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Qui decideix sobre el transport públic a l'RMB?
Posted: Saturday 07/10/2006 23:05
by Guigui
Llanço aquest fil perquè amb els diferents despropòsits que s'han creat últimament en matèria de TP (construcció del metro, LAV a Barcelona, etc.) cada vegada tinc menys clar qui decideix què en matèria de transport a l'RMB i quines competències reals té l'ATM.
Independentment de l'estructura actual i de cara a possibles solucions, aquí en va una: explotació de la infraestructura i el material rodant, a càrrec del respectiu titular; horaris, tarifes i nomenclatura de línies sota la coordinació de l'ATM, així com en matèria de planificació i construcció de noves línies. Tot sobre la base d'estudis exhaustius i científicament fonamentats de fluxos de mobilitat presents i previstos a mig i llarg termini per tal de determinar actuacions futures (preferiblement mitjançant plans directors).
Ah, i una altra cosa: la idea d'aquest fil no és despotricar de ningú. Evidentment, no sóc ningú per a imposar censura ni en sóc amant en cap sentit. Personalment, també tinc "fitxats" els qui considero responsables del caos actual, però la meva pregunta és per dilucidar, amb més o menys objectivitat, qui talla el bacallà en què per començar a treure l'aigua clara de l'embolic del TP que tenim a l'RMB.
Todo tipo de personajillos
Posted: Sunday 08/10/2006 10:38
by Santfeliuenc
Hola,
Pues deciden abogados, médicos, filólogos del surf por la Universidad de Hawaii, licenciados en "Bombero-torero" por la Universidad de Oklahoma, etc.
Es decir, los políticos y demás fauna de este estilo que sin tener ni idea y con la única base que está tras de todo como lo son sus propios intereses partidistas, el descalificar a sus oponentes de otros partidos y demás y con el único objeto de ganar las elecciones o ganar un escaño más que el contrario para justificarse, crean líneas con trazados desquiciados como el de la L9 dando vueltas por doquier para así contantar a cuanta más gente mejor para recoger votos.
Y así las cosas quedan obras esenciales por hacer como las de abastecer los principales corredores de una ciudad, no se les enciende la bombilla para meter al AVE por Aragón donde ya hay túnel construido y así no malbaratarían fondos públicos, y tampoco deciden trazados cortos y correctos del AVE para Cataluña como el paralelo a la costa entre Tarragona y Barcelona haciendo parar a la línea de alta velocidad en la capital tarraconense, en el aeropuerto de Reus y en esta ciudad y no en el medio del campo...
Y así nos luce el pelo (podríamos seguir horas con estas barbaridades).
Saludos,
Sergio
Posted: Sunday 08/10/2006 11:22
by metring
Teòricament (insisteixo, teòricament), els ciutadans podem fer al·legacions al Departament de Política Territorial i Obres Públiques, anar allà i mirar els plans que tenen de transports i dir que ens semblen, cosa que passa a (gairebé) tot arreu, tot i que no se sap gaire. Hi ha un exemple de Londres, que van sotmetre a "referèndum" popular (amb cartrells i tot!), si tancaven l'estació d'Aldwich, aquella petita bifurcació que tenia fa anys la línia de Picadilly, i que era la més propera als teatres. Es va decidir de clausurar-la perquè les obres per col·locar ascensors més moderns tenia un pressupost desorbitant, per la poca quantitat de gent que l'utilitzava, i tot amb el vist-i-plau dels ciutadans.
Re: Todo tipo de personajillos
Posted: Tuesday 10/10/2006 23:58
by Serie600
Hola:
Santfeliuenc wrote:Es decir, los políticos y demás fauna de este estilo que sin tener ni idea y con la única base que está tras de todo como lo son sus propios intereses partidistas, el descalificar a sus oponentes de otros partidos y demás y con el único objeto de ganar las elecciones o ganar un escaño más que el contrario para justificarse, crean líneas con trazados desquiciados como el de la L9 dando vueltas por doquier para así contantar a cuanta más gente mejor para recoger votos.
Amb el teu permis, i sense anims de crear polemica. La culpa d'aquestos "xanxullus" la tenim nosaltres mateixos. Els propis usuaris.
Si enlloc de quedar-nos de mans creuades mirant com ens la foten doblegada, sortissim al carrer, empressim els mitjans que tenim al nostre abast, etc. i protestessim, altre caire tindrien les coses. Pero ai las!, es mes comode quedar-se a caseta mirant la TV o tocant-se alllo que no sona sense fer res.
Molt parlar pero no fer res. Es el que ens ha perdut en aquest pais desde sempre. Molt queixar-se i fer "Plataformes" de costellada, pero d'anar a Sant Jaume (per exemple) i agafar per les solapes de la xaqueta (hipoteticament parlant) al politic de torn i exigir-le allo al que es va comprometre, res de res. Molt protestar, pero cap accio. Tan senzill com aixo.
Que ens pugen el preu del transport?: "ai carai!, que es car.... bla, bla, bla" pero abaixem el cap i paguem el bitllet. Que al metro es cola la gent?: "ai carai! que lladres, bla, bla, bla", pero els cuatre "burros" de sempre val.lidem la T10 i au!. I podria continuar fent llista. Pero no possem sol.lucio.
Sal.lutacions:
Serie600
Re
Posted: Tuesday 17/10/2006 19:12
by Santfeliuenc
Hola,
Los que estamos aquí algo hacemos, aparte de rascarnos la barriga. La gran masa que se queja por todo y que luego no hace nada y pasa de las cosas es el problema. A la gran masa tú le hablas de líneas, de las cercanías, del metro, del tranvía... y ni siquiera saben el motivo de tu precupación, les da lo mismo, hasta les parece que eso de que el tren pase cada cierto tiempo es algo que funciona solo y que a nadie le ha de preocupar. Nosotros por ejemplo, que a veces hablamos de estas cosas, que proponemos planos, que nos metemos en foros para mejorar o tratar de hacer un poquito mejor la movilidad de todos, somos gente ignorada, tíos rarillos y como a alguno se le ocurra hablar de esto fuera de aquí, hasta igual nos ven como tristes personajillos que póbrecitos, nos gusta esto.
Hasta que... les falla un día el tren, otro día tienen una huelga y otro les llueve, entonces sí que se dan cuenta, pero mientras todo vaya más o menos tirando, estas cosas les dan igual a la gente, tienes razón.
Saludos,
Sergio
Cierto...
Posted: Wednesday 18/10/2006 10:54
by JaMiRo!
¡Hola!
Desgraciadamente, qué gran razón tienes Sergio.
Así va el mundo...
¡Saludos!
Posted: Thursday 19/10/2006 1:04
by Serie600
Hola:
Aqui l'has donat "SantFe".
Tu a la gent treu-li el futbol (per possar un exemple, no vull cridar al mal temps) i la que es forma. En canvi per coses mes importants del dia a dia, mira tu que no mouen un collonet...
Mira com els veins de la Sagrada Famila van tocar els pebrots a TMB perque tregues el sustitutori a partir de determinades hores (hi ha un fil meu per aqui). En canvi la resta d'usuaris no es bellugan. Curios. Un petit grup de pressio fa moure una parada, un fotimer d'usuaris som incapaços de tocar el que no sona a l'Administracio. Desesperant.
Sal.lutacions:
Serie600
Posted: Saturday 21/10/2006 12:34
by entfe001
L'ATM té autoritat per damunt de tots els operadors adscrits al Sistema Tarifari Integrat a excepció de Rodalies Renfe.
Qui decideix sobre el transport públic a l'RMB?
Posted: Sunday 22/10/2006 16:10
by Santfeliuenc
Hola,
Qui decideix sobre el transport públic a l'RMB?
Tras años de análisis, la respuesta a esta pregunta solamente puede ser una:
El Pato Donald.
Saludos,
Sergio
PD: Y mirad lo que le estaban haciendo al Pato Donald mientras decidía por dónde irían los transportes en la RMB, asi que... vamos listos.
Posted: Friday 01/12/2006 23:26
by Guigui
entfe001 wrote:L'ATM té autoritat per damunt de tots els operadors adscrits al Sistema Tarifari Integrat a excepció de Rodalies Renfe.
Però si l'exerceix, no es nota massa. D'acord que és l'ATM qui va impulsar la integració tarifària, però també hauria pogut ocupar-se, per exemple, d'unificar nomenclatures d'intercanviadors i de fer els mateixos anuncis acústics amb independència de l'operador per acabar amb l'estupidesa de fer veure que, quan canvies a Catalunya del metro a FGC, sembla que vagis a pujar a un transbordador espacial.