Page 1 of 5
Adaptació de la xarxa de metro per a discapacitats
Posted: Saturday 16/09/2006 11:03
by abegot
Títol anterior canviat per obsolet: La meitat de la xarxa de metro serà apta per a discapacitats
La meitat de la xarxa de metro serà apta per a discapacitats aquest any
1. • La Generalitat acabarà d'aquí a dos mesos 8 de les 51 estacions en obres
2. • El cost d'instal.lar ascensors a les 128 parades supera els 200 milions d'euros
RAMON COMORERA
EL PERIODICO.CAT/BARCELONA
L'adaptació de les 128 estacions de la xarxa de metro a les persones amb problemes de mobilitat, unes costoses obres de microcirurgia que són una prioritat per al Govern, arribarà aviat a l'equador. La Generalitat ha anunciat que al novembre s'acabaran els treballs d'instal.lació d'ascensors, passarel.les i barreres de pagament especials en vuit de les 51 parades que estan en obres o a punt d'iniciar-les. 51 estacions més ja han estat reformades. I de la resta, 19 tenen el projecte en procés de redacció i set són de nova construcció, de manera que des d'un principi tindran els elements necessaris.
La Generalitat inverteix en conjunt en aquest pla, iniciat el 2004, més de 200 milions d'euros. L'objectiu és que el primer trimestre del 2008 tota la xarxa estigui adaptada, va explicar ahir a aquest diari Carles Vaccaro, gerent per a les obres del metro de l'empresa pública GISA.
Les vuit estacions que d'aquí a poques setmanes tindran a punt tots els elements per facilitar-hi l'accés són Rocafort, Urgell i Baró de Viver, a la línia 1, Paral.lel, a la línia 3, Besòs Mar, a la línia 4, i Hospital de Sant Pau, Entença i Can Boixeres, a la línia 5.
El cost mitjà per reformar una estació tipus és d'1,5 milions amb un termini d'execució que oscil.la entre nou mesos i un any. Les obres inclouen la instal.lació d'un ascensor des del carrer fins al vestíbul, una barrera tarifària especial i dos ascensors més per arribar fins a cada una de les andanes. També es creen recorreguts per a invidents amb rajoles especials i s'amplia la zona de videovigilància.
CIUTAT PIONERA
Carles Vaccaro destaca que amb aquesta iniciativa Barcelona s'avança a altres xarxes de metro de grans capitals com Nova York, Londres, París o Madrid, que encara no han desenvolupat un pla integral tan costós i complex, que es realitza en zones urbanes totalment consolidades amb multitud de serveis i servituds i sense interrompre la circulació de trens.
Explica, a més, que les millores no només beneficien els que van en cadira de rodes, sinó moltes altres persones que es desplacen amb dificultats, com gent gran i famílies amb cotxets de nen o maletes.
Posted: Wednesday 20/09/2006 0:40
by Guigui
Doncs per llei, totes les estacions haurien d'estar adaptades a finals d'any. Però en el país de les obres retardades, ja se sap que això és demanar impossibles...
Posted: Wednesday 20/09/2006 0:45
by orique
No només les obres...
Re: La meitat de la xarxa de metro serà apta per a discapaci
Posted: Wednesday 20/09/2006 23:07
by Denisuko
abegot wrote: L'objectiu és que el primer trimestre del 2008 tota la xarxa estigui adaptada, va explicar ahir a aquest diari Carles Vaccaro, gerent per a les obres del metro de l'empresa pública GISA.
2008???? Aixo no s'ho creuen ni ells
Posted: Wednesday 20/09/2006 23:24
by aim
Avui hi havien uns treballadors picant sota l'escala de l'andana central de Navas, potser estan començant les obres per posar-hi l'ascensor com han fet a Glòries.
Avançats...
Posted: Thursday 21/09/2006 0:05
by JaMiRo!
Sento tocar-vos els collons
però el Metro de Barcelona va molt més avançat en temes d'accessibilitat que moltes altres xarxes com la de Nova York, París o Londres...
Re: Avançats...
Posted: Thursday 21/09/2006 0:21
by Guigui
JaMiRo! wrote:Sento tocar-vos els collons
però el Metro de Barcelona va molt més avançat en temes d'accessibilitat que moltes altres xarxes com la de Nova York, París o Londres...
... però molt menys que d'altres com Viena o Estocolm
Posted: Thursday 21/09/2006 17:16
by booze
Tampoc tant, en només dos anys totes les estacions seran accessibles 8)
Més estacions adaptades al metro
Posted: Friday 01/06/2007 16:46
by metring
Del 20 minutos:
Adaptan tres nuevas estaciones de metro pero aún quedan 51
* Actualmente hay 70 estaciones de metro adaptadas.
* Son las estaciones de Plaça del Centre, Torras i Bages y Besòs.
El Metro de Barcelona cuenta con tres nuevas estaciones adaptadas a las personas con movilidad reducida, lo que supone que en 70 de ellas ya se puede acceder de forma fácil por parte de todo el mundo.
Sin embargo, todavía faltan 51 paradas por adaptar.
Se han adaptado las estaciones de Plaça del Centre, Torras i Bages y Besòs
Según informó hoy la Conselleria de Política Territorial y Obras Públicas de la Generalitat, durante el pasado mes de mayo se terminaron las obras en las estaciones de Plaça del Centre (Línea 3), Torras i Bages (Línea 1) y Besòs (Línea 4). En total se han invertido 4,4 millones de euros.
Ascensores
En general se han instalado un ascensor para acceder desde la calle al vestíbulo y otros dos desde el vestíbulo a cada uno de los andenes.
Igualmente, se han adaptado los puntos de validación de billetes, los accesos a los andenes con señalizaciones para invidentes y rampas de acceso a los trenes desde los andenes.
En la estación de Besòs, además, el vestíbulo conecta en el mismo nivel con el de la parada del mismo nombre de la línea T-5 del tranvía.
Acabar les obres... i posar els ascensors en funcionament?
Posted: Saturday 02/06/2007 22:24
by Guigui
Està molt bé que instal·lin ascensors, però què tal fer-los funcionar també? Un dels exemples més flagrants és Liceu, i a Pl. del Centre em fa molt l'efecte que tampoc no funcionen, ja que la indicació de l'ascensor al rètol de sortida de l'andana està tapada amb cinta adhesiva negra per no desentonar, com si encara n'hi hagués per algun temps.
Per cert, Catalunya es considera adaptada? Perquè la connexió L1-L3, como que no. I els ascensors de l'L3, Déu n'hi do dels cops que estan avariats. Com les escales mecàniques de Canaletes, vaja.
Posted: Sunday 03/06/2007 16:32
by EUKibo
L1 Catalunya adaptada (surt icona de minusvalid)
L3 Catalunya adaptada (surt icona de minusvalid empes per una persona)
RER Catalunya adaptada (invalid empes)
FGC Catalunya adaptada (minusvalid sol)
Potser es que si ets minusvalid per fer el transbord has de pujar al carrer... Suposo que quan facin l'intercanviador central ja ho solucionaran.
I respecte l'adaptacio del 50% de les estacions ho trobo inacceptable! Ben es cert que al metro han fet un gran esforç (no com a Renfe, tot i que sembla que ara tot just comencen a reformar les estacions i cal felicitarla per aixo) pero sembla que ultimament s'han relaxat molt. Abans de desembre del 2007 havien moltes obres a moltes estacions de cop, sembla que com que ja se'la ha passat la data limit els es igual passarse de 2 mesos que de 10... a Santa Coloma per exemple fa segles que hi ha un trocet d'andana vallat i potser en un any senser nomes han escarvat mig metre per posar l'ascensor...
I sobre d'ascensors espatllats... A estacions amb alta demanda podrien posar 2 per si falles 1 encara queda l'altre i aixi tampoc anirien tant saturats i a estacions on no haurien de fer als empleats baixar a buscar la persona amb movilitat reduida i pujarla ells mateixos, aixi ens assegurariem que estarien a la guait d'avisar que els ascensors no funcionen i els arreglarien desseguida.
Posted: Sunday 03/06/2007 18:55
by victorcasta
EUKibo wrote:RER Catalunya adaptada (invalid empes)
Carai, si que arriba lluny el poder de la SNCF...
Posted: Sunday 03/06/2007 19:01
by aarongilp
victorcasta wrote:EUKibo wrote:RER Catalunya adaptada (invalid empes)
Carai, si que arriba lluny el poder de la SNCF...
Home, és més curt que la llarga paraula "Rodalies"...
Posted: Sunday 03/06/2007 19:07
by victorcasta
aarongilp wrote:victorcasta wrote:EUKibo wrote:RER Catalunya adaptada (invalid empes)
Carai, si que arriba lluny el poder de la SNCF...
Home, és més curt que la llarga paraula "Rodalies"...
Què vols que t'hi digui... és com si li anomenés Arco a un Corail...
a més puntualitzar que a Pl. Catalunya-Renfe, un minusvàlid pot entrar amb facilitat dins d'un Civia, tan sols. I això d'empènyer per fer-lo pujar a una 447... més aviat hauria de ser molta força per agafar la cadira amb les dues mans...
Re: Avançats...
Posted: Sunday 03/06/2007 21:38
by metring
EUKibo wrote:
I respecte l'adaptacio del 50% de les estacions ho trobo inacceptable! Ben es cert que al metro han fet un gran esforç (no com a Renfe, tot i que sembla que ara tot just comencen a reformar les estacions i cal felicitarla per aixo) pero sembla que ultimament s'han relaxat molt. Abans de desembre del 2007 havien moltes obres a moltes estacions de cop, sembla que com que ja se'la ha passat la data limit els es igual passarse de 2 mesos que de 10... a Santa Coloma per exemple fa segles que hi ha un trocet d'andana vallat i potser en un any senser nomes han escarvat mig metre per posar l'ascensor...
Cito un missatge d'en JaMiRo! molt realista (en dono fé de les dues últimes ciutats):
JaMiRo! wrote:Sento tocar-vos els collons
però el Metro de Barcelona va molt més avançat en temes d'accessibilitat que moltes altres xarxes com la de Nova York, París o Londres...
Avançats?
Posted: Sunday 03/06/2007 21:56
by Guigui
metring wrote:Cito un missatge d'en JaMiRo! molt realista (en dono fé de les dues últimes ciutats):
JaMiRo! wrote:Sento tocar-vos els collons
però el Metro de Barcelona va molt més avançat en temes d'accessibilitat que moltes altres xarxes com la de Nova York, París o Londres...
I no pot Barcelona posar-se al capdavant per una vegada? A més, si en aquells països s'aprovés una llei que obligués el TP a adaptar-se fins una data límit, aleshores podeu pujar-hi de peus que en aquella data, o bé tot estaria adaptat o bé passarien a aplicar les corresponents multes per incompliment. En canvi, aquí, la cosa està a mig fer quan ha passat prop de mig any que hauria d'estar tot a punt i hi ha tot d'excepcions perquè els panxacontents de sempre se'n puguin escaquejar.
Re: Avançats?
Posted: Wednesday 06/06/2007 13:05
by Denisuko
Guigui wrote:
I no pot Barcelona posar-se al capdavant per una vegada?
Ei ei eiiii, que tindrem la linia de metro més llarga de tot Europa (aixo esperem) i, per conseqüent, serà la linia de metro on més carteristes hi hagi en tot Europa també
Aquella gran L9
Posted: Wednesday 06/06/2007 23:55
by Guigui
Denisuko wrote:Ei ei eiiii, que tindrem la linia de metro més llarga de tot Europa (aixo esperem) i, per conseqüent, serà la linia de metro on més carteristes hi hagi en tot Europa també
... i més avaries, i més vidres ratllats, i més gent fumant, i més ascensors que no funcionen, i més babaus que no deixen sortir abans d'entrar, etc. etc. etc. Ah, m'anava a deixar la seva característica més important: la línia que tindrà més quilòmetres de traçat per menys quilòmetres en línia recta.
I ara, qui serà la llumenera que es pengi la medalla per totes aquestes fites històriques?
Re: Aquella gran L9
Posted: Thursday 07/06/2007 0:45
by Denisuko
Posted: Friday 15/06/2007 22:55
by sortrens
Ja era hora! Si no m'erro la xarxa de metro de Barcelona és la que millor a nivell mundial dóna servei a la gent amb mobilitat reduïda?