873 dies
Posted: Friday 29/09/2006 15:04
Són els que falten segons l'Ajuntament de Perpinyà per a que es pugui anar al centre del món en TAV .
Em sembla que et refereixes al forat que hi ha al C/Emili Grahit...si és així, et puc dir que es tracta d'un pàrquing...Res a veure amb el TAV.437.001 wrote:I si no ho han fet, aleshores què és el forat immens que hi ha al costat de ´l´estació d´autobusos?
Com no sigui la font que hi ha al costat de l'antiga estació del carrilet d'Olot...437.001 wrote:I si no ho han fet, aleshores què és el forat immens que hi ha al costat de ´l´estació d´autobusos?
Quina multa els hi tocarà pagar, i qui la imposa?javi82 wrote:Segons l'ajuntament de Perpinyà no, segons TP-Ferro ja que pel contracte de concessió estan OBLIGATS a obrir la línia Figueres-Perpinyà com a màxim el 17 de febrer de 2009. Bé, podrien fer-ho més tard però per cada dia que es retrassessin els cauria una multa ben grossa
No podria explotar-se amb trens directes per cap dels dos operadors ferroviaris. La SNCF no disposa de material d'ample variable i Renfe no té res que pugui circular a 1.500 volts (la tensió entre el Soler i Perpinyà). L'únic workaround seria el material remolcat d'ample variable de Talgo, que com bé comentes necessita d'un intercanviador que, de bon principi, no està previst.Túnels del Garraf wrote:Seria possible obrir la línia de TAV entre Figueres i Perpinyà sense que estigui acabada la línia entre BCN i Figueres?
Si fos possible, només la podria explotar la SNCF, ja que no hi hauria cap manera de que els trens de RENFE hi arribessin, no?
De la variant i nova estació de Figueres se n'ocupa exclusivament l'Adif.Túnels del Garraf wrote:Suposo que això seria com traslladar l'actual Portbou- Cerbère a Figueres, però amb el petit problema de que no deu estar previst construir cap intercambiador d'amples a Figueres i que segurament tampoc estarà acabada la variant de la línia d'ample ibèric ni la pròpia estació de Figueres nova mateixa. Per cert, qui s'encarrega de la construcció de la nova estació, TP - Ferro o Foment?
Això ja està estipulat contractualment: si després del termini màxim de lliurament de l'obra (finals de febrer de 2009) no poden circular els trens pel túnel internacional perquè un dels dos no ha enllestit l'obra a temps, aquest haurà d'indemnitzar a l'altra part mentre no s'obri a la circulació. És a dir, en el supòsit que Adif faci salat el govern espanyol haurà de compensar econòmicament a TP-Ferro. Per altra banda, si TP-Ferro fos qui fes salat, serien ells qui haurien de pagar. Ara bé, com suposo deus saber les obres de TP-Ferro van lleugerament avançades i les d'Adif... millor ni en parlemTúnels del Garraf wrote:Ah, i pot ser que TP - ferro entregui el seu tram però que no sigui possible explotar-ho per culpa dels retrassos a la part que li toca a Foment, no? Llavors no li haurien de posar cap multa perquè no és el seu problema, sinó el de Foment, oi?
És a dir, i contestant a la pregunta concreta de sa majestat... si el concessionari TP-Ferro no té en servei el seu tram el 17 de febrer de 2009, els concedents (estat espanyol i estat francès) apliquen les sancions establertes al punt 2 de l'apartat 27 del contracte de concessió que les tres parts van signar.entfe001 wrote:Això ja està estipulat contractualment: si després del termini màxim de lliurament de l'obra (finals de febrer de 2009) no poden circular els trens pel túnel internacional perquè un dels dos no ha enllestit l'obra a temps, aquest haurà d'indemnitzar a l'altra part mentre no s'obri a la circulació. És a dir, en el supòsit que Adif faci salat el govern espanyol haurà de compensar econòmicament a TP-Ferro. Per altra banda, si TP-Ferro fos qui fes salat, serien ells qui haurien de pagar.
El sr. Metro-Estocolm, és a dir, el Serie600, no?437.001 wrote:Vaja, ja no recordo qui era el Sr.Enlliurat...
Diari de Girona wrote:El Govern francès podria desencallar en pocs mesos el TAV Perpinyà-Montpeller
Les perforacions a la Jonquera per fer el tram transfronterer de la línia del TAV avancen a bon ritme.
DDEG, GIRONA.
El Govern francès ha fet un nomenament que podria servir per accelerar la construcció de la línia de tren d´alta velocitat entre Perpinyà i Montpeller. Aquesta línia, que serà la continuació del tram entre Figueres i Perpinyà està encallada des de fa anys i el Govern francès no ha mostrat cap interès a construir-la. Segons informacions aparegudes en el diari francès L´Independant, l´executiu ha designat per impulsar aquest projecte una persona que va ser clau en les negociacions que es van fer per construir la xarxa del TAV a l´est del país.
Segons el rotatiu, la persona escollida és l´agent general de Ponts i Carreteres, Claude Liebermann, conegut amb el sobrenom de Senyor Finançament per la seva suposada habilitat per resoldre problemes de diners. Les bones gestions que va fer per solucionar els problemes de finançament de la xarxa d´alta velocitat de l´est del país són el principal aval que té ara per fer front a la nova tasca que li han encarregat.
Nou impuls
És previsible, segons apunta el diari francès, que aquest nomenament serveixi per donar un nou impuls a la línia d´alta velocitat entre Perpinyà i Montpeller, però també a la que transcorrerà entre Montpeller i Nimes. Si tot marxa al ritme previst pel rotatiu, tot i que encara no hi ha un calendari oficial previst, els primers projectes escrits podrien estar enllestits durant la tardor de l´any que ve.
Si Claude Liebermann no frustra les expectatives que ha generat en alguns sectors, hi hauria d´haver un acord sobre el finançament abans de tres mesos, la qual cosa presuposa que es posin d´acord l´Estat, els negociadors de la Unió Europea i la RF, titular de la xarxa ferroviària francesa.
Segons explica el rotatiu francès, la Unió Europea pot arribar a posar fins a 200 milions d´euros, però també podria ser que no arribés a concretar cap ajuda.
La RF també podria posar una quantitat encara indeterminada i el que ara com ara és la incògnita més grossa és el que pensa posar l´Estat francès. En qualsevol cas, el cost del projecte es podria haver encarit ja entre un 10 i un 15% per culpa de tots els retards que hi ha hagut.
La primera vegada que el projecte es va posar sobre la taula de les autoritats franceses va ser l´any 1989, quan ja es va preveure un primer traçat amb diverses alternatives i amb una banda de protecció on es van paralitzar totes les llicències. La obra es va qualificar com a «projecte d´Interès General» i el 1991 el Ministeri de Transports va rebre una proposta de traçat més ben delimitada.
El 1994 un comitè interministerial va encarregar els primers esborranys d´avantprojectes, però les primeres passes de l´obra encara no han arribat a concretar-se. Un decret del prefecte del passat mes de desembre va renovar la denominació de «Projecte d´Interès General».