Perllongament L2 fins a l'aeroport
Posted: Wednesday 12/07/2006 17:52
Segons ha publicat el DOGC ja hi ha l'estudi per perllongar la L2 fins a l'aeroport i conectar-la amb la L9.
El que se sabia fins ara era que la L2 es perllongaria desde Sant Antoni fins a la futura estació de Foc Cisell de la L9.
Doncs bé, la L2 continuará fins a Parc Logistic on tornará a conectar amb la L9 i seguirà fins a l'aeroport utilitzant el ramal de la L9.
Entenc que la L2 de Parc Logistic fins a l'aeroport utilitzarà les mateixes vies que la L9 i no es faran 4 vies (2 per la L2 i altres 2 per la L9).
Nota de Premsa
12-07-06 ::: 13:10h. Política Territorial i Obres Públiques
El DPTOP sotmet a informació pública la connexió directa de l’L2 amb l’L9 de metro
--------------------------------------------------------------------------------
El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) ha publicat l’estudi informatiu del perllongament de l’L2 de metro des de la futura estació de Foc Cisell a l’estació de Parc Logístic, que garanteix la connexió directe del centre de Barcelona amb el ramal de l’aeroport de l’L9. Aquest projecte suposa donar continuïtat al perllongament ja previst de l’L2 des de Sant Antoni fins a Fira 2 i permetrà, des de l’aeroport, triar l’L9 per desplaçar-se cap a la part muntanya de Barcelona o bé l’L2 per anar fins al centre la capital catalana sense transbordament. L’execució de tot el tram Sant Antoni-Parc Logístic de l’L2 suposarà ara un termini d’obres de 54 mesos i una inversió total de 588 MEUR.
--------------------------------------------------------------------------------
Perllongament de l’L2
El DPTOP va sotmetre l’any passat a informació pública l’estudi informatiu de perllongament de l’L2 del metro des de Sant Antoni fins a l’estació de Fira 2, al llarg de 5,2 km. Aquest projecte inclou la construcció de 5 noves estacions.
L’objectiu és connectar els dos recintes de la Fira de Barcelona (Fira 1 a plaça Espanya i Fira 2 a l’Hospitalet de Llobregat) i millorar l’accés en metro a aquest últim recinte amb l’arribada de dues línies (L9 i L2) a la futura estació de Fira 2.
Així mateix, el perllongament de l’L2 travessant la muntanya de Montjuïc permet donar servei a equipaments de referència de la ciutat tant a nivell turístic com esportiu, lúdic i cultural. El nou tram apropa el metro a les fonts de Montjuïc, el MNAC, l’INEFC i l’Estadi Olímpic.
En conjunt, es preveu que donarà servei a més de 15,5 milions de passatgers anuals, uns 42.000 diaris.
Metro directe des del centre de Barcelona fins a l’aeroport
Durant el període d’informació pública d’aquest projecte de perllongament de l’L2 s’ha estudiat la possibilitat d’enllaçar l’L2 i l’L9 de forma que no s’hagi de fer cap mena de transbordament a Fira 2. Així, es podria viatjar directament des del centre de Barcelona (plaça Universitat, L2) fins a l’aeroport.
Per fer-ho, s’ha elaborat un nou estudi informatiu que perllongarà el túnel de l’L2 des de l’estació de Fira 2 fins a enllaçar amb l’estació de Parc Logístic, a partir de la qual els mateixos trens continuaran circulant pel túnel de l’L9 fins a l’aeroport.
Així, el DPTOP sotmet ara a informació pública l’estudi del tram de l’L2 comprès entre la futura estació de Foc Cisell i Parc Logístic, passant per l’estació de Fira 2. En conjunt, 2,8 nous km de metro i dues noves estacions de l’L2 (Fira-2, Parc Logístic), totes dues amb intercanviadors amb l’L9.
Igualment, es preveuen unes cotxeres a l’estació de Parc Logístic que permetran estacionar els trens de l’L2 que no continuïn fins l’aeroport. Aquest estudi informatiu, per tant, completarà el que ja va sortir a informació pública i potenciarà el servei de metro al recinte de la Fira de Barcelona a l’Hospitalet de Llobregat, al Prat de Llobregat i a l’aeroport.
Descripció de l’obra
El nou tram de perllongament té una longitud total de 2,8 km i està dividit en tres subtrams:
Foc Cisell-Fira 2: aquest tram coincideix parcialment amb el previst en el primer projecte de perllongament de l’L2 des de Sant Antoni a Fira 2. Ara, no obstant això, es preveu construir-lo amb tuneladora i no amb pantalles. La construcció de l’estació de l’L2 a Fira 2 inclou la comunicació amb el vestíbul de l’estació de l’L9 i la instal·lació d’escales mecàniques i ascensors per tal de facilitar l’accés de persones amb mobilitat reduïda.
Fira 2-Parc Logístic: el traçat d’aquests 1,4 km en corba permet evitar afectacions a les fonamentacions dels edificis dels carrers de Botànica i de Salvador Espriu. També en aquest cas, l’estació de Parc Logístic s’ha projectat tenint en compte la comunicació entre els vestíbuls de les línies 2 i 9 i les necessitats de les persones amb mobilitat reduïda.
Estació de Parc Logístic. Connexió L2-L9 i cotxeres: aquest últim tram de l’estudi informatiu inclou la construcció en aquesta estació de tres andanes. Una central, amb dues vies pels trens de qualsevol de les dues línies que van cap a l’aeroport o que en procedeixen; una altra amb via única pels combois de l’L9, i finalment una andana també amb via única pels trens de l’L2. Aquesta configuració facilita l’elecció d’andana als usuaris segons la seva destinació. Així mateix, es construiran unes cotxeres per estacionar els trens de l’L2 que no continuïn el recorregut fins a l’aeroport i que permetran també redistribuir els combois entre les dues línies de metro. El traçat d’aquestes obres a l’estació de Parc Logístic és rectilini al llarg del seus 469,8 metres de longitud.
Execució de les obres
Per executar aquest nou perllongament de l’L2, es farà servir una tuneladora de 10,4 metres de diàmetre en el cas del túnel, mentre que les estacions es construiran amb pantalles.
El pou d’atac de la tuneladora es localitzarà en l’estació de Parc Logístic i s’excavarà en sentit Foc Cisell per continuar després amb el següent tram en direcció a Sant Antoni. El pou de sortida de la tuneladora, per tant, continua estant previst al carrer de Manso.
Tramitació de l’estudi informatiu
Una vegada rebudes les al·legacions durant el període d’informació pública i aprovat definitivament aquest nou perllongament, s’haurà completat tota la planificació del tram de l’L2 des de Sant Antoni fins al Parc Logístic. L’estudi informatiu del tram entre Sant Antoni i Foc Cisell ja està aprovat.
Una vegada que l’estudi informatiu del perllongament entre Foc Cisell i Parc Logístic superi els tràmits d’informació pública i ambiental i s’aprovi, s’encarregarà el projecte constructiu de tot el tram de l’L2 des de Sant Antoni.
El pressupost estimat de tot el tram de perllongament de l’L2, entre Sant Antoni i Parc Logístic, és de 588 MEUR. El termini d’execució de la totalitat del perllongament de l’L2 entre Sant Antoni i Parc Logístic és de 54 mesos. El projecte té en compte tot el traçat per fixar el calendari atès que serà una mateixa tuneladora la que en farà l’excavació.
12 de juliol de 2006
El que se sabia fins ara era que la L2 es perllongaria desde Sant Antoni fins a la futura estació de Foc Cisell de la L9.
Doncs bé, la L2 continuará fins a Parc Logistic on tornará a conectar amb la L9 i seguirà fins a l'aeroport utilitzant el ramal de la L9.
Entenc que la L2 de Parc Logistic fins a l'aeroport utilitzarà les mateixes vies que la L9 i no es faran 4 vies (2 per la L2 i altres 2 per la L9).
Nota de Premsa
12-07-06 ::: 13:10h. Política Territorial i Obres Públiques
El DPTOP sotmet a informació pública la connexió directa de l’L2 amb l’L9 de metro
--------------------------------------------------------------------------------
El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) ha publicat l’estudi informatiu del perllongament de l’L2 de metro des de la futura estació de Foc Cisell a l’estació de Parc Logístic, que garanteix la connexió directe del centre de Barcelona amb el ramal de l’aeroport de l’L9. Aquest projecte suposa donar continuïtat al perllongament ja previst de l’L2 des de Sant Antoni fins a Fira 2 i permetrà, des de l’aeroport, triar l’L9 per desplaçar-se cap a la part muntanya de Barcelona o bé l’L2 per anar fins al centre la capital catalana sense transbordament. L’execució de tot el tram Sant Antoni-Parc Logístic de l’L2 suposarà ara un termini d’obres de 54 mesos i una inversió total de 588 MEUR.
--------------------------------------------------------------------------------
Perllongament de l’L2
El DPTOP va sotmetre l’any passat a informació pública l’estudi informatiu de perllongament de l’L2 del metro des de Sant Antoni fins a l’estació de Fira 2, al llarg de 5,2 km. Aquest projecte inclou la construcció de 5 noves estacions.
L’objectiu és connectar els dos recintes de la Fira de Barcelona (Fira 1 a plaça Espanya i Fira 2 a l’Hospitalet de Llobregat) i millorar l’accés en metro a aquest últim recinte amb l’arribada de dues línies (L9 i L2) a la futura estació de Fira 2.
Així mateix, el perllongament de l’L2 travessant la muntanya de Montjuïc permet donar servei a equipaments de referència de la ciutat tant a nivell turístic com esportiu, lúdic i cultural. El nou tram apropa el metro a les fonts de Montjuïc, el MNAC, l’INEFC i l’Estadi Olímpic.
En conjunt, es preveu que donarà servei a més de 15,5 milions de passatgers anuals, uns 42.000 diaris.
Metro directe des del centre de Barcelona fins a l’aeroport
Durant el període d’informació pública d’aquest projecte de perllongament de l’L2 s’ha estudiat la possibilitat d’enllaçar l’L2 i l’L9 de forma que no s’hagi de fer cap mena de transbordament a Fira 2. Així, es podria viatjar directament des del centre de Barcelona (plaça Universitat, L2) fins a l’aeroport.
Per fer-ho, s’ha elaborat un nou estudi informatiu que perllongarà el túnel de l’L2 des de l’estació de Fira 2 fins a enllaçar amb l’estació de Parc Logístic, a partir de la qual els mateixos trens continuaran circulant pel túnel de l’L9 fins a l’aeroport.
Així, el DPTOP sotmet ara a informació pública l’estudi del tram de l’L2 comprès entre la futura estació de Foc Cisell i Parc Logístic, passant per l’estació de Fira 2. En conjunt, 2,8 nous km de metro i dues noves estacions de l’L2 (Fira-2, Parc Logístic), totes dues amb intercanviadors amb l’L9.
Igualment, es preveuen unes cotxeres a l’estació de Parc Logístic que permetran estacionar els trens de l’L2 que no continuïn fins l’aeroport. Aquest estudi informatiu, per tant, completarà el que ja va sortir a informació pública i potenciarà el servei de metro al recinte de la Fira de Barcelona a l’Hospitalet de Llobregat, al Prat de Llobregat i a l’aeroport.
Descripció de l’obra
El nou tram de perllongament té una longitud total de 2,8 km i està dividit en tres subtrams:
Foc Cisell-Fira 2: aquest tram coincideix parcialment amb el previst en el primer projecte de perllongament de l’L2 des de Sant Antoni a Fira 2. Ara, no obstant això, es preveu construir-lo amb tuneladora i no amb pantalles. La construcció de l’estació de l’L2 a Fira 2 inclou la comunicació amb el vestíbul de l’estació de l’L9 i la instal·lació d’escales mecàniques i ascensors per tal de facilitar l’accés de persones amb mobilitat reduïda.
Fira 2-Parc Logístic: el traçat d’aquests 1,4 km en corba permet evitar afectacions a les fonamentacions dels edificis dels carrers de Botànica i de Salvador Espriu. També en aquest cas, l’estació de Parc Logístic s’ha projectat tenint en compte la comunicació entre els vestíbuls de les línies 2 i 9 i les necessitats de les persones amb mobilitat reduïda.
Estació de Parc Logístic. Connexió L2-L9 i cotxeres: aquest últim tram de l’estudi informatiu inclou la construcció en aquesta estació de tres andanes. Una central, amb dues vies pels trens de qualsevol de les dues línies que van cap a l’aeroport o que en procedeixen; una altra amb via única pels combois de l’L9, i finalment una andana també amb via única pels trens de l’L2. Aquesta configuració facilita l’elecció d’andana als usuaris segons la seva destinació. Així mateix, es construiran unes cotxeres per estacionar els trens de l’L2 que no continuïn el recorregut fins a l’aeroport i que permetran també redistribuir els combois entre les dues línies de metro. El traçat d’aquestes obres a l’estació de Parc Logístic és rectilini al llarg del seus 469,8 metres de longitud.
Execució de les obres
Per executar aquest nou perllongament de l’L2, es farà servir una tuneladora de 10,4 metres de diàmetre en el cas del túnel, mentre que les estacions es construiran amb pantalles.
El pou d’atac de la tuneladora es localitzarà en l’estació de Parc Logístic i s’excavarà en sentit Foc Cisell per continuar després amb el següent tram en direcció a Sant Antoni. El pou de sortida de la tuneladora, per tant, continua estant previst al carrer de Manso.
Tramitació de l’estudi informatiu
Una vegada rebudes les al·legacions durant el període d’informació pública i aprovat definitivament aquest nou perllongament, s’haurà completat tota la planificació del tram de l’L2 des de Sant Antoni fins al Parc Logístic. L’estudi informatiu del tram entre Sant Antoni i Foc Cisell ja està aprovat.
Una vegada que l’estudi informatiu del perllongament entre Foc Cisell i Parc Logístic superi els tràmits d’informació pública i ambiental i s’aprovi, s’encarregarà el projecte constructiu de tot el tram de l’L2 des de Sant Antoni.
El pressupost estimat de tot el tram de perllongament de l’L2, entre Sant Antoni i Parc Logístic, és de 588 MEUR. El termini d’execució de la totalitat del perllongament de l’L2 entre Sant Antoni i Parc Logístic és de 54 mesos. El projecte té en compte tot el traçat per fixar el calendari atès que serà una mateixa tuneladora la que en farà l’excavació.
12 de juliol de 2006