Procés de Selecció, Formació i treballar al metro
Posted: Sunday 23/07/2006 23:15
Hola,
Algunes persones m'ho han demanat que expliques el procés de selecció i formació de metro.
Doncs be, tot va començar un dia de maig qualsevol quan vaig entrar a la página de TMB i vaig veure al: "Treballa amb Nosaltres" la possibilitat de treballar durant els mesos de juliol, agost i setembre. Hi vaig entrar i vaig omplir les meves dades. Aixo va ser un dimarts. El divendres de la mateixa setmana em van trucar per fer un test psicotecnic a una empresa externa: CIEF, una consultoria que es troba al carrer Francesc Tàrrega (congres), al dia següent pel matí (aquest dissabte es feia la festa del carnet jove a port aventura, hi vaig anar-hi per la tarda al parc per fer el test pel mati). Aquest test va durar al voltant de les 4-5 hores.
2 dies despres, el dilluns, em truquen i em diuen per fer entrevista al dimarts al mateix lloc. L'entrevista era grupal, estavem uns 12 candidats i 5 entrevistadors (2 de CIEF i 3 de metro). Durant aquesta entrevista ens van fer 3 series de proves:
1. Una petita descripció de cadascun de nosaltres, la nostra vida laboral, l'interes que tenim en el treball (realment jo si estic alla es pq m'agrada el mon ferroviari i aixi els hi vaig dir, tot el que sigui metro, tren, tramvia... m'agrada)
2. Ens van donar un paper amb 10 tipus de candidats i habiem de parlar-ho entre tots i seleccionar a 4 que nosaltres creiem que serien els adequants per a estar al lloc de treball (persones del tipus: un homosexual, un drogadicte, una noia q li tira la canya als membres del tribunal)
3. Una situació puntiaguda al metro: com actuaries, com reaccionaries, q faries; ex: estas conduint el tren i es para al mig del tunel i no tens comunicació amb el centre de control; estas a l'estació i tens un suicidi, com actues....
Al dia següent (final champions) em van trucar i em van dir q estaba a dins (ilusion por las nubes )
Dijous era una prova medica q tambe vaig superar.
Dues setmanes despres sense saber res, em truquen i em donen a escollir la linia que voldria i em diuen que faig una visita a les cotxeres de Trinitat Nova i ens van deixar conduir (automaticament) els trens de L11 amb passatge a dins.
El dia 1 de juny vaig començar el meu procés de formació, a CIEF, l'empresa externa (Gracies Enric per les teves explicacions i els grans comentaris que feies de les classes), durant uns 6 dies, 6 hores diaries (dissabte inclos).
Després va començar una segona formació a l'estacio de Tarragona, 6 dies 7 hores diaries (pero dissabte no inclos) on alla tenen els aparells que veiem sovint a l'estacio (distribuidores, validadores, via, catenaria (sense tensió, e?) andana... ) perque hi poguem apendre com funciona i tal. Vam coneixer algunes persones de metro i algunes, del qual no dire el nom pero si dire que ens va fer la vida una mica impossible pel seu to a l'hora de parlar amb la gent amb crits, q vulguis o no, no era molt agradable d'escoltar (si algu sap qui es, q ho escrigui, no em vull jugar el puesto de treball). L'ultim dia de la formacio a Tarragona, ens van dir que teniem que anar cadascun de nosaltres al dia següent a les gerencies de cada linia per parlar amb els caps de zona sobre el que fariem els proxims dies.
Una vegada a gerencia, al mateix dia, ens van assignar una estació i vam aprendre el que haviem de fer per tancarl-la, el dia seguent en una altre estacio pel torn de tarda i al dia següent, a una altre per l'obertura.
I a la setmana següent vam anar un dia i ens van assignar un motorista instructor per començar a aprender a conduir el tren. Aquest mateix dia un CTO ens va ensenyar el tunel de la nostra linia (a dins d'una cabina amb un motorista treballant) i on estaben els punts forts de la linia com ara a la L3 la corva de Liceu-Drassanes. (Si, estic a la L3). Durant els 3 dies següents vaig aprendre a conduir el tren, que fer en cas de que una porta es quedi oberta o quan no funcioni l'aire acondicionat... (l'ATP em va caçar uns quants cops ). En el meu cas, a mitjans de juliol em van fer una segona clase de trens a les cotxeres, llavors es pot dir q la formacio en tren son 5 dies (pero menys de.... 30 hores potser)
El dia 30 va ser l'examen de tot en general i el dia 1 a començar a treballar.
Opinen ustedes
Algunes persones m'ho han demanat que expliques el procés de selecció i formació de metro.
Doncs be, tot va començar un dia de maig qualsevol quan vaig entrar a la página de TMB i vaig veure al: "Treballa amb Nosaltres" la possibilitat de treballar durant els mesos de juliol, agost i setembre. Hi vaig entrar i vaig omplir les meves dades. Aixo va ser un dimarts. El divendres de la mateixa setmana em van trucar per fer un test psicotecnic a una empresa externa: CIEF, una consultoria que es troba al carrer Francesc Tàrrega (congres), al dia següent pel matí (aquest dissabte es feia la festa del carnet jove a port aventura, hi vaig anar-hi per la tarda al parc per fer el test pel mati). Aquest test va durar al voltant de les 4-5 hores.
2 dies despres, el dilluns, em truquen i em diuen per fer entrevista al dimarts al mateix lloc. L'entrevista era grupal, estavem uns 12 candidats i 5 entrevistadors (2 de CIEF i 3 de metro). Durant aquesta entrevista ens van fer 3 series de proves:
1. Una petita descripció de cadascun de nosaltres, la nostra vida laboral, l'interes que tenim en el treball (realment jo si estic alla es pq m'agrada el mon ferroviari i aixi els hi vaig dir, tot el que sigui metro, tren, tramvia... m'agrada)
2. Ens van donar un paper amb 10 tipus de candidats i habiem de parlar-ho entre tots i seleccionar a 4 que nosaltres creiem que serien els adequants per a estar al lloc de treball (persones del tipus: un homosexual, un drogadicte, una noia q li tira la canya als membres del tribunal)
3. Una situació puntiaguda al metro: com actuaries, com reaccionaries, q faries; ex: estas conduint el tren i es para al mig del tunel i no tens comunicació amb el centre de control; estas a l'estació i tens un suicidi, com actues....
Al dia següent (final champions) em van trucar i em van dir q estaba a dins (ilusion por las nubes )
Dijous era una prova medica q tambe vaig superar.
Dues setmanes despres sense saber res, em truquen i em donen a escollir la linia que voldria i em diuen que faig una visita a les cotxeres de Trinitat Nova i ens van deixar conduir (automaticament) els trens de L11 amb passatge a dins.
El dia 1 de juny vaig començar el meu procés de formació, a CIEF, l'empresa externa (Gracies Enric per les teves explicacions i els grans comentaris que feies de les classes), durant uns 6 dies, 6 hores diaries (dissabte inclos).
Després va començar una segona formació a l'estacio de Tarragona, 6 dies 7 hores diaries (pero dissabte no inclos) on alla tenen els aparells que veiem sovint a l'estacio (distribuidores, validadores, via, catenaria (sense tensió, e?) andana... ) perque hi poguem apendre com funciona i tal. Vam coneixer algunes persones de metro i algunes, del qual no dire el nom pero si dire que ens va fer la vida una mica impossible pel seu to a l'hora de parlar amb la gent amb crits, q vulguis o no, no era molt agradable d'escoltar (si algu sap qui es, q ho escrigui, no em vull jugar el puesto de treball). L'ultim dia de la formacio a Tarragona, ens van dir que teniem que anar cadascun de nosaltres al dia següent a les gerencies de cada linia per parlar amb els caps de zona sobre el que fariem els proxims dies.
Una vegada a gerencia, al mateix dia, ens van assignar una estació i vam aprendre el que haviem de fer per tancarl-la, el dia seguent en una altre estacio pel torn de tarda i al dia següent, a una altre per l'obertura.
I a la setmana següent vam anar un dia i ens van assignar un motorista instructor per començar a aprender a conduir el tren. Aquest mateix dia un CTO ens va ensenyar el tunel de la nostra linia (a dins d'una cabina amb un motorista treballant) i on estaben els punts forts de la linia com ara a la L3 la corva de Liceu-Drassanes. (Si, estic a la L3). Durant els 3 dies següents vaig aprendre a conduir el tren, que fer en cas de que una porta es quedi oberta o quan no funcioni l'aire acondicionat... (l'ATP em va caçar uns quants cops ). En el meu cas, a mitjans de juliol em van fer una segona clase de trens a les cotxeres, llavors es pot dir q la formacio en tren son 5 dies (pero menys de.... 30 hores potser)
El dia 30 va ser l'examen de tot en general i el dia 1 a començar a treballar.
Opinen ustedes