Problemes amb el BUS TURISTIC de JULIÀ
Problemes amb el BUS TURISTIC de JULIÀ
http://www.avui.cat
Turisme Polèmica en els busos de color taronja
El circuit més calent de Barcelona
denÚncia · La CGT revela que els busos turístics de l'empresa Julià circulen sense aire condicionat i que a l'interior dels vehicles s'arriba a 46 graus de temperatura defensa · Un portaveu de l'empresa assegura que es compleix la normativa
Maria Favà
Sense proposar-ho, el bus turístic de l'empresa Julià -que fa competència il·legal al bus turístic de Transports Metropolitans de Barcelona- ha batut un rècord. El de posar més calents, quasi en estat d'ebullició, tant els turistes que passeja com els conductors i les guies. El sindicat CGT va denunciar ahir davant de la Inspecció de Treball l'empresa Julià per "permetre" que els seus vehicles circulin sense aire condicionat i fent suportar als turistes i als treballadors temperatures "de fins a 46 graus". La CGT es preocupa per la imatge "penosa" que s'enduen els turistes de la ciutat i assegura que s'han donat casos de marejos i lipotímies després de circular sota el sol a temperatura sahariana.
Per la seva part, un portaveu de l'empresa assegura que els seus cotxes compleixen la normativa que marca la direcció general de Transports, que els conctors i la guia tenen ventiladors i que és impossible climatitzar uns autobusos jardineres.
Transports Metropolitans de Barcelona -que ha d'aguantar la competència de Julià malgrat haver guanyat fa quatre anys un plet segons el qual es declarava il·legal el bus turístic d'aquest empresa- té 60 cotxes que també són tipus jardinera i d'aquests 56 estan climatitzats. És a dir, que en el pis de baix es viatja a cobert i fresquet i al terrat del cotxe, calent però amb vistes.
Turisme Polèmica en els busos de color taronja
El circuit més calent de Barcelona
denÚncia · La CGT revela que els busos turístics de l'empresa Julià circulen sense aire condicionat i que a l'interior dels vehicles s'arriba a 46 graus de temperatura defensa · Un portaveu de l'empresa assegura que es compleix la normativa
Maria Favà
Sense proposar-ho, el bus turístic de l'empresa Julià -que fa competència il·legal al bus turístic de Transports Metropolitans de Barcelona- ha batut un rècord. El de posar més calents, quasi en estat d'ebullició, tant els turistes que passeja com els conductors i les guies. El sindicat CGT va denunciar ahir davant de la Inspecció de Treball l'empresa Julià per "permetre" que els seus vehicles circulin sense aire condicionat i fent suportar als turistes i als treballadors temperatures "de fins a 46 graus". La CGT es preocupa per la imatge "penosa" que s'enduen els turistes de la ciutat i assegura que s'han donat casos de marejos i lipotímies després de circular sota el sol a temperatura sahariana.
Per la seva part, un portaveu de l'empresa assegura que els seus cotxes compleixen la normativa que marca la direcció general de Transports, que els conctors i la guia tenen ventiladors i que és impossible climatitzar uns autobusos jardineres.
Transports Metropolitans de Barcelona -que ha d'aguantar la competència de Julià malgrat haver guanyat fa quatre anys un plet segons el qual es declarava il·legal el bus turístic d'aquest empresa- té 60 cotxes que també són tipus jardinera i d'aquests 56 estan climatitzats. És a dir, que en el pis de baix es viatja a cobert i fresquet i al terrat del cotxe, calent però amb vistes.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Problemes amb el BUS TURISTIC de JULIÀ
El problema del bus turístic és que és una línia que dóna molts diners. I l'ajuntament diguem que se l'ha otorgat a sí mateix, com és normal, que no pas lògic.mikado wrote:Transports Metropolitans de Barcelona -que ha d'aguantar la competència de Julià malgrat haver guanyat fa quatre anys un plet segons el qual es declarava il·legal el bus turístic d'aquest empresa- té 60 cotxes que també són tipus jardinera i d'aquests 56 estan climatitzats.
Per tant, el bus turístic de Julià és il·legal, però segurament no per gust, sinó perquè aquí hi ha muntat un sistema per part de l'ajuntament de BCN, sigui a través de l'ATM o de qui sigui, que fa que qualsevol intent de competència a la seva línia sigui considerat il·legal.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Problemes amb el BUS TURISTIC de JULIÀ
Crec que va ser la EMT qui va declarar la línia de Julià il·legal.wefer wrote:El problema del bus turístic és que és una línia que dóna molts diners. I l'ajuntament diguem que se l'ha otorgat a sí mateix, com és normal, que no pas lògic.mikado wrote:Transports Metropolitans de Barcelona -que ha d'aguantar la competència de Julià malgrat haver guanyat fa quatre anys un plet segons el qual es declarava il·legal el bus turístic d'aquest empresa- té 60 cotxes que també són tipus jardinera i d'aquests 56 estan climatitzats.
Per tant, el bus turístic de Julià és il·legal, però segurament no per gust, sinó perquè aquí hi ha muntat un sistema per part de l'ajuntament de BCN, sigui a través de l'ATM o de qui sigui, que fa que qualsevol intent de competència a la seva línia sigui considerat il·legal.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
I si representa que són il·legals perquè els deixen circular i operar aquests busos turístics del Julià?
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Segurament perquè no deu convindre aplicar la prohibició. Si l'adjudicació del servei turístic ha sigut poc clara, de ben segur que Julià haurà amenaçat d'impugnar l'exclusivitat i/o l'assignació del servei a TMB.Trenscat wrote:I si representa que són il·legals perquè els deixen circular i operar aquests busos turístics del Julià?
Piensa mal y acertarás
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Julià juga amb una certa al·legalitat, més que il·legalitat.entfe001 wrote:Segurament perquè no deu convindre aplicar la prohibició. Si l'adjudicació del servei turístic ha sigut poc clara, de ben segur que Julià haurà amenaçat d'impugnar l'exclusivitat i/o l'assignació del servei a TMB.Trenscat wrote:I si representa que són il·legals perquè els deixen circular i operar aquests busos turístics del Julià?
Piensa mal y acertarás
Julià no té permís per mantenir una línia regular, però res l'impedeix transportar viatgers del punt A al punt B, com qualsevol altra empresa d'autocars discrecionals.
Per tant, legalment, no existeix aquesta línia de bus turístic de Julià. Sí que hi ha una sèrie d'autobusos que porten viatgers a punts concrets, i després passen a recollir-los. Per això, els busos de Julià no tenen cap parada marcada, sinó que paren en una cantonada o al carril bus mateix. Ara no ho sé, però abans sí que era normal que cada dia paressin en un lloc diferent (hi havia dies que paraven davant casa meva) per esquivar dins del possible la pressió de la guàrdia urbana.
Tot bastant lamentable, vaja, però no sé si el culpable de la situació és Julià, o el propi ajuntament de BCN i TMB.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Una situació semblant es va donar fa uns anys quan l'empresa d'autocars Sacrest va organitzar busos per portar i recollir estudiants d'Olot a BCN, en una línia semblant a la de TEISA, però més barata i amb parades més properes als pisos dels estudiants.
Com que l'afluència de passatgers li va baixar en picat, TEISA va denunciar les pràctiques de Sacrest i, per disgust de la comunitat estudiantil, Sacrest va haver de deixar de prestar aquest servei, per bé que no era cap línia legalment regular, sinó un servei discrecional que "casualment" coincidia amb la línia regular.
Com que l'afluència de passatgers li va baixar en picat, TEISA va denunciar les pràctiques de Sacrest i, per disgust de la comunitat estudiantil, Sacrest va haver de deixar de prestar aquest servei, per bé que no era cap línia legalment regular, sinó un servei discrecional que "casualment" coincidia amb la línia regular.
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Cal distingir entre serveis urbans i no urbans .
Per als no urbans , les concessions de linies regulars estan otorgades per l'administració . Tot trajecte amb venda de bitllets unitaria (no contractat com a vehicle complet com pot ser una excursió) és il.legal . I cal una tarja de transport d'un tipus determinat , (que evidentment no et donarán si no tens la concessió) i una adscripció de determinats vehicles al servei
Per als urbans , el transport está oficialment liberalitzat , encara que ho regulen les ordenances municipals . Pero en aquest cas , no es tracta d'un servei d'interès general , i em sembla que tota la contractació la fan mitjançant els seus tour-operadors , amb la qual cosa resulta difícil fer-los-hi tancar la parada . Els hi posen setge , pero com que van implantar-se prèviamant a la regulació del servei , em penso que hi ha corda per estona .
salutacions
Marcel
Per als no urbans , les concessions de linies regulars estan otorgades per l'administració . Tot trajecte amb venda de bitllets unitaria (no contractat com a vehicle complet com pot ser una excursió) és il.legal . I cal una tarja de transport d'un tipus determinat , (que evidentment no et donarán si no tens la concessió) i una adscripció de determinats vehicles al servei
Per als urbans , el transport está oficialment liberalitzat , encara que ho regulen les ordenances municipals . Pero en aquest cas , no es tracta d'un servei d'interès general , i em sembla que tota la contractació la fan mitjançant els seus tour-operadors , amb la qual cosa resulta difícil fer-los-hi tancar la parada . Els hi posen setge , pero com que van implantar-se prèviamant a la regulació del servei , em penso que hi ha corda per estona .
salutacions
Marcel
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.avui.cat/
---------------------------------------------
Normatives obsoletes
Lluís-Anton Baulenas
Els estius, aprofitant que tothom és de vacances, serveixen per esmorteir fets i mesures que, en altres èpoques de l'any, tindrien un ressò i una cobertura mediàtica molt superiors. Així, s'apugen els carburants, es culminen operacions de compra encoberta de grups editorials, pleguen alcaldes... Ja hi estem acostumats, l'únic que varia és la sorpresa de saber qui o quines qüestions en seran els protagonistes. Hi ha notícies més modestes que, per la mateixa raó, passen injustament desapercebudes. Una d'aquestes va ser la denúncia que la CGT va fer en el sentit que l'empresa Julià feia circular els seus busos turístics tancats i sense aire condicionat. Això fa que a l'interior dels vehicles s'assoleixin els 46º de temperatura.
Són vehicles dels anomenats jardinera, descoberts a la planta superior. L'alternativa és, doncs: a dalt, amb vistes, aire i sol; a baix, sense vistes i un forn. Com que el conductor és a baix, suposem que és la protesta del treballador al sindicat i no pas l'amor per la salut dels turistes allò que ha mogut CGT. Tant és, el cas és que s'ha denunciat (després d'un parell de lipotímies de passatgers en ple recorregut).
El més curiós, però, són dues circumstàncies lligades a la notícia. Una, l'empresa Julià s'ha defensat dient que els seus busos compleixen estrictament la normativa. Dues, Julià no ha deixat de fer competència deslleial a l'Ajuntament de Barcelona, tot i que fa quatre anys que els tribunals van resoldre en contra seva i van declarar il·legal el seu bus turístic.
Comprovem, doncs, gràcies a can Julià, que continua havent-hi mals endèmics. En primer lloc, el fet d'al·ludir al compliment estricte de la normativa. En el mateix ram dels autocars han hagut de morir no sé quantes persones perquè s'avancés en matèria de seguretat. Tanmateix, tots els busos accidentats complien estrictament la normativa vigent. Caldrà esperar que hi hagi una desgràcia dins d'un dels autocars de Julià per adonar-se que, en aquest punt, amb el famós compliment estricte tampoc no n'hi ha prou.
Per què la normativa va tan endarrerida respecte a la realitat? Misteri. En segon lloc, un altre clàssic: el retard de l'administració, en aquest cas de justícia, que ha atrapat en la seva xarxa un altre especialista administratiu en retards: l'Ajuntament. Si Julià continua fent una activitat il·legal després de quatre anys, deu ser perquè al seu moment devien recórrer la sentència que els condemnava. Quatre anys i aquí no passa res. Quants n'hauran de passar? La lentitud de l'administració de justícia és una cosa que no deixa de sorprendre. Sembla que com més ordinadors i diners s'hi dediquen, més lenta és. No n'hi ha mai prou. Només s'hi posen pedaços.
Ens agradaria tenir a mà dades d'altres països per fer una comparació en termes proporcionals, només per curiositat: nombre de funcionaris, hores treballades, assumptes resolts... Costa admetre que hi pugui haver un funcionament pitjor.
---------------------------------------------
Normatives obsoletes
Lluís-Anton Baulenas
Els estius, aprofitant que tothom és de vacances, serveixen per esmorteir fets i mesures que, en altres èpoques de l'any, tindrien un ressò i una cobertura mediàtica molt superiors. Així, s'apugen els carburants, es culminen operacions de compra encoberta de grups editorials, pleguen alcaldes... Ja hi estem acostumats, l'únic que varia és la sorpresa de saber qui o quines qüestions en seran els protagonistes. Hi ha notícies més modestes que, per la mateixa raó, passen injustament desapercebudes. Una d'aquestes va ser la denúncia que la CGT va fer en el sentit que l'empresa Julià feia circular els seus busos turístics tancats i sense aire condicionat. Això fa que a l'interior dels vehicles s'assoleixin els 46º de temperatura.
Són vehicles dels anomenats jardinera, descoberts a la planta superior. L'alternativa és, doncs: a dalt, amb vistes, aire i sol; a baix, sense vistes i un forn. Com que el conductor és a baix, suposem que és la protesta del treballador al sindicat i no pas l'amor per la salut dels turistes allò que ha mogut CGT. Tant és, el cas és que s'ha denunciat (després d'un parell de lipotímies de passatgers en ple recorregut).
El més curiós, però, són dues circumstàncies lligades a la notícia. Una, l'empresa Julià s'ha defensat dient que els seus busos compleixen estrictament la normativa. Dues, Julià no ha deixat de fer competència deslleial a l'Ajuntament de Barcelona, tot i que fa quatre anys que els tribunals van resoldre en contra seva i van declarar il·legal el seu bus turístic.
Comprovem, doncs, gràcies a can Julià, que continua havent-hi mals endèmics. En primer lloc, el fet d'al·ludir al compliment estricte de la normativa. En el mateix ram dels autocars han hagut de morir no sé quantes persones perquè s'avancés en matèria de seguretat. Tanmateix, tots els busos accidentats complien estrictament la normativa vigent. Caldrà esperar que hi hagi una desgràcia dins d'un dels autocars de Julià per adonar-se que, en aquest punt, amb el famós compliment estricte tampoc no n'hi ha prou.
Per què la normativa va tan endarrerida respecte a la realitat? Misteri. En segon lloc, un altre clàssic: el retard de l'administració, en aquest cas de justícia, que ha atrapat en la seva xarxa un altre especialista administratiu en retards: l'Ajuntament. Si Julià continua fent una activitat il·legal després de quatre anys, deu ser perquè al seu moment devien recórrer la sentència que els condemnava. Quatre anys i aquí no passa res. Quants n'hauran de passar? La lentitud de l'administració de justícia és una cosa que no deixa de sorprendre. Sembla que com més ordinadors i diners s'hi dediquen, més lenta és. No n'hi ha mai prou. Només s'hi posen pedaços.
Ens agradaria tenir a mà dades d'altres països per fer una comparació en termes proporcionals, només per curiositat: nombre de funcionaris, hores treballades, assumptes resolts... Costa admetre que hi pugui haver un funcionament pitjor.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Enrenou a la parada de Rda.Universitat-Balmes (BCN)
E-mail que acabo d'enviar a Gencat:
Quasi cada dia a les 9:40 i a les 11:00 del matí es monta un gran enrenou a la parada d'autobusos de Rda.Universitat-Balmes, de Barcelona, per que l'empresa Julià aparca 2 o 3 autobusos de la línia il·legal Julià Tours impedint que pugui parar l'autobus de l'Alsina Graells, que ho ha de fer en el 2n. carril (es a dir, en doble fila) dificultant molt l'entrada de viatgers i el pas dels altres autobusos que passen per aquell carril.
Salutacions,
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Problemes amb el BUS TURISTIC de JULIÀ
De La Vanguardia en paper d'avui:
Barcelona amplía su oferta de bus turístico
El grupo Julià, que ya cubre una línea que la EMT considera ilegal, logra la concesión de dos nuevas rutas
ÓSCAR MUÑOZ - Barcelona
Un largo contencioso enfrenta a la EMT y Julià por el servicio de Barcelona Tours
La Entitat Metropolitana del Transport (EMT) tiene previsto dar hoy luz verde a la adjudicación de dos líneas turísticas de autobús urbano a un consorcio encabezado por Julià, el mismo que opera el servicio Barcelona Tours, de similares características y que el citado organismo considera ilegal desde que se creó, en el 2001. Estas dos rutas se sumarán a las otras tres que explota la empresa pública Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) bajo la marca Bus Turístic desde 1987.
Al concurso público convocado por la EMT se presentaron dos ofertas. Una, integrada por Julià Travel, Trapsa y Marfina Bus, y la otra por Hispano Igualadina y Mohn Bus. La comisión informativa de la citada entidad acordó este martes adjudicar la concesión al primer grupo, decisión que debe corroborar el pleno que se celebrará esta tarde.
El servicio podrá explotarse durante siete años. Como adelantó La Vanguardia (véase la edición del 11/ IV/ 2008), una de las rutas cubrirá el este de Barcelona y la otra el oeste. La primera discurrirá por plaza Catalunya, Via Laietana, Barceloneta, Vila Olímpica, Mar Bella, Fòrum, Diagonal, Glòries, Sagrada Família, hospital de Sant Pau, Park Güell, avenida Tibidabo, Balmes y paseo de Gràcia, con final en plaza Catalunya; y la segunda por plaza Catalunya, paseo de Gràcia, Diagonal, monasterio de Pedralbes, Camp Nou, Sants, plaza Espanya, Montjuïc, Port Vell, Via Laietana para terminar también en plaza Catalunya. La actual línea de Barcelona Tours pasa por la mayor parte de estos lugares.
La decisión de adjudicar estas líneas mediante un concurso la tomó la EMT en cumplimiento de lo dispuesto en un decreto de la Generalitat, del 2006, en el que se faculta a los entes locales a ordenar el servicio, a dejarlo en manos públicas (TMB) o a otorgarlo en concesión a la inicia privada. La EMT ha diferenciado dos tipos de rutas: las que considera de interés general, que mantiene TMB - la norte (roja), la sur (azul) y la litoral (verde)- y las que son más propias del ocio de los turistas y, por ello, tienen un mercado más restringido por lo que pueden ser explotadas por empresas privadas. Estas últimas son las que la EMT ha sacado a concurso.
Barcelona Tours considera que su actividad es completamente legal puesto que, aunque hasta ahora no había sido autorizada por la EMT, la Generalitat la facultó a prestar el servicio urbano en el 2003 mediante un permiso específico. Hasta ahora, esta empresa también se ha defendido con las cuatro sentencias judiciales que han avalado esta autorización y con la recomendación que hizo el Tribunal Català de la Competència el año pasado en favor de que sea la iniciativa privada la que se ocupe de este tipo de líneas de autobús. En otra causa, Barcelona Tours defiende que si la administración se reserva una actividad - y en este asunto lo hace al mantener una parte sustancial del servicio en manos de TMB- debe hacerlo mediante una ley y no con un simple decreto.
Barcelona amplía su oferta de bus turístico
El grupo Julià, que ya cubre una línea que la EMT considera ilegal, logra la concesión de dos nuevas rutas
ÓSCAR MUÑOZ - Barcelona
Un largo contencioso enfrenta a la EMT y Julià por el servicio de Barcelona Tours
La Entitat Metropolitana del Transport (EMT) tiene previsto dar hoy luz verde a la adjudicación de dos líneas turísticas de autobús urbano a un consorcio encabezado por Julià, el mismo que opera el servicio Barcelona Tours, de similares características y que el citado organismo considera ilegal desde que se creó, en el 2001. Estas dos rutas se sumarán a las otras tres que explota la empresa pública Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) bajo la marca Bus Turístic desde 1987.
Al concurso público convocado por la EMT se presentaron dos ofertas. Una, integrada por Julià Travel, Trapsa y Marfina Bus, y la otra por Hispano Igualadina y Mohn Bus. La comisión informativa de la citada entidad acordó este martes adjudicar la concesión al primer grupo, decisión que debe corroborar el pleno que se celebrará esta tarde.
El servicio podrá explotarse durante siete años. Como adelantó La Vanguardia (véase la edición del 11/ IV/ 2008), una de las rutas cubrirá el este de Barcelona y la otra el oeste. La primera discurrirá por plaza Catalunya, Via Laietana, Barceloneta, Vila Olímpica, Mar Bella, Fòrum, Diagonal, Glòries, Sagrada Família, hospital de Sant Pau, Park Güell, avenida Tibidabo, Balmes y paseo de Gràcia, con final en plaza Catalunya; y la segunda por plaza Catalunya, paseo de Gràcia, Diagonal, monasterio de Pedralbes, Camp Nou, Sants, plaza Espanya, Montjuïc, Port Vell, Via Laietana para terminar también en plaza Catalunya. La actual línea de Barcelona Tours pasa por la mayor parte de estos lugares.
La decisión de adjudicar estas líneas mediante un concurso la tomó la EMT en cumplimiento de lo dispuesto en un decreto de la Generalitat, del 2006, en el que se faculta a los entes locales a ordenar el servicio, a dejarlo en manos públicas (TMB) o a otorgarlo en concesión a la inicia privada. La EMT ha diferenciado dos tipos de rutas: las que considera de interés general, que mantiene TMB - la norte (roja), la sur (azul) y la litoral (verde)- y las que son más propias del ocio de los turistas y, por ello, tienen un mercado más restringido por lo que pueden ser explotadas por empresas privadas. Estas últimas son las que la EMT ha sacado a concurso.
Barcelona Tours considera que su actividad es completamente legal puesto que, aunque hasta ahora no había sido autorizada por la EMT, la Generalitat la facultó a prestar el servicio urbano en el 2003 mediante un permiso específico. Hasta ahora, esta empresa también se ha defendido con las cuatro sentencias judiciales que han avalado esta autorización y con la recomendación que hizo el Tribunal Català de la Competència el año pasado en favor de que sea la iniciativa privada la que se ocupe de este tipo de líneas de autobús. En otra causa, Barcelona Tours defiende que si la administración se reserva una actividad - y en este asunto lo hace al mantener una parte sustancial del servicio en manos de TMB- debe hacerlo mediante una ley y no con un simple decreto.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Curiositats
Per tant, aquestes dues rutes subsituiran l'actual bus turístic de Julià? Altrament, trobo divertida la definició d'"interès públic" de les rutes de TMB, quan coincideixen amb les dues noves rutes que explotarà Julià.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.