Doncs serè la nota discordant. Hi estic en contra, però amb matissos. Barcelona no necessita implantar peatges per accedir al centre. El que realment necessita, des d'el meu punt de vista, és prohibir-ho directament al vehicle privat. Però clar, que seria llavors de tots els residents?. Un problema complicat, sense cap mena de dubte...
El peatge urbà, a part de ser una nova messura recaptatòria per part de l'ajuntament, a la llarga esdevindria perjudicial a certs sectors de la població i en resultaria indiferent a d'altres. Quins serien els perjudicats? Doncs treballadors poc remunerats, que treballen a Barcelona i que no tenen alternatibles viables de transport públic per accedir-hi. Qui no s'en resentiria gaire? Doncs tots aquells executius i similars amb vehicles d'empresa o gastos/dietes pagades. Aquests últims, tot i els peatges, continuarien fent servir el cotxe, però amb l'avantatge de gaudir d'una reducció del trànsit. Un altre problema dels peatges seria l'augment de preus dels bens de consum. Si s'aplica a tothom, els vehicles de transport i de repartiment augmentarien els gastos derivats del pagament dels peatges. N'estic segur que s'aprofitaria la situació per proposar un augment de preus en les taxes de transport. O quedarien fora d'aquest pagament? En aquest cas s'haurien de sumar a tots els vehicles d'empresa amb dietes/gastos pagats. Tercer problema, que de fet no és un problema sino la solució per garantir la mobilitat. Els vehicles de transport públic de superficie (tranvies, autobusos i taxis). Aquests evidentment, queden fora de tot pagament, però l'increment d'efectius per poder, com he dit abans, garantir la mobilitat de tots aquells que renuncien a agafar el vehicle privat per accedir a la ciutat, a la llarga pot esdevenir un problema per saturació. Recordem que hi ha un percentatge de vehicles "mig privats" (vehicles d'empresa, furgonetes, etc.) que encara forman part del gruix del trànsit i als que hem de sumar a la nova flota de vehicles de transport públic. Seria tot això viable?. No dubto que ho seria mès que el model actual, però, Valdria la pena l'inversió per aconseguir una millora tan "minsa"? perque, al cap i a la fi, la millora, en quant a reducció de trànsit i contaminació, no seria molt important.
Respecte a la meva proposta de prohibir l'accès a tot vehicle privat, dir-vos (de fet, ja ho dit) que seria un tema molt complicat a tractar, en el sentit d'establir quins sectors, per les raons que siguin, quedarien fora d'aquesta mesura.
Salutacions,