Passatgers al tren!
Tots podem pujar/baixar al/del tren? La resposta és NO, ja que les persones amb mobilitat reduïda en cadira de rodes no podem pujar/baixar les 2 escales dels trens. Abans, quan hi havia revisors, eren ells els que garantien l’ús del tren per al discapacitat, buscant personal ferroviari.
A Vilafranca del Penedès, on jo visc, es va aprovar la següent moció:
Butlletí 148 L’Ajuntament informa Pàg. 2916/juny/2006Acords del Ple municipal ordinari...Moció sobre trens i mobilitat reduïda. Es va aprovar la mocióPresentada pel grup de la CUP en què demanava quel’Ajuntament demani a la companyia responsable de la gestiódels trens de rodalies, i a les autoritats del Ministerio deFomento, que tots els trens que parin a l’estació de Vilafrancagaranteixin que els ciutadans/es amb mobilitat reduïda puguinfer-ne ús, i que l’Ajuntament presenti la seva queixa a l’empresaque gestiona els trens de rodalies i exigeixi una ràpida soluciói l’adopció de les mesures urgents necessàries per tal de pal·liar els dèficits, així com un pla temporalitzat per a laseva ràpida solució.Aprovada per unanimitat....
A 7 d’agost no en sé res més. Com que estic al 100% a favor, les signatures també podrien servir per a que es faci realitat.
Segons el nou Estatut (
http://www.gencat.net/nouestatut/cat/titol_1.htm#48):
48.1: Els poders públics han de promoure polítiques de transport i de comunicació, basades en criteris de sostenibilitat, que fomentin la utilització del transport públic i la millora de la mobilitat i garanteixin l'accessibilitat per a les persones amb mobilitat reduïda.
hauríem de tenir accés.
A Tarragona (
http://www.ajtarragona.org/lajuntament/ ... s_col.html):
...TRENSEstació de RENFEPlaça d'Espanya s/nTelèfon 977 23 13 59El servei d'assistència al viatger de l'estació de RENFE (de 6 h a 22 h a l'andana 1 i al telèfon 977 23 13 59) disposa de plataforma elevadora i de cadira de rodes per als viatgers amb mobilitat reduïda. Si el tren passa fora d'aquest horari, cal avisar abans. De totes maneres, s'agraeix que la demanda del servei es faci com més aviat millor.RENFE ha publicat el fullet Como en casa, que informa sobre l'accessibilitat de totes les estacions de l'estat que incorporen alguna mesura.La venda de bitllets, el bar i altres serveis són accessibles des d'una entrada lateral i des de l'andana 1. Els lavabos, cabines higièniques situades a l'andana, no són adaptats....
A Barcelona. Del llibre
http://www.albaeditorial.es/libro.asp?i ... dsubcol=21:
BARCELONA EN SILLA DE RUEDASMontse Serrano e Isabel de Villalonga Alba Editorial
en destaco les pàgines 23:
...En trenSI VIAJAS EN TREN, avisa de que irás en silla de ruedas al comprar elbillete; de esta forma estarán preparados para ayudarte a subir y tecolocarán en el sitio que hay reservado para estos casos. Puedes com-prar tu billete por teléfono o por internet y solicitar que te lo envíen atu domicilio.…
i 24:
...Llegar y salir de la estación Barcelona Sants:PARA DESPLAZARTE A LA CIUDAD podrás conectar con la línea 2 delMetro que está totalmente adaptada y te llevará directamente al centro.Las estaciones de la Estació de França, Plaça de Catalunya y SantAndreu también están adaptadas. // Més amunt ja diu les estacions adaptades a Barcelona, afegint la de Passeig // de Gràcia. A més a més, les pàgines 18 i 19 formen 1 mapa de Barcelona....
Actualment, i sense trens accessibles, CAL:
1. Un servei telefònic com el de Tarragona.
2. Opcions:
a) Plataforma elevadora + 2 persones (per posar-la i et guiïn).
b) 5 persones. S’ha de tenir en compte que 1 cadira pot pesar uns 90 Kg. ò més (elèctrica).
Com a mínim, TOTES les capitals de comarca on hi passin trens NO adaptats haurien de tenir aquests serveis (el telefònic i el de personal). I Vilafranca del Penedès és la capital de l’Alt Penedès, situada entre Barcelona i Tarragona.
Observació: Aquestes 2 ò 5 persones (personal), pujant al tren, ajudarien a fer el transbord sense necessitat de més personal (o pocs més).
Per tot l’exposat, recullo signatures:
49.1: Els poders públics han de garantir la protecció de la salut, la seguretat i la defensa dels drets i els interessos legítims dels consumidors i usuaris.
i que, jo, com a “usuari” (entre cometes):
1. Els Ajuntaments catalans s’impliquin en l’article 48.1.
2. Tota persona discapacitada en cadira de rodes pugui accedir al tren. Si l’empresa ferroviària no li ofereix ajuda per accedir-hi, anant a l’Ajuntament i en menys de 2 mesos, aquesta persona hauria de poder-hi accedir (servei telefònic i personal) PER SEMPRE.
Pep Buil Rovira
Amb el suport de:
_Ferran Mir Culell "Ecomobisostrans"
A veure si ben aviat podem veure tots els transports adaptats a tot el qui porta rodes (cadira de rodes, cotxets, carro de la compra, etc.) Ánims per continuar la lluita!_____________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________