'execució, només es diu que s'estima una durada de 54 mesos. I per tant s'espera que estigui finalitzat cap el 2012-2013. Si proposen aquesta data de finalització i coneixen com son les coses, no crec que abans del 2015 (i sent optimista) l'obra estigui executada.

La informació que rebem és amb contagotes. Las webs oficials no estan actualitzades i la única manera de esdevinar el progress/estat de les obres és a través dels comunicats de premsa dels organismes oficials que ens arriben molt de tant en tant.

Seria bo crear una web (ja no dic una oficina) on es pogués consultar l'estat de l'execució de les obres amb informació actualitzada casi a diari. Només que actualitzin la web de la L9 ja estaria bé. Crec que només amb el projecte de la L9 ja valdria la pena.

Us poso un exemple amb el comentari de l'oficina. Visc a Alemanya, concretament a Colònia. Desde fa casi dos anys estan construint una nova línea de metro que va desde el centre cap al sud de la ciutat. Ho fan amb tuneladora. Doncs bé, la KBW (que és l'equivalent de TMB de Barcelona) ha obert una oficina al centre de la ciutat on pots trobar tot tipus d'informació detallada del projecte: mapes, fotos, mapes virtuals.... i maquetes. Inclús hi ha una maqueta de la tuneledora i t'explican com funciona.
El personal de l'oficina és molt atent i t'expliquen les coses del projecte sense cap problema amb tot tipus de detall.
Ja podrien pendre nota aquí a BCN.....

Re: L2 en solitario

Posted: Thursday 13/07/2006 16:23
by Minotaure
Santfeliuenc wrote:Hola,

En el futuro creo que debería ser la L2 en solitario la que llegase al aeropuerto de BCN por esa infraestructura y la L9 tender a convertirse en una línea de otra índole más metropolitana formando una ronda ferroviaria interior en Barcelona.

Eso sí, la opción temporal de 2 líneas al aeropuerto con la opción de ir directos mediante la L2 y en 15 minutos desde el centro de BCN es muy pero que muy buena idea y gracias a los partidarios de este tipo de modificaciones y no a los conformistas, esto será posible y se hará realidad.

Saludos,
Sergio
No per favor, NO!! No donis ara tu males idees.

La L9 és clau que arribi a l'aeroport quan s'inauguri i sempre. És clau perquè permet accedir a l'aeroport fent un sol transbordament des de les xarxes de FGC (tan Llobregat com Vallès). Si treu la L9 de l'aeroport per arribar-hi des de FGC seria una gimcana.

Igualment cal recordar que una de les virtuds de la L9 és que enllaça amb l'estació de Sarrià dels FGC i això li dona una potenicalitat enorme. Tan per enllaçar amb la línia Llobregat Anoia, ja que t'estalvies els 10 minuts del trajecte entre Sarrià i Pl. Catalunya (que és el que havies de fer ara per enllaçar amb al L1 després els FGC de Pl. Espanya). Igualment aquesta línia 9 permetrà estalviar molt de temps per arribar a la Zona Universtària (ara Pl. Catalunya + L3, amb la L9 Sarrià + només 3 estacions).

Posted: Thursday 13/07/2006 16:42
by Danzig
Xavi Köln wrote:Us poso un exemple amb el comentari de l'oficina. Visc a Alemanya, concretament a Colònia. Desde fa casi dos anys estan construint una nova línea de metro que va desde el centre cap al sud de la ciutat. Ho fan amb tuneladora. Doncs bé, la KBW (que és l'equivalent de TMB de Barcelona) ha obert una oficina al centre de la ciutat on pots trobar tot tipus d'informació detallada del projecte: mapes, fotos, mapes virtuals.... i maquetes. Inclús hi ha una maqueta de la tuneledora i t'explican com funciona.
El personal de l'oficina és molt atent i t'expliquen les coses del projecte sense cap problema amb tot tipus de detall.
Ja podrien pendre nota aquí a BCN.....
A BCN ja hi ha aquestes oficines que dius, al costat de les obres d'alguns trams de l' L9. Per exemple, hi ha una al mercat de la Marina (Zona Franca) i una altra al costat de la futura <M> Provençana.

Re: L2 en solitario

Posted: Thursday 13/07/2006 16:52
by Platanito
Minotaure wrote: La L9 és clau que arribi a l'aeroport quan s'inauguri i sempre. És clau perquè permet accedir a l'aeroport fent un sol transbordament des de les xarxes de FGC (tan Llobregat com Vallès). Si treu la L9 de l'aeroport per arribar-hi des de FGC seria una gimcana.
Sí, una terrible gimcana que obligaria l'usuari a fer un segon enllac a Parc Logístic per agafar la L2, o bé fer servir l'intercanviador de pl. Catalunya quan estigui fet.

Suposo que, per la mateixa regla de tres, és un crim que la L9 no baixi fins al Fòrum o l'estació de França, ja que s'ha de fer una supergimcana de dos enllaços per arribar-hi amb la L4.