Baix Maresme exigeix que Generalitat pagui servei públic bus

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Post Reply
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Baix Maresme exigeix que Generalitat pagui servei públic bus

Post by trainman »

Maresme. Els alcaldes del Baix Maresme volen que se'ls pagui d'una vegada el servei públic d'autobusos

El cost del servei és insostenible i l'ajut de la Generalitat no acaba d'arribar

ADELA GENÍS. Teià
Alcaldes del Baix Maresme reclamen a la Generalitat que faci efectiva una ajuda de 475.000 euros per millorar el transport públic que estava pactada des de principi d'any. Tot i les reclamacions a la secretaria de Mobilitat, l'aportació econòmica per al servei d'autobús no arriba i els ajuntaments han de pagar un servei que no és competència seva. El cost dels autobusos arriba gairebé a un milió d'euros i suposa un dèficit pressupostari molt important, sobretot als pobles més petits.


+ Unes dones pugen a l'estació de Premià de Mar per anar cap a Premià de Dalt. Foto: A. GENÍS
Decepció entre els alcaldes del Baix Maresme perquè els diners promesos per la Generalitat per al transport públic no arriben. Des de fa dos anys que Alella, el Masnou, Teià, Premià de Mar, Premià de Dalt, Vilassar de Mar, Vilassar de Dalt, Cabrils, Cabrera i Argentona van signar la Declaració de Teià per millorar el servei d'autobusos urbans i interurbans que connecten els pobles del Baix Maresme i amb les estacions de Renfe. Ahir, a l'ajuntament de Teià, els pobles del sud de la comarca es van tornar a unir per reclamar aquests diners a l'administració. «Ha passat molt de temps i encara no hem rebut cap resposta», explica l'alcalde de Teià, Andreu Bosch (ERC).

Precisament, el secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, va enviar una carta en què recordava que es podien acollir a les subvencions. Els alcaldes no estan gens satisfets. «Enlloc no diu que aquests diners tocaran a la comarca», va assenyalar l'alcalde de Cabrera, Carles Rocabert (ERC). «Torna a repetir que existeix el compromís, però continua sense complir-se», va afegir l'alcalde de Vilassar de Mar, Pere Almera (PSC). Els alcaldes expliquen que el servei d'autobús que ofereixen és absolutament necessari per als ciutadans. «Els que van a les estacions de tren van plens», explicava l'alcalde de Teià. L'alcalde d'Argentona, Antoni Soy (L'Entesa), va manifestar que seran «tossuts» per tal d'aconseguir els diners. L'alcalde de Vilassar de Dalt, Llorenç Artigas (Grup d'Esquerres), i Jaume Batlle (CiU) van exigir millores perquè els municipis no paren de créixer i els consistoris han d'augmentar els serveis.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2076559
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Post by trainman »

Mobilitat - Maresme
El Baix Maresme reclama l'ajut promès al transport

06/10/2006 BETTY DOÑATE


Deu municipis denuncien que la Generalitat no els ha donat encara les subvencions que els havia promès per finançar el seu transport urbà i interurbà per carretera. Les localitats han millorat el servei d’autobusos pensant que rebrien els ajuts i ara es troben amb un dèficit conjunt d’un milió d’euros.


Els representants de set ajuntaments van reunir-se el 29 de setembre a Teià per manifestar el malestar del Baix Maresme amb el Govern. Els deu municipis ‘molestos’ (Teià, Alella, el Masnou, els dos Premià, els dos Vilassar, Argentona, Cabrils i Cabrera) volen que la Generalitat financiï un 50% del seu dèficit anual en transport urbà i interurbà per carretera, que sumant el de cada ajuntament, arriba al milió d’euros. En total, demanen 475.000 euros: 225.000 per a millores realitzades al servei d’autobusos i 250.000 per a projectes.
Els consistoris de Teià, d’Alella i del Masnou, per exemple, van engegar al gener una línia d’autobús que uneix els tres municipis, però encara no han rebut cap ajut. “El servei és deficitari, però ara no podem deixar d’oferir-lo als ciutadans”, apuntava l’alcalde de Teià, Andreu Bosch. No obstant això, el malestar dels ajuntaments va més enllà. Segons el primer tinent d’alcalde d’Alella, “el nostre autobús registra 16.000 viatges mensuals fins al Masnou, perquè molta gent viatja a Barcelona en tren”. Però “el pitjor és que el Govern no valora que els ajuntaments també contribuïm a la mobilitat sostenible”, afegia.
El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, havia assegurat poc abans de la roda de premsa que el Baix Maresme rebria els ajuts quan el Govern disposés de pressupost. Però tres dies després va dir que “el que haurien de fer els ajuntaments és integrar-se a l’Àrea Metropolitana del Transport Urbà” per poder demanar ajuts a través de l’entitat. És més, també haurien d’entendre que “s’està fent un estudi i que no es pot demanar 15 dies abans de les eleccions que es posi en marxa un servei”, segons Nadal.
La demanda del Baix Maresme, però, no és nova. El 2004, els mateixos consistoris van signar la Declaració de Teià, on demanaven ajuts en matèria de transport. El 2005, van adreçar a la Direcció General de Ports i Transports propostes de millora per al seu servei. Però la resposta de la Generalitat -presentada a principi d’any- no els va convèncer, perquè no considerava les propostes municipals ni les millores iniciades per alguns ajuntaments. El Baix Maresme va signar al juny la Proposta de 2006, que consensuava la distribució dels ajuts compromesos, que demanen ara. Si ara tampoc no arriben les subvencions, el Baix Maresme es mobilitzarà.

http://www.tribunamaresme.com/index.php ... ticia=2661
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”