Obres a Santa Eulàlia línia 1, finalitzades
Posted: Wednesday 11/10/2006 9:44
De TMB:
Finalitza la rehabilitació integral de l’estació de Santa Eulàlia de la Línia 1 de metro
● Les obres d’arranjament han permès renovar andanes, vestíbuls, passadissos, il·luminació, senyalització i instal·lacions
● Al mateix temps s’han posat en marxa els ascensors per facilitar l’accés a les persones amb mobilitat reduïda
● Entre TMB i la Generalitat hi han invertit més de 2,5 milions d’euros
Aquesta setmana han finalitzat les obres de rehabilitació integral de l’estació de metro de Santa Eulàlia (a l’Hospitalet de Llobregat), de la Línia 1, una de les actuacions de millora de la xarxa dutes a terme per TMB dins del Pla d’Actuació 2006 en el transport públic de Barcelona i els municipis metropolitans.
La rehabilitació ha consistit a reconfigurar els dos vestíbuls i els corredors, substituir paviments, graons, sostres i revestiments de parets, millorar la il·luminació, elevar el nivell de les andanes, renovar la senyalització al públic i el mobiliari, i instal·lar barreres de control (cancel·ladores) de portes lliscants, més efectives. Aquests treballs han costat 1,35 milions d’euros.
Paral·lelament, i a càrrec del departament de Política Territorial i Obres Públiques, s’han fet les obres per adaptar l’estació a persones amb mobilitat reduïda. Les solucions d’accessibilitat en aquesta estació han consistit en donar accés mitjançant una rampa de carrer a vestíbul i des del nivell vestíbul a les andanes mitjançant dos ascensors. Aquesta actuació es complementa amb la implantació d’encaminaments normalitzats per a invidents en els recorreguts adaptats i l’adaptació dels aparells de validació de tiquets. El que es tracta en definitiva es d’aconseguir que una persona amb mobilitat reduïda pugui, a través d’un camí adaptat, accedir o baixar d’aquest en l’estació corresponent. L’obra d’adaptació ha comportat una inversió d’1,2 milions d’euros.
Amb l’estrena de Santa Eulàlia, ja són 53 les estacions de la xarxa de metro equipades amb ascensors. N’hi ha 49 que estan en obres o a punt d’iniciar-s’hi les obres, mentre que 19 estan en fase de redacció del projecte. A més hi ha 7 estacions en prolongacions de línies que s’estan construint adaptades.
Millora apreciable en la il·luminació de les andanes
La rehabilitació integral de Santa Eulàlia s’emmarca dins del programa d’inversions de TMB, dotat amb 42 milions d’euros, dels quals 12,5 milions van destinats a rehabilitacions integrals i renovació d’escales mecàniques. Dins del mateix programa s’ha completat recentment la rehabilitació integral de Joanic (L4), està en la fase final d’execució la de Sants Estació (L3) i estan a punt els projectes per fer els treballs a Liceu (L3), Drassanes (L3), Santa Coloma (L1), Llucmajor (L4), Alfons X (L4) i Pubilla Cases (L5).
Finalitza la rehabilitació integral de l’estació de Santa Eulàlia de la Línia 1 de metro
● Les obres d’arranjament han permès renovar andanes, vestíbuls, passadissos, il·luminació, senyalització i instal·lacions
● Al mateix temps s’han posat en marxa els ascensors per facilitar l’accés a les persones amb mobilitat reduïda
● Entre TMB i la Generalitat hi han invertit més de 2,5 milions d’euros
Aquesta setmana han finalitzat les obres de rehabilitació integral de l’estació de metro de Santa Eulàlia (a l’Hospitalet de Llobregat), de la Línia 1, una de les actuacions de millora de la xarxa dutes a terme per TMB dins del Pla d’Actuació 2006 en el transport públic de Barcelona i els municipis metropolitans.
La rehabilitació ha consistit a reconfigurar els dos vestíbuls i els corredors, substituir paviments, graons, sostres i revestiments de parets, millorar la il·luminació, elevar el nivell de les andanes, renovar la senyalització al públic i el mobiliari, i instal·lar barreres de control (cancel·ladores) de portes lliscants, més efectives. Aquests treballs han costat 1,35 milions d’euros.
Paral·lelament, i a càrrec del departament de Política Territorial i Obres Públiques, s’han fet les obres per adaptar l’estació a persones amb mobilitat reduïda. Les solucions d’accessibilitat en aquesta estació han consistit en donar accés mitjançant una rampa de carrer a vestíbul i des del nivell vestíbul a les andanes mitjançant dos ascensors. Aquesta actuació es complementa amb la implantació d’encaminaments normalitzats per a invidents en els recorreguts adaptats i l’adaptació dels aparells de validació de tiquets. El que es tracta en definitiva es d’aconseguir que una persona amb mobilitat reduïda pugui, a través d’un camí adaptat, accedir o baixar d’aquest en l’estació corresponent. L’obra d’adaptació ha comportat una inversió d’1,2 milions d’euros.
Amb l’estrena de Santa Eulàlia, ja són 53 les estacions de la xarxa de metro equipades amb ascensors. N’hi ha 49 que estan en obres o a punt d’iniciar-s’hi les obres, mentre que 19 estan en fase de redacció del projecte. A més hi ha 7 estacions en prolongacions de línies que s’estan construint adaptades.
Millora apreciable en la il·luminació de les andanes
La rehabilitació integral de Santa Eulàlia s’emmarca dins del programa d’inversions de TMB, dotat amb 42 milions d’euros, dels quals 12,5 milions van destinats a rehabilitacions integrals i renovació d’escales mecàniques. Dins del mateix programa s’ha completat recentment la rehabilitació integral de Joanic (L4), està en la fase final d’execució la de Sants Estació (L3) i estan a punt els projectes per fer els treballs a Liceu (L3), Drassanes (L3), Santa Coloma (L1), Llucmajor (L4), Alfons X (L4) i Pubilla Cases (L5).