Problemes de mobilitat als nous projectes del Barça
Posted: Thursday 05/10/2006 11:21
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
--------------------------------------
Els nous projectes del Barça a les Corts plantegen problemes de mobilitat
El club ha començat una tanda de contactes amb grups municipals de l'Ajuntament per sondejar les seves possibilitats
DAVID MARÍN. Barcelona
Els grups municipals amb representació a l'Ajuntament estan esperant que el Futbol Club Barcelona concreti quines són les seves propostes per transformar els seus equipaments esportius a les Corts. De moment, el que el club els ha fet arribar no provoca cap rebuig de base però a alguns grups, com ara CiU, el PP i ICV-EUiA, els fa plantejar dubtes sobre l'impacte que tindran alguns dels projectes sobre la mobilitat d'un sector envoltat de grans vies d'accés a Barcelona. El club és conscient d'aquests problemes, que també han plantejat les entitats veïnals de la zona, i està elaborant un estudi de mobilitat que doni resposta a quanta gent poden atreure els nous equipaments i amb quin tipus de transport i recorregut s'arribaria fins a la zona de l'estadi.
De la tanda de contactes amb grups municipals iniciada després de la reelecció de Joan Laporta, el club no s'ha endut cap negativa d'entrada. Això sí, alguns grups han plantejat seriosos dubtes sobre l'afectació que pot tenir sobre la mobilitat a les Corts a l'entrada de la ciutat, però el club hi ha contestat amb l'inici d'un estudi sobre els moviments que generaran les noves activitats. Els terrenys estan envoltats per l'avinguda Diagonal, la travessera de les Corts, la ronda del Mig, la carretera de Collblanc i la Riera Blanca, totes ja bastant saturades de trànsit els dies feiners.
«S'hauria de fer abans un estudi molt acurat de la mobilitat que eviti el col·lapse del sector», explica el regidor Eugeni Forradellas (ICV-EUiA). Iniciativa, que tot i formar part del govern es va oposar fins a arribar als tribunals al pla urbanístic Barça 2000 de Josep Lluís Núñez, posa com a condició davant qualsevol operació que hi hagi una integració dels equipaments esportius dins la trama urbana i amb consens veïnal, i que l'operació no es basi en criteris de rendiment econòmic sinó que doni peu a un percentatge important de pisos socials.
Jordi Portabella (ERC) creu que el projecte «s'ha d'estudiar amb més temps». Cap regidor del PSC ha volgut fer comentaris fins que el Barça ho presenti oficialment. Joan Puigdollers, de CiU, reconeix que el Barça ha de poder modernitzar els seus equipaments però també hi posa condicions: que millori la qualitat de vida dels veïns, que el Barça sigui «un bon veí» a les Corts i que sigui un projecte en benefici de tot Barcelona. El PP també posa la mobilitat com a condició, tot i que veu també com una «oportunitat» la millora que el Barça pugui fer de l'entorn de les Corts.
LES CORTS
Ronda de Dalt (Diagonal) - 148.100 vehicles cada dia feiner
Avinguda Diagonal (Pedralbes) - 106.889 vehicles cada dia feiner
Collblanc - 35.707 vehicles cada dia feiner
Ronda del Mig (travessera de les Corts-avinguda Madrid) - 86.381 vehicles cada dia feiner
Avinguda Sarrià (Josep Tarradellas-travessera de les Corts) - 59.418 vehicles cada dia feiner
ALTRES ZONES
Avinguda Meridiana (nus de la Trinitat) - 132.635 vehicles cada dia feiner
Avinguda Merdiana (Mallorca-València) - 93.620 vehicles cada dia feiner
Via Laietana (plaça Antoni Maura) - 50.066 vehicles cada dia feiner
Plaça Cerdà (Gran Via) - 109.399 vehicles cada dia feiner
Ronda Litoral - 121.266 vehicles cada dia feiner
--------------------------------------
Els nous projectes del Barça a les Corts plantegen problemes de mobilitat
El club ha començat una tanda de contactes amb grups municipals de l'Ajuntament per sondejar les seves possibilitats
DAVID MARÍN. Barcelona
Els grups municipals amb representació a l'Ajuntament estan esperant que el Futbol Club Barcelona concreti quines són les seves propostes per transformar els seus equipaments esportius a les Corts. De moment, el que el club els ha fet arribar no provoca cap rebuig de base però a alguns grups, com ara CiU, el PP i ICV-EUiA, els fa plantejar dubtes sobre l'impacte que tindran alguns dels projectes sobre la mobilitat d'un sector envoltat de grans vies d'accés a Barcelona. El club és conscient d'aquests problemes, que també han plantejat les entitats veïnals de la zona, i està elaborant un estudi de mobilitat que doni resposta a quanta gent poden atreure els nous equipaments i amb quin tipus de transport i recorregut s'arribaria fins a la zona de l'estadi.
De la tanda de contactes amb grups municipals iniciada després de la reelecció de Joan Laporta, el club no s'ha endut cap negativa d'entrada. Això sí, alguns grups han plantejat seriosos dubtes sobre l'afectació que pot tenir sobre la mobilitat a les Corts a l'entrada de la ciutat, però el club hi ha contestat amb l'inici d'un estudi sobre els moviments que generaran les noves activitats. Els terrenys estan envoltats per l'avinguda Diagonal, la travessera de les Corts, la ronda del Mig, la carretera de Collblanc i la Riera Blanca, totes ja bastant saturades de trànsit els dies feiners.
«S'hauria de fer abans un estudi molt acurat de la mobilitat que eviti el col·lapse del sector», explica el regidor Eugeni Forradellas (ICV-EUiA). Iniciativa, que tot i formar part del govern es va oposar fins a arribar als tribunals al pla urbanístic Barça 2000 de Josep Lluís Núñez, posa com a condició davant qualsevol operació que hi hagi una integració dels equipaments esportius dins la trama urbana i amb consens veïnal, i que l'operació no es basi en criteris de rendiment econòmic sinó que doni peu a un percentatge important de pisos socials.
Jordi Portabella (ERC) creu que el projecte «s'ha d'estudiar amb més temps». Cap regidor del PSC ha volgut fer comentaris fins que el Barça ho presenti oficialment. Joan Puigdollers, de CiU, reconeix que el Barça ha de poder modernitzar els seus equipaments però també hi posa condicions: que millori la qualitat de vida dels veïns, que el Barça sigui «un bon veí» a les Corts i que sigui un projecte en benefici de tot Barcelona. El PP també posa la mobilitat com a condició, tot i que veu també com una «oportunitat» la millora que el Barça pugui fer de l'entorn de les Corts.
LES CORTS
Ronda de Dalt (Diagonal) - 148.100 vehicles cada dia feiner
Avinguda Diagonal (Pedralbes) - 106.889 vehicles cada dia feiner
Collblanc - 35.707 vehicles cada dia feiner
Ronda del Mig (travessera de les Corts-avinguda Madrid) - 86.381 vehicles cada dia feiner
Avinguda Sarrià (Josep Tarradellas-travessera de les Corts) - 59.418 vehicles cada dia feiner
ALTRES ZONES
Avinguda Meridiana (nus de la Trinitat) - 132.635 vehicles cada dia feiner
Avinguda Merdiana (Mallorca-València) - 93.620 vehicles cada dia feiner
Via Laietana (plaça Antoni Maura) - 50.066 vehicles cada dia feiner
Plaça Cerdà (Gran Via) - 109.399 vehicles cada dia feiner
Ronda Litoral - 121.266 vehicles cada dia feiner