Nou alcalde, nous projectes?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
User avatar
Xarxa BCN
N3
N3
Posts: 34
Joined: Friday 22/09/2006 18:11
Location: 20 metros bajo tierra

Nou alcalde, nous projectes?

Post by Xarxa BCN »

Hola

En primer lloc saludar a tothom, i felicitar-vos per aquest fòrum tan xulo. ;)

Es el meu primer missatge el vull referir a una intervencio de Jordi Hereu, al programa de RAC 1 presentat pel meu admirat Xavi Bosc.

Davant la pregunta de com enllestiria el consistori la conexio de Francesc Macià, s'ha decantat per la unio subterrania (suposo que amb la linea 8) en detriment del TRAM. :D :D :D

Aprofito a part de per demanar-vos la vostra opinio, per donar la meva.
Que es clarament a favor del transport subterrani. Francesc Macià lloc insigne i centric de Barcelona sense parada de metro em sembla digne dels 40's del segle passat.

Dit això espero la vostra participació. Gracies.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

Benvingut al fòrum.

La meva opinió, però, és que el tramvia ha d'anar per la superfície i fer la funció de complementar l'oferta de metro i incrementar l'oferta de transport per superfície, donat que l'autobús està limitat al tràfic del carrer.

Tot i això, comprenc la por que puguin tenir els polítics per a fer obres per tota la Diagonal. Si bé la millor manera per unir les dues xarxes tramviàries és la línia recta de la Diagonal, també es podrien buscar alternatives per carrers de l'Eixample, fent baixar el tramvia fins algun carrer i després agafar un altre carrer perpendicular fins tornar a prendre la Diagonal, i d'aquesta manera, també, es podria acostar els viatgers del Tram una mica més al centre de la ciutat.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Welcome to the FTC!! ;)
A Transports en general ja hi ha un fil sobre el tema Hereu , i realment el tema fort és el tramvia.
User avatar
Xarxa BCN
N3
N3
Posts: 34
Joined: Friday 22/09/2006 18:11
Location: 20 metros bajo tierra

Post by Xarxa BCN »

Merci per la senya cap a el fil de l'hereu, i gracies per contestar.

Animeu-vos a participar, m'agradaria plantejar una qüestió i es quant es trigaria a anar desde walden fins a forum en un hipotètic tramvia unificat? Seria realment factible confiar a un sistema de transport de nomes mitja capacitat el fer d'eix vertebrador d'una ciutat com BCN?
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Realment, crec de és de sentit comú que el tramvia acabi atravessant tota la Diagonal, el que hi ha actualment ho concebeixo com una sol·lució provisional, no conec persona que no digui que "estaria molt millor si el tramvia fos directe, i no a trossos". Imagineu que alguna de les línies de metro tingués dos trossos separats, i que no s'unissin perquè "hi han molts sistemes de transports en un sol lloc" (com en el cas de Catalunya). Eh que seria inexcusable? Doncs això, el tramvia, tot seguit per la Diagonal, que el que hi ha ara només és un "apanyo"!
Ferrovi
N8
N8
Posts: 867
Joined: Saturday 10/12/2005 11:02

Post by Ferrovi »

Si es util, pero ningú agafará el tranvia en aquesta ruta, el tram es per trams d'aproperamenr, algú que vol anar desde Walden al forum, agafaría T3 walden - Sant Feliu Centre, R4 Sant Feliu Centre - Sants Estació, L5 Sants Estació - Diagonal, L4 Diagonal - Fòrum

Tres transbords, més rapidesa, ara, diguim que passa amb les persones que volen anar de Glories a Francesc Macià, perque han de transbordar?
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Post by victorcasta »

És que per a un trajecte entre Walden i el Fòrum, el transport ideal a utilitzar seria el metro, ja que el tramvia més aviat és per a trajectes relativament curts. El problema és que no hi hagi una connexió directa o amb només 1 transbord per anar de punta a punta de Barcelona.
User avatar
Xarxa BCN
N3
N3
Posts: 34
Joined: Friday 22/09/2006 18:11
Location: 20 metros bajo tierra

Post by Xarxa BCN »

Home davant aquesta carrera d'obstacles jo si que faria el recorregut en tram. :x
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Post by Guigui »

Entre el Walden i el Fòrum ja tenim un il·lustre foraire que està fent via amb pic i pala i en línia recta. :)
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

Va, em toca dir l'opció radical...

Doncs que ni un quilòmetre de túnel més sota Barcelona. Tot el transport hauria de ser de superfície, ferroviari en els grans eixos i amb autobusos als barris. I el trànsit privat, evidentment, ni ensumar-lo.
User avatar
Izo
N6
N6
Posts: 186
Joined: Thursday 20/07/2006 22:37
Location: Piera, Montserratí

Post by Izo »

Benvingut al FTC, Xarxa BCN!!!

Si es volen unir el Trambesós i el Trambaix a través de la Diagonal, per mi perfecte; però jo, el que defenso, és una línia de metro per sota de la Diagonal, des de Sant Feliu de Llobregat fins a Badalona.

Si es fes aquesta línia, l'alternativa d'unir el tramvia per l'Eixample enlloc de per la DIagonal em sembla força interessant. Algú té una idea més clara al respecte? Al·legacions? Propostes amb mapes (si es fes per l'Eixample per quins carrers el faríeu passar)?
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
User avatar
davids_from_liepaja
N4
N4
Posts: 40
Joined: Sunday 18/12/2005 9:35
Location: Bellvitge, Catalunya

Post by davids_from_liepaja »

jo poso encara una opció més radical. I si agafem la diagonal i la gran via i li possem 4 vies (per deixar content el santfeliuenc) i un carril bus per direcció... :D

Això surt barato, ràpid pels usuaris del TP! i el del cotxe.. que no l'agafi! xD
Això és un vell letó que va pel carrer i veu a un mort per culpa d'un totxo caigut al cap. Diu, pobre, havent tants pocs letons i n'ha de morir un. Un altre diu, però si aquest era rus! Llavors el vell crida: Maleït! N'hi han tants rusos aquí que no n'hi han suficients totxos per matar-los a tots!
Sóc bo amb els acudits, oi? això és horrible humor letó.
User avatar
sequera
N8
N8
Posts: 678
Joined: Monday 02/05/2005 11:46
Location: L'Hospitalet de Llobregat

Post by sequera »

Benvingut ¡¡¡¡ i gaudeix del foro.

la meva opció és clara....

Tranvia en superficie.
User avatar
Carlos L'H
N6
N6
Posts: 161
Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)

Post by Carlos L'H »

Está claro.
Algún día la plaza Francesc Macià y la plaza de las Glòries estarán unidas, cueste lo que cueste.
User avatar
bitxofo
N7
N7
Posts: 381
Joined: Friday 17/02/2006 19:46
Location: BCN
Contact:

Post by bitxofo »

Carlos L´H wrote:Está claro.
Algún día la plaza Francesc Macià y la plaza de las Glòries estarán unidas, cueste lo que cueste.
Dios te oiga...
;)
¡Y que sea con tranvía!
:)
Y metro también, para complementar.
:D
Visca el metro!!
anarres
N4
N4
Posts: 45
Joined: Thursday 16/06/2005 8:20

estem confonent coses...

Post by anarres »

Sembla decidit que la L8 passi per Francesc Macià. Això només seria incompatible amb la connexió de les dues xarxes de tram si, a partir d'aquesta plaça, la L8 baixés per Diagonal fins a Glòries.

A mi és una solució que no m'agrada. De fet fa uns mesos es va presentar un preprojecte que proposava un traçat alternatiu a la L8 a partir de F.Macià: Gràcia-Fontana, Joanic, Glòries. A mi em sembleria lògic mantenir aquesta previsió, perfectament compatible amb el tram de la Diagonal en superfície.

Mal rotllo si l'Hereu es posa a revisar decisions ja preses que resultaven compatibles amb avanços tramviaris.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Post by metring »

Això mateix, peti qui peti!!! :D
Potser haurem d'acabar manifestant-nos, per reivindicar una cosa de sentit comú com aquesta.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Post by UT596001 »

bitxofo wrote:
Carlos L´H wrote:Está claro.
Algún día la plaza Francesc Macià y la plaza de las Glòries estarán unidas, cueste lo que cueste.
Dios te oiga...
;)
¡Y que sea con tranvía!
:)
Y metro también, para complementar.
:D
Pero antes de metro...

CERCANÍAS BAJO DIAGONAL [Y GRAN VÍA] YA!

Dedicado al ilustre forero que defiende esta causa... :D
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”