Generalitat demana el traspàs de Rodalies i 6.000 milions
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Generalitat demana el traspàs de Rodalies i 6.000 milions
http://www.avui.cat/
--------------------------------------
Les línies de Rodalies necessiten 6.000 milions abans del traspàs
El govern reclama aquesta xifra al ministeri de Foment abans d'assumir les competències previstes pel nou Estatut
Ferrocarrils de la Generalitat s'hauria de fer càrrec dels serveis que ara ofereix Renfe
Quim Torrent
El govern reclamarà al ministeri de Foment una inversió d'uns 6.000 milions d'euros abans del traspàs de la gestió dels trens de rodalies a la Generalitat. Aquesta xifra és fruit d'un document elaborat pel departament d'Obres Públiques, l'Ajuntament de Barcelona i els ajuntaments metropolitans i enviat a Madrid perquè es tingui en compte de cara a la redacció del nou pla de rodalies de Barcelona que el ministeri està elaborant.
El traspàs de la gestió de les rodalies és una reivindicació històrica dels partits catalans que han vist com en els últims vint anys les inversions de l'Estat en infraestructures han caigut en picat. Sembla, doncs, un contrasentit que ara, un cop aprovat el nou Estatut, que preveu que la Generalitat assumeixi aquestes competències, s'hagi d'esperar una inversió de l'Estat per fer efectiu el traspàs.
Procés complicat
"Serà un procés complicat", reconeix el secretari de Mobilitat, Manel Nadal, que ha viscut molt de prop les negociacions amb el ministeri per les inversions en infraestructures que s'han de fer a Catalunya. El cert és que el govern i els partits catalans tenen molt clares les principals intervencions que s'han de fer a la xarxa ferroviària, però la negociació amb Madrid apareix com una paret molt alta.
Un cop aprovat l'Estatut s'ha d'establir la comissió mixta Estat-Generalitat, on s'han de negociar les condicions del traspàs. Si es fa cas de la literalitat del text, Catalunya hauria de tenir "competències exclusives sobre els transports terrestres per carretera i ferrocarril que transcorrin íntegrament dins de Catalunya, amb independència de la titularitat de la infraestructura". A la pràctica, això vol dir que la Generalitat tindrà les mans lliures per decidir quina empresa explota els serveis de rodalies de Barcelona, els més rendibles de l'Estat si es té en compte la baixa inversió feta i l'alt nombre de passatgers.
El nou mapa ferroviari que es dibuixaria en cas que les negociacions es tiressin endavant seria un mapa amb la propietat de les infraestructures compartida entre les dues administracions, però el principal agent regulador seria la Generalitat. L'Estat pràcticament no tindria competències, ja que el procés de liberalització ferroviària farà que els operadors de llarg recorregut i mercaderies puguin ser explotats per companyies privades. En aquest context, doncs, la companyia espanyola de bandera, Renfe, podria anar desapareixent a poc a poc de les vies catalanes, i això és precisament el que vol evitar de totes passades l'Estat.
Prova d'això és que després d'un abandonament manifest durant quinze anys de les rodalies catalanes, ara l'empresa pública espanyola ha donat llum verda a un ambiciós pla per renovar la flota de trens que operen a Barcelona. I és que Renfe no vol perdre el tren català i ja ha mostrat en diverses ocasions la seva voluntat de continuar a Catalunya quan l'Estat deixi de tenir-hi competències. Nadal creu que hi haurà d'haver un procés intermedi en què Renfe hi haurà de participar, però "ha de ser Ferrocarrils de la Generalitat qui s'acabi fent càrrec de la majoria de línies". L'Estatut obre una porta que els partits catalans hauran d'acabar tancant.
--------------------------------------
Les línies de Rodalies necessiten 6.000 milions abans del traspàs
El govern reclama aquesta xifra al ministeri de Foment abans d'assumir les competències previstes pel nou Estatut
Ferrocarrils de la Generalitat s'hauria de fer càrrec dels serveis que ara ofereix Renfe
Quim Torrent
El govern reclamarà al ministeri de Foment una inversió d'uns 6.000 milions d'euros abans del traspàs de la gestió dels trens de rodalies a la Generalitat. Aquesta xifra és fruit d'un document elaborat pel departament d'Obres Públiques, l'Ajuntament de Barcelona i els ajuntaments metropolitans i enviat a Madrid perquè es tingui en compte de cara a la redacció del nou pla de rodalies de Barcelona que el ministeri està elaborant.
El traspàs de la gestió de les rodalies és una reivindicació històrica dels partits catalans que han vist com en els últims vint anys les inversions de l'Estat en infraestructures han caigut en picat. Sembla, doncs, un contrasentit que ara, un cop aprovat el nou Estatut, que preveu que la Generalitat assumeixi aquestes competències, s'hagi d'esperar una inversió de l'Estat per fer efectiu el traspàs.
Procés complicat
"Serà un procés complicat", reconeix el secretari de Mobilitat, Manel Nadal, que ha viscut molt de prop les negociacions amb el ministeri per les inversions en infraestructures que s'han de fer a Catalunya. El cert és que el govern i els partits catalans tenen molt clares les principals intervencions que s'han de fer a la xarxa ferroviària, però la negociació amb Madrid apareix com una paret molt alta.
Un cop aprovat l'Estatut s'ha d'establir la comissió mixta Estat-Generalitat, on s'han de negociar les condicions del traspàs. Si es fa cas de la literalitat del text, Catalunya hauria de tenir "competències exclusives sobre els transports terrestres per carretera i ferrocarril que transcorrin íntegrament dins de Catalunya, amb independència de la titularitat de la infraestructura". A la pràctica, això vol dir que la Generalitat tindrà les mans lliures per decidir quina empresa explota els serveis de rodalies de Barcelona, els més rendibles de l'Estat si es té en compte la baixa inversió feta i l'alt nombre de passatgers.
El nou mapa ferroviari que es dibuixaria en cas que les negociacions es tiressin endavant seria un mapa amb la propietat de les infraestructures compartida entre les dues administracions, però el principal agent regulador seria la Generalitat. L'Estat pràcticament no tindria competències, ja que el procés de liberalització ferroviària farà que els operadors de llarg recorregut i mercaderies puguin ser explotats per companyies privades. En aquest context, doncs, la companyia espanyola de bandera, Renfe, podria anar desapareixent a poc a poc de les vies catalanes, i això és precisament el que vol evitar de totes passades l'Estat.
Prova d'això és que després d'un abandonament manifest durant quinze anys de les rodalies catalanes, ara l'empresa pública espanyola ha donat llum verda a un ambiciós pla per renovar la flota de trens que operen a Barcelona. I és que Renfe no vol perdre el tren català i ja ha mostrat en diverses ocasions la seva voluntat de continuar a Catalunya quan l'Estat deixi de tenir-hi competències. Nadal creu que hi haurà d'haver un procés intermedi en què Renfe hi haurà de participar, però "ha de ser Ferrocarrils de la Generalitat qui s'acabi fent càrrec de la majoria de línies". L'Estatut obre una porta que els partits catalans hauran d'acabar tancant.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.avui.cat/
-----------------------------------------
La penúltima herència colonial
maltractats · Els usuaris comparen el caos d'Iberia a l'aeroport del Prat amb el servei que fa anys Renfe dóna a Catalunya
futur · Govern i oposició estan d'acord en les principals millores que s'han de fer a la xarxa
objectiu · Les previsions parlen de 320 milions de passatgers a l'any a partir del 2021
Quim Torrent
Que ho pagui qui vulgui, però que ho arreglin". Aquest és el crit unànime dels usuaris dels serveis de Rodalies de Barcelona de Renfe. "Hem passat de la indignació a la desesperació, i de la desesperació a la quasi indiferència", reconeix en Xavi, que cada dia agafa el tren a Vilanova per anar a treballar a Barcelona. Segons ell, en els últims deu anys el servei de Renfe ha anat perdent qualitat "tant en puntualitat i confort dels trens com en el tracte que tenen amb nosaltres, que al capdavall som els qui paguem el bitllet".
Tot i que els usuaris han après a conviure amb els retards, això no vol dir que oblidin els dies que han arribat tard a la feina, han perdut un avió o simplement no han pogut arribar allà on volien anar. "Espero que acabin funcionant com els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), les empreses públiques espanyoles són com les companyies colonials belgues del segle XIX. Ni Iberia ni Renfe haurien d'operar a Catalunya", protesta el Toni, que va patir la vaga d'Iberia al Prat i que usa diàriament la Renfe per anar de Barcelona a Sabadell.
"Del que es tracta és que amb l'Estatut ens ho traspassin tot: els mitjans materials, els humans i els recursos financers", reclama el diputat de CiU encarregat d'infraestructures, Josep Rull. La federació considera que amb el traspàs, l'Estat ha d'assumir el deute acumulat de Renfe a Catalunya, els dèficits d'explotació i mantenir les inversions previstes i FGC s'hauria de fer càrrec "immediatament" de la gestió d'aquest transport. Amb alguna diferència, CiU comparteix les principals inversions que el govern ha reclamat a l'Estat. Només hi ha discrepàncies fortes en el metro del delta del Llobregat (línia 12), que CiU considera que no es pot fer amb ample ibèric, tal com planteja el govern.
El document que el govern va enviar a Foment per a la millora de les Rodalies de Barcelona inclou cinc grans actuacions immediates: desdoblar la línia del Maresme a partir d'Arenys; la del Vallès, entre Montcada i Vic; construir una tercera via entre Terrassa i Barcelona; i el finançament de dues noves línies, la L12 i l'Orbital. Aquestes actuacions costarien al voltant de 5.250 milions d'euros, aportats íntegrament per l'Estat, que té el compromís d'invertir en els pròxims set anys en infraestructures almenys el mateix percentatge del PIB de Catalunya respecte a l'espanyol.
Les noves infraestructures hauran d'anar acompanyades de millores en totes les ja existents. Es tracta de modernitzar els sistemes de senyalització de la majoria de línies per potenciar la capacitat de circulació dels trens i, en general, fer millores tecnològiques que permetin augmentar-ne la freqüència de pas. Per acabar de reblar el clau, també caldrà comprar nou material mòbil i renovar molts dels trens de Renfe actuals. Aquestes actuacions, de moment, tenen un pressupost d'uns 800 milions i han de servir per passar dels 161 milions de passatgers actuals als 320 milions l'any 2021.
La xarxa de Rodalies també es veurà beneficiada per l'arribada del tren de gran velocitat a Barcelona. La construcció del nou túnel ferroviari als carrers de Mallorca i Provença permetrà descarregar el túnel del carrer Aragó de tots els trens de llarg recorregut i bona part dels regionals. A la pràctica, això servirà per poder augmentar el nombre de trens de Rodalies. Els intercanviadors de Sants i la Sagrera, a més, permetran trencar l'esquema actual de línies i fer que els trens vagin, per exemple, de Mataró a Vilanova per la costa.
Estendre més la xarxa de Rodalies i fer-la més competitiva respecte al seu principal rival, el cotxe particular, serà un dels reptes del govern que serà escollit el dia 1 de novembre. La porta per a la millora està, doncs, oberta. Ara caldrà veure si l'Estat compleix els seus compromisos d'inversió i si, com indica el nou Estatut negre sobre blanc, la Generalitat n'acaba assumint les competències.
-----------------------------------------
La penúltima herència colonial
maltractats · Els usuaris comparen el caos d'Iberia a l'aeroport del Prat amb el servei que fa anys Renfe dóna a Catalunya
futur · Govern i oposició estan d'acord en les principals millores que s'han de fer a la xarxa
objectiu · Les previsions parlen de 320 milions de passatgers a l'any a partir del 2021
Quim Torrent
Que ho pagui qui vulgui, però que ho arreglin". Aquest és el crit unànime dels usuaris dels serveis de Rodalies de Barcelona de Renfe. "Hem passat de la indignació a la desesperació, i de la desesperació a la quasi indiferència", reconeix en Xavi, que cada dia agafa el tren a Vilanova per anar a treballar a Barcelona. Segons ell, en els últims deu anys el servei de Renfe ha anat perdent qualitat "tant en puntualitat i confort dels trens com en el tracte que tenen amb nosaltres, que al capdavall som els qui paguem el bitllet".
Tot i que els usuaris han après a conviure amb els retards, això no vol dir que oblidin els dies que han arribat tard a la feina, han perdut un avió o simplement no han pogut arribar allà on volien anar. "Espero que acabin funcionant com els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), les empreses públiques espanyoles són com les companyies colonials belgues del segle XIX. Ni Iberia ni Renfe haurien d'operar a Catalunya", protesta el Toni, que va patir la vaga d'Iberia al Prat i que usa diàriament la Renfe per anar de Barcelona a Sabadell.
"Del que es tracta és que amb l'Estatut ens ho traspassin tot: els mitjans materials, els humans i els recursos financers", reclama el diputat de CiU encarregat d'infraestructures, Josep Rull. La federació considera que amb el traspàs, l'Estat ha d'assumir el deute acumulat de Renfe a Catalunya, els dèficits d'explotació i mantenir les inversions previstes i FGC s'hauria de fer càrrec "immediatament" de la gestió d'aquest transport. Amb alguna diferència, CiU comparteix les principals inversions que el govern ha reclamat a l'Estat. Només hi ha discrepàncies fortes en el metro del delta del Llobregat (línia 12), que CiU considera que no es pot fer amb ample ibèric, tal com planteja el govern.
El document que el govern va enviar a Foment per a la millora de les Rodalies de Barcelona inclou cinc grans actuacions immediates: desdoblar la línia del Maresme a partir d'Arenys; la del Vallès, entre Montcada i Vic; construir una tercera via entre Terrassa i Barcelona; i el finançament de dues noves línies, la L12 i l'Orbital. Aquestes actuacions costarien al voltant de 5.250 milions d'euros, aportats íntegrament per l'Estat, que té el compromís d'invertir en els pròxims set anys en infraestructures almenys el mateix percentatge del PIB de Catalunya respecte a l'espanyol.
Les noves infraestructures hauran d'anar acompanyades de millores en totes les ja existents. Es tracta de modernitzar els sistemes de senyalització de la majoria de línies per potenciar la capacitat de circulació dels trens i, en general, fer millores tecnològiques que permetin augmentar-ne la freqüència de pas. Per acabar de reblar el clau, també caldrà comprar nou material mòbil i renovar molts dels trens de Renfe actuals. Aquestes actuacions, de moment, tenen un pressupost d'uns 800 milions i han de servir per passar dels 161 milions de passatgers actuals als 320 milions l'any 2021.
La xarxa de Rodalies també es veurà beneficiada per l'arribada del tren de gran velocitat a Barcelona. La construcció del nou túnel ferroviari als carrers de Mallorca i Provença permetrà descarregar el túnel del carrer Aragó de tots els trens de llarg recorregut i bona part dels regionals. A la pràctica, això servirà per poder augmentar el nombre de trens de Rodalies. Els intercanviadors de Sants i la Sagrera, a més, permetran trencar l'esquema actual de línies i fer que els trens vagin, per exemple, de Mataró a Vilanova per la costa.
Estendre més la xarxa de Rodalies i fer-la més competitiva respecte al seu principal rival, el cotxe particular, serà un dels reptes del govern que serà escollit el dia 1 de novembre. La porta per a la millora està, doncs, oberta. Ara caldrà veure si l'Estat compleix els seus compromisos d'inversió i si, com indica el nou Estatut negre sobre blanc, la Generalitat n'acaba assumint les competències.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Amb aquest títol del fil sembla que la Generalitat té secuestrat a un treballador de Renfe i demana, amés del traspas, demanen 6.000 milions d'euros.
Jo creia que l'estatut no traspasava les competencies de rodalies totalmant.
Pel avatar del senyor Guardiola, dedueixo que la calor li va afectar força, pero les plujes, li afecten més, ara només li faltava el fred, Marçal, torna!
Jo creia que l'estatut no traspasava les competencies de rodalies totalmant.
Pel avatar del senyor Guardiola, dedueixo que la calor li va afectar força, pero les plujes, li afecten més, ara només li faltava el fred, Marçal, torna!
A l'Estatut del 79 ja deia que la Generalitat tenia les competències sobre totes les línies que transcorren integrament en territori català però a l'hora de la veritat res de res. El nou Estatut no és gaire més clar i no diu la paraula Rodalies en cap moment i també es pot deixar a la interpretació i voluntat de l'Estat.Ferrovi wrote:Amb aquest títol del fil sembla que la Generalitat té secuestrat a un treballador de Renfe i demana, amés del traspas, demanen 6.000 milions d'euros.
Jo creia que l'estatut no traspasava les competencies de rodalies totalmant.
Pel avatar del senyor Guardiola, dedueixo que la calor li va afectar força, pero les plujes, li afecten més, ara només li faltava el fred, Marçal, torna!
Jo la veritat és que no tinc gaires esperances de veure les actuals línies de Rodalies Renfe gestionades per FGC a curt o fins i tot mitjà termini. Tal com diu l'article el nucli de Rodalies de Barcelona és el més rendible econòmicament per Renfe i per això dubto que els vulgui perdre. Només cal veure que la línia de Lleida a la Pobla de Segur, totalment deficitaria econòmicament i que Renfe volia tancar, la Generalitat encara va haver de pagar diners per aconseguir-la quan l'Estatut del 79 deia el que deia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Se suposa que el traspàs vindrà acompanyat dels diners necessaris per fer funcionar la xarxa. Com a mínim, el govern cebtral haurà de traspassar una quantitat igual a la que s'està gastant els últims anys a Rodalies Renfe Barcelonamegapauer wrote:Perquè demanar competències sense més diners per pagar-les... és d'autèntic borrego. (parlo pels polítics, no pels presents)
De justícia, hauria de ser força més que això, ja que les inversions de l'Estat a Catalunya han sigut patètiques. S'haurien d'equiparar, en termes relatius a la població servida, a les que ha fet l'Estat els últims anys a la comunitat de Madrid, per tenir igualtat d'oportunitats.
Si el traspàs ha de significar que haurem de finançar la xarxa amb diners propis que ara dediquem a altres coses, mentre els impostos que paguem a l'Estat en concepte del servei de Rodalies els continuarem pagant i se'ls quedarà a partir d'ara l'Estat a canvi de res, no val la pena ni parlar-ne del traspàs.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Srs., si us plau, siguem conscients que cada vegada que parlem dels "POLITICS" ens estem llençant terra a sobre nostre. No vull parlar de politica i en realitat no hi parlo. Però no és etic, que cada vegada que no hi surten les coses com "nosaltres" (el poble de CATALUNYA) creiem que no ho han previst, els culpables són els politics, (avanç era el Gobern) ara ja hem sintetitzat i personalitzem.megapauer wrote:I em pots explicar de què serveix que et traspassin les línies de rodalies, quan són TOTES deficitàries i quan a canvi no donaran a la Generalitat un duro més?
Perquè demanar competències sense més diners per pagar-les... és d'autèntic borrego. (parlo pels polítics, no pels presents)
Segons la meva opinió, els culpables de que tot aixo hi passi és la PRENSA, els periodistes que, per un bon titular, ...
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
no se si lo has leido bien...pero el nou estatut ja vigent, diu que la gestió serà de la Generalitat independentment de qui sigui la infraestructura...Renfe451 wrote:No se si us ho heu llegit bé l'Estatut, però diu que la Generalitat te només les comptències (cambiar horaris, planificar línies,etc...) però la Renfe seguirá (tal i com ho va dir en Ferrovi) fins que una nova llei ho digui.
pero tambe diu que la generalitat participarà en les infraestructures que transcorrin en territori català....
o sigui ...mas claro agua.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Molt bé, però que hi participi no vol dir que en sigui propietari i titular. Per tant les infraestructures segueixen éssent d'Adif i per tant de l'Estat Espanyol (la cosa més normal).
La gestió de les rodalies... doncs fins al ¿2012? és incompatible aquest punt de l'Estatut, ja que no està prevista la lliberalització del transport de passatgers. Per tant, un altre cop paper mullat.
I torno a dir... si demanem competències però no queda clar i ben estipulat els diners que ens corresponen... val més no reclamar-les no sigui que no tinguem diners per pagar-les (com passa ara). I pensar que l'Estat Espanyol donarà un duro més... aneu frescos. Per tant que millorin la gestió, que és un autèntic desastre (administració duplicada i triplicada) i es deixen de tantes xorrades. Quan hi hagi superàvit, que tornin a parlar.
Aquest és el meu parer al respecte.
La gestió de les rodalies... doncs fins al ¿2012? és incompatible aquest punt de l'Estatut, ja que no està prevista la lliberalització del transport de passatgers. Per tant, un altre cop paper mullat.
I torno a dir... si demanem competències però no queda clar i ben estipulat els diners que ens corresponen... val més no reclamar-les no sigui que no tinguem diners per pagar-les (com passa ara). I pensar que l'Estat Espanyol donarà un duro més... aneu frescos. Per tant que millorin la gestió, que és un autèntic desastre (administració duplicada i triplicada) i es deixen de tantes xorrades. Quan hi hagi superàvit, que tornin a parlar.
Aquest és el meu parer al respecte.
Vigència, però mullada
Hola!
L'apartat dedicat al transport ferroviari (com molts altres apartats, però això no és un fòrum per discutir-ho ara ) és ambigu i queda subjecte a la interpretació que el Govern de Catalunya i el que és pitjor, del Govern Central.
En cap moment es diu que la xarxa ferroviària passarà a ser propietat del Govern de Catalunya. Només es diu això que comenta el Renfe451: que des del Govern català es podran fixar línies i horaris. Però això, per res com comenta en megapauer, suposa l'obtenció de la titularitat de la infraestructura.
Salut!
Paper mullat, senyors, paper mullat conseqüència de les retallades del "govern amic" de Madrid...
Claro no, turbio. Muy turbiosequera wrote:no se si lo has leido bien...pero el nou estatut ja vigent, diu que la gestió serà de la Generalitat independentment de qui sigui la infraestructura...
pero tambe diu que la generalitat participarà en les infraestructures que transcorrin en territori català....
o sigui ...mas claro agua.
L'apartat dedicat al transport ferroviari (com molts altres apartats, però això no és un fòrum per discutir-ho ara ) és ambigu i queda subjecte a la interpretació que el Govern de Catalunya i el que és pitjor, del Govern Central.
En cap moment es diu que la xarxa ferroviària passarà a ser propietat del Govern de Catalunya. Només es diu això que comenta el Renfe451: que des del Govern català es podran fixar línies i horaris. Però això, per res com comenta en megapauer, suposa l'obtenció de la titularitat de la infraestructura.
Salut!
Paper mullat, senyors, paper mullat conseqüència de les retallades del "govern amic" de Madrid...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
-----------------------------------
Els governs estatal i català parlaran del traspàs de Renfe abans d'acabar l'any
EL PUNT. Barcelona
El Congrés dels Diputats va aprovar ahir amb els vots del PSOE, ICV, PP i CiU una moció que insta el govern espanyol a iniciar abans del 2007 els «contactes» pel traspàs de la xarxa de Rodalies Renfe al govern de la Generalitat, en els termes que fixa el nou Estatut de Catalunya. L'acord va arribar durant el debat a la cambra baixa després que ICV acceptés el text alternatiu proposat pel PSOE segons el qual abans del 2007 no «s'iniciarà el traspàs de la competència» sinó els «contactes». El debat sobre el traspàs de Rodalies de Renfe a la Generalitat es produeix després de diverses interpel·lacions al Congrés i al Senat en què els grups catalans han demanat explicacions a la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, pel mal funcionament d'aquesta xarxa. En aquest sentit, CiU va presentar ahir una moció conseqüència d'interpel·lació en què, entre altres qüestions, demana al govern espanyol una «solució immediata a la problemàtica» que han detectat a la xarxa de Rodalies de Renfe. Demana també que en el pressupost general de l'Estat per al 2007 s'incloguin millores en el servei de Renfe com ara «iniciar el desdoblament de la via entre Arenys de Mar i Tordera».
D'altra banda, el govern espanyol va admetre ahir que Renfe va haver de suspendre trens a Barcelona durant la vaga de maquinistes, entre el 13 i el 27 de març del 2006, perquè el nombre de maquinistes que es van acollir a l'expedient de regulació a finals del 2005 va ser «superior al previst».
-----------------------------------
Els governs estatal i català parlaran del traspàs de Renfe abans d'acabar l'any
EL PUNT. Barcelona
El Congrés dels Diputats va aprovar ahir amb els vots del PSOE, ICV, PP i CiU una moció que insta el govern espanyol a iniciar abans del 2007 els «contactes» pel traspàs de la xarxa de Rodalies Renfe al govern de la Generalitat, en els termes que fixa el nou Estatut de Catalunya. L'acord va arribar durant el debat a la cambra baixa després que ICV acceptés el text alternatiu proposat pel PSOE segons el qual abans del 2007 no «s'iniciarà el traspàs de la competència» sinó els «contactes». El debat sobre el traspàs de Rodalies de Renfe a la Generalitat es produeix després de diverses interpel·lacions al Congrés i al Senat en què els grups catalans han demanat explicacions a la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, pel mal funcionament d'aquesta xarxa. En aquest sentit, CiU va presentar ahir una moció conseqüència d'interpel·lació en què, entre altres qüestions, demana al govern espanyol una «solució immediata a la problemàtica» que han detectat a la xarxa de Rodalies de Renfe. Demana també que en el pressupost general de l'Estat per al 2007 s'incloguin millores en el servei de Renfe com ara «iniciar el desdoblament de la via entre Arenys de Mar i Tordera».
D'altra banda, el govern espanyol va admetre ahir que Renfe va haver de suspendre trens a Barcelona durant la vaga de maquinistes, entre el 13 i el 27 de març del 2006, perquè el nombre de maquinistes que es van acollir a l'expedient de regulació a finals del 2005 va ser «superior al previst».
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Carai mai ho hauria dit, que aquests partits apuntarien en una mateixa direcció i a menys encara en alguna cosa que presumiblement beneficia a BCN.El Congrés dels Diputats va aprovar ahir amb els vots del PSOE, ICV, PP i CiU
1) Esperem que acabin transpasant RENFE.
2) Que això sigui un punt d'inflexió i no una continuació de la situació actual.
Aquest ampli consens desde el PP fins ICV sobre iniciar converses per traspas, jo penso que es deu:
- Es manifest al mal funcionament del servei de Rodalies a Barcelona i tots el partits estan d'acord que s'ha de millorar.
- Havent eleccions catalans en pocs dies, tots el partit s'afenyen a fer propostes, i el traspás de rodalies, es una de les solucions que existeix per millorar el servei i cap partit no vol sortit com que no vol millor el servei.
- El dia, si es que arriba, que comencin a tractar el traspás de veritat ja veurem com els partits es tiren els plats pel cap. Ara nomes han aprobat començar a parlar.
- Es manifest al mal funcionament del servei de Rodalies a Barcelona i tots el partits estan d'acord que s'ha de millorar.
- Havent eleccions catalans en pocs dies, tots el partit s'afenyen a fer propostes, i el traspás de rodalies, es una de les solucions que existeix per millorar el servei i cap partit no vol sortit com que no vol millor el servei.
- El dia, si es que arriba, que comencin a tractar el traspás de veritat ja veurem com els partits es tiren els plats pel cap. Ara nomes han aprobat començar a parlar.
Para una buena noticia que hay ...y va ...y la criticamos...davida wrote:Aquest ampli consens desde el PP fins ICV sobre iniciar converses per traspas, jo penso que es deu:
- Es manifest al mal funcionament del servei de Rodalies a Barcelona i tots el partits estan d'acord que s'ha de millorar.
- Havent eleccions catalans en pocs dies, tots el partit s'afenyen a fer propostes, i el traspás de rodalies, es una de les solucions que existeix per millorar el servei i cap partit no vol sortit com que no vol millor el servei.
- El dia, si es que arriba, que comencin a tractar el traspás de veritat ja veurem com els partits es tiren els plats pel cap. Ara nomes han aprobat començar a parlar.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Muy bien
Hola,
¡Qué bien! que me lo traspasen a mi, en lugar de a la Generalitat, y que me den 10.000.000 M€ ya vereis qué bien que lo gestiono. No te joroba, primero antes de dármelo, me sueltas tela marinera y luego ya me lo das, que yo gestiono. Ssssssstupendo.
Así gestiona hasta la portera de Núñez, jejejeje.
Es evidente que el déficit en inversiones es patente, es lógico y normal que se deba invertir la cantidad de dinero que toca y que en otras redes se ha invertido, no puede ser que mientras que en algún sitio te hayas gastado miles de millones, en otro no hayas llegado ni a la cuarta parte. Eso lo ve cualquiera. Lo mismo que es palpable que mientras que una empresa que no gestiona ni siquiera una red compacta como es FGC se haya gastado en comparación con otra que sí que tiene tal red, del orden de un porcentaje elevadísimo más que la compañía que supuestamente tiene más ingresos, más donde invertir, etc.
Todo eso nadie lo va a negar y lo vemos todos, pero en cuanto que traspasen las obligaciones monetarias quedan todas suspendidas. Tú no puedes ir diciendo ni pidiendo que te den una cosa y que antes de ello te suelten la tela porque eso es de risa. De esa forma NO.
Lo que se debe de decir y de la forma en que se debe actuar es de otra, al final sale lo mismo, pero hay que actuar de otra porque de lo contrario los que parecemos cuatreros somos nosotros sin serlo.
Primero y antes de nada se debe cuantificar el déficit y lo que se ha dejado de invertir de forma que todos los implicados estén de acuerdo y lo firmen (o sea, la Generalitat y Fomento). No eso de ponernos nosotros aquí a llorar y a protestar de manera victimista y tal... no, de eso nada, que cuantifiquen lo que se tenía que haber invertido y que digan cuánto es, que lo admitan y que lo firmen, acordando que esa cifra hay que ponerla sobre la mesa, mejor dicho, sobre la red y sobre las vías. Es cuestión de deuda histórica, lo mismo que a Andalucía hace tiempo le reconocieron deber no sé cuántos millones, se pusieron de acuerdo y se los pagaron.
Es decir, que ahora y en primer lugar lo que hay que hacer es decir entre la Generalitat y Fomento (que RENFE hasta ahora ha sido siempre Fomento o el MOPU o como se llamase en cada época) qué cifra correspondía y no se ha invertido como debería haberse hecho. Que se reconozca públicamente y que se firme y se plasme por escrito para que nadie diga luego que se está regalando nada o que mira ahora que son amiguetes estos, y les están obsequiando con este dinerete. De eso nada, no hay obsequios ni regalos, sino lo que corresponde: lo que se tendría que haber invertido pero que no han plasmado sobre la red de cercanías, metro, etc.
Y segundo, que se comprometan los que han dejado de invertir cuando debían hacerlo a ir desarrollando esa cifra no invertida e invertirla en lo sucesivo en ese tipo de infraestructuras. Esto es muy importante, porque haciéndolo así, da lo mismo quién tenga RENFE, si la tiene Fomento hay que invertir igual, pero si se ha traspasado TAMBIÉN, ¿por qué? porque se han comprometido a hacerlo ya que previamente ha pasado algo tan importante como que por escrito y entre todos, el que no invirtió debiendo hacerlo lo ha admitido, lo ha reconocido y lo ha firmado comprometiéndose a subsanarlo con lo cual, si la infraestructura y las cercanías de RENFE en Barcelona son traspasadas, ello no implica que queden eliminadas y olvidadas las obligaciones de reponer lo no invertido por quien debió invertir.
O sea, que sean de RENFE o de la Generalitat, las cercanías con esta manera de actuar tendrían asegurada su inversión y el reestablecimiento del agravio de no haber puesto un duro.
Mientras que si simplemente y con más prisas que otra cosa se pide por pedir la gestión de cercanías sin hacer antes nada de lo comentado, sin firmar nada, sin que te reconozcan nada, sin que nadie admita que no ha invertido ni se comprometa a reparar el daño, entonces te traspasarán las cercanías, sí, pero no te soltarán ni un €uro, porque no hay por qué soltarlo. Si te dan las competencias y lo coges tal cual, ahí te las den todas y apáñate con eso tal cual.
Y encima si pides 6.000 millones más para gestionar quedas tú como un pirtailla y un ladronzuelo rastrerillo y ese no es el caso. "Pulutant" y como no es el caso, que se escriba, que se reconozca el agravio, que se comprometan a remediarlo sean las cercanías de quien sean y después y con todo esto ya resuelto, sellado, escrito y firmado, que se traspase lo que sea. Pero no antes. Y si hay que esperarse un tiempo y en lugar del traspaso en enero, es en marzo o en junio, pues se espera uno, no nos va a ir de ahí, pero que cuendo se traspase quede claro que falta candela por poner, que la candela que falta la tiene que poner quien la tiene que poner y no nosotros, y que la vaya soltando cuando quiera pero que la vaya soltando, sea quien sea el gestor.
Eso sí, después de todo eso la responsabilidad de la red y la culpa de todos los males ya no se le podrá echar a RENFE ni a la herencia anterior, no vayamos a caer en el error de que cuando se traspase todo, si pasa algo malo es que es culpa de RENFE y la herencia que nos han dejado y todo lo que pase bueno sea porque somos los más guapos y los más listos, que así nos podemos tirar otros 30 años llorando por lo mala que era la RENFE, sin solucionar nada y con las mismas carencias porque a los magníficos gestores locales no les da el cerebrillo para meter una línea de al menos 4 vías por Diagonal y otro tanto por la Gran Vía.
Saludos,
Sergio
¡Qué bien! que me lo traspasen a mi, en lugar de a la Generalitat, y que me den 10.000.000 M€ ya vereis qué bien que lo gestiono. No te joroba, primero antes de dármelo, me sueltas tela marinera y luego ya me lo das, que yo gestiono. Ssssssstupendo.
Así gestiona hasta la portera de Núñez, jejejeje.
Es evidente que el déficit en inversiones es patente, es lógico y normal que se deba invertir la cantidad de dinero que toca y que en otras redes se ha invertido, no puede ser que mientras que en algún sitio te hayas gastado miles de millones, en otro no hayas llegado ni a la cuarta parte. Eso lo ve cualquiera. Lo mismo que es palpable que mientras que una empresa que no gestiona ni siquiera una red compacta como es FGC se haya gastado en comparación con otra que sí que tiene tal red, del orden de un porcentaje elevadísimo más que la compañía que supuestamente tiene más ingresos, más donde invertir, etc.
Todo eso nadie lo va a negar y lo vemos todos, pero en cuanto que traspasen las obligaciones monetarias quedan todas suspendidas. Tú no puedes ir diciendo ni pidiendo que te den una cosa y que antes de ello te suelten la tela porque eso es de risa. De esa forma NO.
Lo que se debe de decir y de la forma en que se debe actuar es de otra, al final sale lo mismo, pero hay que actuar de otra porque de lo contrario los que parecemos cuatreros somos nosotros sin serlo.
Primero y antes de nada se debe cuantificar el déficit y lo que se ha dejado de invertir de forma que todos los implicados estén de acuerdo y lo firmen (o sea, la Generalitat y Fomento). No eso de ponernos nosotros aquí a llorar y a protestar de manera victimista y tal... no, de eso nada, que cuantifiquen lo que se tenía que haber invertido y que digan cuánto es, que lo admitan y que lo firmen, acordando que esa cifra hay que ponerla sobre la mesa, mejor dicho, sobre la red y sobre las vías. Es cuestión de deuda histórica, lo mismo que a Andalucía hace tiempo le reconocieron deber no sé cuántos millones, se pusieron de acuerdo y se los pagaron.
Es decir, que ahora y en primer lugar lo que hay que hacer es decir entre la Generalitat y Fomento (que RENFE hasta ahora ha sido siempre Fomento o el MOPU o como se llamase en cada época) qué cifra correspondía y no se ha invertido como debería haberse hecho. Que se reconozca públicamente y que se firme y se plasme por escrito para que nadie diga luego que se está regalando nada o que mira ahora que son amiguetes estos, y les están obsequiando con este dinerete. De eso nada, no hay obsequios ni regalos, sino lo que corresponde: lo que se tendría que haber invertido pero que no han plasmado sobre la red de cercanías, metro, etc.
Y segundo, que se comprometan los que han dejado de invertir cuando debían hacerlo a ir desarrollando esa cifra no invertida e invertirla en lo sucesivo en ese tipo de infraestructuras. Esto es muy importante, porque haciéndolo así, da lo mismo quién tenga RENFE, si la tiene Fomento hay que invertir igual, pero si se ha traspasado TAMBIÉN, ¿por qué? porque se han comprometido a hacerlo ya que previamente ha pasado algo tan importante como que por escrito y entre todos, el que no invirtió debiendo hacerlo lo ha admitido, lo ha reconocido y lo ha firmado comprometiéndose a subsanarlo con lo cual, si la infraestructura y las cercanías de RENFE en Barcelona son traspasadas, ello no implica que queden eliminadas y olvidadas las obligaciones de reponer lo no invertido por quien debió invertir.
O sea, que sean de RENFE o de la Generalitat, las cercanías con esta manera de actuar tendrían asegurada su inversión y el reestablecimiento del agravio de no haber puesto un duro.
Mientras que si simplemente y con más prisas que otra cosa se pide por pedir la gestión de cercanías sin hacer antes nada de lo comentado, sin firmar nada, sin que te reconozcan nada, sin que nadie admita que no ha invertido ni se comprometa a reparar el daño, entonces te traspasarán las cercanías, sí, pero no te soltarán ni un €uro, porque no hay por qué soltarlo. Si te dan las competencias y lo coges tal cual, ahí te las den todas y apáñate con eso tal cual.
Y encima si pides 6.000 millones más para gestionar quedas tú como un pirtailla y un ladronzuelo rastrerillo y ese no es el caso. "Pulutant" y como no es el caso, que se escriba, que se reconozca el agravio, que se comprometan a remediarlo sean las cercanías de quien sean y después y con todo esto ya resuelto, sellado, escrito y firmado, que se traspase lo que sea. Pero no antes. Y si hay que esperarse un tiempo y en lugar del traspaso en enero, es en marzo o en junio, pues se espera uno, no nos va a ir de ahí, pero que cuendo se traspase quede claro que falta candela por poner, que la candela que falta la tiene que poner quien la tiene que poner y no nosotros, y que la vaya soltando cuando quiera pero que la vaya soltando, sea quien sea el gestor.
Eso sí, después de todo eso la responsabilidad de la red y la culpa de todos los males ya no se le podrá echar a RENFE ni a la herencia anterior, no vayamos a caer en el error de que cuando se traspase todo, si pasa algo malo es que es culpa de RENFE y la herencia que nos han dejado y todo lo que pase bueno sea porque somos los más guapos y los más listos, que así nos podemos tirar otros 30 años llorando por lo mala que era la RENFE, sin solucionar nada y con las mismas carencias porque a los magníficos gestores locales no les da el cerebrillo para meter una línea de al menos 4 vías por Diagonal y otro tanto por la Gran Vía.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Recordar a tothom que el que es parlar de traspassar es la explotación de servei de rodalies que fins ara realitzava Renfe. Renfe es una operadora sobre la xarxa Adif.
En cap moment s'ha parlat de traspassar la insfraestructura ferroviaria catalan de Adif a la Generalitat. Per tant l'estat hauria se seguir invertint, en menor o major quantitat, en la xarxa catalana.
Al fer el traspas es tindra que parlar de la financiació del deficit del rodalies, recordeu que no hi ha cap servei rentable exceptuan algún turistic, i els diner per modernitzar i renovar el material rodant de Renfe.
Per exemple el diners per posar ERTMS al tunel de Plaça Catalunya, tal com es farà a Madrid, seguira sent responsabilitat de Foment a través d'Adif i no de la Generalitat.
Renfe segurà operant a Catalunya com a minim amb els trens de llarg recorregut, al igual que la SNCF que te previst el 2009/10 operar trens entre Barcelona i França.
En cap moment s'ha parlat de traspassar la insfraestructura ferroviaria catalan de Adif a la Generalitat. Per tant l'estat hauria se seguir invertint, en menor o major quantitat, en la xarxa catalana.
Al fer el traspas es tindra que parlar de la financiació del deficit del rodalies, recordeu que no hi ha cap servei rentable exceptuan algún turistic, i els diner per modernitzar i renovar el material rodant de Renfe.
Per exemple el diners per posar ERTMS al tunel de Plaça Catalunya, tal com es farà a Madrid, seguira sent responsabilitat de Foment a través d'Adif i no de la Generalitat.
Renfe segurà operant a Catalunya com a minim amb els trens de llarg recorregut, al igual que la SNCF que te previst el 2009/10 operar trens entre Barcelona i França.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: Muy bien
El problema és que en el cas del dèficit fiscal de Catalunya ja fa anys que es demana que Hisenda publiqui les xifres i s'hi neguen. La raó, claríssima: s'haurien de reconèixer una sagnia bilionària (amb b, sí senyor), així que el millor és ocultar-ho. Doncs molt m'ensumo que el mateix es farà ara: no es quantifica res perquè hi ha, com a mínim, una part (el govern central) que no hi està gens interessada perquè no se li destapin les vergonyes. Així que quedarà poc més que rondinar i crear mala maror. I tant de bo m'equivoqués.Santfeliuenc wrote:Primero y antes de nada se debe cuantificar el déficit y lo que se ha dejado de invertir de forma que todos los implicados estén de acuerdo y lo firmen (o sea, la Generalitat y Fomento). No eso de ponernos nosotros aquí a llorar y a protestar de manera victimista y tal... no, de eso nada, que cuantifiquen lo que se tenía que haber invertido y que digan cuánto es, que lo admitan y que lo firmen, acordando que esa cifra hay que ponerla sobre la mesa, mejor dicho, sobre la red y sobre las vías.
Deixant temes polítics a banda, preferiria que Rodalies la gestionés FGC (puntualitat, eficiència, neteja i tot això que ja s'ha discutit tantíssimes vegades). L'únic risc que veig es que els trens portessin uns termòmetres semblants a això: (fet amb paint cutre, ho sé)
- Attachments
-
- termo rodalies.JPG (45.01 KiB) Viewed 5180 times