Reobrir una linea antiga de ferrocarril
- Estrella_de_Galicia
- N6
- Posts: 288
- Joined: Thursday 02/02/2006 17:28
- Location: /dev/null
- Contact:
Reobrir una linea antiga de ferrocarril
Hola, el altre dia varem anar a Ribes de Fresser desde Giropna, i la veritat, es una mica-bastant cutre (por decirlo de alguna forma) el tranport public entre el ripolles i el girones en transport public, perque per exemple no pot anar ni tornar en el mateix dia, per no dir-ne que ni el mateix dia pots fer l'enllaç!! bueno, aixi doncs hara ve la mema pregunta..
¿Seria factible volver a crear una linea de ferrocaril Ribes - ¿olot? - Girona ..... ¿St. Feliu?
Yo almenys crec que en l'hivern la gent la utilitzaria per anar a núria i ribes de fresser i a l'estiu cap a la platja.
a veure que en dieu vosaltres.
¿Seria factible volver a crear una linea de ferrocaril Ribes - ¿olot? - Girona ..... ¿St. Feliu?
Yo almenys crec que en l'hivern la gent la utilitzaria per anar a núria i ribes de fresser i a l'estiu cap a la platja.
a veure que en dieu vosaltres.
Saludos
Pedro Aguilar
Pedro Aguilar
¡Uf!
Una vez que tuve que ir a Ripoll desde Girona hice la ida en tren porque tenía tiempo y ganas de hacer el friki. Pero terminé tan harto que a la vuelta decidí tomar un autobús. ¡Cuál fué mi decepción al recomendarme en la estación de autobuses que tomara el tren porque así tardaría menos! Y es que en sábado y por la tarde, me tocaban cuatro horas de espera en Olot...
Una vez que tuve que ir a Ripoll desde Girona hice la ida en tren porque tenía tiempo y ganas de hacer el friki. Pero terminé tan harto que a la vuelta decidí tomar un autobús. ¡Cuál fué mi decepción al recomendarme en la estación de autobuses que tomara el tren porque así tardaría menos! Y es que en sábado y por la tarde, me tocaban cuatro horas de espera en Olot...
- Estrella_de_Galicia
- N6
- Posts: 288
- Joined: Thursday 02/02/2006 17:28
- Location: /dev/null
- Contact:
És massa fort que per anar d'una banda a una altra de la Garrotxa hagi de tardar, en TP, més de 5 hores, essent la sol·lució més ràpida passant per Barcelona. Trist, molt trist. Per això aniria bé, o bé una millora substancial del TP Autobús a la zona (a carrec, per cert, de la TEISA ), o un túnel ferroviari i una línia Ripoll - Olot - Girona...que passés per Salt, evidentmententfe001 wrote:No pensava en el Ripoll - Olot. Pensava en l'Olot - Girona.awe wrote:Feu una ullada en primera persona als possibles corredors entre Ripoll i Olot (vull dir a les muntanyes) i veureu perque no s'hi ha fet mai una linia de tren.
I pensava també en una horrorosa coordinació horària dels autobusos.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Jo sempre he pensat que si la línia Ripoll-Puigcerdà no existís actualment i algú proposés de construir-la, la gent ho veuria com una obra de grandíssima complexitat técnica i orografia impossible. Crec que no cal asustar-se per les muntanyes, es poden fer els túnels que calguin sense problemes. No té sentit que a principi de segle XX es poguéssin construir línies de complexitat orogràfica i ara no. Una línia Ripoll-Olot o La Pobla-La Seu em sembla més senzilla i sobretot molt més barata que qualsevol dels grans projectes de soterrament que tenim que patir un dia sí i l'altre també.awe wrote:Feu una ullada en primera persona als possibles corredors entre Ripoll i Olot (vull dir a les muntanyes) i veureu perque no s'hi ha fet mai una linia de tren.
Sí, senyor!Watermark wrote: Jo sempre he pensat que si la línia Ripoll-Puigcerdà no existís actualment i algú proposés de construir-la, la gent ho veuria com una obra de grandíssima complexitat técnica i orografia impossible. Crec que no cal asustar-se per les muntanyes, es poden fer els túnels que calguin sense problemes. No té sentit que a principi de segle XX es poguéssin construir línies de complexitat orogràfica i ara no. Una línia Ripoll-Olot o La Pobla-La Seu em sembla més senzilla i sobretot molt més barata que qualsevol dels grans projectes de soterrament que tenim que patir un dia sí i l'altre també.
El que passa és el de sempre, que si a aquell corredor hi viu poca gent (com si fa cent anys hi haguessin hagut 500.000 habitants a Ripoll i Olot!) diran que no surt a compte i tal... I és cert, suposa un cost molt alt per habitant, però... M'agradaria veure la rendibilitat real de totes les línies d'AV d'aquí a uns anys i el que suposarà la pèrdua de línies secundàries que es derivarà de la deixadesa de la resta de la xarxa, així com la supressió de parades intermitges.
Edito per afegir que el benefici dels costossíssims soterraments actuals és clar: més facilitat per creuar les ciutats d'una banda a una altra en cotxe, més terreny urbanitzable que redundarà en més usuaris teòrics per estació, i amb aquestes més inaccessibles i desagradables al ésser soterrades, més cotxes per estació. En conjunt: uns quants polítics i constructors beneficiats, els actuals usuaris perjudicats, una mica més de contaminació... i un nou hipotecament del sector públic gastant milions allà on no cal i a sobre restregant-nos que ja s'ha gastat en ferrocarril i que la resta és per fer carreteres.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- He2/2
- N4
- Posts: 63
- Joined: Wednesday 28/09/2005 23:00
- Location: Viladecavalls (Vallès Occidental)
- Contact:
The Ripollès&Garrotxa RY
Si agafeu un mapa topografic de la zona veureu com, a part de la dificultat que representa la Serralada Transversal, la Garrotxa està a força menys alçada que el Ripollès. Tot plegat fa que una hipotètica línia de ferrocarril resultés massa cara per a ser rendible. Per això no s'ha fet mai.
De fet és perfectament posible, i podem veure, per exemple el traçat de la carretera dels tunels que comuniquen la vall del Ter amb la vall de Bianya.
Abans que es construís el tren a Sant Joan de les Abadesses hi havien hagut projectes de fer una línia fins a Roses, per donar sortida al carbó per aquell port, però un cop construida la línia cap a Barcelona, ja no hi havia cap interés económic per construir una línia massa cara.
Però posats a somniar... podriem reobrir el tren d'Olot, i el Manresa-Guardiola. I construir una línia Guardiola-La Pobla-Ribes-Camprodon-Olot, que comuniques totes les línies de via mètrica...... Però això no és Suissa....
De fet és perfectament posible, i podem veure, per exemple el traçat de la carretera dels tunels que comuniquen la vall del Ter amb la vall de Bianya.
Abans que es construís el tren a Sant Joan de les Abadesses hi havien hagut projectes de fer una línia fins a Roses, per donar sortida al carbó per aquell port, però un cop construida la línia cap a Barcelona, ja no hi havia cap interés económic per construir una línia massa cara.
Però posats a somniar... podriem reobrir el tren d'Olot, i el Manresa-Guardiola. I construir una línia Guardiola-La Pobla-Ribes-Camprodon-Olot, que comuniques totes les línies de via mètrica...... Però això no és Suissa....
Sembla ben evident que les úniques línies ferroviàries rendibles són les radials al voltant de Barcelona, tret de comptades excepcions, i aquestes no inclouen la de la Pobla (que ja sabem que no és rendible, però que ja que existeix s'ha de mantenir). El que no és just és que aquests itineraris transversals no estiguin coberts per línies d'autobús amb una freqüència una mica digna (un parell d'hores, no cal ficar freqüències de mitja hora a línies que agafaran menys de cent persones al dia).
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: The Ripollès&Garrotxa RY
He2/2 wrote:Però posats a somniar... podriem reobrir el tren d'Olot, i el Manresa-Guardiola. I construir una línia Guardiola-La Pobla-Ribes-Camprodon-Olot, que comuniques totes les línies de via mètrica......
Lo de reobrir la línia Manresa - Guardiola està en estudi, i tot i que econòmicament no surt rentable, es molt important que el Berguedà torni a tenir tren. De fet, segons l'associacio Via Lliure, s'hauria d'allargar inclus fins Andorra fent un túnel paral·lel al del Cadí, amb un ramal a Bourg-Madame, per Puigcerdà. Pero mentres no es fa, almenys que la obrin urgentment fins a Suria i Sallent, que està construit, i mentres no s'electrifica, dons que es faci amb aquells trens vells que posen per la fira de Santpedor, pero amb andanes de 3 vagons.
I què? Es que Suïssa es l'unic pais que te dret a tenir tren a les zones de muntanya? Per que ens hem de limitar a contemplar el que tenen els altres paisos com una cosa inaccessible, enlloc d'incorporar-ho al nostre?He2/2 wrote:Però això no és Suissa....
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- He2/2
- N4
- Posts: 63
- Joined: Wednesday 28/09/2005 23:00
- Location: Viladecavalls (Vallès Occidental)
- Contact:
Això no és Suissa
Si, és clar que nosalres hauriem de tenir els mateixos drets que els suissos a tenir tren a les zones de muntanya, però, malauradament, n'estem a anys llum. Ni els polítics, ni les empreses, ni la població en general, saben veure el que representa una xarxa de transport públic que serveixi al territori, més que al interessos econòmics.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sobre la "rentabilitat"
La rentabilitat o no d'una línia és, en els termes que es proposen actualment, una farsa. Perquè només es tenen en compte les despeses de construcció i explotació en comparació amb els ingressos generats directament per l'explotació. Però, i què passa amb la reducció de trànsit, despeses de benzina, accidents, primes d'assegurança, manteniment de carreteres i vehicles privats, regulació del trànsit rodat, contaminació atmosfèrica i acústica, problemes de salut, etc. etc.? Això ningú es digna a quantificar, però són efectes ben directes del funcionament d'una línia de ferrocarril en condicions. Però hi ha lobbys que estan al darrere de tot i vetllen perquè no es facin públiques aquestes coses. I mentrestant, el poble imbècil, vinga a empassar-s'ho tot!
Bé, jo estic totalment d'acord amb el que s'ha comentat per aquí dalt de la Garrotxa. Jo crec que, és bastant penós que l'única conexió de ferroviaria de Ripoll amb una capital, tractant-se de la provincia de Girona, sigui precísament amb Barcelona. És com si em diguéssis que l'única conexió ferroviaria de La Pobla fos per la línia de Cervera des de Barcelona, i que ni una població ni l'altra, la tinguéssin amb Lleida.
És que esteu passant per alt una cosa. Que el Tp és penós per anar de Ripoll fins a Girona, que és la capital de la província, és una realitat. Però… i si Ripoll i Puigcerdà deixeissin de formar part de Girona i passessin a formar part de Barcelona, dins d'una nova configuració de Catalunya amb el rotllo de les vegueries? Ho deixo caure, és una idea que no m'agrada gens ni mica (però gens), però amb el temps ja veurem si no vaig gaire desencaminat. Crec que els trets aniran per aquest camí. Al temps. Segur que, com a mínim, aquesta colla de gent que es diuen "els nostres polítics" ho intentaran.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Una experiència interessant de reobertura de línies és la de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) que va tenir el valor de reobrir el tram des d'Inca a Sa Pobla en una primera fase i el tram s'Enllaç Manacor en una segona, rehabilitant tots els edificis d'estació. El resultat és un servei cada cop més utilitzat.
Aquestes línies estaven "temporalment suspeses" per FEVE, atès que aquesta empresa va decidir agrandir l'ample de via de 0,914m propi dels ferrocarrils mallorquins a 1 metre, per tal d'unificar el material amb la Península però només ho va fer al tram Palma-Inca, quedant la resta amb 0,914m i decretant la suspensió del servei en aquests trams. Aquesta suspensió i no el tancament és el que va permetre que les vies romanguessin instal.lades i que en cas d'obres públiques que afectessin la traça no puguesin interceptar-la. Em consta que ara s'està construint un pas elevat sobre una línia "temporalment suspesa" a Malloca atès que no poden construir-se nous passos a nivell ni molt menys tallar via en no estar "tancada" la línia.
Les línies oficialment tancades i amb via aixecada són molt més difícils de reobrir atès que moltes explanacions i terrenys han estat ocupats per noves infraestructures o revertits als antics propietaris.
Aquestes línies estaven "temporalment suspeses" per FEVE, atès que aquesta empresa va decidir agrandir l'ample de via de 0,914m propi dels ferrocarrils mallorquins a 1 metre, per tal d'unificar el material amb la Península però només ho va fer al tram Palma-Inca, quedant la resta amb 0,914m i decretant la suspensió del servei en aquests trams. Aquesta suspensió i no el tancament és el que va permetre que les vies romanguessin instal.lades i que en cas d'obres públiques que afectessin la traça no puguesin interceptar-la. Em consta que ara s'està construint un pas elevat sobre una línia "temporalment suspesa" a Malloca atès que no poden construir-se nous passos a nivell ni molt menys tallar via en no estar "tancada" la línia.
Les línies oficialment tancades i amb via aixecada són molt més difícils de reobrir atès que moltes explanacions i terrenys han estat ocupats per noves infraestructures o revertits als antics propietaris.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Ripollés independent i sobirà!
Vull un bitllet de la companyia del Nord de Puig-Alt de Ter ! (Sant Joan de les Abadesses, 1938)
Vull un bitllet de la companyia del Nord de Puig-Alt de Ter ! (Sant Joan de les Abadesses, 1938)
UT596001 wrote:De fet, hi ha una proposta de vegueria de "l'Alt Ter", la qual en formaria l'Osona, el Ripollès i la Garrotxa, en detriment de la previsió de la Generalitat de incorporar el Ripollès a la vegueria de Girona.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.