Retallades recorreguts SNCF des de Cervera
Posted: Wednesday 06/09/2006 16:56
Obro fil amb motiu de la discussió sorgida al fil http://transport.cat/viewtopic.php?t=3503 sobre el servei d'SNCF respecte als recorreguts retallats.
En aquest sentit, recordo una peripècia que vaig tenir el 1994. Sempre que viatjava amb els meus pares cap al centre d'Europa (especialment Àustria), solíem agafar l'Hispania, servei nocturn Cervera-Ginebra d'anada i Ginebra-Portbou de tornada (per cert, algú em pot explicar per què és així, és a dir, per què els trens de Renfe fan un recorregut buit Cervera-Portbou i els d'SNCF a la inversa?) Paral·lelament, hi havia el Catalan Talgo Barcelona-Ginebra, que mai agafàvem perquè l'enllaç amb Viena via Zuric no resultava. Doncs el 1994 era estudiant a Viena i vaig decidir baixar amb tren. Viag comprar el bitllet a Viena, EuroNight Viena-Zuric, enllaç IC Zuric-Ginebra i allí el Catalan Talgo fins a Barcelona. Em vaig endur una sorpresa monumentalment desagradable a Ginebra quan, buscant la via del Catalan, no el trobo per enlloc, començo a preguntar i em diuen que pocs dies abans l'havien suprimit i havia d'agafar un TGV a Montpeller (pel qual necessitava reserva que no tenia) i allí enllaçaria amb el Catalan escurçat. Alternativament, m'hauria d'esperar fins a la nit per a agafar l'Hispania. Bé, aquell TGV no el vaig agafar perquè no duia un duro al damunt (em sembla que eren 14 FF per la reserva, però ni això, coses de la vida d'estudiant), però no em vaig resignar a florir-me 12 hores a Ginebra i passar una altra nit al tren. Ajudant-me dels meus coneixements geogràfics, vaig agafar el primer tren cap a Lió (un TER, si no vaig errat), pensant que allí ja hi hauria manera d'espavilar-me. I vaig tenir sort, ja que el revisor em va confirmar que al cap de relativament poc temps hi tenia un enllaç a Portbou.
Per cert, el 2002 vaig fer un Interrail amb la meva dona per a anar per Alemanya i Àustria i també vaig constatar que l'Hispania havia desaparegut del mapa, calia agafar a Cervera el nocturn direcció Ventimiglia i canviar a Narbona passada la 1 de la matinada i agafar el tren que venia d'Irún cap a Ginebra. I allí vam experimentar l'episodi esmentat en el fil de més amunt: sense reserva no hi havia seient (i no érem els únics, no!), acomodar-te com bonament podies a la plataforma, al costat dels lavabos, amb perfum de torna, etc.
I aquí la meva pregunta filosòfica: Serà que l'SNCF estarà potenciant exageradament el TGV, com fa aquí Renfe i l'ADIF, que sembla que només sàpiga invertir en alta velocitat? Perquè trobo que els trens francesos convencionals s'estan deixant de la mà de Déu d'una manera indignant.
En aquest sentit, recordo una peripècia que vaig tenir el 1994. Sempre que viatjava amb els meus pares cap al centre d'Europa (especialment Àustria), solíem agafar l'Hispania, servei nocturn Cervera-Ginebra d'anada i Ginebra-Portbou de tornada (per cert, algú em pot explicar per què és així, és a dir, per què els trens de Renfe fan un recorregut buit Cervera-Portbou i els d'SNCF a la inversa?) Paral·lelament, hi havia el Catalan Talgo Barcelona-Ginebra, que mai agafàvem perquè l'enllaç amb Viena via Zuric no resultava. Doncs el 1994 era estudiant a Viena i vaig decidir baixar amb tren. Viag comprar el bitllet a Viena, EuroNight Viena-Zuric, enllaç IC Zuric-Ginebra i allí el Catalan Talgo fins a Barcelona. Em vaig endur una sorpresa monumentalment desagradable a Ginebra quan, buscant la via del Catalan, no el trobo per enlloc, començo a preguntar i em diuen que pocs dies abans l'havien suprimit i havia d'agafar un TGV a Montpeller (pel qual necessitava reserva que no tenia) i allí enllaçaria amb el Catalan escurçat. Alternativament, m'hauria d'esperar fins a la nit per a agafar l'Hispania. Bé, aquell TGV no el vaig agafar perquè no duia un duro al damunt (em sembla que eren 14 FF per la reserva, però ni això, coses de la vida d'estudiant), però no em vaig resignar a florir-me 12 hores a Ginebra i passar una altra nit al tren. Ajudant-me dels meus coneixements geogràfics, vaig agafar el primer tren cap a Lió (un TER, si no vaig errat), pensant que allí ja hi hauria manera d'espavilar-me. I vaig tenir sort, ja que el revisor em va confirmar que al cap de relativament poc temps hi tenia un enllaç a Portbou.
Per cert, el 2002 vaig fer un Interrail amb la meva dona per a anar per Alemanya i Àustria i també vaig constatar que l'Hispania havia desaparegut del mapa, calia agafar a Cervera el nocturn direcció Ventimiglia i canviar a Narbona passada la 1 de la matinada i agafar el tren que venia d'Irún cap a Ginebra. I allí vam experimentar l'episodi esmentat en el fil de més amunt: sense reserva no hi havia seient (i no érem els únics, no!), acomodar-te com bonament podies a la plataforma, al costat dels lavabos, amb perfum de torna, etc.
I aquí la meva pregunta filosòfica: Serà que l'SNCF estarà potenciant exageradament el TGV, com fa aquí Renfe i l'ADIF, que sembla que només sàpiga invertir en alta velocitat? Perquè trobo que els trens francesos convencionals s'estan deixant de la mà de Déu d'una manera indignant.
I pel que sembla, la història continua...entfe001 wrote:Aquest any aquest nocturn ha quedat limitat a Niça. I tenia intenció de prendre'l aquest estiu, però al final ho he deixat pel següent, si és que no se l'acaben carregant del tot...