aarongilp wrote:Diria que sí. Abans la estació central de BCN era "Barcelona - Término" i els trens no passaven pel centre de la ciutat com fan ara, pel que suposo que quan l'enllaç de Morrot i França era obert hi passaven tot tipus de trens, inclos el Talgo II
Com???
I tant que hi passaven, pel centre!!!
Els trens a destinació les línies de Puigcerdà i Cervera/Lleida (i Saragossa o més lluny, per la via de Lleida) sortien tots de l´estació del Nord, seguien pel que és ara la Meridiana fins a Torre Baró i la resta ja la sabeu.
A partir de l´any 1948, es va soterrar des de l´estació del Nord fins la Trinitat, construïnt-se l´estació actual de St.Andreu Arenal (la primitiva era en superfície).
Els únics trens que arribaven a Arc de Triomf i Pl.Catalunya eren els trens del que avui se´n diria Rodalies (Terrassa/Vic/Manresa), i per cert, Pl.Catalunya era en cul de sac.
Tots els altres trens sortien de l´Estació de França.
Els de les línies de Vilanova i Vilafranca i/o més lluny, seguien el traçat actual, aleshores completament en superfície; el carrer Aragó (entre Marina i Urgell) i Diagonal (entre Glòries i Marina), eren una trinxera a cel obert, així com l´estació de Passeig de Gràcia (que va arribar a tenir catenària a cel obert), i arribaven a Sants (aleshores un baixador en superfície situat a Pl.de Sants), i seguien camí com en l´actualitat.
Els trens de la línia de Mataró sortien de l´Estació de França, seguien pel que ve a ser la Ronda Litoral més o menys, després Pg.Calvell i Garcia i Faria, passaven per l´antiga BCN-Poble Nou, i arribaven al pont de St.Adrià en traçat més aviat rectilini.
L´enllaç actual St.Adrià (i també Poble Nou en origen)-Sagrera/St.Andreu Comtal es va fer molt posteriorment.
Els trens de la línia de St.Celoni/Girona/Portbou seguien el traçat actual fins a Glòries, on es bifurcaven de la línia de Sants a la DRETA (i no a l´esquerra com ara), i seguien en superfície travessant el que és ara la Gran Via i seguint pel Parc del Clot, on hi havia dipòsits/tallers, i un baixador avui desaparegut i que es deia Clot, a seques.
L´actual Clot-Aragó es troba sota el carrer Aragó, el traçat és diferent.
Després de BCN-Clot, els trens seguien cap a la Sagrera i St.Andreu Comtal. Aquest traçat avui desaparegut també va arribar a estar sota catenària.
La línia del Moll de la Fusta era només per mercaderies. Només hi transitava algun tren de viatgers molt ocasionalment i més que res fent serveis especials o anant/venint a dipòsit.
Us recordo que el dipòsit de Can Tunis no existia encara: els dipòsits i tallers en servei eren: Poble Nou/Bogatell, Estació del Nord, St.Andreu Arenal, Clot i St.Andreu Comtal.
ÉS IMPOSSIBLE QUE UN TALGO II FES LA INVERSIÓ AL TRIANGLE DE CAN TUNIS PERQUÈ NO EXISTIA, ES VA FER AL 1973, CONJUNTAMENT AMB L´ESTACIÓ DE SANTS I EL BY-PASS BELLVITGE-L´HOSPITALET, I LA LÍNIA DE L´AEROPORT ES VA FER EL 1975.
IMPOSSIBLE DONCS PER A UN TALGO II D´INVERTIR LA MARXA PEL MOLL DE LA FUSTA.