La L6, L7 i L8 s'han de considerar metro?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La L6, L7 i L8 s'han de considerar metro?
Enceto aquest fil amb enquesta inclosa a causa de les diverseses veus que s'han alçat al voltant d'aquesta qüestió en altres fils. Personalment trobo que sí, ja que un metro és un mitjà de transport ferroviari, separat dels altres modes, que serveix per a transportar persones de manera àgil a través d'una zona urbana. I considero que les línies S i R amb les que comparteixen vies els metros FGC no són un altre mode sinó altres línies del mateix. Una mica com les diferents línies de metro a Londres que comparteixen una única via, passa que totes són considerades metro.
He votat NO
Ja he dit abans que últimament la idea de metro s'està degenerant i es nomena metro a tot el que té una freqüencia de pas de meyns de 5min.
La idea original de metro es la del transport de persones per dins d'una ciutat. Tot al que no s'ajusti a aquest concepte no es un metro. Es per això que la pseudoL8 queda descartada. Les pseudoL6 i L7 segueixen aqueste idea però queden descartades per tenir una gestió ferroviària, no metropolitana.
Tu mateix ho has dit. Una línia de metro ha de ser íntegrament de metro.Guigui wrote:ja que un metro és un mitjà de transport ferroviari, separat dels altres models
Ja he dit abans que últimament la idea de metro s'està degenerant i es nomena metro a tot el que té una freqüencia de pas de meyns de 5min.
La idea original de metro es la del transport de persones per dins d'una ciutat. Tot al que no s'ajusti a aquest concepte no es un metro. Es per això que la pseudoL8 queda descartada. Les pseudoL6 i L7 segueixen aqueste idea però queden descartades per tenir una gestió ferroviària, no metropolitana.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Opino que el que ha de ser íntegrament de metro és el servei, no la línia. Vull dir, el tren que passa, amb les seves freqüències, trajecte i parades, independentment dels altres trens que puguin utilitzar aquella línia. 6 minuts trobo que està prou bé, i més pensant que la L7, amb tres cotxes cada 6 minuts, mai no s'omple com la L5, amb cinc cotxes cada 3 minuts (si tot va bé, que aquest és un altre tema). Qüestió de demanda.Jordilar wrote:Tu mateix ho has dit. Una línia de metro ha de ser íntegrament de metro.
Exagerant, és com si per la L6, L7 i L8 circulessin trens buits que van al dipòsit. A efectes de l'usuari del metro, són trens que no li serveixen. I què? Tant és si entre cada metro en passen d'inservibles com si no en passa cap, mentre mantingui l'interval previst.
He votado que sí por varias razones: la primera, que dichos finales se encuentran en zona 1, al igual que todas las líneas de TMB. La segunda, que aunque hubiesen pasado de esta zona, estaríamos hablando de un caso parecido al de Madrid ó incluso Londres, pues como bien se ve están divididos por zonas (6 en el caso londinense con opción a cuatro extras, A, B, C y D sólo en el caso de la Metropolitan), y la tercera, pues según tengo entendido, acaparan los tramos más utilizados por la gente en el transporte ferroviario de Barcelona y periferia.
Igual me equivoco en algo, pero es lo que pienso.
Igual me equivoco en algo, pero es lo que pienso.
"La locura nunca tuvo maestro" (1995)
Pues yo voto que no, porque si bien es cierto que en esos tramos se ofrece servicio de metro (aunque con frecuencias que no lo son), la malla de circulación no es la de un metro, al estar imbricadas en ella otras líneas de ámbito suburbano/metropolitano.
Si TMB=Metro; FGC=RER.
En las guías turísticas francesas dicen: "Ferrocarrils: le RER Catalan".
Si TMB=Metro; FGC=RER.
En las guías turísticas francesas dicen: "Ferrocarrils: le RER Catalan".
- BCN Término
- N5
- Posts: 128
- Joined: Sunday 09/04/2006 23:44
- Location: Allà ón ja no hi queda cap 1000
Aha, quantes linies del METRO van més enllà de la ciutat de Barcelona ?La idea original de metro es la del transport de persones per dins d'una ciutat.
Aixó es deu tractar de una observació personal, peró amb la historia a la mà, la linia de Av Tibidabo es va projectar, construir, i posar en servei, com un servei de Metro.Voto que no, em nego a dir que el carrilet, el tren de sarrià i la linia del tibidabo son metros!
El problema es que part de la linia está compartida amb d´altres ? aixó es molt comú en d´altres ciutats, i no ho oblideu mai, a Barcelona també va ser així.
Que son diferents companyies ?, d´acord. Abans de la municipalització, quina companyia era de metro i quina no ? O es que la empresa explotadora ha de ser de l´ajuntament ?
Salutacions.
BCN Término.
Alex Reyes.
la mateixa música de sempre... Be or not to be? this is the question. Deixeu-vos de tonteries que si metro no metro, si rodalies no radalies, que tram-tren, que si metro lleuger... no veieu q tot es un joc de paraules que només fa que confondre... L'important es saber que:
Fins moli nou tens un tren cada 5-10 min, que cap a sarria tens un cada 3 - 5 min i cap al tibidabo tens un cada 7 minuts. A partir d'aqui que cadascu cregui el q cregui... nose des de que porto al forum quants cops s'ha fet aquesta enquesta i mai es treun conclusions... xq? xq per gustos els colors!
Fins moli nou tens un tren cada 5-10 min, que cap a sarria tens un cada 3 - 5 min i cap al tibidabo tens un cada 7 minuts. A partir d'aqui que cadascu cregui el q cregui... nose des de que porto al forum quants cops s'ha fet aquesta enquesta i mai es treun conclusions... xq? xq per gustos els colors!
Hola, he de reconeixer que m'agrada la història, i sabretot, conservarla.BCN Término wrote: Aixó es deu tractar de una observació personal, peró amb la historia a la mà, la linia de Av Tibidabo es va projectar, construir, i posar en servei, com un servei de Metro.
La linia de Sarrià es va construir, allà donç com a una espècie de Tram-Tren, que unía la ciutat, allà pels temps de Sarrià com a poble independent, i la de Barcelona passant per sant Gervasi, fins el soterrament, moment de la linia de Balmes, (la del Tibidabo) es va obrir amb la missió de arribar al lloc on havía la linia de tranvia que enllaçava al lloc d'nici on es feien les curses de cotxes de carrera en la època (fins que buscaren altre lloc, el lloc on ara es fan les carreres es Montmeló), i amb el funicular que et porta al Tibidabo, i si, com a un metro, pero per a mí, sempre serà la prolongació sota terra de un Tren, que no es pot dir tram per haverse soterrat.
Respecte a lo del carrilet, per a mi tampoc es metro per raons històriques, perque fa fins 25 anys o així, era una linia de trenque passava per llocs encara en creixement, i el soterrament, no va ser perque fos un metro, sinó perque no molesti a les ciutat per on passava, que ja havíen prosperat molt. Així, aquests dos trens, per a mi, mai no seran metros, excepte que fasin altres tunels alternatius que modifiquin una el trajecte (cosa que dubto, i no serveix per a res)
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Hi ha, a gairebé totes les ciutats, línies de Metro que circulen en part a l'aire lliure.
Si n'hi hagués alguna que circulés totalment a l'aire lliure, seria considerada Metro?
Jo opino que sí, ja que el fet que hi hagi un túnel (normalment, per necessitat) no deixa de ser secundari (com es pot veure en aquells trams on no n'hi ha)
Si n'hi hagués alguna que circulés totalment a l'aire lliure, seria considerada Metro?
Jo opino que sí, ja que el fet que hi hagi un túnel (normalment, per necessitat) no deixa de ser secundari (com es pot veure en aquells trams on no n'hi ha)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- BCN Término
- N5
- Posts: 128
- Joined: Sunday 09/04/2006 23:44
- Location: Allà ón ja no hi queda cap 1000
Ferrovi, continues sent subjectiu i no pas objectiu.
Les linies de les que parlem, independentment del que fossin abans, tenen una freqüencia de pas y una proximitat entre estacions prou ajustades com per considerar-se servei de Metro.
Ja em vist que algunes linies de TMB surten fora del municipi, per tant tampoc es aquest un fet definitori.
Que circuli o no sota terra tampoc no ho ha de ser, acas les linies elevades del Metro de Nova York o de Chicago no son considerades Metropolità ?
L´ample de via tampoc no ho ha de ser, ja que la L1 te una amplada, altres linies son d´amplada internacional, i d´altres poden ser d´amplada métrica.
La companyia explotadora tampoc no defineix quina linia es metro i quina no, prou que ho hem sabut a Barcelona, i prou que ho saben a Londres.
Que pasaria, i es un exercici de imaginació, si aquestes linies les passés a explotar TMB, serien metro o no serien metro?
Que hauria passat si els municipis que van decidir no anexionar-se a Barcelona ho haguessin fet ? Avui per avui, a efectes de mobilitat, hem de oblidar-nos de limits entre municipis i em de pensar en la globalitat de l´àrea metropolitana de Barcelona. Ja fa molts i molts anys que la L1 va sortir de Barcelona per entrar a l´Hospitalet de Llobregat.
No oblidem tampoc que una de les coses més importants en una xarxa de metro, es precisament el concepte de xarxa, molt pocs usuaris arriben al seu destí usant només una de les linies, la majoria ha de fer transvordaments, el concepte de xarxa unit a la freqüencia de pas es el pilar bàsic de qualsevol metro.
Salutacions.
BCN Término.
Alex Reyes.
Les linies de les que parlem, independentment del que fossin abans, tenen una freqüencia de pas y una proximitat entre estacions prou ajustades com per considerar-se servei de Metro.
Ja em vist que algunes linies de TMB surten fora del municipi, per tant tampoc es aquest un fet definitori.
Que circuli o no sota terra tampoc no ho ha de ser, acas les linies elevades del Metro de Nova York o de Chicago no son considerades Metropolità ?
L´ample de via tampoc no ho ha de ser, ja que la L1 te una amplada, altres linies son d´amplada internacional, i d´altres poden ser d´amplada métrica.
La companyia explotadora tampoc no defineix quina linia es metro i quina no, prou que ho hem sabut a Barcelona, i prou que ho saben a Londres.
Que pasaria, i es un exercici de imaginació, si aquestes linies les passés a explotar TMB, serien metro o no serien metro?
Que hauria passat si els municipis que van decidir no anexionar-se a Barcelona ho haguessin fet ? Avui per avui, a efectes de mobilitat, hem de oblidar-nos de limits entre municipis i em de pensar en la globalitat de l´àrea metropolitana de Barcelona. Ja fa molts i molts anys que la L1 va sortir de Barcelona per entrar a l´Hospitalet de Llobregat.
No oblidem tampoc que una de les coses més importants en una xarxa de metro, es precisament el concepte de xarxa, molt pocs usuaris arriben al seu destí usant només una de les linies, la majoria ha de fer transvordaments, el concepte de xarxa unit a la freqüencia de pas es el pilar bàsic de qualsevol metro.
Salutacions.
BCN Término.
Alex Reyes.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Quan deia ciutat em refereixo a un continu urbà. I més enllà de que a l'RMB hi hagi una quantitat determinada de municipis, la immensa majoria de gent que viu a L'Hospitalet, Esplugues, St. Feliu, St. Cugat, Montcada, Sta. Coloma, Badalona etc. etc. ho fa perquè hi ha al Barcelonès un centre demogràfic, econòmic, industrial i social anomenat Barcelona que actua com a pol d'atracció i que per motius de saturació (física i especuladora) fa que la gent hagi passat a viure als municipis més o menys límitrofs.BCN Término wrote:Aha, quantes linies del METRO van més enllà de la ciutat de Barcelona ?La idea original de metro es la del transport de persones per dins d'una ciutat.
Bé, aquí hauriem de matitzar que municipis com el Municipi Hospitalenc, el Municipi Cornellanenc i el Municipi Gramanenc ja fa dècades que són barris dormitori del Municipi Barcelonès, i és per això que el servei de metro hi arriba. Quan d'aquí a poques dècades tot sigui un continuum urbà fins a Castelldefels, Mataró, Terrassa, Sabadell i Granollers, s'hauran de tractar les línies ferroviàries que hi arribin com si fossin línies de metro convencional en la seva totalitat.Guigui wrote: Quan deia ciutat em refereixo a un continu urbà. I més enllà de que a l'RMB hi hagi una quantitat determinada de municipis, la immensa majoria de gent que viu a L'Hospitalet, Esplugues, St. Feliu, St. Cugat, Montcada, Sta. Coloma, Badalona etc. etc. ho fa perquè hi ha al Barcelonès un centre demogràfic, econòmic, industrial i social anomenat Barcelona que actua com a pol d'atracció i que per motius de saturació (física i especuladora) fa que la gent hagi passat a viure als municipis més o menys límitrofs.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Jo sóc de la opinió de que les línies L6, L7 i L8 NO són linies de metro sinó linies de ferrocarril de rodalies. És una qüestió de criteris personals de cadascú, i per mi, una línia de metro ha de cumplir aquests requisits:
1. Caràcter metropolità: ha d'unir barris d'una mateixa àrea metropolitiana. No hi ha una estació per cada municipi, sino per cada barri.
2. Explotació homogènia: les vies i andanes d'una línia de metro no es poden compartir amb altres tipus de serveis ferroviaris. Per una determinada andana de metro només hi poden passar trens de la mateixa línia i el mateix recorregut, amb l'única excepció de que la línia es divideixi en ramals (com seria el cas de la L9-L10 que a moltes ciutats es tractaria com una única línia).
3. Alta freqüència de pas de trens amb parada a totes les estacions, el que no treu que hi pugui haver també trens semidirectes.
4. Pot anar per superfície però el recorregut ha d'estar totalment tancat i aïllat dels carrers. Sino seria un tramvia. Una línia que només complís aquest requisit en algunes parts del recorregut es podria qualificar de metro-tram.
Les línies L6, L7, L8 al compartir bona part de les seves vies i estacions amb serveis de tren de rodalies no les puc considerar metro. Només són altres línies de rodalies. Si es fes un segon túnel Pl. Catalunya-Sarrià per als serveis al Vallès, llavors les línies L6 i L7 sí que les podria considerar metro al estil de línia amb dos ramals.
Altres serveis ferroviaris que no em semblen línies de metro són:
- Tot metrovalència (és una xarxa de rodalies i tramvia)
- La línia C de Toulouse (és una línia de rodalies)
- La línia metrocentro de Sevilla (és una línia de tramvia)
i segur que hi han moltes més, perque ja se sap que encara que els polítics anomenin a un xurro com "metro" segueix sent un xurro però amb més vots.
1. Caràcter metropolità: ha d'unir barris d'una mateixa àrea metropolitiana. No hi ha una estació per cada municipi, sino per cada barri.
2. Explotació homogènia: les vies i andanes d'una línia de metro no es poden compartir amb altres tipus de serveis ferroviaris. Per una determinada andana de metro només hi poden passar trens de la mateixa línia i el mateix recorregut, amb l'única excepció de que la línia es divideixi en ramals (com seria el cas de la L9-L10 que a moltes ciutats es tractaria com una única línia).
3. Alta freqüència de pas de trens amb parada a totes les estacions, el que no treu que hi pugui haver també trens semidirectes.
4. Pot anar per superfície però el recorregut ha d'estar totalment tancat i aïllat dels carrers. Sino seria un tramvia. Una línia que només complís aquest requisit en algunes parts del recorregut es podria qualificar de metro-tram.
Les línies L6, L7, L8 al compartir bona part de les seves vies i estacions amb serveis de tren de rodalies no les puc considerar metro. Només són altres línies de rodalies. Si es fes un segon túnel Pl. Catalunya-Sarrià per als serveis al Vallès, llavors les línies L6 i L7 sí que les podria considerar metro al estil de línia amb dos ramals.
Altres serveis ferroviaris que no em semblen línies de metro són:
- Tot metrovalència (és una xarxa de rodalies i tramvia)
- La línia C de Toulouse (és una línia de rodalies)
- La línia metrocentro de Sevilla (és una línia de tramvia)
i segur que hi han moltes més, perque ja se sap que encara que els polítics anomenin a un xurro com "metro" segueix sent un xurro però amb més vots.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Que un Metro comparteixi vies o estaciones amb línies de Rodalies (S1, S2, etc.) no fa que deixi de ser Metro. Si el pas de trens de les línies de Rodalies no fa que la freqüència de les de Metro passi a ser "indigna" (i en aquest cas no ho fa), no influeix en absolut. Igual que un carril-bus no deixa de ser carril-bus pel fet que hi passin taxis intercalats.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan