La SNCF tira la casa per la finestra
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
La SNCF tira la casa per la finestra
Per continuar amb les "festivitats" pels 25 anys del TGV, el proper 21 de SETEMBRE a les 12.00 del migdia, la SNCF posarà a la venda 50.000 bitllets de TGV a 5 euros I això a través de tots els canals de venda (estacions, telèfon i internet). Només es permetran 6 bitllets per persona. S'estima que s'acabaran en menys de 3 hores.
Així que ja sabeu, si voleu venir per França els propers mesos, estigueu alerta dimecres 21.
Personalment, no sé com es portarà el sistema informàtic de reserves de la SNCF, però em sembla que pot començar a preparar-se per batre tots els seus rècords. Veurem si aguanta.
La publicitat és, de moment, prou limitada per evitar allaus de gent aquell dia.
En voiture!!!
Així que ja sabeu, si voleu venir per França els propers mesos, estigueu alerta dimecres 21.
Personalment, no sé com es portarà el sistema informàtic de reserves de la SNCF, però em sembla que pot començar a preparar-se per batre tots els seus rècords. Veurem si aguanta.
La publicitat és, de moment, prou limitada per evitar allaus de gent aquell dia.
En voiture!!!
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
Cada tren té el seu camp d'aplicació. Si vius a París i tens una reunió a Marsella a les 10 del matí (com em va passar ahir), tens alguna altra solució a banda del TGV per fer l'anada i tornada en el dia? Us recorde que hi ha 862 km per la línia convencional i uns 770 per la LAV.437.001 wrote:Jo, per viatjar, prefereixo mil cops el TER (o el Corail "Aubrac" si no hi ha més remei). El TGV és un últim recurs, excepte per anar a Londres o en un viatge llarg més enllà de França...
Idem amb l´AVE...prefereixo rodalies o regionals.
No s'hi valen respostes del tipus "l'avió" o "i quina necessitat hi ha de fer reunions a Marsella quan vius a París? (*)"
(*) La resposta a aquesta seria "França és així".
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
(**) El departament 75 (i ja de pas, els departaments 78, 91 i 92) no és França sencera, no crec que massa gent de, diguem, Clermont Ferrand, Poitiers o La Roche sur Yon pensin en quina necessitat hi ha de fer reunions a Marsella...capital de la Provença (que no de la província).ROMI65 wrote:Cada tren té el seu camp d'aplicació. Si vius a París i tens una reunió a Marsella a les 10 del matí (com em va passar ahir), tens alguna altra solució a banda del TGV per fer l'anada i tornada en el dia? Us recorde que hi ha 862 km per la línia convencional i uns 770 per la LAV.437.001 wrote:Jo, per viatjar, prefereixo mil cops el TER (o el Corail "Aubrac" si no hi ha més remei). El TGV és un últim recurs, excepte per anar a Londres o en un viatge llarg més enllà de França...
Idem amb l´AVE...prefereixo rodalies o regionals.
No s'hi valen respostes del tipus "l'avió" o "i quina necessitat hi ha de fer reunions a Marsella quan vius a París? (*)"
(*) La resposta a aquesta seria "França és així".
Posats a fer, alguna reunió a La Courneuve també podrien fer, no?
Re: La SNCF tira la casa per la finestra
Llàstima que no hi hagi TGV's fins a Portbou/Cerbère. Si no em marcava una visita llampec a París...ROMI65 wrote:Per continuar amb les "festivitats" pels 25 anys del TGV, el proper 21 de SETEMBRE a les 12.00 del migdia, la SNCF posarà a la venda 50.000 bitllets de TGV a 5 euros I això a través de tots els canals de venda (estacions, telèfon i internet). Només es permetran 6 bitllets per persona. S'estima que s'acabaran en menys de 3 hores.
Així que ja sabeu, si voleu venir per França els propers mesos, estigueu alerta dimecres 21.
Personalment, no sé com es portarà el sistema informàtic de reserves de la SNCF, però em sembla que pot començar a preparar-se per batre tots els seus rècords. Veurem si aguanta.
La publicitat és, de moment, prou limitada per evitar allaus de gent aquell dia.
En voiture!!!
edito:
Just al prémer enviar, he recordat els que arriben a Perpinyà.
Consultant el RIHO he vist que, encara que n'hi ha un que surt ben aviat i és directe a París, n'hi ha d'altres amb enllaç a Lyon. Això es considera com dos bitllets o com un de sol?
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
No pense ni molt menys que el 75 és França sencera (només faltaria!!). Era per posar un exemple prou habitual del que passa en aquest país. D'altra banda, també és prou normal que gent de Lió vaja a Burdeus per fer reunions (en aquest cas, centralisme obliga, amb avió).437.001 wrote:(**) El departament 75 (i ja de pas, els departaments 78, 91 i 92) no és França sencera, no crec que massa gent de, diguem, Clermont Ferrand, Poitiers o La Roche sur Yon pensin en quina necessitat hi ha de fer reunions a Marsella...capital de la Provença (que no de la província).ROMI65 wrote:Cada tren té el seu camp d'aplicació. Si vius a París i tens una reunió a Marsella a les 10 del matí (com em va passar ahir), tens alguna altra solució a banda del TGV per fer l'anada i tornada en el dia? Us recorde que hi ha 862 km per la línia convencional i uns 770 per la LAV.437.001 wrote:Jo, per viatjar, prefereixo mil cops el TER (o el Corail "Aubrac" si no hi ha més remei). El TGV és un últim recurs, excepte per anar a Londres o en un viatge llarg més enllà de França...
Idem amb l´AVE...prefereixo rodalies o regionals.
No s'hi valen respostes del tipus "l'avió" o "i quina necessitat hi ha de fer reunions a Marsella quan vius a París? (*)"
(*) La resposta a aquesta seria "França és així".
Posats a fer, alguna reunió a La Courneuve també podrien fer, no?
I posats a donar exemples extrems, la SNCF compta amb un nombre no negligible d'abonats que viuen a la zona d'Avinyó i Aix de la Provença i pugen tots els dies a treballar a París (tampoc no són cap majoria, no penseu, però existeixen) amb el primer TGV, allà cap a les 5 del matí.
Per cert, ja m'agradaria que feren les reunions a La Courneuve... tenint en compte que treballe a St. Denis
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
Ja...ja sé que hi ha gent (cada cop més) que treballa a Aix o a Nimes (à Marseille non, SVP! Ecs, puaj !).
Això m´ho diuen els turistes de la zona del Llenguadoc, el Rosselló i Provença (i intueixo que no els fa pas massa gràcia...i de vegades -algunes, no sempre- els entenc...).
P.S: Cal dir que al Rosselló els passa amb París, però també (i cada cop més, i quan inaugurin cert túnel ja serà la repera, sospito) amb una altra ciutat que no anomenaré, per por de represàlies, i a Gandia i a Denia els passa amb...
Això m´ho diuen els turistes de la zona del Llenguadoc, el Rosselló i Provença (i intueixo que no els fa pas massa gràcia...i de vegades -algunes, no sempre- els entenc...).
P.S: Cal dir que al Rosselló els passa amb París, però també (i cada cop més, i quan inaugurin cert túnel ja serà la repera, sospito) amb una altra ciutat que no anomenaré, per por de represàlies, i a Gandia i a Denia els passa amb...
Last edited by 437.001 on Tuesday 12/09/2006 20:40, edited 1 time in total.
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
Pots anomenar-la tranquil·lament. A França, més d'un comença a ser conscient que, en 2009, Perpinyà ("la catalana") estarà a 50 minuts de Barcelona ("la germana del sud" i ciutat de renom mundial) i a 1h30 de Montpellier ("l'enemic del nord", desconegut fora d'Europa). Potser alguns miren a una altra banda...437.001 wrote:
[...]
P.S: Cal dir que al Rosselló els passa amb París, però també (i cada cop més, i quan inaugurin cert túnel ja serà la repera, sospito) amb una altra ciutat que no anomenaré, per por de represàlies, i a Gandia i a Denia els passa amb...
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Doncs jo provaré d'aconseguir bitllets. De fet, m'agradaria poder fer un Perpinyà-París en TGV amb la xicota (suposo que es podrà agafar un bitllet d'aquest tipus no?) i tornada en dia diferent. Així aniríem de Perpinyà a París, faríem un parell o tres de nits i tornaríem cap a Perpinyà, tot al mòdic preu de 20€ (el viatge Perpinyà-París òbviament)
Preguntant directament a en ROMI que coneix bé el tema. Creus que per aconseguir els bitllets del TGV en qüestió aniria millor anar a Perpinyà per exemple per assegurar-los?
Preguntant directament a en ROMI que coneix bé el tema. Creus que per aconseguir els bitllets del TGV en qüestió aniria millor anar a Perpinyà per exemple per assegurar-los?
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Em sembla que ens anirem fent llums a l'autopista...Trenscat wrote:Doncs jo provaré d'aconseguir bitllets. De fet, m'agradaria poder fer un Perpinyà-París en TGV amb la xicota (suposo que es podrà agafar un bitllet d'aquest tipus no?) i tornada en dia diferent. Així aniríem de Perpinyà a París, faríem un parell o tres de nits i tornaríem cap a Perpinyà, tot al mòdic preu de 20€ (el viatge Perpinyà-París òbviament)
Hi ha una cosa que es diu... http://www.voyages-sncf.com
Octavi...jo no me'n fio de voyages-sncf...primera perquè és lent de collons, segona perquè s'enparanoia un ou, i tercera perquè es col·lapsarà fàcilment...així que prefereixo anar-hi en persona...orique wrote:Hi ha una cosa que es diu... http://www.voyages-sncf.com
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
Si us he de ser sincer, no tinc ni idea de la millor manera de trobar aquests bitllets. Supose que les cues a les estacions grans seran llargues i tot dependrà de la destresa del venedor o la venedora que us toque. M'imagine que no us podran buscar els bitllets per preu, així que hauran de fer proves fins a trobar el que us convinga. Potser hi haja menys gent a les estacions petites, però no ho sé (ja sabeu quina és la velocitat mitjana de venda de bitllets a la SNCF).Trenscat wrote:Doncs jo provaré d'aconseguir bitllets. De fet, m'agradaria poder fer un Perpinyà-París en TGV amb la xicota (suposo que es podrà agafar un bitllet d'aquest tipus no?) i tornada en dia diferent. Així aniríem de Perpinyà a París, faríem un parell o tres de nits i tornaríem cap a Perpinyà, tot al mòdic preu de 20€ (el viatge Perpinyà-París òbviament)
Preguntant directament a en ROMI que coneix bé el tema. Creus que per aconseguir els bitllets del TGV en qüestió aniria millor anar a Perpinyà per exemple per assegurar-los?
També teniu internet (on sí que hi ha la possibilitat de veure els preus durant tot un mes per a alguns trajectes), però no sé com anirà la fiabilitat del sistema aquell dia.
I hi ha el telèfon. El número de la SNCF és el 3635. Ja podeu imaginar-vos que es tracta d'un número car (0,34 €/min des d'un fix francés) i no sé si és accessible des de l'estranger.
En qualsevol cas, penseu que la major part dels bitllets seran als trens que més buits van en temps normal, tot i que també n'hi haurà algun en hora punta.
Sort a tots els que ho intenteu!
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
A mi no em surt a compte pujar a Cerbère. Tot i que hi podria pujar una delegació... a sis bitllets per persona, estaria bé que un parell pugés a Cerbère a treure 12 bitllets (amb una compensació per a ells, clar està)
edito: ara he fet la prova de reservar dos bitllets d'anar i tornar a París pels mateixos dies que hi aniré i em sortia per 188 € sense canvis ni anulacions . Ara m'ha anat força ràpid i còmode. A veure el dia "D"...
edito: ara he fet la prova de reservar dos bitllets d'anar i tornar a París pels mateixos dies que hi aniré i em sortia per 188 € sense canvis ni anulacions . Ara m'ha anat força ràpid i còmode. A veure el dia "D"...