La Rambla de Barcelona controlarà trànsit amb càmeres
Posted: Friday 30/09/2005 9:32
De l'AVUI:
---------------------------------------
La Rambla controlarà amb càmeres el tancament al trànsit del lateral de pujada
El pla per discriminar els vehicles privats dels públics i la descàrrega s'implantarà l'any 2006 a Les pilones deixaran pas a les càmeres
Carles Sabaté
Barcelona estrenarà l'any que ve el sistema de control del trànsit mitjançant càmeres, com a Londres. La mesura s'aplicarà a la Rambla i servirà per controlar-ne el trànsit privat, la circulació del qual quedarà prohibida pel lateral de pujada.
La restricció del trànsit privat a Ciutat Vella i el Barri Gòtic viurà l'any que ve un nou pas endavant. Es tallarà al trànsit el lateral ascendent, des de Colom fins a la plaça de Catalunya, però no hi haurà pilones ni agents de la Guàrdia Urbana controlant l'entrada per les Drassanes, sinó mitja dotzena de càmeres. Els aparells registraran tots els vehicles que pugin per la Rambla. Altres càmeres al llarg de l'avinguda en faran el garbellament, ja que controlaran quins vehicles entren als dos aparcaments públics, les motos que aparquen a les places de la calçada i els vehicles de càrrega i descàrrega o serveis. La resta, els vehicles privats que usin el lateral per travessar Ciutat Vella, seran multats.
El districte recomana els itineraris de Paral·lel, Via Laietana, Picasso i Lluís Companys. El regidor Carles Martí va explicar ahir que ja s'ha publicat el concurs per contractar l'empresa que instal·larà el "complex sistema de software". Les càmeres aniran discriminant els vehicles amb pas i horari autoritzat, i el centre de control del trànsit municipal sancionarà i enviarà les multes als infractors. A diferència de les pilones, la restricció del trànsit s'aplica "a posteriori", preveu el regidor.
El sistema, batejat com a Civitas Miracle, es va provar amb èxit durant l'estiu. S'aplicarà en sentit ascendent perquè té menys trànsit (entre 8.000 i 9.000 vehicles diaris) que el de baixada, i perquè no hi ha cap carrer per on girar, ja que tots són per a vianants o de sortida amb prioritat per als qui van a peu. En canvi, el trànsit de baixada registra més de 13.000 vehicles cada dia. Té més cruïlles i, sobretot, s'usa per a l'abastiment de la Boqueria. Per aquest motiu, sembla difícil "ampliar el sistema a tota l'avinguda", admet Carles Martí. Tot i això, el regidor creu que "sempre és positiu desincentivar el trànsit i guanyar espai que faciliti el passeig", tot i que, de moment, no s'anivellarà la calçada al passeig central.
La construcció de l'ascensor de l'andana Besòs de l'estació de Liceu determinarà la data d'implantació del control amb càmeres. A primers d'any es tallarà el lateral per l'obra -idèntica a la que s'ha fet a l'altra andana i lateral- i abans de l'estiu es reobrirà el lateral, però ja amb els senyals de restricció.
---------------------------------------
La Rambla controlarà amb càmeres el tancament al trànsit del lateral de pujada
El pla per discriminar els vehicles privats dels públics i la descàrrega s'implantarà l'any 2006 a Les pilones deixaran pas a les càmeres
Carles Sabaté
Barcelona estrenarà l'any que ve el sistema de control del trànsit mitjançant càmeres, com a Londres. La mesura s'aplicarà a la Rambla i servirà per controlar-ne el trànsit privat, la circulació del qual quedarà prohibida pel lateral de pujada.
La restricció del trànsit privat a Ciutat Vella i el Barri Gòtic viurà l'any que ve un nou pas endavant. Es tallarà al trànsit el lateral ascendent, des de Colom fins a la plaça de Catalunya, però no hi haurà pilones ni agents de la Guàrdia Urbana controlant l'entrada per les Drassanes, sinó mitja dotzena de càmeres. Els aparells registraran tots els vehicles que pugin per la Rambla. Altres càmeres al llarg de l'avinguda en faran el garbellament, ja que controlaran quins vehicles entren als dos aparcaments públics, les motos que aparquen a les places de la calçada i els vehicles de càrrega i descàrrega o serveis. La resta, els vehicles privats que usin el lateral per travessar Ciutat Vella, seran multats.
El districte recomana els itineraris de Paral·lel, Via Laietana, Picasso i Lluís Companys. El regidor Carles Martí va explicar ahir que ja s'ha publicat el concurs per contractar l'empresa que instal·larà el "complex sistema de software". Les càmeres aniran discriminant els vehicles amb pas i horari autoritzat, i el centre de control del trànsit municipal sancionarà i enviarà les multes als infractors. A diferència de les pilones, la restricció del trànsit s'aplica "a posteriori", preveu el regidor.
El sistema, batejat com a Civitas Miracle, es va provar amb èxit durant l'estiu. S'aplicarà en sentit ascendent perquè té menys trànsit (entre 8.000 i 9.000 vehicles diaris) que el de baixada, i perquè no hi ha cap carrer per on girar, ja que tots són per a vianants o de sortida amb prioritat per als qui van a peu. En canvi, el trànsit de baixada registra més de 13.000 vehicles cada dia. Té més cruïlles i, sobretot, s'usa per a l'abastiment de la Boqueria. Per aquest motiu, sembla difícil "ampliar el sistema a tota l'avinguda", admet Carles Martí. Tot i això, el regidor creu que "sempre és positiu desincentivar el trànsit i guanyar espai que faciliti el passeig", tot i que, de moment, no s'anivellarà la calçada al passeig central.
La construcció de l'ascensor de l'andana Besòs de l'estació de Liceu determinarà la data d'implantació del control amb càmeres. A primers d'any es tallarà el lateral per l'obra -idèntica a la que s'ha fet a l'altra andana i lateral- i abans de l'estiu es reobrirà el lateral, però ja amb els senyals de restricció.