Page 1 of 2
Un baixador extra per a Sitges?
Posted: Sunday 08/10/2006 11:41
by metring
Ahir vaig anar a Sitges, per degustar
l'ambientillu del Festival, i tal com en Túnels del Garraf em va comentar en un missatge privat (merci per l'info
), realment l'auditori principal queda força lluny de l'estació de Renfe, i la freqüència del bus és poca per apropar-s'hi, així que vaig anar xino-xano per allà. Aleshores plantejo: no podrien fer un baixador per aquella zona, encara que no paressin tots els trens, aprofitant que la via es troba pràcticament al costat i que està plena d'habitatges? o diran que no és rentable?? Si Castelldefels té el baixador de Platja de Castelldefels, per què no Sitges també?
Posted: Sunday 08/10/2006 15:15
by orique
Hi podrien fer aturar els rodalies de Vilanova.
Posted: Sunday 08/10/2006 15:53
by George85
Tot apunta a que la linia de la costa del garraf esta en StandBy fins que funcioni la LAV fins a Barcelona Sants.
No conec el cas molt de prop, però pel que sembla esta casi al 100% de la seva capacitat de manera que no podem posar ni més trens de rodalies ni poden afegir estacions i/o baixadors.
Si els d'allà dalt quan funcioni la LAV fins a Sants se'n preocupen una mica potser posen més trens (ja que ja en principi no hi haurà els de grans línies ... ) i algun baixador com el que tu proposes.
Posted: Sunday 08/10/2006 16:28
by orique
George85 wrote:Tot apunta a que la linia de la costa del garraf esta en StandBy fins que funcioni la LAV fins a Barcelona Sants.
No conec el cas molt de prop, però pel que sembla esta casi al 100% de la seva capacitat de manera que no podem posar ni més trens de rodalies ni poden afegir estacions i/o baixadors.
Si els d'allà dalt quan funcioni la LAV fins a Sants se'n preocupen una mica potser posen més trens (ja que ja en principi no hi haurà els de grans línies ... ) i algun baixador com el que tu proposes.
No tot el trànsit GL de Barcelona és cap a Madrid i Andalusia...
Posted: Sunday 08/10/2006 18:21
by George85
orique wrote:
No tot el trànsit GL de Barcelona és cap a Madrid i Andalusia...
Per suposat que no tot, però ja veuràs com tot el que puguin ho faran passar per la linia UIC.
No vui posar la mà al foc, però diria que els euromeds passaran a ser servits pels ALVIA per aprofitar part del recorregut en UIC per exemple de Roda fins Sants. I si no m'erro, els euromeds passaran un rentat de cara força important.
Posted: Sunday 08/10/2006 18:38
by mikado
Dic jo, que ja que aprofiten per reestructurar tota la R2,l'any que sigui posem X, caldria prendre en consideració fer les rodalies extensives fins a Tarragona i no deixar-les a Sant Vicenç de Calders, seria afegir Torredembarra, Altafulla i Tarragona.
Posted: Sunday 08/10/2006 19:30
by Guigui
mikado wrote:Dic jo, que ja que aprofiten per reestructurar tota la R2,l'any que sigui posem X, caldria prendre en consideració fer les rodalies extensives fins a Tarragona i no deixar-les a Sant Vicenç de Calders, seria afegir Torredembarra, Altafulla i Tarragona.
És a dir, augmentar la freqüència de trens entre St. Vicenç i Tarragona. La veritat, no m'importa com es diguin, ja que actualment els regionals s'aturen a totes les estacions d'aquest tram, però també crec que una circulació per hora (més o menys) és clarament insuficient. En aquesta i totes les altres línies de Renfe.
Posted: Sunday 08/10/2006 19:31
by orique
George85 wrote:No vui posar la mà al foc, però diria que els euromeds passaran a ser servits pels ALVIA per aprofitar part del recorregut en UIC per exemple de Roda fins Sants. I si no m'erro, els euromeds passaran un rentat de cara força important.
No t'erres pas. Reforma d'interiors total i repintat en
l'últim esquema de colors.
Posted: Sunday 08/10/2006 19:34
by Guigui
orique wrote:No t'erres pas. Reforma d'interiors total i repintat en l'últim esquema de colors.
Si això significa que deixi d'haver-hi seients de "finestra" que donen en la seva quasi totalitat a un tros de paret, benvinguda sigui.
Posted: Sunday 08/10/2006 19:37
by metring
Tornant una mica al tema, suposo que no hi hauria gaire problema, en l'hipotètic cas que fessin un baixador a Sitges, a on es podria col·locar millor? Al estar la via abaix, seria més difícil, o cap problema, posant escales o ascensors? I hi hauria espai per aquests? I ja que ens hi posem...quin nom podria tenir?
Sitges-Auditori, per exemple?
Posted: Sunday 08/10/2006 19:39
by Guigui
metring wrote:Sitges-Auditori, per exemple?
I Sitges-Aiguadolç o Aiguadolç a seques?
Posted: Sunday 08/10/2006 19:42
by Pere
Mentre no arribi i funcioni el TAV a Barcelona la C2 queda marginada. Com
es pot veure, cada dia els trens arrosegen retards etc etc etc..
I és el que dieu, per desgràcia els Euromeds no se on aniràn a parar, però almenys fent els serveis Barcelona-València-Alacant desepareixeran. Els Alvia tal i com dieu passaràn a fer el trajecte mixte.
Pel tema referent a Sitges, de moment mai he sentit l'opció de fer un baixador, ara que, l'alcade va aconseguir que soterressin l'estació, al meu parer una tonteria molt grossa.
Posted: Sunday 08/10/2006 19:42
by metring
També, el que passa és que no soc d'allà, i no conec els barris. Millor si diu la seva en Túnels del Garraf, o algú més que hi visqui o que conegui bé la localitat.
Posted: Sunday 08/10/2006 20:29
by mikado
Jo havia sentit veus de que una mena de reivindicació semblant es volia fer a Vilanova i la G. per posar una estació a mig camí de Cubelles, però d'aixó ho vaig sentir ja farà tres anys i no s'ha tornat a parlar. Deien q era per donar servei a la zona de platja.
Més metro, cap problema
Posted: Sunday 08/10/2006 23:49
by JaMiRo!
Hola!
orique wrote:No t'erres pas. Reforma d'interiors total i repintat en l'últim esquema de colors.
Reforma que la farà Alstom
. Amb una mica de sort potser els veig per la fàbrica de Santa Perpètua, la qual cosa significarà que hi estic treballant!
Respecte del tema baixador, pel que conec de Sitges considero que ferroviàriament la zona que proposa el metring per col·locar la hipotètica parada em sembla un xic propera per parlar d'un servei de rodalia. Ara bé si voleu col·locar metro a Sitges, per mi cap problema...
Salut!
Posted: Monday 09/10/2006 0:14
by Túnels del Garraf
Hola!
Sobre el tema del baixador a Sitges-Aiguadolç, jo opino que no estaria malament construïr-ho, perquè seria útil a tots els veïns de les urbanitzacions dels voltants, com la Levantina, el Quint-Mar, Montgavina, Plans d'Aiguadolç o Aiguadolç.
A part d'això, també seria molt útil per l'Auditori de l'hotel Melià Gran Sitges, on precisament ara s'està celebrant el festival de Cinema, i la setmana passada, la reunió mundial de penyes barcelonistes, i que l'Ajuntament està potenciant com a centre de congressos. Igualment, la seva ubicació permetria un còmode accés al Camp de futbol de la UE Sitges, les platges de Balmins i Aiguadolç, i al Port Esportiu del mateix nom.
El lloc on seria ideal construïr-lo, segons la meva opinió, és on està el pont que creua les vies que uneix l'hotel amb la carretera de les Costes i l'autopista. En aquest punt del traçat, les vies van en trinxera, i segons el que he llegit en alguna propaganda de l'Ajuntament, està dintre del pla de soterrament, que aniria des de Montgavina fins el pas subterrani de l'Avinguda de Navarra, a l'urbanització del Vinyet.
Encara que en un principi aquest Soterrament pot semblar excessiu degut a que algunes zones per on està planejat soterrar estan actualment deshabitades, suposo que s'ha fet pensant en l'expansió futura del casc urbà, o sinó, només cal que mireu el Google Earth i comprovar-ho.
Llavors, suposo que fins que no arribi el soterrament, cap allà el 2020, no s'haurà fet cap estudi en relació amb aquest baixador.
També, es podria planejar (si no és somiar massa) construïr un baixador a l'altra banda del poble, just on acabaria el Soterrament, a l'alçada del mini-golf, pels qui ho coneixin. Aquest baiixador, tindria fins i tot més demanda que l'actual, ja que podria donar servei a les urbanitzacions del Vinyet, Terramar, Colls-Miralpeix i Rocamar (a St. Pere de Ribes); i als sectors de Cases del Sord, Can Pei i la Plana, a l'altra banda de les vies i actualment en fase d'execució. El baixador, també donaria servei al CEIP Maria Ossó, a l'IES Sitges, a l'ermita del Vinyet i a totes les platges d'eaquesta banda del poble.
Finalment, dir que tot això pot semblar molt exagerat per a un poble del tamany de Sitges, però ja posats, somiar és gratis.
Moltes gràcies, adéu i fins una altra!
Re: Més metro, cap problema
Posted: Monday 09/10/2006 10:12
by metring
JaMiRo! wrote:
Respecte del tema baixador, pel que conec de Sitges considero que ferroviàriament la zona que proposa el metring per col·locar la hipotètica parada em sembla un xic propera per parlar d'un servei de rodalia. Ara bé si voleu col·locar metro a Sitges, per mi cap problema...
Salut!
Però si hi ha un baixador extra a Castelldefels, per què no a Sitges, que és una ciutat que té una gran projecció internacional, i pels motius que exposa en ´Túnels del Garraf? Fa falta més comunicació, tant de tren com de bus. Per cert, amb aquest missatge ja he arribat als
1000 missatges!!!!!!!!!!!!
Re: Més metro, cap problema
Posted: Monday 09/10/2006 10:50
by neroon
metring wrote:JaMiRo! wrote:
Respecte del tema baixador, pel que conec de Sitges considero que ferroviàriament la zona que proposa el metring per col·locar la hipotètica parada em sembla un xic propera per parlar d'un servei de rodalia. Ara bé si voleu col·locar metro a Sitges, per mi cap problema...
Salut!
Però si hi ha un baixador extra a Castelldefels, per què no a Sitges, que és una ciutat que té una gran projecció internacional, i pels motius que exposa en ´Túnels del Garraf? Fa falta més comunicació, tant de tren com de bus. Per cert, amb aquest missatge ja he arribat als
1000 missatges!!!!!!!!!!!!
Enhorabona!, ja ets mil·lenari. Jo de moment m'haig de conformar en ser bicentenari, poc a poc...
Posted: Monday 09/10/2006 11:15
by metring
Graaaacies!!!!
Re: Més metro, cap problema
Posted: Monday 09/10/2006 11:16
by Platanito
metring wrote:
Però si hi ha un baixador extra a Castelldefels, per què no a Sitges, que és una ciutat que té una gran projecció internacional, i pels motius que exposa en ´Túnels del Garraf? Fa falta més comunicació, tant de tren com de bus.
Perquè les dues estacions de Castelldefels disten més de 4 quilòmetres, i mentre la principal està a prop del casc urbà i lluny de les platges, el baixador està a l'altra extrem del terme municipal, al costat de la platja, de Port Ginesta i de les urbanitzacions que hi ha al massís del Garraf. Cal recordar que, durant dècades, aquella zona era la platja dels habitants de Barcelona sud, Hospitalet i Baix Llobregat.
A Sitges, dues estacions tan seguides no estan justificades, doncs amb l'actual n'hi ha prou (en tot cas caldria millorar la freqüència els festius d'estiu). En tot cas, si es fes una nova a la banda d'Aiguadolç, s'hauria de moure l'actual en direcció a Vilanova, i fer més cèntrica aquesta última, però tot això és força difícil si no és aprofitant unes hipotètiques obres de soterrament. Ara bé, per sort la línia passa tan a prop del mar que dubto que se soterri mai.