Page 1 of 3

Cotxes elèctrics

Posted: Saturday 07/10/2006 14:23
by Jordi Freixas
---------------------------------
Nota d'administració: aquest fil procedeix d'aquest altre:
http://transport.cat/viewtopic.php?t=4039
---------------------------------

aarongilp wrote:Seguint amb el comentari del matemàtic més il·lustre del fòrum (bé, em sembla que de matemàtics només en tenim 1, pel que és igual com sigui :D), qui es queixa dels vehicles privats és perquè té una bona xarxa de transport públic a davant de casa.

I afegeixo una cosa. Vosaltres us penseu que fer una xarxa eficaç de TPúblic és tan fàcil? Es necessiten molts anys, moltes negociacions i molts calés. I creieu que és tan fàcil establir sistemes alternatius de transport privat com podria ser el cotxe elèctric? No. Mentre no hi hagi calés ni ganes, no es pot despotricar contre el transport privat i quedar-se tan panxo, perquè a diferència de qui critica d'aquesta manera, MOLTA gent ha de desplaçar-se en vehicle privat tot i saber que no és ni ecològicament sostenible ni econòmicament sostenible i que contribueix a que la gent arribi tard a treballar/estudiar, ja vagi en TPúblic o en TPrivat. Però com que no hi ha calés, no es pot fer una xarxa de busos que comuniquin tots i cadascún dels pobles cada hora, ni fer túnels per la diagonal, ni tramvies, ni res d'això.

Així que abans de despotricar, criticar o fer comentaris totalment imparcials, si us plau, penseu una mica. Els de "provincies" també existim i no tenim tanta sort com vosaltres. Aquí no hi ha calés ni per posar autobusos nous.
Ja ho sé que això del ctoxe elèctric és més aviat una utopía. Però això no treu que si és una utopía, és perquè hi ha una serie de gent amb massa poder, a qui senzillament no li surt dels collons d'implantar-lo i normalitzar-lo.

Per a tota la resta, totalment d'acord amb tu.

Así nos luce el pelo

Posted: Saturday 07/10/2006 14:32
by JaMiRo!
Hola!

És possible que ara per ara el cotxe elèctric sigui una utopia. Però fa més d'un segle que es va inventar :o i no se li ha donat l'impuls suficient com per desenvolupar la idea. Caldrà posar-se les piles, i mai millor dit... :D

Això sí, no cal fer coses rares en plan el DeLorean de Back to the Future PART III (per als qui no ho sapigueu, funcionava amb deixalla). Actualment hi ha països molt més avançats que Catalunya en materia de combustibles alternatius per a propulsors de combustió interna per a vehicles automòbils. Un parell d'exemples: al Japó, els cotxes híbrids ocupen una quota de mercat bestial; a Suècia i Noruega, hom parla de bioetanol i biodièsel amb total normalitat. Mentrestant, el bioetanol aquí és pràcticament inexistent i per cercar biodièsel t'has de fer una bona passejada. Jo visc a Badalona i la benzinera més propera amb biodièsel para a prop de la Maquinista. :o

Así nos luce el pelo (Santfeliuenc dixit :D ).

Salut!

Posted: Saturday 07/10/2006 15:07
by aarongilp
Efectivament. Si no tinguéssim la colla d'ineptes que tenim prenent decisions un altre gall cantaria. Però la colla d'ineptes és un reflex de la societat en la que vivim, on tothom procura per sí mateix i on si no vius a una gran ciutat no ets ningú. Per això em cabrejo. A Salt ens inauguren la primera línia urbana de bus la setmana que vé, i és una bajanada com una casa. Uns polítics inèptes que no saben els fluxos de mobilitat de la gent i uns altres inèptes que no posen calés per solucionar-ho. Els vaig enviar una proposta decent i encara espero resposta.

Respecte al cotxe elèctric, no és realment una utopia. Al mercat tenim un parell de models (el Toyota Prius i un altre que no recordo) que són híbrids. Ja és algo. Però, per culpa de la desidia dels polítics (altre cop), a Castella i Lleó els subvencionen fins a un 50%, i aquí no. I per culpa d'això no podem tenir una mobilitat un xic més sostenible economicament i ecològica.

Un cívic híbrid...

Posted: Saturday 07/10/2006 17:58
by JaMiRo!
aarongilp wrote:Respecte al cotxe elèctric, no és realment una utopia. Al mercat tenim un parell de models (el Toyota Prius i un altre que no recordo) que són híbrids. Ja és algo. Però, per culpa de la desidia dels polítics (altre cop), a Castella i Lleó els subvencionen fins a un 50%, i aquí no. I per culpa d'això no podem tenir una mobilitat un xic més sostenible economicament i ecològica.
Honda Civic Hybrid...De moment només he vist Toyota Prius pel carrer, aquest encara no l'he vist circulant... :D

Ací teniu més informació... ;)

Al meu parer, però, el més freaky és aquest (de moment no es pot trobar al mercat estatal), pel seu aspecte retro -sembla un Citroën BX, oi?-... :o

Posted: Sunday 08/10/2006 15:33
by Estrella_de_Galicia
aarongilp wrote:Respecte al cotxe elèctric, no és realment una utopia. Al mercat tenim un parell de models (el Toyota Prius i un altre que no recordo)
El C3 nou que han tret, que t'ho vaig comentar alguna vegada, també existeix (desde la primera edició del C3) la versió Stop & Start, aixo vol dir que en un semafor el motro es para literalmente y cuan li donem un cop de pedal aquest es torna a posar en marxa fins ahorrar un 10% de combustible. jo al veure una cosa "tan moderna" no el vaig comprar i em vaig quedar el 1.4 diesel, de fet em sembla que consumeixen igual...

P.D: (sento haver tardat en llegir pero más vale tarde que nunca :D

Posted: Monday 09/10/2006 13:15
by neroon
Alto!, no barrejem les coses. Una cosa són els cotxes elèctrics i una diferent són els cotxes híbrids. Resumint-ho, els segons van nèixer arrel de la poca viabilitat dels primers. Un vehicle elèctric és aquell en el qual el seu mitjà de propulsió és un motor enterament elèctric. Un vehicle híbrid és aquell que combina dos mitjans de propulsió diferents (habitualment un motor de benzina + un elèctric).
Els vehicles enterament elèctrics van esdevenir inviables en el mateix moment en que van fer seva la dita de "Desvestir un santo para vestir a otro". L'estudi era senzill; la hipotètica substitució d'un 10% del parc automobilístic per vehicles elèctrics comportaria un augment mès o menys proporcional del consum elèctric necesari per fer-los funcionar (per carregar les bateries per exemple). Aquests augment de consum es traduïria per la seva banda en un augment, en un percentatge semblant, de la producció elèctrica per tal de satisfer la demanda. El problema real és que arreu del mòn la producció elèctrica es basa qüasi exclusivament en centrals tèrmiques i nuclears, per tant l'emissió de gasos d'efecte hivernacle a l'atmòsfera no nomès no es reduïria, sino que fins i tot podria arribar a augmentar. Deixant de banda el tema de les emisions de gasos, i centrant-nos en els combustibles necessaris per abastir aquestes centrals, és ben cert que moltes tèrmiques funciones amb carbò, però també ho és que n'hi han que ho fan amb fuel-oil, per tant la dependència directa del petroli i els seus derivats tampoc minvaria gaire.
Aquesta va ser la raó del naixement dels vehícles híbrids, la pretensió de fer un motor elèctric que s'autogenerès l'energia eléctrica sense dependre d'externs. Solució: combinar-ho amb un motor de combustió convencional. La solució ha estat presentada com molt positiva, doncs s'han aconseguit motor de benzina amb consums molt mès baixos (equiparats fins i tot a consum de motors diesel equivalents). Aquesta tecnologia està en constant evolució i l'objectiu marcat fins ara és la substitució dels motors de combustió per d'altres mès nets. Fruit d'això va ser el naixement dels vehicles que funcionen amb pila de combustible, però això de moment és una altra historia.
De vehicles híbrids poc a poc en comencem a veure al nostre mercat. A part del "archiconocido" Toyota Prius, tenim el Lexus GS400h, que no és mès que la versió híbrida del totcamí (s'en diu així en català?) de Lexus i tindrem, si és que no el tenim ja, la versió híbrida del Honda Civic. De moment, això si, tots japonesos. Del Honda Insight, no confondre amb el Civic Hybrid, que ens mostrava en JaMiro!(aquell que diu que li recorda al Citroën BX, dir que és un model que ja fa uns 10 anys o mès que és al mercat (al nostre no, malauradament), i que compta amb un relatiu èxit als Estats Units degut a les bonificacions fiscals a les quals estan sotmesos en alguns estats (p.e.: California).

Salutacions

Google investiga en cotxes elèctrics

Posted: Thursday 31/07/2008 10:30
by wefer
http://www.businessweek.com/
Google Moves to Reinvent Transportation
To help remake the power grid with plug-in technologies, the search colossus has invested in lithium-ion batteries and electric vehicles

On a sunny afternoon back in June 2007, members of the media, academia, and the tech industry gathered to watch Google co-founders Larry Page and Sergey Brin drive a white Prius around the parking lot of the search giant's Mountain View (Calif.) headquarters. It wasn't just a slow news day—the Prius had been converted into a plug-in vehicle, and Page and Brin had gotten behind the wheel in order to announce the company's RechargeIT initiative, which included, among other things, $10 million to back plug-in vehicle technology.

It's been a year since that awkward scene, and the motivation behind Google's foray into transportation has only recently started to become clear. Google just named the first two recipients of funds from its plug-in vehicle program: lithium-ion battery maker ActaCell and electric-vehicle maker Aptera Motors. While Google commonly makes small investments in web and mobile startups and has started backing renewable energy companies as well, this was the first time it has funded companies focused on electric vehicles. With the move, Google has gone from advocating plug-in vehicle technology to investing in it, much the way a venture capitalist would.

The investments themselves shed some light onto the value that Google sees in electric vehicles. As a massive power user, the company has pledged hundreds of millions of dollars toward helping remake the energy industry, investing in solar and wind technology and in making its data centers more energy efficient. Since plug-in vehicles can help utilities stabilize energy delivery, lithium-ion battery technology like ActaCell's and plug-in vehicles like Aptera's Typ-1 are essentially an extension of Google's energy investments because they could add important energy-storage capability to the power grid.

Google is also betting that the future of transportation will be networked and controlled via software, just like our laptops and gadgets. And not just connected via the Internet, but through the network of the power grid, too. Rolf Schreiber, an engineer with RechargeIT, says that beyond these initial investments, Google is also looking to back companies that build software that can control the rate at which plug-in vehicles charge. And much the way Google has built a business of providing information via the web, the company could add its broadband expertise to the future of connected transportation. Schreiber, for example, recently completed a test of Google's own, in-house plug-in vehicles, using wireless communications and GPS to determine that the cars are getting more than 93 miles per gallon.

Let's not kid ourselves: Google's investment in transportation so far is paltry compared to what it's spending on other industries. But while we're not predicting that Google will make a G-car any time soon, its efforts to push plug-in vehicles as a way to build out a smarter power grid, and to bring some of the intelligence of information technology to transportation, will be worth watching.

Primers passos

Posted: Sunday 10/05/2009 22:58
by Guigui
http://www.lamalla.cat/medi_ambient/article?id=261929

El cotxe elèctric agafa embranzida

Barcelona és una de les ciutats pioneres del projecte Movele, gràcies al qual s'instal·laran punts de recàrrega per tota la ciutat per impulsar el vehicle elèctric entre les empreses de repartiment

NÚRIA MAHAMUD

No contamina, és silenciós i consumeix com una planxa. Però li està costant arrencar. El cotxe elèctric es ara per ara una de les millors solucions per desplaçar-se de manera sostenible davant alternatives més controvertides com els biocombustibles o l'utòpic cotxe d'hidrogen amb una cara bateria de liti. No obstant això, la seva presència a Espanya és merament anecdòtica. Es calcula que només circulen uns 60 cotxes elèctrics a tota Espanya (a França circulen uns 15.000), una xifra que pot començar a canviar amb els ajuts que estan posant en marxa el Govern central i els ajuntaments.

"Quan algú està interessat en comprar-se un cotxe elèctric el primer que pregunta és on recarregar la bateria i si se la pot emportar a casa; però pesa 300 quilos!", explica Josep Viver, director de l'empresa de vehicles elèctric Eco-Car i membre de l'Associació Espanyola per a la Promoció de Vehicles Elèctrics i no contaminants. Per qui té pàrquing la solució és fàcil, perquè sempre tindrà un endoll a mà, però si el cotxe dorm al carrer, on s'endolla?

La falta d'estacions per recarregar les bateries i la poca autonomia dels cotxes elèctrics, uns 80 km, han frenat fins ara la seva popularització. El projecte Movele, coordinat per l'Institut per a la Diversificació i l'Estalvi de l'Energia (IDAE) pretén que hi hagi uns 2.000 vehicles elèctrics circulant per tota Espanya l'any 2010 i instal·lar 500 punts de recàrrega perquè els cotxes puguin fer provisió d'energia. El pla pilot s'implantarà només en tres ciutats, Madrid, Sevilla i Barcelona, i vol implicar les administracions locals en crear places d'aparcament reservades per aquests vehicles, punts de recàrrega i la utilització del carril bus-taxi.

Barcelona incorpora prop de 200 punts de recàrrega
Dins aquest projecte, l'Agència d'Energia de Barcelona instal·larà aquest estiu 191 endolls per fomentar l'ús de l'automòbil elèctric tant entre el sector professional com els particulars. Altres facilitats per impulsar la mobilitat elèctrica seran la ubicació de punts de recàrrega en zones de càrrega i descàrrega i la reserva de dues places per a vehicles elèctrics a cada pàrquing municipal.

L'altre gran handicap que arrossega el cotxe elèctric és la seva escassa velocitat punta, uns 80 km/h, fet que el converteix en un mitjà de transport exclusivament urbà. Però la indústria comença a donar passos de gegant. Els models de bateria estan millorant i en un futur proper està previst que apareguin al mercat vehicles amb autonomia de fins a 200 km i una velocitat que podria arribar als 100 km/h. No és velocitat de fórmula 1, però els elèctrics també tenen la seva pròpia cursa de carreres: el Rally Phebus, que aterrarà el 30 de maig a Montmeló i recorrerà 400 km fins a Perpinyà.

Publicat 10/05/2009 16:07h

Ajudes de fins a 7000€ per a comprar un vehicle elèctric

Posted: Monday 06/07/2009 23:13
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/07 ... _64822.php

Els compradors de vehicles elèctrics tindran ajudes directes de fins a 7.000 euros

Les ajudes cobriran entre un 15% i un 20% del cost dels vehicles, en funció de la seva eficiència energètica

ACN
Madrid
Ult. Act. 06/07/2009 16:35


El ministre d'Indústria, Turisme i Comerç, Miguel Sebastián, ha anunciat avui que, en el marc del Pla Movele de mobilitat elèctrica, totes les persones físiques o jurídiques que vulguin adquirir un vehicle elèctric rebran una ajuda directa que oscil·larà entre els 750 i els 20.000 euros, depenent del tipus de vehicle (moto, cotxe autobús o camió).

En total, el pla d'ajudes directes a l'adquisició de vehicles elèctrics té un pressupost de 8 milions d'euros.

Per beneficiar-se d'aquestes ajudes el comprador haurà de dirigir-se a un concessionari o comerç adherit al Projecto Movele i triar qualsevol dels vehicles inclosos en el catàleg publicat en la web del IDAE, http://www.idae.és. En el cas dels automòbils, aquestes ajudes directes poden elevar-se fins als 7.000 euros.

Les ajudes cobriran entre un 15% i un 20% del cost dels vehicles, en funció de la seva eficiència energètica.

A més, emmarcat també en el Pla Movele, pròximament tindrà lloc la signatura de convenis de col·laboració amb els ajuntaments de Madrid, Barcelona i Sevilla per a la introducció de 2.000 vehicles elèctrics i de les corresponents infraestructures de recarrega.

La posada en circulació dels 2000 vehicles elèctrics en un entorn urbà, substituint un nombre similar de vehicles impulsats amb gasolina i gasoil, suposarà un estalvi energètic anual equivalent a 2.772 tones de petroli i evitarà l'emissió de 4.471 tones de CO2 anuals.

Re: Cotxes elèctrics

Posted: Tuesday 07/07/2009 11:35
by megapauer
Però realment els cotxes elèctrics són ecològics?

Jo tinc diversos dubtes:

- Quant contaminen les bateries? No serà un mètode de retardar" la contaminació fins que aquests s'hagin de reciclar?
- Què passarà amb el líquid de les bateries en cas d'accident? Tinc entès que sol ser realment tòxic, en proporció molt més que la benzina.
- Com s'aconsegueix l'energia elèctrica? Mitjançant combustibles fòssils o nuclear?
- Realment és eficient un motor elèctric? Què consumeix més, 7-8 litres de benzina/gasoil o el petroli necessari per generar l'energia elèctrica necessària?
- Algú s'ha plantejat realment si l'energia renovable és econòmicament sostenible? Ningú sap que no es paga al preu real que s'hauria de pagar? Per què no es debat mai el tema que les energies renovables valen desenes de vegades més que, per exemple, la nuclear?

Energies renovables

Posted: Tuesday 07/07/2009 11:47
by Guigui
Per a continuar l'interessant debat sobre el tema de les energies renovables, hi ha aquest fil: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=7136

Re: Cotxes elèctrics

Posted: Tuesday 07/07/2009 13:14
by Mortadel·lo
megapauer wrote:Però realment els cotxes elèctrics són ecològics?

Jo tinc diversos dubtes:


- Quant contaminen les bateries? No serà un mètode de retardar" la contaminació fins que aquests s'hagin de reciclar?
- Què passarà amb el líquid de les bateries en cas d'accident? Tinc entès que sol ser realment tòxic, en proporció molt més que la benzina.
les bateries que s'estan utilitzant avui en dia no tenen cap líquid

- Com s'aconsegueix l'energia elèctrica? Mitjançant combustibles fòssils o nuclear?
això depèn...

- Realment és eficient un motor elèctric?
molt més que un de combustió interna

Què consumeix més, 7-8 litres de benzina/gasoil o el petroli necessari per generar l'energia elèctrica necessària?
produir l'electritat amb un generador adhoc és més eficient que cremar la benzina en un motor menys eficient, això sense comptar que no tota l'electricitat prové de combustibles fòssils

- Algú s'ha plantejat realment si l'energia renovable és econòmicament sostenible? Ningú sap que no es paga al preu real que s'hauria de pagar? Per què no es debat mai el tema que les energies renovables valen desenes de vegades més que, per exemple, la nuclear?
això ja és un altre tema

Aprofitar energia eòlica recarregant cotxes elèctrics

Posted: Sunday 02/08/2009 23:12
by Guigui
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... ierde.html

Recargar el coche eléctrico permitiría aprovechar la energía eólica que se pierde

El Plan Movele contempla la creación de más de 500 puntos de recarga en Madrid, Barcelona y Sevilla

ANTONIO CERRILLO | Barcelona | 02/08/2009 | Actualizada a las 21:37h | Ciudadanos

El coche eléctrico reduce los gases contaminantes en la ciudad; y si la recarga de la batería se hace con electricidad de origen renovable, evita la dependencia de los combustibles fósiles y contribuye a combatir el calentamiento. Todas estas ventajas están haciendo aumentar las expectativas del desarrollo de las energías renovables. Pero si en el futuro, los coches ganan la calle, la gestión eléctrica deberá ser modificada. Las baterías de los coches aparecen en el horizonte como los almacenes acumuladores de energía limpia.

El presidente de Acciona, José Manuel Entrecanales, declaró el lunes en Badajoz que la introducción del coche eléctrico permitirá aumentar la capacidad de generación de las fuentes renovables. "Las energías renovables pueden crecer porque la mayor imprevisibilidad de estas energías en cuanto a generación se puede amortiguar con la mayor capacidad de acumulación que proporcionará un parque de baterías", señaló Entrecanales.

El coche eléctrico puede derribar el mito de que las energía renovables son imprevisibles. Hasta ahora se partía de la base de que sólo se puede aprovechar la energía eólica si hace viento, y que únicamente es de fiar la energía solar en días luminosos. Pero este esquema puede cambiar, con el papel que se asigne a las baterías. El coche eléctrico permitiría aprovechar esa energía renovable - y fugaz-que a veces ahora se desaprovecha.

El sistema eléctrico español está capacitado para dar respuesta a las necesidades de energía de un millón de coches eléctricos planteada por el Gobierno para el 2014; pero se requiere que la recarga eléctrica del coche se haga sobre todo en casa y en horas nocturnas, precisa Juan Antonio Alonso, directivo del Instituto para la Diversificación y Ahorro de Energía (IDAE).

Las baterías se podrían recargar con el exceso de capacidad de generación de energía. Luis Atienza, presidente de Red Eléctrica de España, juzga que "con la red prevista para el 2014, el exceso de producción existente sería suficiente para recargar seis millones de vehículos eléctricos", pero siempre y cuando esa recarga se haga con una mayor utilización entre las once de la noche y las ocho de la mañana, cuando hay una menor demanda.

Ahora consumimos más energía de día que de noche, y como la demanda de electricidad en horas nocturnas es muy pequeña, el sistema no puede absorber en ocasiones toda la energía eólica, sobre todo de noche. Se han dado casos en que no se puede aprovechar esa electricidad. Pero, además esta tendencia podría ir en aumento en el futuro a medida que aumente el número de megavatios eólicos instalados (y de otras fuentes limpias), según fuentes de la Asociación Empresarial Eólica.

En cambio, si crece la demanda nocturna de electricidad, las palas de los aerogeneradores podrían seguir funcionando. Y se equilibraría la curva de carga. En el hipotético escenario de dos millones de coches eléctricos (con una batería de 7 kWh de capacidad y una recarga uniforme), se produciría un incremento de la demanda de unos 2.000 MW en cada una de las horas de la madrugada. No obstante, el uso de electricidad de noche requerirá incentivos, y hacerla más barata en esas horas, dicen los expertos.

José Santamarta, asesor del Ministerio de Industria, argumenta que los coches eléctricos en la práctica, funcionan una o dos horas, mientras que las restantes 22 o 23 horas del día están aparcados; por eso, pueden servir como acumuladores de esa energía.

Mientras tanto, en el futuro, las sinergias entre las energías limpias y los vehículos eléctricos podrían aumentar sobre todo con la gestión de la red. Para un futuro no muy lejano, empiezan a vislumbrarse las redes eléctricas inteligentes reversibles (V2G), de las que el coche pasaría a formar parte. "La electricidad pasaría a las baterías de los coches en las horas de menor consumo, mientras que desde los vehículos podría entregarse a la red en la hora punta", explica Narcís Vidal, experto en tecnología e innovación de Endesa. Atienza confirma este pronóstico, pero matiza que ese desarrollo tecnológico requiere "una gran inversión".

Lo que está claro es que el coche eléctrico cambiará muchos hábitos, y su introducción masiva - prevista a partir del 2012 y, sobre todo, inicialmente con flotas de reparto-llevará aparejados cambios de comportamiento.

La Administración desea, como primera opción, que el coche se recargue en casa, en donde se necesitaría una conexión eléctrica normal y corriente (3,3 kW); la alimentación duraría entre 4 y 8 horas en casa, y así el coche estaría disponible a mañana siguiente. La batería también podría recargarse en parkings o, en postes públicos mientras que el Ministerio de Industria, a través de plan Movele, creará más de 500 puntos de alimentación en Barcelona, Madrid o Sevilla.

En segunda instancia, y a medio plazo, los coches se recargarían de forma rápida en electrolineras, en operaciones que podrían durar de 10 a 30 minutos, aunque la recarga dependería del tipo de batería o el grado de autonomía que se quiera dar al coche. Y en tercer lugar, se abre la opción a la sustitución de las baterías. Esta es la propuesta que lanza el proyecto Better Place que se instaurará en Israel y Dinamarca. Este escenario plantea que el comprador adquiere el coche, pero no la batería (el elemento más costoso), que sería utilizada en forma de alquiler o un sistemas similares.

Sin embargo, Juan Antonio Alonso muestra sus reticencias hacia esa fórmula. "El desarrollo tecnológico no va en esta línea, especialmente porque obligaría a que todos los coches tuvieran la misma tipología de batería", dice.

El temor del propietario a que la batería no tuviera la misma calidad y duración que la anterior o problemas logísticos en la organización y sustitución son algunos elementos esgrimidos por los sectores contrarios a esta idea. Mientras, las marcas que quieren generalizar el coche eléctrico ya adelantan que las baterías es el elemento más caro, pero a la larga ese sobrecoste quedará compensado con el menor costo de la recarga eléctrica en comparación con la gasolina o el gasóleo.

Re: Cotxes elèctrics

Posted: Tuesday 04/08/2009 22:01
by automotorserie 436
Juan Antonio Alonso ( directivo del Instituto para la Diversificación y Ahorro de Energía ) muestra sus reticencias hacia esa fórmula. "El desarrollo tecnológico no va en esta línea, especialmente porque obligaría a que todos los coches tuvieran la misma tipología de batería", dice.

Pues anda que no se ahorra nada...ha costado, pero los móviles fabricados a partir del año que viene si no estoy equivocado tendrán la misma clavija para recargar, lo que significa una disminución de cargadores inmensa, cuanto más unifiquemos mejor.
Y señores, si no hay a día de hoy no coche eléctrico es por algún oscuro motivo... :martell2

Re: Cotxes elèctrics

Posted: Saturday 08/08/2009 20:50
by awe
megapauer wrote:- Quant contaminen les bateries? No serà un mètode de retardar" la contaminació fins que aquests s'hagin de reciclar?
No ho sé. El que tinc clar és que aquesta contaminació es concentraria als punts de reciclatge de bateries i seria fàcilment controlable, mentre que un reguitzell de cotxes cadascun amb el seu motor de combustió i el seu escapament és molt més difícil de controlar. Les ciutates series moooolt més agradables amb cotxes elèctrics, i la contaminació del reciclatge de bateries podria ésser centralitzada i controlada en punts concrets.
- Què passarà amb el líquid de les bateries en cas d'accident? Tinc entès que sol ser realment tòxic, en proporció molt més que la benzina.
Tal com t'han dit, hi ha bateries seques, bateries amb gel, també s'experimenta amb condensadors... etc. En qualsevol cas, les bateries contenen poquíssim líquid comparat amb els 50, 60, 70 litres d'un dipòsit de combustible.
- Com s'aconsegueix l'energia elèctrica? Mitjançant combustibles fòssils o nuclear?
Hi ha una part cada cop més important d'energies renovables.
- Realment és eficient un motor elèctric? Què consumeix més, 7-8 litres de benzina/gasoil o el petroli necessari per generar l'energia elèctrica necessària?
L'any 1910 un motor elèctric tenia una eficiència energètica superior al 90%. És a dir, el 90% de l'energia consumida es traduïa en esforç. Avui en dia s'està a prop del 99%. Un motor d'explosió està sobre el 50%, la resta es perd en calor, tanta calor que cal un sistema de refrigeració (radiador i demés). Crec que les dades parles per sí soles.
- Algú s'ha plantejat realment si l'energia renovable és econòmicament sostenible? Ningú sap que no es paga al preu real que s'hauria de pagar? Per què no es debat mai el tema que les energies renovables valen desenes de vegades més que, per exemple, la nuclear?
Potser aquest fóra un altre debat. Què és el cost de l'energia? S'han de tenir en compte les externalitats? Crec que és un bon debat, però suggereixo deixar-lo per un altre fil.

Debat sobre l'energia

Posted: Saturday 08/08/2009 20:56
by Guigui
awe wrote:Què és el cost de l'energia? S'han de tenir en compte les externalitats? Crec que és un bon debat, però suggereixo deixar-lo per un altre fil.
Per exemple, aquest: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=7136

El cotxe elèctric, eix del pacte per l'energia

Posted: Tuesday 08/09/2009 21:31
by Guigui
http://www.lavanguardia.es/economia/not ... ergia.html

Sebastián presenta el coche eléctrico como un eje del Pacto por la Energía

El coche eléctrico será uno de los referentes en la próxima Ley de Economía Sostenible del Ejecutivo, en lo que queda de legislatura

08/09/2009 | Actualizada a las 13:47h | Economía

Madrid. (EFECOM).- El ministro de Industria, Turismo y Comercio, Miguel Sebastián, citó hoy el coche eléctrico como uno de los ejes del Pacto por la Energía que el presidente del Gobierno propondrá a las fuerzas políticas.

Sebastián presentó hoy la ratificación de los acuerdos del Proyecto Movele de impulso a los coches eléctricos con los alcaldes de Madrid, Alberto Ruiz Gallardón; de Barcelona; Jordi Hereu; y de Sevilla, Alfredo Sánchez Monteseirín.

El titular de Industria aseguró, en dicho acto, que la estrategia de potenciación del coche eléctrico es una "cuestión de Estado, alejada de la confrontación política", por lo que propuso a todos los partidos políticos, "especialmente al PP", un diálogo por su implantación en el proyecto de Pacto por la Energía, formulado por Rodríguez Zapatero.

Asimismo, Sebastián anunció que el coche eléctrico será uno de los referentes en la próxima Ley de Economía Sostenible que el jefe del Ejecutivo anunció como una de las prioridades en lo que queda de legislatura.

La importancia que la actual administración quiere conceder a la movilidad limpia de los coches eléctricos queda reflejada con la declaración de Sebastián de que "es un exponente del nuevo modelo de crecimiento de la economía española".

Por su incidencia en muchos sectores, el titular de Industria abogó por una implicación directa en su promoción del sector privado, los poderes públicos, los sindicatos y el resto de organizaciones sociales.

Sebastián adornó la urgencia del reto con hipótesis como que si todos los coches que circularan por España fueran eléctricos, el ahorro en la factura petrolífera anual sería de unos 11.000 millones de euros y la dependencia energética española del crudo se reduciría en 20 puntos.

En el acto también intervinieron los alcaldes de las ciudades que han ratificado el Proyecto Movele. El primer edil madrileño, Alberto Ruiz Gallardón, pidió una fiscalidad automovilística "directamente orientada hacia los niveles de contaminación, con las máximas desgravaciones para los vehículos de bajo poder contaminante".

En esta línea, anunció que desde primeros de año, los aparcamientos regulados serán en Madrid gratuitos para los coches eléctricos. Jordi Hereu recordó la tradición automovilística de Barcelona para pedir la implicación de la industria asentada en la zona en la producción del coche eléctrico.

Sánchez Monteiserín aludió al triángulo operado en su ciudad en pro de una movilidad limpia, con las bonificaciones de hasta el 75% en el Impuesto de Circulación para coches eléctricos e híbridos, las iniciativas del transporte público y la potenciación del uso de la bicicleta, como vértices.

Los convenios ratificados hoy tienen programada la implantación de 546 puntos de recarga en las tres ciudades, con una inversión en instalaciones de 2,559 millones de euros, de los que 1,017 millones son aportados por el Instituto de Diversificación y Ahorro Energético (IDAE).

Este organismo ha colgado ya en su página web el catálogo de vehículos que podrán acogerse a las ayudas que se establecen en un rango de entre 750 y 20.000 euros. La última lista estaba integrada por 16 modelos de motocicletas, 13 de cuadriciclos, otros 13 de turismos, 21 de comerciales y dos de microbuses.

El Proyecto Movele, incluido en el Plan Integral de Automoción, se ha marcado como primer objetivo la introducción de 2.000 coches eléctricos de diferentes segmentos en las ciudades españoles entre este año y el que viene. Las ayudas que contempla el plan se elevan a 10 millones de euros, desglosados en 8 millones para la compra de vehículos, 1,5 millones para la creación de infraestructuras y 500.000 euros para asistencia técnica.

El proyecto Movele es uno de los eslabones del objetivo anunciado por el ministro Sebastián de lograr que en el año 2014 el parque rodante de automóviles en España tenga al menos un millón de coches poco contaminantes, entre las tecnologías híbridas y eléctrica.

Catalunya, possible emplaçament de la nova planta de Tata

Posted: Wednesday 09/09/2009 14:57
by Guigui
http://www.elpunt.cat/noticia/article/4 ... trics.html

Tata estudia instal·lar a Catalunya una planta de muntatge de cotxes elèctrics

La multinacional índia també valora altres emplaçaments, com Andalusia, Noruega o el Regne Unit

09/09/09 02:00 - Madrid - efe

La multinacional índia del motor Tata Motors estudia implantar a Catalunya o a Andalusia una planta de muntatge de cotxes elèctrics, segons va confirmar el director general de la filial espanyola, Eduardo Dívar, ahir a Madrid. El fabricant del cotxe més econòmic del mercat també estudia altres emplaçaments, com ara poblacions del Regne Unit o Noruega i tot apunta que seran les ajudes administratives les que faran decantar la balança cap a un o altre lloc. El grup indi va explicar ahir que ja s'ha informat d'aquesta intenció el ministre d'Indústria, Miguel Sebastián, i que es prepararan contactes amb les autoritats catalanes i andaluses.

El projecte està encara en una «fase molt embrionària i d'exploració», segons va explicar el director general de la filial espanyola de Tata Motors, Eduardo Dívar, però la intenció va ser confirmada pel conseller delegat de Tata Motors European Technical Centre, Clive Hickman, durant l'acte de ratificació del projecte Movele –d'introducció del vehicle elèctric dins els entorns urbans– entre els ministres d'Indústria, Turisme i Comerç, Miguel Sebastián, i els alcaldes de Barcelona, Madrid i Sevilla, en un acte celebrat ahir a la capital espanyola.

La planta s'encarregaria només de l'acoblament i muntatge final dels cotxes elèctrics de la companyia, perquè rebria les carrosseries i les piles des d'altres plantes del grup, i és bastant probable que el model que finalment es munti sigui l'Indica Vista.

Sigui com sigui, la decisió del seu emplaçament definitiu dependrà en gran part de l'import de les ajudes administratives, ja que el país més ben situat, per ara, és Noruega, on Tata ja fabrica les piles per a cotxes elèctrics després de tancar una aliança amb l'empresa local Miljo Greenland.

Tata Motors és un dels fabricants més implicats en la producció i expansió dels cotxes elèctrics i, a banda de l'acord amb l'empresa noruega Miljo Greenland per fabricar polímers de ions de liti per al model Indica Vista també té un altre acord amb GM. Aquesta darrera és una empresa de tecnologia elèctrica a l'òrbita de Chrysler que produeix el comercial lleuger Tata ACE, el muntatge del qual es realitzarà a la planta Hispano Carrocera, a Saragossa.

El fabricant indi també preveu aplicar la tecnologia elèctrica al seu model Nano, el cotxe amb el qual Tata vol elevar els índex de motorització en les economies emergents, donat el seu baix preu.

380 cotxes elèctrics per a l'Ajuntament de Barcelona

Posted: Wednesday 09/09/2009 15:08
by Guigui
http://www.elpunt.cat/noticia/article/4 ... elona.html

380 vehicles municipals nous a Barcelona

09/09/09 02:00 - Barcelona - V.p

L'Ajuntament de Barcelona té la voluntat d'introduir un total de 380 cotxes elèctrics a la flota de vehicles municipals i de les empreses concessionàries abans del mes de març de l'any 2011. La incorporació d'aquests vehicles serà possible gràcies a un conveni de col·laboració que va signar ahir l'alcalde Jordi Hereu amb el ministre d'Indústria, Turisme i Comerç, Miguel Sebastián, i que també van subscriure els alcaldes de Madrid, Alberto Ruiz Gallardón, i de Sevilla, Alfredo Sánchez Monteseirín. El projecte, batejat amb el nom de Movele i inclòs en el pla integral d'automoció, vol donar un impuls important a la implantació dels cotxes elèctrics i, entre les tres ciutats que han subscrit el conveni, preveu la introducció de 2.000 vehicles en dos anys entre institucions públiques i privades. A banda de la incorporació dels vehicles, l'Ajuntament instal·larà 191 nous punts de recàrrega per a motos i cotxes elèctrics. Seixanta d'aquests punts seran en superfície i 131 en aparcaments públics soterrats. La idea és repartir-los de manera equitativa i amb el màxim d'abast possible. Actualment, la ciutat de Barcelona disposa de dos punts de recàrrega en fase de prova al carrer Granada, dins de l'entorn del 22@. També disposa d'un vehicle d'anàlisi acústica i s'estan provant dos vehicles híbrids a la Guàrdia Urbana. Del total de vehicles que es preveu adquirir, 261 aniran destinats al servei de neteja i aquests s'aniran incorporant progressivament a partir d'aquesta tardor.

Cuestión de voluntad

Posted: Saturday 12/09/2009 16:04
by automotorserie 436
Cambiar el motor de combustión por el eléctrico sólo es cuestión de voluntad y de vencer las resistencias de los poderosos.mientras al ciudadano de a pie se le vende ecología por todas lados, desde las autoridades se observa miedo a tomar medidas y se aducen la sarta de mentiras que he leido más arriba, como que haremos con las baterías o que contaminaremos más ya que la energía eléctrica que necesitaremos provocará más contaminación...
Toda una patraña, sólo cabe esperar que el tiempo acabe destruyendo las resistencias del mundo del petróleo.