Present i futur de Seat
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Present i futur de Seat
http://www.avui.cat/
--------------------------------------------
Seat busca el seu espai vital
marcar camí · El grup vol aprofitar la feina de Schmitt a la Xina per redefinir la seva posició als mercats
descartat · Vendre al gegant asiàtic no forma part dels plans
Cristian Segura / Laia Bruguera
Les bombolles blaves són les protagonistes de l'última campanya publicitària de Seat. Rodegen els habitants d'una ciutat imaginària i simbolitzen l'espai vital que tothom hauria de tenir i que s'hauria de respectar sempre, tot i que en situacions com al metro en una hora punta és difícil evitar que es desinflin. L'anunci televisiu, ideat per l'agència Atletico International per lloar els còmodes interiors del Seat Altea, es pot veure des de fa una setmana a Espanya, però la idea és llançar la campanya a Europa, ja que és un mercat que la filial de Volkswagen ha desatès, fet que ara li passa factura.
Els nefastos resultats de l'any passat -es van registrat les primeres pèrdues en deu anys- s'expliquen en gran part per l'evolució als mercats exteriors, on les vendes de Seat van caure un 7%. A Espanya, es van mantenir quasi congelades, amb un avenç d'un 0,6%.
Més cotxes i més variats
"Fins ara hem estat orientats cap als enginyers, que han cregut que, si els productes eren bons, els clients ho notarien, però no n'hi ha prou: cal abocar-se a donar a conèixer la marca, a adquirir notoritat", va admetre fa uns mesos l'encara president de Seat, Andreas Schleef. Per això, la companyia va decidit augmentar un 30% les despeses comercials i va nomenar l'italià Giuseppe Tartaglione vicepresident comercial del grup.
Tartaglione i la resta de l'equip directiu, a partir de l'octubre capitanejat per Erich Schmitt, no només tenen la decisiva missió de guanyar presència fora sinó també la de rectificar alguns errors de l'etapa anterior. I és que Seat ha cregut massa en la seva aposta per la línia esportiva i ara li falta oferta per captar clientela de tota mena, ja siguin joves amb pocs diners o executius que es deixen enlluernar per la prestació més impossible. Volkswagen i Seat estan negociant ara una inversió de 1.000 milions per a Martorell, que confia arribar a produir la llunyaníssima xifra de 600.000 cotxes gràcies a una nova berlina i a la producció d'un vehicle petit de la marca Audi. Però tot plegat està per veure, com també falta saber si Seat es podrà apuntar finalment al que és el gran boom del mercat automobilístic actual, el dels toterrenys.
Vida després de l'ERO
Redefinir la seva posició als mercats, lluitar per noves inversions i nous models i, sobretot, retornar la pau social a Seat després de l'acomiadament de més de 600 empleats són només alguns dels deures que tindrà d'aquí a un mes sobre la taula el successor de Schleef al capdavant de la marca espanyola.
Una portaveu de Seat afirma que l'experiència d'Erich Schmitt com a "creador de marca" a la Xina ha estat determinant per ser nomenat nou president. El consorci alemany també creu que la seva feina consolidant Audi com la marca favorita dels xinesos de classe mitjana pot ser profitosa.
Una visita a Pequín o Xangai ajuda a entendre l'èxit de Schmitt. Les avingudes de les dues principals ciutats xineses semblen haver estat envaïdes per la marca de les quatre anelles. Models d'Audi per tot arreu, negres i amb les finestres tintades, són la moda entre els xinesos que volen demostrar el seu poder adquisitiu. Es calcula que un 15% d'una població de 1.300 milions de persones ha assolit un estàtus de classe mitjana. Les vendes d'Audi a la Xina van créixer el 2005 un 25%, fins a 58.878 unitats matriculades, fet que la converteix en el seu quart mercat més gran. Els primers vuit mesos del 2006, els millors de la història d'Audi, les vendes al gegant asiàtic es van disparar per sobre d'un 70%.
Tot i aquest precedent, Seat informa que l'arribada de Schmitt no suposa que hi hagi un pla futur per introduir la marca espanyola al mercat xinès. Un portaveu de Volkswagen no va voler precisar els motius pels quals Seat no s'exporta a la Xina, però va apuntar que l'ampliació cap al mercat asiàtic no forma part del pla per reposicionar la marca.
--------------------------------------------
Seat busca el seu espai vital
marcar camí · El grup vol aprofitar la feina de Schmitt a la Xina per redefinir la seva posició als mercats
descartat · Vendre al gegant asiàtic no forma part dels plans
Cristian Segura / Laia Bruguera
Les bombolles blaves són les protagonistes de l'última campanya publicitària de Seat. Rodegen els habitants d'una ciutat imaginària i simbolitzen l'espai vital que tothom hauria de tenir i que s'hauria de respectar sempre, tot i que en situacions com al metro en una hora punta és difícil evitar que es desinflin. L'anunci televisiu, ideat per l'agència Atletico International per lloar els còmodes interiors del Seat Altea, es pot veure des de fa una setmana a Espanya, però la idea és llançar la campanya a Europa, ja que és un mercat que la filial de Volkswagen ha desatès, fet que ara li passa factura.
Els nefastos resultats de l'any passat -es van registrat les primeres pèrdues en deu anys- s'expliquen en gran part per l'evolució als mercats exteriors, on les vendes de Seat van caure un 7%. A Espanya, es van mantenir quasi congelades, amb un avenç d'un 0,6%.
Més cotxes i més variats
"Fins ara hem estat orientats cap als enginyers, que han cregut que, si els productes eren bons, els clients ho notarien, però no n'hi ha prou: cal abocar-se a donar a conèixer la marca, a adquirir notoritat", va admetre fa uns mesos l'encara president de Seat, Andreas Schleef. Per això, la companyia va decidit augmentar un 30% les despeses comercials i va nomenar l'italià Giuseppe Tartaglione vicepresident comercial del grup.
Tartaglione i la resta de l'equip directiu, a partir de l'octubre capitanejat per Erich Schmitt, no només tenen la decisiva missió de guanyar presència fora sinó també la de rectificar alguns errors de l'etapa anterior. I és que Seat ha cregut massa en la seva aposta per la línia esportiva i ara li falta oferta per captar clientela de tota mena, ja siguin joves amb pocs diners o executius que es deixen enlluernar per la prestació més impossible. Volkswagen i Seat estan negociant ara una inversió de 1.000 milions per a Martorell, que confia arribar a produir la llunyaníssima xifra de 600.000 cotxes gràcies a una nova berlina i a la producció d'un vehicle petit de la marca Audi. Però tot plegat està per veure, com també falta saber si Seat es podrà apuntar finalment al que és el gran boom del mercat automobilístic actual, el dels toterrenys.
Vida després de l'ERO
Redefinir la seva posició als mercats, lluitar per noves inversions i nous models i, sobretot, retornar la pau social a Seat després de l'acomiadament de més de 600 empleats són només alguns dels deures que tindrà d'aquí a un mes sobre la taula el successor de Schleef al capdavant de la marca espanyola.
Una portaveu de Seat afirma que l'experiència d'Erich Schmitt com a "creador de marca" a la Xina ha estat determinant per ser nomenat nou president. El consorci alemany també creu que la seva feina consolidant Audi com la marca favorita dels xinesos de classe mitjana pot ser profitosa.
Una visita a Pequín o Xangai ajuda a entendre l'èxit de Schmitt. Les avingudes de les dues principals ciutats xineses semblen haver estat envaïdes per la marca de les quatre anelles. Models d'Audi per tot arreu, negres i amb les finestres tintades, són la moda entre els xinesos que volen demostrar el seu poder adquisitiu. Es calcula que un 15% d'una població de 1.300 milions de persones ha assolit un estàtus de classe mitjana. Les vendes d'Audi a la Xina van créixer el 2005 un 25%, fins a 58.878 unitats matriculades, fet que la converteix en el seu quart mercat més gran. Els primers vuit mesos del 2006, els millors de la història d'Audi, les vendes al gegant asiàtic es van disparar per sobre d'un 70%.
Tot i aquest precedent, Seat informa que l'arribada de Schmitt no suposa que hi hagi un pla futur per introduir la marca espanyola al mercat xinès. Un portaveu de Volkswagen no va voler precisar els motius pels quals Seat no s'exporta a la Xina, però va apuntar que l'ampliació cap al mercat asiàtic no forma part del pla per reposicionar la marca.
Last edited by wefer on Wednesday 07/02/2007 9:07, edited 1 time in total.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Quin gran error!. Jo podia entendre que la companyia volguès potenciar aquells models que, en certa mesura, li feien de suport, pero això del gir esportiu... , mai ho vaig acabar d'entendre. És que el Arosa, per posar un exemple, feia perdre calers a Seat?. Hom podria entendre que s'engeguès una campanya amb l'objectiu de millorar-ne la imatge, per treure aquell SanBenito de marca dolenta de cotxes baratos i mal fets que va arribar a tenir a mitjans dels vuitanta i principias dels noranta, pero això del gir esportiu..., per qué?, calia arriscar-se tant?
Vet aquí els resultats...
En quant al nínxol dels tot terrenys, poder és una visió particular meva, però no fora el mès adient. Si, es cert que ara mateix hi ha boom en quant a vendes i que totes les marques que en comercialitzen els acaben rentabilitzant però, el preu del pretoli i la pujada imparable del preu del gasoil tambè són dues realitats ben palpables...
En fi, nomès es tractava de la meva visió particular.
Salutacions
Vet aquí els resultats...
En quant al nínxol dels tot terrenys, poder és una visió particular meva, però no fora el mès adient. Si, es cert que ara mateix hi ha boom en quant a vendes i que totes les marques que en comercialitzen els acaben rentabilitzant però, el preu del pretoli i la pujada imparable del preu del gasoil tambè són dues realitats ben palpables...
En fi, nomès es tractava de la meva visió particular.
Salutacions
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
Smart Fortwo...
Quan surti al mercat un Smart Fortwo híbrid, tindrem el vehicle privat més sostenible possible actualment...Baixa ocupació de l'espai urbà i baix consum...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Incertesa pel pla de VW per agrupar Seat amb Skoda
http://www.elperiodico.cat/
--------------------------------------------------------
Incertesa pel pla de VW per agrupar Seat amb Skoda
1. • La filial espanyola passarà del grup esportiu al de vehicles generals
2. • El comitè alerta que no pot competir en costos i demana més models
ANTONI FUENTES
BARCELONA
Els canvis a la cúpula del grup alemany Volkswagen estan deixant empremta a Seat. La reorganització de les marques de la companyia situarà la filial espanyola fora del grup esportiu i de luxe encapçalat per Audi i posarà Seat al costat de les ensenyes anomenades de volum, encapçalades per la mateixa Volkswagen, i en què també hi ha la txeca Skoda, amb uns costos més baixos. El canvi de rumb dóna esperances que la fàbrica de Martorell recuperi producció però, al mateix temps, obre incerteses sobre el paper que reserva per a Seat la nova direcció de la multinacional, segons fonts sindicals i del sector.
El cop de timó donat per Ferdinand Piech, expresident de l'empresa i ara al capdavant del consell d'administració en representació de Porsche --principal accionista--, al treure Bernd Pischetsrieder de la presidència suposarà la reforma d'un dels invents del directiu que deixarà la companyia a finals d'aquest any. Va dividir el grup automobilístic en dues meitats: una branca esportiva, amb Audi, Seat i Lamborghini; i una altra amb Volkswagen, Skoda, Bentley i Bugatti.
La reforma, avançada per Der Spiegel, va ser debatuda al consell d'administració celebrat divendres passat, segons van indicar a aquest diari fonts sindicals i del sector. El president a partir del pròxim 1 de gener, Martin Winterkorn, clarificarà els grups amb un de luxe (premium) en què hi haurà Audi, Lamborghini, Bentley i Bugatti i un altre, de volum o generalista, amb Volkswagen, Skoda i Seat.
FUGA A ESLOVÀQUIA
El més preocupant del canvi és que situa Seat, que ja va patir la fuga de la producció de 20.000 ibizas a Eslovàquia, cara a cara amb Skoda. La comparació en costos laborals és desfavorable a la planta catalana, on un treballador costa a l'empresa una mitjana de 24,3 euros l'hora davant dels 7,8 de la República Txeca.
La reforma és interpretada per fonts sindicals i del sector com una marxa enrere en l'estratègia del grup de convertir Seat d'una marca barata en un fabricant de cotxes d'una gamma més alta i d'esperit esportiu. Un portaveu de la direcció de Seat va indicar que es tracta per ara d'"especulacions", i va afegir que no s'aprovarà cap canvi sense el consentiment del consell d'administració de la filial espanyola. Els models impulsats per Pischetsrieder han suposat un descens de les vendes de 546.709 vehicles el 2001 a 401.073 el 2005, que aquest any milloraran fins a les 431.000 unitats, i una retallada de plantilla amb acomiadaments i baixes de 900 persones.
L'aposta una altra vegada per una estratègia de volum obligarà, segons Matías Carnero, president del comitè d'empresa i dirigent de la UGT, a ampliar la gamma amb nous models. A més d'un primer pas amb el llançament d'una versió 4x4 de l'Altea XL, l'esperança és una berlina clàssica en lloc del Toledo, amb unes vendes que se situen per sota del previst i, fins i tot, recuperar la producció d'una furgoneta petita com l'Inca o la Caddy en versió Volkswagen. Per ara, el 2007 es preveu de continuïtat, amb una producció similar als 406.000 cotxes del 2006 per a una empresa que en necessita un mínim de 450.000 per ser rendible, segons Carnero.
La clau, per conèixer el futur paper de Seat, es produirà quan la filial presenti els resultats del 2006, el febrer del 2007. "Si hi ha equilibri, serà un bon senyal, mentre que si presenta unes pèrdues importants, cosa que és possible jugant amb els números, serà el pitjor", va assenyalar un analista.
PRESIDENT REFORÇAT
La decisió adoptada divendres passat pel consell d'administració de Volkswagen de nomenar Martin Winterkorn, fins ara màxim responsable d'Audi, president del grup, beneficiarà Seat, segons asseguren fonts del sector. El president de Seat des del mes d'octubre passat, Erich Schmitt, és un home de plena confiança de Winterkorn, per al qual treballava com a responsable d'Audi a la Xina i al capdavant de les compres, i per això mateix sortirà reforçat de la crisi al quarter general d'Alemanya. Winterkorn coneix a fons Seat com a president del consell d'administració i va tenir un paper destacat en la crisi del finals de l'any 2005: va aparèixer en diverses ocasions per recolzar la filial espanyola, alhora que li exigia rendibilitat.
--------------------------------------------------------
Incertesa pel pla de VW per agrupar Seat amb Skoda
1. • La filial espanyola passarà del grup esportiu al de vehicles generals
2. • El comitè alerta que no pot competir en costos i demana més models
ANTONI FUENTES
BARCELONA
Els canvis a la cúpula del grup alemany Volkswagen estan deixant empremta a Seat. La reorganització de les marques de la companyia situarà la filial espanyola fora del grup esportiu i de luxe encapçalat per Audi i posarà Seat al costat de les ensenyes anomenades de volum, encapçalades per la mateixa Volkswagen, i en què també hi ha la txeca Skoda, amb uns costos més baixos. El canvi de rumb dóna esperances que la fàbrica de Martorell recuperi producció però, al mateix temps, obre incerteses sobre el paper que reserva per a Seat la nova direcció de la multinacional, segons fonts sindicals i del sector.
El cop de timó donat per Ferdinand Piech, expresident de l'empresa i ara al capdavant del consell d'administració en representació de Porsche --principal accionista--, al treure Bernd Pischetsrieder de la presidència suposarà la reforma d'un dels invents del directiu que deixarà la companyia a finals d'aquest any. Va dividir el grup automobilístic en dues meitats: una branca esportiva, amb Audi, Seat i Lamborghini; i una altra amb Volkswagen, Skoda, Bentley i Bugatti.
La reforma, avançada per Der Spiegel, va ser debatuda al consell d'administració celebrat divendres passat, segons van indicar a aquest diari fonts sindicals i del sector. El president a partir del pròxim 1 de gener, Martin Winterkorn, clarificarà els grups amb un de luxe (premium) en què hi haurà Audi, Lamborghini, Bentley i Bugatti i un altre, de volum o generalista, amb Volkswagen, Skoda i Seat.
FUGA A ESLOVÀQUIA
El més preocupant del canvi és que situa Seat, que ja va patir la fuga de la producció de 20.000 ibizas a Eslovàquia, cara a cara amb Skoda. La comparació en costos laborals és desfavorable a la planta catalana, on un treballador costa a l'empresa una mitjana de 24,3 euros l'hora davant dels 7,8 de la República Txeca.
La reforma és interpretada per fonts sindicals i del sector com una marxa enrere en l'estratègia del grup de convertir Seat d'una marca barata en un fabricant de cotxes d'una gamma més alta i d'esperit esportiu. Un portaveu de la direcció de Seat va indicar que es tracta per ara d'"especulacions", i va afegir que no s'aprovarà cap canvi sense el consentiment del consell d'administració de la filial espanyola. Els models impulsats per Pischetsrieder han suposat un descens de les vendes de 546.709 vehicles el 2001 a 401.073 el 2005, que aquest any milloraran fins a les 431.000 unitats, i una retallada de plantilla amb acomiadaments i baixes de 900 persones.
L'aposta una altra vegada per una estratègia de volum obligarà, segons Matías Carnero, president del comitè d'empresa i dirigent de la UGT, a ampliar la gamma amb nous models. A més d'un primer pas amb el llançament d'una versió 4x4 de l'Altea XL, l'esperança és una berlina clàssica en lloc del Toledo, amb unes vendes que se situen per sota del previst i, fins i tot, recuperar la producció d'una furgoneta petita com l'Inca o la Caddy en versió Volkswagen. Per ara, el 2007 es preveu de continuïtat, amb una producció similar als 406.000 cotxes del 2006 per a una empresa que en necessita un mínim de 450.000 per ser rendible, segons Carnero.
La clau, per conèixer el futur paper de Seat, es produirà quan la filial presenti els resultats del 2006, el febrer del 2007. "Si hi ha equilibri, serà un bon senyal, mentre que si presenta unes pèrdues importants, cosa que és possible jugant amb els números, serà el pitjor", va assenyalar un analista.
PRESIDENT REFORÇAT
La decisió adoptada divendres passat pel consell d'administració de Volkswagen de nomenar Martin Winterkorn, fins ara màxim responsable d'Audi, president del grup, beneficiarà Seat, segons asseguren fonts del sector. El president de Seat des del mes d'octubre passat, Erich Schmitt, és un home de plena confiança de Winterkorn, per al qual treballava com a responsable d'Audi a la Xina i al capdavant de les compres, i per això mateix sortirà reforçat de la crisi al quarter general d'Alemanya. Winterkorn coneix a fons Seat com a president del consell d'administració i va tenir un paper destacat en la crisi del finals de l'any 2005: va aparèixer en diverses ocasions per recolzar la filial espanyola, alhora que li exigia rendibilitat.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.avui.cat/
--------------------------------------------
Seat tancarà 7 dies al març pel descens en les vendes
Redacció
L'empresa automobilística Seat filial del grup Volkswagen, tancarà els centres de Martorell i Zona Franca durant una setmana del mes de març per poder fer front al descens de les vendes i l'acumulació d'estocs.
Aquesta mesura suposarà l'aplicació d'un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERO) per a 13.540 treballadors. Cal recordar que Seat ja va reduir la seva plantilla en 1.000 treballadorts ara fa 13 mesos, també com a conseqüència d'un descens de les seves vendes.
En declaracions al programa La nit al dia, de TV3, la consellera de Treball, Mar Serna, es va mostrar confiada que les negociacions entre treballadors i empresa podran acabar en un acord. Segons la consellera, cada mes hi ha negociacions per decidir el calendari laboral en funció de com van les vendes, però aquest mes encara no s'ha arribat a cap pacte. D'acord amb la consellera, els sindicats plantegen l'aturada per Setmana Santa i no estan d'acord amb les dates que planteja Seat. Si no es posen d'acord en les dates, serà l'autoritat laboral qui dictaminarà quan s'apliqui l'ERO.
En aquests moments, Seat viu un període d'indefinició després que el grup Volkswagen decidís dissoldre els grups en els quals dividia les seves marques. Seat estava emmarcada en la divisió de marques esportives, juntament amb Audi. Volkswagen no farà pública fins al març vinent quin serà el futur de Seat dins del grup industrial alemany. Els sindicats espanyols esperen que Seat obtingui el muntatge d'una nova berlina que pugui garantir els volums de producció i d'ocupació actuals, i el futur del centre tècnic de Martorell.
L'expedient s'ha donat a conèixer poc després de les eleccions sindicals celebrades a la companyia, en les quals va resultar guanyador el sindicat UGT, mentre que CCOO va patir un retrocés.
--------------------------------------------
Seat tancarà 7 dies al març pel descens en les vendes
Redacció
L'empresa automobilística Seat filial del grup Volkswagen, tancarà els centres de Martorell i Zona Franca durant una setmana del mes de març per poder fer front al descens de les vendes i l'acumulació d'estocs.
Aquesta mesura suposarà l'aplicació d'un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERO) per a 13.540 treballadors. Cal recordar que Seat ja va reduir la seva plantilla en 1.000 treballadorts ara fa 13 mesos, també com a conseqüència d'un descens de les seves vendes.
En declaracions al programa La nit al dia, de TV3, la consellera de Treball, Mar Serna, es va mostrar confiada que les negociacions entre treballadors i empresa podran acabar en un acord. Segons la consellera, cada mes hi ha negociacions per decidir el calendari laboral en funció de com van les vendes, però aquest mes encara no s'ha arribat a cap pacte. D'acord amb la consellera, els sindicats plantegen l'aturada per Setmana Santa i no estan d'acord amb les dates que planteja Seat. Si no es posen d'acord en les dates, serà l'autoritat laboral qui dictaminarà quan s'apliqui l'ERO.
En aquests moments, Seat viu un període d'indefinició després que el grup Volkswagen decidís dissoldre els grups en els quals dividia les seves marques. Seat estava emmarcada en la divisió de marques esportives, juntament amb Audi. Volkswagen no farà pública fins al març vinent quin serà el futur de Seat dins del grup industrial alemany. Els sindicats espanyols esperen que Seat obtingui el muntatge d'una nova berlina que pugui garantir els volums de producció i d'ocupació actuals, i el futur del centre tècnic de Martorell.
L'expedient s'ha donat a conèixer poc després de les eleccions sindicals celebrades a la companyia, en les quals va resultar guanyador el sindicat UGT, mentre que CCOO va patir un retrocés.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.vilaweb.cat/
-------------------------------------------
Els sindicats volen evitar la supensió de contracte de 13.500 treballadors de Seat
Segons la direcció, la mesura s'aplicarà durant una setmana a Martorell i a la Zona Franca per a reduir estocs
Seat ha fet saber als sindicats que vol presentar un expedient de suspensió de contracte que afectaria 13.540 treballadors de les fàbriques de Martorell i de la Zona Franca de Barcelona entre el 5 i el 9 de març. L'empresa justifica aquesta decisió per la necessitat de reduir estocs. L'única manera d'evitar que es dugui a terme aquest expedient és que els sindicats i la direcció arribin a un acord per a modificar el calendari laboral.
Amb aquest propòsit, avui es reuniran la direcció de Seat i els sindicats. De fet, tant Comissions Obreres com la UGT, que són els dos sindicats majoritaris a Seat, són partidaris d'aturar la producció, però una mica més tard, coincidint amb la Setmana Santa. Ara, la direcció ja ha avisat els proveïdors que subministrin material a les plantes entre el 5 i el 9 de març; els sindicats han criticat que l'empresa hagi pres decisions de manera unilateral.
Així doncs, el començament d'any a Seat no és pas gaire més esperançador que fa dotze mesos, quan un miler de treballadors van ser acomiadats per la reducció de vendes.
-------------------------------------------
Els sindicats volen evitar la supensió de contracte de 13.500 treballadors de Seat
Segons la direcció, la mesura s'aplicarà durant una setmana a Martorell i a la Zona Franca per a reduir estocs
Seat ha fet saber als sindicats que vol presentar un expedient de suspensió de contracte que afectaria 13.540 treballadors de les fàbriques de Martorell i de la Zona Franca de Barcelona entre el 5 i el 9 de març. L'empresa justifica aquesta decisió per la necessitat de reduir estocs. L'única manera d'evitar que es dugui a terme aquest expedient és que els sindicats i la direcció arribin a un acord per a modificar el calendari laboral.
Amb aquest propòsit, avui es reuniran la direcció de Seat i els sindicats. De fet, tant Comissions Obreres com la UGT, que són els dos sindicats majoritaris a Seat, són partidaris d'aturar la producció, però una mica més tard, coincidint amb la Setmana Santa. Ara, la direcció ja ha avisat els proveïdors que subministrin material a les plantes entre el 5 i el 9 de març; els sindicats han criticat que l'empresa hagi pres decisions de manera unilateral.
Així doncs, el començament d'any a Seat no és pas gaire més esperançador que fa dotze mesos, quan un miler de treballadors van ser acomiadats per la reducció de vendes.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Futur negre
Seat.
Present: xungo.
Futur: negre.
En opinió meva, l'empresa no va pel bon camí. Promociona vehicles que la gent no compra (o al menys una part important del mercat) i a sobre són gairebé pastats uns i altres models...
Present: xungo.
Futur: negre.
En opinió meva, l'empresa no va pel bon camí. Promociona vehicles que la gent no compra (o al menys una part important del mercat) i a sobre són gairebé pastats uns i altres models...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Segons el meu humil punt de vista, Seat està fabricant cotxes que la gent no compra perquè no satisfan les seves necessitats.
Per tant, Seat necessita una renovació completa de models tret, potser, del binomi ibiza-cordoba cap a models més "convencionals" i treure al mercat un monovolum de debò que substitueixi l'alhambra i un monovolum petit d'uns 4 metres de 5 i 7 places, en la línia de l'opel zafira o el nou citroën C4 picasso. A més, crec que hauria de posar al mercat un vehicle petit, ecològic i econòmic de compra i manteniment, a l'estil del que en el seu dia va ser el 600 o el panda.
Salut !!
Per tant, Seat necessita una renovació completa de models tret, potser, del binomi ibiza-cordoba cap a models més "convencionals" i treure al mercat un monovolum de debò que substitueixi l'alhambra i un monovolum petit d'uns 4 metres de 5 i 7 places, en la línia de l'opel zafira o el nou citroën C4 picasso. A més, crec que hauria de posar al mercat un vehicle petit, ecològic i econòmic de compra i manteniment, a l'estil del que en el seu dia va ser el 600 o el panda.
Salut !!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El problema és que aquest cotxe ja existeix dins el grup Volkswagen. És el Touran, està tenint molt èxit (fins i tot a França, tan nacionalista amb la compra de cotxes, n'hi ha a grapats) i no té perquè sortir-li competència des de dins.genissimon wrote:Per tant, Seat necessita una renovació completa de models tret, potser, del binomi ibiza-cordoba cap a models més "convencionals" i treure al mercat un monovolum de debò que substitueixi l'alhambra i un monovolum petit d'uns 4 metres de 5 i 7 places, en la línia de l'opel zafira o el nou citroën C4 picasso.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Doncs mira, que posin la S al davant del touran i en diguin un altre nom, com passa amb el sharan-alhambra o bé que tanquin la marca seat i a les fàbriques de Martorell i Zona Franca hi muntin els volkswagen. Evidentment cap de les dues opcions les trobo raonables, però és per "estripar" i avisar.
Crec que el problema és que el grup VW no té clar quina ha de ser l'orientació de cadascuna de les seves marques (*) i volen fer entrar "el clau per la cabota". Per això a Seat, tret de l'ibiza/cordoba, la resta són monovolums esportius, un concepte de vehicle que ni és una cosa ni l'altra i acaba no sent res i la competència és molt dura. Més fracassos com el del nou Toledo no se'ls poden permetre.
Per això crec que, a més dels actuals ibiza/cordoba s'ha de fer un cotxe ciutadà, petit, ecològic i econòmic, per sota l'ibiza; un "compacte" típic, a l'estil del golf que pot tenir una versió monovolum mitjà de 5/7 places; i una berlina més gran que també pot tenir una versió monovolum gran, a l'estil de l'octavia (berlina) i de l'alhambra (monovolum).
Salut !!
(*) Audi, Bentley, Skoda, Lamborghini, SEAT i, naturalment, Volkswagen.
Crec que el problema és que el grup VW no té clar quina ha de ser l'orientació de cadascuna de les seves marques (*) i volen fer entrar "el clau per la cabota". Per això a Seat, tret de l'ibiza/cordoba, la resta són monovolums esportius, un concepte de vehicle que ni és una cosa ni l'altra i acaba no sent res i la competència és molt dura. Més fracassos com el del nou Toledo no se'ls poden permetre.
Per això crec que, a més dels actuals ibiza/cordoba s'ha de fer un cotxe ciutadà, petit, ecològic i econòmic, per sota l'ibiza; un "compacte" típic, a l'estil del golf que pot tenir una versió monovolum mitjà de 5/7 places; i una berlina més gran que també pot tenir una versió monovolum gran, a l'estil de l'octavia (berlina) i de l'alhambra (monovolum).
Salut !!
(*) Audi, Bentley, Skoda, Lamborghini, SEAT i, naturalment, Volkswagen.
Guigui wrote:El problema és que aquest cotxe ja existeix dins el grup Volkswagen. És el Touran, està tenint molt èxit (fins i tot a França, tan nacionalista amb la compra de cotxes, n'hi ha a grapats) i no té perquè sortir-li competència des de dins.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.20minutos.es/
------------------------------------------
Seat retira el ERE pero mantiene la paralización "no traumática" de la producción una seman
* La medida supone un Expediente de Regulación de Empleo temporal para 13.600 trabajadores.
* La plantilla ya fue reducida en 1.000 personas hace 13 meses.
* Se ha anunciado después de las elecciones sindicales de hace unas semanas.
La dirección de Seat ha retirado el Expediente de Regulación de Empleo (ERE) temporal para 13.540 trabajadores después de pactar con los sindicatos medidas no traumáticas para paralizar la producción del 5 al 9 de marzo, según han informado fuentes de la empresa.
El acuerdo se ha alcanzado en una reunión que mantuvieron en Martorell (Barcelona) los representantes de la compañía con el comité intercentros.
La paralización de la producción se realizará a cargo de las medidas de flexibilidad que ya están pactadas en la empresa como la "bolsa de horas" (que regula el tiempo de trabajo en función de la demanda del mercado) y el uso de la denominada jornada industrial (diferencia entre días de fábrica abierta y jornada anual de cada empleado).
Del 5 al 9 de marzo
Seat, filial del grupo Volkswagen, cerrará durante una semana del 5 al 9 de marzo su fábrica de Martorell (Barcelona) para hacer frente al descenso de las ventas, según han confirmado fuentes de la Conselleria de Trabajo de la Generalitat.
Se dejarán de producir 10.000 vehículos y los trabajadores verán suspendidos sus contratos de trabajo.
El presidente del comité de empresa, Matías Carnero, ha manifestado a Catalunya Ràdio, que ya se había previsto parar una semana pero ha afirmado que la empresa ha tomado la decisión de manera "unilateral".
La consellera de Trabajo, Mar Serna, ha afirmado hoy que "el futuro de Seat está asegurado" y que el ERE temporal que plantea la empresa es una problema "puntual".
Medida de presión
La presentación del ERE se enmarca dentro de la negociación del calendario laboral de la empresa y se había aplazado hasta la celebración de las elecciones sindicales, que ganó la UGT.
Ayer martes finalizó la última reunión entre la empresa y el comité intercentros, en la que no hubo acuerdo, por lo que la filial de Volkswagen optó por anunciar la presentación del ERE ante la Generalitat, lo que podría producirse hoy, según informaron fuentes sindicales.
Sin embargo, no sería extraño, según han comentado a Efe fuentes conocedoras del conflicto, que el ERE se acabara retirando una vez presentado si las partes llegan a un acuerdo.
Período de indefinición
Seat atraviesa por un periodo de indefinición después de que el grupo Volkswagen haya decidido disolver los grupos en que dividía sus marcas. Seat formaba parte de la división de marcas deportivas encabezada por Audi.
Durante esta semana se dejarán de producir 10.000 coches
El expediente se ha conocido poco después de que se celebraran las elecciones sindicales en la compañía, en las que volvió a resultar ganadora el sindicato UGT, mientras que CCOO retrocedió.
Futuro incierto
Volkswagen no anunciará hasta el próximo mes de marzo cuál será el encaje definitivo de Seat en el consorcio alemán.
Los sindicatos españoles esperan que Seat se adjudique la producción de una nueva berlina que garantice los volúmenes de producción, los niveles de empleo y el futuro del Centro Técnico de Martorell.
------------------------------------------
Seat retira el ERE pero mantiene la paralización "no traumática" de la producción una seman
* La medida supone un Expediente de Regulación de Empleo temporal para 13.600 trabajadores.
* La plantilla ya fue reducida en 1.000 personas hace 13 meses.
* Se ha anunciado después de las elecciones sindicales de hace unas semanas.
La dirección de Seat ha retirado el Expediente de Regulación de Empleo (ERE) temporal para 13.540 trabajadores después de pactar con los sindicatos medidas no traumáticas para paralizar la producción del 5 al 9 de marzo, según han informado fuentes de la empresa.
El acuerdo se ha alcanzado en una reunión que mantuvieron en Martorell (Barcelona) los representantes de la compañía con el comité intercentros.
La paralización de la producción se realizará a cargo de las medidas de flexibilidad que ya están pactadas en la empresa como la "bolsa de horas" (que regula el tiempo de trabajo en función de la demanda del mercado) y el uso de la denominada jornada industrial (diferencia entre días de fábrica abierta y jornada anual de cada empleado).
Del 5 al 9 de marzo
Seat, filial del grupo Volkswagen, cerrará durante una semana del 5 al 9 de marzo su fábrica de Martorell (Barcelona) para hacer frente al descenso de las ventas, según han confirmado fuentes de la Conselleria de Trabajo de la Generalitat.
Se dejarán de producir 10.000 vehículos y los trabajadores verán suspendidos sus contratos de trabajo.
El presidente del comité de empresa, Matías Carnero, ha manifestado a Catalunya Ràdio, que ya se había previsto parar una semana pero ha afirmado que la empresa ha tomado la decisión de manera "unilateral".
La consellera de Trabajo, Mar Serna, ha afirmado hoy que "el futuro de Seat está asegurado" y que el ERE temporal que plantea la empresa es una problema "puntual".
Medida de presión
La presentación del ERE se enmarca dentro de la negociación del calendario laboral de la empresa y se había aplazado hasta la celebración de las elecciones sindicales, que ganó la UGT.
Ayer martes finalizó la última reunión entre la empresa y el comité intercentros, en la que no hubo acuerdo, por lo que la filial de Volkswagen optó por anunciar la presentación del ERE ante la Generalitat, lo que podría producirse hoy, según informaron fuentes sindicales.
Sin embargo, no sería extraño, según han comentado a Efe fuentes conocedoras del conflicto, que el ERE se acabara retirando una vez presentado si las partes llegan a un acuerdo.
Período de indefinición
Seat atraviesa por un periodo de indefinición después de que el grupo Volkswagen haya decidido disolver los grupos en que dividía sus marcas. Seat formaba parte de la división de marcas deportivas encabezada por Audi.
Durante esta semana se dejarán de producir 10.000 coches
El expediente se ha conocido poco después de que se celebraran las elecciones sindicales en la compañía, en las que volvió a resultar ganadora el sindicato UGT, mientras que CCOO retrocedió.
Futuro incierto
Volkswagen no anunciará hasta el próximo mes de marzo cuál será el encaje definitivo de Seat en el consorcio alemán.
Los sindicatos españoles esperan que Seat se adjudique la producción de una nueva berlina que garantice los volúmenes de producción, los niveles de empleo y el futuro del Centro Técnico de Martorell.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Totalment d'acord. VW té un cacau intern que no sap com organitzar-lo. I crec que en part és perquè ha ampliat massa la gama de VW, intentant agafar part del sector que ja cobria Seat i Audi.genissimon wrote:Per això crec que, a més dels actuals ibiza/cordoba s'ha de fer un cotxe ciutadà, petit, ecològic i econòmic, per sota l'ibiza; un "compacte" típic, a l'estil del golf que pot tenir una versió monovolum mitjà de 5/7 places; i una berlina més gran que també pot tenir una versió monovolum gran, a l'estil de l'octavia (berlina) i de l'alhambra (monovolum).
I així li ha anat amb el desastre del Phaeton. Un cotxe amb preu d'Audi. Però la gent que vol un cotxe d'aquell tipus es compra l'A8 i punt.
Igualment amb el 4x4 de luxe, que al meu parer hauria de ser marca Audi.
Ja fa temps que penso que no sap què fer amb Seat, quan Skoda fa cotxes de més o menys la mateixa categoria. I crec que amb els models actuals s'ha carregat molt del mercat, especialment l'horrorós Toledo.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Efectivament jo també crec que VW té un cacau intern per llogar-hi cadires.
Ara tenen problemes perquè diuen que l'estratègia de fer de Seat una marca de cotxes esportius no ha funcionat. D'acord... però on són els cotxes esportius? Se suposa que el nou Toledo, que fa 10 anys l'haguéssin qualificat de "camioneta" i que basa la gamma en motors Dièsel és un cotxe esportiu? Au va, home!!!
I com és possible que una marca esportiva no tingui coupés, ni tingui descapotables? Algú ho entén això?
I ara surten els experts (bonica paraula) en màrketing i expliquen que el que passa és que el mercat espanyol no està prou madur pels cotxes esportius, que si pitos, que si flautes. A veure... que s'han begut l'enteniment tots a Seat o què? I és que Seat només ven a Espanya?
La idea de que Seat sigui la marca esportiva és bona, i segur que podria funcionar sí féssin els cotxes que cal: a fer gàrgares els monovolums (per això ja hi ha VW), a fer punyetes els cotxes de baixa gamma (per això hi ha Skoda) i a pastar fang les berlines de representació (per això tenen Audi). Seat ha de fer coupés, cotxes esportius, descapotables, SUVs, etc, etc... cotxes de caprici, per dir-ho d'alguna manera.
I ha de ser present als mercats de tot el món amb aquesta gamma, a l'igual que ho han de ser també VW, Skoda i Audi, cadascun amb les gammes respectives i complementàries. Totes haurien de formar part del mateix paquet.
Però això que han fet els últims anys, que Seat era predominant a Espanya per davant de VW, era la barata a Europa però a la vegada se suposava que era l'esportiva, però que en alguns mercats la substitueix Skoda com a barata, a sudamèrica Seat era una marca generalista... UFFFFF!!!!! quin cacau que ha liat l'equip de direcció del grup VW, que només pot qualificar-se com a incompetent, per ser suaus. Així els va.
Ara tenen problemes perquè diuen que l'estratègia de fer de Seat una marca de cotxes esportius no ha funcionat. D'acord... però on són els cotxes esportius? Se suposa que el nou Toledo, que fa 10 anys l'haguéssin qualificat de "camioneta" i que basa la gamma en motors Dièsel és un cotxe esportiu? Au va, home!!!
I com és possible que una marca esportiva no tingui coupés, ni tingui descapotables? Algú ho entén això?
I ara surten els experts (bonica paraula) en màrketing i expliquen que el que passa és que el mercat espanyol no està prou madur pels cotxes esportius, que si pitos, que si flautes. A veure... que s'han begut l'enteniment tots a Seat o què? I és que Seat només ven a Espanya?
La idea de que Seat sigui la marca esportiva és bona, i segur que podria funcionar sí féssin els cotxes que cal: a fer gàrgares els monovolums (per això ja hi ha VW), a fer punyetes els cotxes de baixa gamma (per això hi ha Skoda) i a pastar fang les berlines de representació (per això tenen Audi). Seat ha de fer coupés, cotxes esportius, descapotables, SUVs, etc, etc... cotxes de caprici, per dir-ho d'alguna manera.
I ha de ser present als mercats de tot el món amb aquesta gamma, a l'igual que ho han de ser també VW, Skoda i Audi, cadascun amb les gammes respectives i complementàries. Totes haurien de formar part del mateix paquet.
Però això que han fet els últims anys, que Seat era predominant a Espanya per davant de VW, era la barata a Europa però a la vegada se suposava que era l'esportiva, però que en alguns mercats la substitueix Skoda com a barata, a sudamèrica Seat era una marca generalista... UFFFFF!!!!! quin cacau que ha liat l'equip de direcció del grup VW, que només pot qualificar-se com a incompetent, per ser suaus. Així els va.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Curiosament Audi té el Q7 (ara llançaran el Q5, més petit) que no te gaire a veure amb el VW Touareg, cosí-germà-bessó del Porsche Cayenne.
A veure si s'aclareixen, que si no a Seat l'hi passarà allo de entre todos la mataron y ella sola se murió.
Salut !!
A veure si s'aclareixen, que si no a Seat l'hi passarà allo de entre todos la mataron y ella sola se murió.
Salut !!
megapauer wrote:Igualment amb el 4x4 de luxe, que al meu parer hauria de ser marca Audi.
"Los experimentos en casa y con gaseosa".
Marques amb vendes importants disposen en les seves games de:
- Un utilitari petit (Peugeot 107, Citröen C1, Fiat Panda, etc.)
- Un compacte (Peugeot 207, Citröen C3, Fiat Grande Punto, etc.)
- Un compacte mig (Peugeot 307, Citröen C4, Fiat Stilo i properament el nou Bravo, etc.)
- Una berlina mitja (Peugeot 407, Citröen C5, Fiat Croma, etc.)
- Una Berlina Gran (Peugeot 607, Citröen C6, Aquí en falla la Fiat, de moment, etc.)
- Un monovolum (Peugeot 807, Citroën C8, Fiat Ulisse, etc.)
Ara bè, de tot això que he esmentat, tret del Ibiza, que té Seat?
"Se aceptan sugerencias"
Salutacions.
Marques amb vendes importants disposen en les seves games de:
- Un utilitari petit (Peugeot 107, Citröen C1, Fiat Panda, etc.)
- Un compacte (Peugeot 207, Citröen C3, Fiat Grande Punto, etc.)
- Un compacte mig (Peugeot 307, Citröen C4, Fiat Stilo i properament el nou Bravo, etc.)
- Una berlina mitja (Peugeot 407, Citröen C5, Fiat Croma, etc.)
- Una Berlina Gran (Peugeot 607, Citröen C6, Aquí en falla la Fiat, de moment, etc.)
- Un monovolum (Peugeot 807, Citroën C8, Fiat Ulisse, etc.)
Ara bè, de tot això que he esmentat, tret del Ibiza, que té Seat?
"Se aceptan sugerencias"
Salutacions.
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Entre línies i en negreta.
neroon wrote:"Los experimentos en casa y con gaseosa".
Marques amb vendes importants disposen en les seves games de:
- Un utilitari petit (Peugeot 107, Citröen C1, Fiat Panda, etc.) i renault twingo
- Un compacte (Peugeot 207, Citröen C3, Fiat Grande Punto, etc.) renault clio
- Un compacte mig (Peugeot 307, Citröen C4, Fiat Stilo i properament el nou Bravo, etc.) renault megane
- Una berlina mitja (Peugeot 407, Citröen C5, Fiat Croma, etc.) renault laguna. El fiat croma només en versió "familiar", crec que el cotxe es mereix una versió "berlina".
- Una Berlina Gran (Peugeot 607, Citröen C6, Aquí en falla la Fiat, de moment, etc.) renault vel satis. Fiat no hi és però sí el grup amb el lancia thesis i l'alfa 166. De tota manera en aquest segment els líders són Mercedes, BMW i Audi.
- Un monovolum (Peugeot 807, Citroën C8, Fiat Ulisse, etc.) renault space i chrysler voyager
- un monovolum mitjà (citroën xsara i C4 Picasso, fiat multipla, renault scenic i opel zafira). Aquí renault i opel s'emporten la palma, a l'expectativa dels resultats del nou C4 picasso.
Ara bè, de tot això que he esmentat, tret del Ibiza, que té Seat?
Un compacte: l'ibiza.
Un monovolum mitjà: l'altea i l'altea XL, el toledo està al "corredor de la mort". Però sense la versatilitat dels altres monovolums: seients plegables i amagables sota terra, que llisquen per donar més maleter, ...
Un monovolum gran: l'alhambra, germà bessó del VW sharan que ja està al final de la seva vida comercial.
"Se aceptan sugerencias"
Salutacions.
[/quote]genissimon wrote:Entre línies i en negreta.
Un compacte: l'ibiza.
Un monovolum mitjà: l'altea i l'altea XL, el toledo està al "corredor de la mort". Però sense la versatilitat dels altres monovolums: seients plegables i amagables sota terra, que llisquen per donar més maleter, ...
Un monovolum gran: l'alhambra, germà bessó del VW sharan que ja està al final de la seva vida comercial.
"Se aceptan sugerencias"
Salutacions.
Doncs jo en cursiva...
L'Altea el considero com si fòs quelcom que navbega en terra de ningú. Ni és un compacte ni tampoc un monovolum. Aquest concepte de monovolum esportiu que volem implantar no ho acabo de veure, no...
Respecte a l'Altea XL, no sé, em recorda a una ambulància de les antigues.
Respecte de l'Alhambra ja ho has dit tot, per tant no afegirè res mès.
Per cert, gracies per completar el meu llistat, però fill, has d'entendre que nomès volia fer una matització, no escriure l'enciclopedia de l'automòbil modern europeu...
Salutacions. (Se acabó la cursiva...)
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
No volia posar cap enciclopèdia....
Només algunes puntualitzacions, la principal és que havies oblidat renault que, precisament, és la marca que més ven a Espanya.
I l'altra és el segment dels monovolums mitjans, que ha resultat ser un èxit de vendes.
Coincideixo en la teva apreciació de l'altea i l'XL. També es podria fer extensible al nou león, que no va aconseguir arraconar el model anterior fins fa ben poc.
Salut !!
Només algunes puntualitzacions, la principal és que havies oblidat renault que, precisament, és la marca que més ven a Espanya.
I l'altra és el segment dels monovolums mitjans, que ha resultat ser un èxit de vendes.
Coincideixo en la teva apreciació de l'altea i l'XL. També es podria fer extensible al nou león, que no va aconseguir arraconar el model anterior fins fa ben poc.
Salut !!
neroon wrote:...Per cert, gracies per completar el meu llistat, però fill, has d'entendre que nomès volia fer una matització, no escriure l'enciclopedia de l'automòbil modern europeu...
Salutacions. (Se acabó la cursiva...)