Page 1 of 1

pressupostos any 2007...

Posted: Wednesday 27/09/2006 22:20
by sequera
Fem un recull de les noticies del pressupost per l'any 2007, per la especial repercusió del nou estatut i la seva clausula de garantir l'inversió en infraestructures pels proxims 7 anys.

Comencem per l'origen de tot plegat,

Que diu l'estatut:

DISPOSICIÓ ADDICIONAL TERCERA. INVERSIONS EN INFRAESTRUCTURES

La inversió de l'Estat a Catalunya en infraestructures, exclòs el Fons de compensació interterritorial, s'ha d'equiparar a la participació relativa del producte interior brut de Catalunya amb relació al producte interior brut de l'Estat per un període de set anys. Aquestes inversions poden emprar-se també per a l'alliberament de peatges o la construcció d'autovies alternatives.
A aquest fi, s'ha de constituir una comissió integrada per les administracions estatal, autonòmica i local.


Estatut 2006

el PIB català representa el 18,8% del PIB del conjunt d'Espanya, per tant la inversió en infraestructures ha de ser del 18,8%, tal i com indica la Disposició tercera.

Posted: Wednesday 27/09/2006 22:34
by sequera
I el Govern fa arribar al Parlamento la seva proposta de Prespuestos Generales del Estado para el 2007

Presupuestos Generales del Estado 2007

Y nos venden a bombo y platillo las siguientes partidas presupuestarias en infraestructuras para Catalunya durante el 2007.

Total : 3.445 milions d'euros.

document pdf del PSC explicatiu de les partides pressupostaries

Posted: Wednesday 27/09/2006 22:38
by sequera
Noticia de l'acord entre la Generalitat i Foment per impulsar el ferrocarril

En resum, diners per:

-Desdoblament Montcada-Vic
-Nova linea de rodalies Cornellà-Castelldefels
-Nou accès ferroviari a l'aeroport

article El Periodico La Generalitat i Foment acorden un pla d'inversió ferroviària de 3.563 milions en sis anys 27/9/06

IMPULS AL TREN

La Generalitat i Foment acorden un pla d'inversió ferroviària de 3.563 milions en sis anys



La Generalitat i el Ministeri de Foment han acordat un pla de desenvolupament ferroviari que estableix la inversió de 3.563 milions d'euros en sis anys. El projecte suposa un impuls de la xarxa de Rodalies i del transport de mercaderies, segons ha anunciat el conseller Joaquim Nadal.

El responsable del Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha comparegut en roda de premsa a Barcelona a la mateixa hora en què la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, ho ha fet al Congrés dels Diputats, a Madrid. Tots dos han explicat el contingut de l'acord, que preveu 31 obres. Molts d'aquests treballs ja estaven anunciats, però faltava la concreció pressupostària.

Entre aquestes actuacions, Nadal ha destacat la nova línia de Rodalies entre Cornellà i Castelldefels (Baix Llobregat), que suposarà una inversió de 600 milions d'euros per part de Foment, el desdoblament de l'enllaç Barcelona-Vic (250 milions d'euros), i l'accés a l'aeroport de Barcelona (166 milions).

Compliment de l'Estatut

Nadal ha circumscrit aquestes inversions a l'àmbit del "compliment" de la disposició addicional tercera de l'Estatut, que obliga que les inversions de l'Estat a Catalunya durant set anys estiguin vinculades al pes del PIB català en el conjunt de l'economia espanyola, que representa un 18,85%.

A més de les inversions a la xarxa de Rodalies, a la regional i a la de mercaderies, el protocol té en compte projectes que ja estan en fase d'execució. És el cas de la construcció del tren d'alta velocitat, amb una inversió pendent fins al 2012 de 2.350 milions d'euros, i de l'ampliació del servei de metro a l'àrea metropolitana de Barcelona, amb un total de 5.080 milions d'euros, dels quals uns 3.000 milions corresponen a la línia 9.

El conseller ha subratllat la voluntat de la Generalitat i de Foment d'integrar les xarxes ferroviàries i que "mai abans" el Govern havia quantificat aquestes obres, malgrat que en algunes ja hi havia el compromís, com en els accessos ferroviaris al port de Barcelona

Posted: Wednesday 27/09/2006 22:41
by sequera
Com veieu hi ha tres aspectes importants:

1.-Les noves exigencies de l`Estatut
2.-Com es determina el 18,8%.
3.-Eleccions al Parlament de Catalunya l'1 de Novembre.

És capital l'assumpte del 18%.

Com es calcula és el gran misterio de la trinidad....I és i serà objecte de controversia per sempre. ( o fins que hi hagui transparencia)

Si voleu podem debatir en aquest fil, i posar les novetats d'un tema imprescindible per futur de les infraestructures en Catalunya.

Posted: Wednesday 27/09/2006 23:09
by booze
A mi em sembla una bona notícia, és una inversió importantíssima. El que espero es que aquesta quantitat s'executi i no es quedi en mer pressupost.

Per cert, la notícia esmena que la remodelació de l'accés a l'aeroport estarà abans al 2012, no es massa temps 5 anys?

I també estaria bé que es decideixin a fusionar Rodalies+FGC+TMB, del que no esmenen res.

Posted: Wednesday 27/09/2006 23:26
by victorcasta
booze wrote:A mi em sembla una bona notícia, és una inversió importantíssima. El que espero es que aquesta quantitat s'executi i no es quedi en mer pressupost.
Tranquil, si surt als pressupostos és que s'executarà segur.

Esperant...

Posted: Wednesday 27/09/2006 23:47
by JaMiRo!
Doncs si espereu acabar amb el dèficit que patim a Catalunya a partir de l'Estatut, espereu asseguts... :?

Posted: Thursday 28/09/2006 8:05
by mikado
Aparte de la noticia que pongo a continuación, se acompaña un pdf donde salen las actuaciones http://www.elperiodico.com/EDICION/ED06 ... 18mR20.PDF

Y de nuevo sale el soterramiento en Sant Feliu. Pero esta partida no estaba ya concedida???

Al final se ofrecen y se inauguran y se ponen primeras piedras 6 veces o eso me parece a mi



Noticia Extraída de EL PERIODICO.(28/09/2006)


Generalitat y Fomento pactan 3.563 millones en inversiones ferroviarias
• El convenio 2006-2012 incluye 600 millones para una nueva línea que unirá Cornellà y Castelldefels

• El plan incorpora también las obras en marcha y programadas hasta un total de 14.863 millones


Si desea ver el gràfico en PDF haga click en la imagen. MÁS INFORMACIÓN

La reducción de los peajes entrará en vigor el 1 de enero
RAMON COMORERA
BARCELONA


La red ferroviaria de Catalunya sufrirá una gran transformación en los próximos seis años, en su mayor parte por las obras en marcha o ya programadas, pero también por nuevas inversiones previstas en el acuerdo entre la Generalitat y el Ministerio de Fomento dado a conocer ayer simultáneamente por el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, en Barcelona, y la ministra Magdalena Álvarez, en Madrid. El convenio incluye 3.563 millones de euros de ambas administraciones para 31 actuaciones en Cercanías y líneas regionales. La mayor novedad son 600 millones de Fomento para la nueva línea Cornellà- Castelldefels.
Nadal explicó que la importancia del protocolo, que se firmará en los próximos días, radica en el compromiso que adquiere Fomento para invertir hasta el 2012 en proyectos previstos en el plan de infraestructuras de Catalunya aprobado por el Govern antes del verano. También aludió a que por primera vez se coordinan los programas del Estado y de la Generalitat para potenciar el transporte ferroviario entendido como una única red con independencia del titular de las líneas.
Los proyectos mencionados en el convenio suman un total de 14.863 millones, pero a esta cifra se llega tras sumar a los 3.563 ya mencionados, los 6.220 de la línea del AVE entre Lleida y la frontera francesa y los 5.080 que se invierten en las ampliaciones, también en marcha, de las líneas L-2, L-3, L-4 y L-9 del metro.

NOVEDADES
Nadal destacó cuatro de las novedades que incorpora el plan. En primer lugar, la futura línea de Cercanías que enlazará Cornellà con Castelldefels y que se convertirá en el metro del Baix Llobregat. Reconoció que posiblemente no esté acabada en el 2012, pero "estará en marcha porque las obras pueden empezar en el 2009 o en el 2010".
A continuación citó el desdoblamiento de la vía entre Barcelona y Vic de la línea que continúa hasta Puigcerdà, obra a la que Fomento destinará 250 millones. También aludió al nuevo corredor del Vallès de ancho de vía internacional para trenes de mercancías entre Castellbisbal y Mollet, con 132 millones, así como al soterramiento de líneas en L'Hospitalet, 265 millones, y en Montcada y Reixac, otros 120 millones. "Solo con estas obras, se dibuja ya un nuevo panorama ferroviario en Catalunya", enfatizó el conseller.

GASTO COMPARTIDO
Del paquete de 3.563 millones, el Ministerio de Fomento aporta 2.363 y la Conselleria d'Obres Públiques, 1.200. Por el tipo de transporte, a la red de Cercanías se destinan 1.444 millones, al fomento de la intermodalidad mediante la construcción de intercambiadores como las estaciones de Martorell, Sagrera o Arc de Triomf, obras en ejecución, otros 405 millones, a la mejora de las líneas convencionales 259 y a la red de trenes de mercancías, 500 millones más.
Nadal definió el convenio como "un conjunto muy importante de compromisos del Estado sin precedentes hasta hoy". Más allá de la avalancha de cifras, insistió en la voluntad de las dos administraciones por integrar las redes que cubren el territorio de Catalunya, algo que "no hicieron los anteriores gobiernos".

PRECEDENTE VIARIO
También remarcó la importancia de que figuren por escrito el calendario y los presupuestos de actuaciones ya conocidas o proyectadas, pero que hasta ahora no se habían formalizado en ningún documento.
El titular de Obres Públiques equiparó este acuerdo al suscrito en el 2005 sobre carreteras. Entre los dos convenios, afirmó, la inversión total en infraestructuras del transporte será de 21.000 millones. Una cifra que, según sus datos, se acerca al 50% de lo previsto por el plan de la Generalitat para las redes viarias y ferroviarias hasta el 2026.

Re: Esperant...

Posted: Thursday 28/09/2006 8:30
by sequera
JaMiRo! wrote:Doncs si espereu acabar amb el dèficit que patim a Catalunya a partir de l'Estatut, espereu asseguts... :?
Pues si esperas algo sin el estatut, lo tienes claro.

Posted: Thursday 28/09/2006 9:34
by wefer
http://www.avui.cat/
------------------------------------------
Infraestructures Foment només invertirà 2.300 milions en sis anys en ferrocarril convencional a Catalunya

Peix al cove, versió 2.0

acord · Nadal anuncia actuacions amb Foment que no arriben als 6.000 milions que necessita la xarxa de rodalia de Barcelona
sense resposta · Álvarez no es pronuncia sobre el traspàs de serveis de Renfe

Quim Torrent

La peculiar presentació de les inversions pactades entre el govern i l'Estat, que els consellers Nadal i Castells i el candidat Montilla van fer dimarts a la seu del PSC, va tenir ahir una continuació a la sala de premsa del departament d'Obres Públiques. Com si el ball de xifres d'inversions de l'Estat a Catalunya -amb rebaixa de peatges i minses actuacions ferroviàries, TGV a banda- no hagués tingut l'efecte desitjat, el conseller del ram, Joaquim Nadal, va anunciar un nou conveni amb el ministeri de Foment, que encara no s'ha signat.

L'acord, que firmaran personalment Magdalena Álvarez i Nadal en els pròxims dies, compromet Foment a invertir 2.363 milions d'euros en el període 2006-2012 per a la millora de les infraestructures ferroviàries. Per completar les actuacions previstes en matèria de trens de rodalia, regionals i de mercaderies, el govern aportarà 1.202 milions, per sumar un total de 3.063 milions.

Aquests diners, entre d'altres actuacions, serviran per construir el metro del delta del Llobregat, entre Cornellà i Castelldefels; el desdoblament de la línia entre Barcelona i Vic, i el soterrament de les línies que passen per l'Hospitalet. Són obres que ja apareixien al pla d'infraestructures presentat fa uns mesos, però que encara no tenien el sí de Foment. Com va reconèixer el secretari de Mobilitat, Manel Nadal, "eren promeses en l'aire i ara hi ha un compromís seriós del govern de l'Estat".

D'aire, però, n'hi havia molt més a l'anunci del conveni que va fer el departament d'Obres Públiques, ja que a les dades de la ministra Nadal hi va sumar els 5.800 milions que acabarà costant el TGV a Catalunya, la major part ja pressupostats i despesos en anys anteriors, i els 5.080 milions que costarà la millora del metro de Barcelona, que pagarà íntegrament el govern. Tot plegat molt de cove, però poc peix de l'Estat a dins.

Paral·lelament a les paraules de Nadal, Magdalena Álvarez responia en termes similars a una pregunta del diputat ecosocialista Joan Herrera al Congrés de Diputats. De diners del ministeri, més aviat pocs: 2.363 en sis anys, i ni una paraula del traspàs de la xarxa de rodalia que preveu el nou Estatut, cosa que va indignar Joan Herrera. De moment, la versió socialista del peix al cove convergent no acaba de rutllar: dels 6.000 milions demanats per a la millora immediata dels serveis de rodalia de Barcelona, només n'arriben 1.500. I els 250 milions extres que anunciava ahir el conseller Castells coincideixen amb els que Renfe ja havia pressupostat per a la compra dels nous trens Civia d'aquí al 2010. Dos dels quals ja circulen.

Posted: Thursday 28/09/2006 9:52
by wefer
http://www.elperiodico.cat/
------------------------------------
Generalitat i Foment pacten 3.563 milions en inversions ferroviàries

1. • El conveni 2006-2012 inclou 600 milions per a la nova línia que unirà Cornellà i Castelldefels
2. • El pla també incorpora les obres en marxa i programades fins a un total de 14.863 milions


RAMON COMORERA
BARCELONA

La xarxa ferroviària de Catalunya patirà una gran transformació els pròxims sis anys, la major part per les obres en marxa o ja programades, però també per noves inversions previstes en l'acord entre la Generalitat i el Ministeri de Foment donat a conèixer ahir simultàniament pel conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, a Barcelona, i la ministra Magdalena Álvarez, a Madrid. El conveni inclou 3.563 milions d'euros de les dues administracions per a 31 actuacions a Rodalies i línies regionals. La principal novetat són 600 milions de Foment per a la nova línia Cornellà- Castelldefels.

Nadal va explicar que la importància del protocol, que es firmarà els pròxims dies, radica en el compromís que adquireix Foment per invertir fins al 2012 en projectes previstos en el pla d'infraestructures de Catalunya aprovat pel Govern abans de l'estiu. També va al.ludir al fet que per primera vegada es coordinen els programes de l'Estat i de la Generalitat per potenciar el transport ferroviari entès com una única xarxa amb independència del titular de les línies.
Els projectes esmentats en el conveni sumen un total de 14.863 milions, però a aquesta xifra s'hi arriba després de sumar als 3.563 ja esmentats els 6.220 de la línia de l'AVE entre Lleida i la frontera francesa i els 5.080 que s'inverteixen en les ampliacions, també en marxa, de les línies L-2, L-3, L-4 i L-9 del metro.

NOVETATS

Nadal va destacar quatre de les novetats que incorpora el pla. En primer lloc, la futura línia de Rodalies que enllaçarà Cornellà amb Castelldefels i que es convertirà en el metro del Baix Llobregat. Va reconèixer que possiblement no estigui acabada el 2012, però "estarà en marxa perquè les obres poden començar el 2009 o el 2010".
A continuació va citar el desdoblament de la via entre Barcelona i Vic de la línia que continua fins a Puigcerdà, obra a la qual Foment destinarà 250 milions. També va al.ludir al nou corredor del Vallès d'ample de via internacional per a trens de mercaderies entre Castellbisbal i Mollet, amb 132 milions, així com al soterrament de línies a l'Hospitalet, 265 milions, i a Montcada i Reixac, 120 milions més. "Solament amb aquestes obres, ja es dibuixa un nou panorama ferroviari a Catalunya", va emfatitzar el conseller Joaquim Nadal.

DESPESA COMPARTIDA

Del paquet de 3.563 milions, el Ministeri de Foment n'aporta 2.363 i la Conselleria d'Obres Públiques, 1.200. Pel tipus de transport, a la xarxa de Rodalies es destinen 1.444 milions; al foment de la intermodalitat mitjançant la construcció d'intercanviadors com les estacions de Martorell, la Sagrera o Arc de Triomf, obres en execució; 405 milions més, a la millora de les línies convencionals, 259 i a la xarxa de trens de mercaderies, 500 milions més.
Nadal va definir el conveni com "un conjunt molt important de compromisos de l'Estat sense precedents fins avui". Més enllà de l'allau de xifres, va insistir en la voluntat de les dues administracions d'integrar les xarxes que cobreixen el territori de Catalunya, cosa que "no van fer els anteriors governs".

PRECEDENT VIARI

També va remarcar la importància del fet que figurin per escrit el calendari i els pressupostos d'actuacions ja conegudes o projectades, però que fins ara no s'havien formalitzat en cap document.
El titular d'Obres Públiques va equiparar aquest acord al subscrit l'any 2005 sobre carreteres. Entre els dos convenis, va afirmar, la inversió total en infraestructures del transport serà de 21.000 milions. Una xifra que, segons les seves dades, s'a- costa al 50% del previst pel pla de la Generalitat per a les xarxes viàries i ferroviàries fins al 2026.

>> Veure el gràfic d'inversions en PDF

-

Posted: Thursday 28/09/2006 9:59
by wefer
http://www.lavanguardia.es/
--------------------------------------
Fomento y Govern gastarán 7.000 millones en la red ferroviaria catalana

Los dos gobiernos concretan millonarias inversiones a un mes del 1-N

El convenio que firmarán ambos gobiernos, en el que hay 31 actuaciones en cercanías y regionales -con un coste de 3.563 millones-, asciende a 14.863 millones si se incluyen inversiones ya hechas, en marcha o programadas, como los 5.800 millones del despliegue total del AVE o los 5.080 millones en el metro.

Francesc Peirón | Jaume V. Aroca

A la misma hora, pero a 600 kilómetros, la ministra de Fomento, Magdalena Álvarez, y el conseller del ramo, Joaquim Nadal, sintonizaron la misma onda. Una y otro, desde Madrid y Barcelona, anunciaron que el Gobierno y la Generalitat han concretado un acuerdo que supondrá la inversión de cerca de 7.000 millones de euros hasta el 2012 para impulsar la red ferroviaria en Catalunya - en especial la tan criticada de cercanías, con 1.444 millones-, más allá de lo gastado y programado para el AVE o el metro.

A rebufo de los presupuestos generales del Estado para el 2007, presentados el pasado martes, la expresión baile de cifras es certera como pocas veces para definir las comparecencias de ayer. Álvarez insistió, en su respuesta parlamentaria al ecosocialista Joan Herrera, en sus alusiones a los 3.563 millones - 2.363 los aportará Fomento y 1.200 Política Territorial- que se destinarán a 31 actuaciones en los servicios de proximidad y los 5.080 de las obras del metro ya en marcha - como la línea 9- aunque Nadal reconoció que estas obras, por su especificidad de Barcelona, sólo se podían incluir con calzador.

El titular de Política Territorial pareció molestarse cuando los periodistas le pidieron que especificara nuevos proyectos. Respondió que el listado del convenio cita una serie de obras que "estaban en el aire" y que, a partir de ahora, cuentan con un compromiso y una dotación económica. Nadal subrayó el compromiso de Fomento de gastar 600 millones de euros en la construcción de la nueva línea de cercanías entre Cornellà y Castelldefels y que aparece como la sustituta de la línea 12 del metro diseñada por el anterior Govern y anulada por éste.

En el Congreso, Magdalena Álvarez puso los pies en el suelo y reconoció las numerosas averías que ha sufrido este servicio en las últimas semanas y que atribuyó a los aguaceros y a accidentes provocados por las obras del AVE. Su comparecencia, a petición de IU-ICV, despertó expectativas, ya que, hasta ayer, Iniciativa era proclive a apoyar los Presupuestos del Estado. A tenor de lo dicho en la sesión, es posible que la respuesta de la ministra en torno a la mejora de la red de cercanías catalana y, particularmente, sobre su transferencia, tal y como prevé el Estatut, restará en lugar de sumar. Álvarez se limitó a hablar de una futura negociación sobre la "descentralización". Tras esta interpelación, Iniciativa per Catalunya presentará una moción en el pleno de la próxima semana y seguramente ocurrirá que los diputados socialistas catalanes volverán a estar en la tesitura de tener que votar con los diputados del PSOE en contra de la transferencia de esta competencia. Es decir, lo mismo que ya ocurrió hace una semana con el aeropuerto de El Prat.

A vueltas con los presupuestos, el portavoz de Esquerra Republicana, Joan Puigcercós advirtió ayer al presidente del Gobierno que ante "el barullo de cifras del ministro Solbes, no nos quedará más remedio que presentar una enmienda a la totalidad a los presupuestos".

El presidente del ejecutivo aseguró que "el Gobierno ha cumplido con el compromiso de que la inversión en infraestructuras en Catalunya sea la equivalente a su peso relativo en el producto interior bruto del conjunto del país". regionales, de pasajero y de cercanías (500 millones), como núcleo central del convenio que se firmará en los próximos días y que complementa el rubricado en octubre del 2005, por un importe de 7.500 millones, para la red viaria. Eso sí, la ministra tampoco se olvidó de los 5.800 millones que costará el despliegue total de la alta velocidad, de los que quedan por licitar 2.670, o la compra de nuevo material rodante para modernizar el parque de trenes.

Nadal, sin embargo, hizo varios cálculos antes los periodistas. "He aprendido de vosotros y he ido a por el titular grande". El conseller justificó así que en la documentación entregada se haya sumado todo, "lo que ya hay y lo que habrá", y, por tanto, la inversión ascienda a 14.863 millones. Aquí se cuenta el AVE desde que entra a Catalunya - incluido el tramo en servicio-, ya que, como se ha indicado, queda menos de la mitad por licitar, y los 5.080 de las obras del metro ya en marcha - como la línea 9- aunque Nadal reconoció que estas obras, por su especificidad de Barcelona, sólo se podían incluir con calzador.

El titular de Política Territorial pareció molestarse cuando los periodistas le pidieron que especificara nuevos proyectos. Respondió que el listado del convenio cita una serie de obras que "estaban en el aire" y que, a partir de ahora, cuentan con un compromiso y una dotación económica. Nadal subrayó el compromiso de Fomento de gastar 600 millones de euros en la construcción de la nueva línea de cercanías entre Cornellà y Castelldefels y que aparece como la sustituta de la línea 12 del metro diseñada por el anterior Govern y anulada por éste.

En el Congreso, Magdalena Álvarez puso los pies en el suelo y reconoció las numerosas averías que ha sufrido este servicio en las últimas semanas y que atribuyó a los aguaceros y a accidentes provocados por las obras del AVE. Su comparecencia, a petición de IU-ICV, despertó expectativas, ya que, hasta ayer, Iniciativa era proclive a apoyar los Presupuestos del Estado. A tenor de lo dicho en la sesión, es posible que la respuesta de la ministra en torno a la mejora de la red de cercanías catalana y, particularmente, sobre su transferencia, tal y como prevé el Estatut, restará en lugar de sumar. Álvarez se limitó a hablar de una futura negociación sobre la "descentralización". Tras esta interpelación, Iniciativa per Catalunya presentará una moción en el pleno de la próxima semana y seguramente ocurrirá que los diputados socialistas catalanes volverán a estar en la tesitura de tener que votar con los diputados del PSOE en contra de la transferencia de esta competencia. Es decir, lo mismo que ya ocurrió hace una semana con el aeropuerto de El Prat.

A vueltas con los presupuestos, el portavoz de Esquerra Republicana, Joan Puigcercós advirtió ayer al presidente del Gobierno que ante "el barullo de cifras del ministro Solbes, no nos quedará más remedio que presentar una enmienda a la totalidad a los presupuestos".

El presidente del ejecutivo aseguró que "el Gobierno ha cumplido con el compromiso de que la inversión en infraestructuras en Catalunya sea la equivalente a su peso relativo en el producto interior bruto del conjunto del país".

Posted: Thursday 28/09/2006 10:05
by wefer
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
----------------------------------
Estat i Generalitat invertiran més de 3.500 milions en xarxa ferroviària en sis anys

El conveni també inclourà les inversions que cada administració fa per la seva banda, com ara la del TAV i el metro

PAULA MERCADÉ. Barcelona

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va presentar ahir l'acord assolit amb el Ministeri de Foment en què les dues administracions es comprometen a invertir, a sis anys vista, 3.563 milions en la xarxa ferroviària catalana. L'acord també recull altres inversions que les dues administracions estan fent o tenen previst fer a Catalunya. Pel que fa a Foment, el document menciona els 5.800 milions d'euros destinats al tren d'alta velocitat (TAV), dels quals només queden per adjudicar 2.350 milions. Una altra obra que pagaran des de l'Estat és el corredor del Mediterrani, també pel TAV, que té un pressupost de 420 milions d'euros. Per la seva part, el govern invertirà 5.080 milions d'euros en les millores del metro.

Quasi simultàniament, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i la ministra de Foment, Magdalena Àlvarez, feien públic –l'un a Barcelona i l'altra a Madrid– un conveni entre Generalitat i Estat per millorar la xarxa viària catalana. Segons aquest conveni, que encara no ha estat ratificat, Catalunya tindrà 3.563 milions d'euros per millorar la xarxa ferroviària els pròxims sis anys. Nadal va anunciar «que en els pròxims dies» es formalitzaria la firma de l'acord amb els representants dels dos governs.

La major part de les actuacions incloses en el conveni ja estaven previstes en el pla director d'infraestructures 2001-2010 (PDI), però «no havien estat garantides», com va puntualitzar el secretari per la Mobilitat, Manel Nadal. En aquest sentit, hi va afegir que «el conveni representa un salt endavant ja que hi ha un compromís firmat amb l'Estat». Nadal va recordar que «el govern estatal no havia donat validesa» al PDI i, per tant, no reconeixia les actuacions previstes.

LES INVERSIONS

D'aquests 3.563 milions d'euros, la partida més important és per a la xarxa de rodalies, amb 1.413 milions d'euros, en què s'inclouen actuacions com ara l'accés a l'aeroport i el desdoblament de la línia Barcelona-Vic. La segona partida en importància és per millorar la xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), amb 915 milions d'euros. Aquí s'hi inclouen projectes com ara el perllongament de la línia de FGC a Terrassa i a Sabadell. Un altre objectiu del conveni és millorar la xarxa de mercaderies. L'Estat hi destinarà 490,5 milions d'euros, d'un total de 500, per executar projectes com ara el dels accessos al Port i l'adaptació de la línia de Castellbisbal-Mollet del Vallès a l'ample europeu. També es vol donar un impuls a la construcció de nous intercanviadors –estacions que permeten la correspondència entre diferents mitjans de transport–, amb 405 milions d'euros, en què s'inclouen algunes obres que ja s'estan executant com ara el de la Sagrera però d'altres que encara s'han de començar com el que hi haurà a l'Arc de Triomf. La xarxa regional, que gestiona Renfe, és qui té una partida menys important: 259 milions d'euros.

En l'annex del conveni també s'hi inclouen les inversions que les dues administracions estan fent, cada una per la seva banda, a Catalunya. Fonts de Foment han recordat la inversió de 5.800 milions d'euros per al tren d'alta velocitat, dels quals falta per adjudicar menys de la meitat: 2.350 milions. Des de Madrid també faran el corredor del Mediterrani per al TAV, que costarà 420 milions. Per la seva banda, la Generalitat ha recordat, en el document, que invertirà 5.080 milions en la xarxa de metro. La inversió en la línia 9 serà la que rebrà la partida més important, de 3.000 milions.

Posted: Thursday 28/09/2006 10:37
by davida
Moltes notes de premsa i similar pero als presupostos de l'estat no hi ha cap partida del desdoblament de la linia de Vic. Almenys el 2006 hi havia una partida de 1 milio d'€. La partida que surt per la linia de Puigcerdà son els 50milions previstos per la reforma de Ripoll a Puigcerdà
Per tant tot es paper mullat.

Això és un fracàs per el transport públic.

Posted: Thursday 28/09/2006 11:09
by Minotaure
El govern de la Generalitat va dir que calien 6.000 milions d'€ per part de l'Estat per la xarxa de Rodalies de Barcelona. L'Estat només n'invertirà 1.500 milons d'€. Primer fracàs.

El govern de la Generalitat demanava el traspàs de Rodalies a la Generalitat. Ni una paraula. Segon fracàs.

Tota l'atenció mediàtica està centrada en la rebaixa del peatges. Tercer fracàs. La gent no li imorta la xarxa de transport públic?


Jo crec que el PSC-PSOE només està venent fum.

Re: Esperant...

Posted: Thursday 28/09/2006 11:11
by Minotaure
JaMiRo! wrote:Doncs si espereu acabar amb el dèficit que patim a Catalunya a partir de l'Estatut, espereu asseguts... :?
Totalment d'acord amb tu. Per cert, jo em vaig llegir el nou Estatut i no diu gaire clar el tema del traspàs de Rodalies a la Generalitat. En l'Estatut del 79 ja deia que era competència de la Generalitat les línes amb inici i final dins Catalunya i ja vam veure què van fer.

Fumando espero...

Posted: Thursday 28/09/2006 12:19
by JaMiRo!
sequera wrote:Pues si esperas algo sin el estatut, lo tienes claro.
En ningún momento he dicho "no al Estatut" sinó que me parece una herramienta que nació coja a raíz de su paso por el Congreso de los Diputados. ;)

Posted: Thursday 28/09/2006 12:39
by orique
A Madrid els hi agrada retallar coses, què hi farem.

A mi...

Posted: Thursday 28/09/2006 18:51
by JaMiRo!
orique wrote:A Madrid els hi agrada retallar coses, què hi farem.
A mi també m'agradaria retallar-li a algú d'allà (del Congreso) coses... :D

Posted: Tuesday 03/10/2006 21:47
by entfe001
victorcasta wrote:
booze wrote:A mi em sembla una bona notícia, és una inversió importantíssima. El que espero es que aquesta quantitat s'executi i no es quedi en mer pressupost.
Tranquil, si surt als pressupostos és que s'executarà segur.
Com les partides a universitats públiques?