Page 1 of 3

Programes dels partits polítics sobre ferrocarrils

Posted: Wednesday 11/10/2006 23:02
by Trenscat
Enceto aquest fil després de veure'l al fòrum de Via Lliure http://www.vialliure.org i he cregut interessant postejar-lo aquí també per veure'n les opinions.

Es tracta de saber el què diuen els partits polítics catalans sobre els ferrocarrils i quines propostes fan, ara que vénen eleccions al parlament de Catalunya (em falten els programes del PSC i del PP, que si algú els sap ho pot afegir).

IMPORTANT: es tracta d'opinar exclusivament sobre les propostes que fan els partits, deixant de banda si un partit ens agrada més o menys, són més d'esquerres o més de dretes o si el seu líder és alt o baix. No m'agradaria que tot plegat degenerés en un debat solament polític deixant de banda els ferrocarrils.


CIU
Establirem, de manera immediata amb l'Estat, el calendari per fer efectiu el traspàs a la Generalitat de Catalunya de la gestió dels serveis de rodalies i regionals de RENFE.
Realitzarem actuacions urgents als serveis de rodalies que evitin el col•lapse en les hores puntes, entre les quals s'inclouran un increment de la capacitat, la puntualitat i les freqüències dels trens, i la millora de l'accés a les estacions i als trens.
Ampliarem els horaris nocturns de trens de rodalies i regionals.
Estendrem el servei de rodalies a Girona, Tarragona i Lleida.
Endegarem un servei de trens regionals d'alta velocitat a Catalunya, que permeti unir les capitals catalanes, amb una freqüència alta de trens, que situï Tarragona i Girona a 30 minuts de Barcelona i Lleida, Figueres i Tortosa al voltant de 50 minuts.
Prioritzarem la remodelació de la xarxa ferroviària de Catalunya que possibiliti una millora real del servei, tant en la reducció de temps de viatge com en la millora de la freqüència de trens.
Aprofitarem aquestes obres per implantar l'ample europeu a tota la xarxa, utilitzant les possibilitats que ofereix l'ample mixt per facilitar aquesta transició.
Facilitarem una correcta integració de la xarxa de ferrocarril, tant regional com de rodalies, amb la resta de transport públic.
Habilitarem aparcaments a les estacions de tren.

ERC
Efectuarem el desplegament de la segona línia orbital ferroviària, que uneixi Vilanova amb Mataró, passant per Granollers, Sabadell, Terrassa, Martorell i Vilafranca.
– Efectuarem el desplegament del projecte d'eix transversal ferroviari tenint en compte que el traçat respongui a les necessitats reals del territori, amb una revisió profunda de la funcionalitat i una reconsideració –en alguns trams– de les velocitats previstes i dels traçats, per aconseguir una disminució del volum d'inversió i de l'impacte sobre el territori.
– Estudiarem la viabilitat de l'eix ferroviari de Ponent, que uniria Tortosa amb Lleida.
– Proposarem una solució integral de servei ferroviari al sistema Reus – Tarragona, que comprendrà:
· Interconnexió amb tren convencional o lleuger entre Tarragona i Reus i les poblacions de l'àrea d'influència, amb una especial interacció amb les línies actuals de RENFE.
Connexions eficients per a les mercaderies del port de Tarragona.
· Connexió a l'aeroport amb alta velocitat i amb ferrocarril convencional mitjançant una gran estació intermodal.
– Proposarem una solució integral de servei ferroviari a l'àrea de Girona que comprendrà:
· Interconnexió amb tren convencional o lleuger entre Girona i les poblacions de l'àrea d'influència, amb un especial interacció amb les línies de RENFE actuals.
· Tren lleuger de l'anomenada anella de les Gavarres (Girona –Cassà – Llagostera – Palamós – la Bisbal).
· Connexió de l'aeroport a la xarxa d'alta velocitat convencional mitjançant un tren lleuger.
– Estudiarem la viabilitat d'un tramvia entre Montcada i Reixac i Sabadell.
– Perllongarem els FGC des de Sabadell fins a Castellar i des de Terrassa fins a Matadepera.
– Posarem en estudi la creació d'una línia ferroviària Molins de Rei–Vallirana.
– Perllongarem la línia C1 fins a Lloret.
– Completarem la doble via el Papiol – Mollet.
– Estudiarem la creació d'una nova línia Balaguer – la Seu – Puigcerdà, així com el perllongament de la línia de la Pobla fins a Sort.
– Estudiarem la creació d'una nova línia de tren lleuger Girona – Banyoles – Olot.
– Proposarem la construcció d'una nova línia interior al Maresme que
passi pel centre actual dels nuclis urbans.
Impulsarem la modernització, la millora i el desdoblament de la línia Barcelona – Vic – Ripoll – la Tor de Querol.
– Realitzarem la interconnexió de FGC i Renfe a Manresa.
– Elaborarem un programa de noves estacions de tren en noves realitats urbanes del territori.
– Habilitarem el transbord de Granollers Nord entre les línies Barcelona – Vic i Barcelona – Girona.
– Executarem un túnel de maniobres a la plaça de Catalunya per tal d'aconseguir l'augment de capacitat de la línia del Vallès de FGC.
Supeditarem al resultat d'aquestes obres la possibilitat d'habilitar un nou túnel a Collserola, a baixa cota i per a ús exclusiu de la xarxa ferroviària.
Fixarem l'objectiu de transport de mercaderies per tren en el 15% pel 2025, tal com marca la Unió Europea.
– Millorarem les connexions del port de Barcelona i del Baix Llobregat (àrea logística, sector de l'automòbil, indústria en general...).
– Crearem intercanviadors modals per a mercaderies, en el marc de la
planificació, als nusos d'intersecció de la xarxa ferroviària. Els nous centres logístics a planificar s'hauran d'ubicar a l'entorn d'aquests nusos intermodals.
Estudiarem les possibles connexions ferroviàries dels centres logístics ja existents o en creació amb la xarxa convencional o d'alta velocitat, segons escaigui.
– Connectarem el port dels Alfacs i el centre logístic de l'Aldea amb la línia Casp – Saragossa.
– Integrarem a la xarxa de metro la línia 12 (fins a Castelldefels).
– Perllongarem el servei de metro fins a Sant Joan Despí i Sant Feliu de Llobregat.
– Iniciarem el procés d'harmonització d'amplada de vies amb l'estàndard internacional, especialment per al trànsit de mercaderies, amb un Pla especial d'inversions.

ICV
Millora de la xarxa actual de rodalies i regionals per incrementar-ne la capacitat seguint l'esquema que amb èxit ha aplicat els últims anys els FGC.
¸ Increment de la fiabilitat del servei de rodalies i de la freqüència fins a convertir-lo en un veritable metro regional.
¸ Estudi de la construcció d'una estació a Martorell sobre la via de l'AVE, per fer de node en la difusió de viatgers a través de rodalies-Renfe i FGC.
¸ Prolongació de la línia de rodalies C3 des de l'Hospitalet a Castelldefels a través de Cornellà i Sant Boi.
¸ Construcció de 3 intercanviadors sobre la línia el Papiol-Mollet: a Vullpalleres, a Hospital General de Catalunya i a Baricentro, per connectar les xarxes de Renfe amb la de FGC.
¸ Nova línia C8 de rodalies amb servei Vilafranca-Baricentro-Granollers.
¸ Desdoblament Renfe Arenys-Blanes.
¸ Construcció de la línia Mataró Est-Granollers.
¸ Variant de Mataró per l'interior, per crear quatre noves estacions.
¸ Permeabilització de la línia del Maresme amb tretze passos de qualitat sota la via.
¸ Desdoblament Santa Perpètua-Mollet.
¸ Salt del moltó a Mollet per enllaçar sense cisallaments les línies C7-C2.
¸ Desdoblament Montcada-Vic.
¸ Nova proposta sobre l'Eix Tranversal ferroviari, que doni al desdoblament de la via entre Cervera i Lleida i una nova via entre
Cervera –Igualada – Manresa.
¸ Connexió de Martorell amb Manresa amb velocitat alta com la millor
operació per escurçar els temps de recorregut a Barcelona des de la
Catalunya Central i garantir-ne un enllaç eficient amb la LAV.
¸ Reobertura de la línia Reus-Roda.
¸ Millora de la línia Reus-Casp.
¸ Compra de 70 trens de rodalies i 30 de regionals.
Aquestes inversions suposarien una despesa quadrianual de 3.410 milions d'euros.
ß Creació de noves xarxes de tren-tram a:
¸ Girona-Costa Brava.
¸ Camp de Tarragona.
¸ Vallès Occidental (Cerdanyola-UAB-Sabadell-Terrassa).
I compromís d'estudiar la conversió a servei tren-tram o la creació de les següents línies:
¸ Lleida-Cervera.
¸ Lleida-la Pobla de Segur.
¸ Tortosa-l'Aldea-Amposta-Vinarós.
¸ Olot-Girona.
¸ Centelles-Ripoll.
¸ Pobla de Segur-Esterri d'Àneu
Aquestes inversions suposarien una despesa quadrianual de 1.045 d'euros.
ß Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
¸ Prolongacions fins a enllaçar amb Renfe a Sabadell i Terrassa.
¸ Duplicació de la capacitat del metro del Vallès actuant sobre els ramals de les línies L6 i L7 i fent-ne una nova cua de maniobres a la Pl. Catalunya de Barcelona.
¸ Iniciar el Servei de viatgers de Manresa a Súria i Sallent.
¸ Metro del Bages i duplicació de via entre Martorell i Monistrol.
¸ Metro de l'Anoia.
¸ Compra de nous trens.
Aquestes inversions suposaran una despesa quadrianual de 348 milions
d'euros.
ß Xarxa de metro i tramvia del continu urbà de Barcelona
Acabar les obres en curs, bo i controlant amb el màxim rigor la despesa en algunes de les obres. Aquestes actuacions són: L9 (Besòs - Llobregat), Prolongacions de la L5 Horta-Carmel, de la L3 Canyelles-
Trinitat Nova, de la L3 a Pont d'Esplugues i de la L2 Pep Ventura –
Badalona; unió dels dos tramvies per la Diagonal, entre Pl. Francesc
Macià i Pl. Glòries, en superfície, prolongació del tramvia des de Sant Feliu fins a Quatre Camins i la variant del tramvia per Laureà Miró; compra de 89 metros i 10 tramvies, intercanviadors de Sagrera- Meridiana i de Torrassa.
Aquestes inversions suposaran una despesa quadrianual de 5.741
milions d'euros.

Posted: Wednesday 11/10/2006 23:50
by Watermark
Les dues darreres propostes m'agraden força (excepte alguns detalls tipus omplir les línies d'estacions "à la FGC" o aquesta nova dèria política compulsiva pels tren-trams...) però cal dir que en 4 anys ni borratxos fan la quarta part de tot el que diuen... :?

La primera proposta la veig poc ferroviària (no proposa noves linies) i força populista: AVE por aquí, AVE por allá, Rodalies a tot arreu i ¡qué dolenta que és la Renfe! (de veritat creuen que en una xarxa tan gran i complexa com la d'Adif es pot tenir un servei com el de FGC?), ah, espero que aixó de "reducció de temps de viatge" es refereixi principalment a FGC... :roll: Això si, encara que no m'agradi gaire, és la proposta més realista de totes (excepte aixó d'Alta Velocitat BCN-Tortosa en 50 minuts...). I molt encertada la proposta de doble ample a tot la xarxa Adif (encara que haurien de mirar també cap a la linia Llobregat-Anoia...)

Posted: Wednesday 11/10/2006 23:52
by Watermark
Per cert no seria mala idea rebuscar els programes electorals del 2003 per veure si s'ha arribat al 10% del promés... :twisted:

Posted: Thursday 12/10/2006 0:45
by Ferrovi
Seré critic amb tots els partits, no em deixaré cap per no provocar dicussió. Sincerament, això es el que jo crec

CIU: la proposta més realista, i es bona idea el canvi de amples, que es el que necessitem. Pero... falta l'Eix Transversal Ferroviari, que es algo esencial per a Catalunya
ERC: prometen molt, pero si guanyen (cosa que serà dificil) no podràn cumplir ni un 5% en vuit anys. Encara que la majoría de coses son esencials per a la mobilitat del país. Pero no podem ablidar que tot això no es pot fer en tant poc temps, i més sabent que la burocràcia es molt lenta.
IVC: aquests no s'han passat quatre pobles, si no quatrecents, s'han passat prometent coses. Les seves propostes son molt bones, pero necessitariem més de un segle per aconseguir-ho. Es un somni...

Posted: Thursday 12/10/2006 11:59
by Jordilar
Política?

:tancat :tancat :tancat

Posted: Thursday 12/10/2006 12:35
by Trenscat
Jordilar wrote:Política?

:tancat :tancat :tancat
Home, això és política "". Crec que és interessant saber què diuen els partits sobre propostes de ferrocarril, ja he dit que no és per dir si CIU són més no sé què o els altres més no sé quantos, sinó simplement opinar si per exemple canviar l'ample de via de la xarxa catalana, fer l'Eix Transversal o estudiar un eix Tortosa-Lleida són bones propostes o no.

En resum, és per opinar de les propostes i no dels partits.

Posted: Thursday 12/10/2006 15:27
by Sky
Jo també he fet una recopilació en aquest fil d'SSC.

Les del PPC són aquestes:
Partit Popular

TRENS

A fer:
  • Línia Orbital.
  • Línia 12 del metro de Barcelona.
  • Connexions ferroviàries als ports de Barcelona i Tarragona.
  • Nova línia Mollet-Figueres d'ús exclusiu de mercaderies.
  • Anella ferroviària al Vallès a l'estil de Metro Sud (Madrid).
  • Perllongament del metro de Barcelona Zona Universitària-Esplugues.
  • Perllongament del Trambaix fins a Molins de Rei, Sant Vicenç dels Horts i Pallejà.
  • Desdoblament de la línia FGC Martorell-Igualada.
  • Desdoblament de la línia Montcada-Vic.
  • Perllongament de la línia de la Pobla fins l'Alt Urgell i des d'aquí tren lleuger fins Andorra.
A estudiar:
  • Eix Transversal Ferroviari i connexió ferroviària a la Garrotxa.
FONT: http://www.myfilehut.com/userfiles/4234 ... t_comu.pdf
Les de CiU (surten desenvolupades al programa complet):
Convergència i Unió

TREN

A fer:
  • Connexió Sants-Sagrera pel corredor del Vallès si no es fa l'estació de Ps. de Gràcia.
  • Connexió TGV València-Barcelona i corredor mediterrani per a mercaderies.
  • Desdoblament línia Lleida-Manresa.
  • Desdoblament línia Barcelona-Puigcerdà.
  • Nou corredor del Maresme Barcelona-Mataró.
  • Línia Orbital.
  • Tren lleuger La Seu-Andorra.
  • Connexions d'alta velocitat als aeroports del Prat, Girona i Reus.
  • Connexió Trambaix i Trambesòs.
  • Línia 12 amb el seu traçat original.
  • Metro lleuger Tarragona-Reus-Salou.
  • Metro lleuger Girona-Salt.
  • Prolongació de les línies FGC a Sabadell i Terrassa.
A Estudiar:
  • Implantar l'ample universal a tota la xarxa actual.
FONT: http://www.myfilehut.com/userfiles/42345/9779.pdf
Em falten les del PSC perquè encara no he trobat el programa íntegre al seu web. :?

Posted: Thursday 12/10/2006 16:24
by sequera
Jo tampoc he trobat, encara , el programa electoral PSC en infraestructures, però el PAIS va fer un recull d'alguns aspectes

Infraestructuras.

La principal apuesta es garantizar que el Estado invierta en Cataluña la misma proporción de la aportación catalana al PIB español (18,5%).

En cifras, ello se traduce en una inversión anual por parte del Estado superior a los 2.500 millones de euros, de los cuales 1.800 millones se destinarán a la red viaria y ferroviaria.

En cuanto al ferrocarril, los socialistas plantean:

-Traspasar la red de cercanías de Renfe a la Generalitat.
-Iniciar dos proyectos emblemáticos presentados por el tripartito: el eje transversal ferroviario y el tren que enlazará Vilanova i la Geltrú y Mataró pasando por Martorell, Terrassa y Granollers.
-En la red viaria, apuestan por el Cuarto Cinturón y por desdoblar el eje transversal.
-En cuanto al aeropuerto de El Prat, piden crear un consorcio gestor entre la Generalitat y el Estado.
-El PSC recupera su intención de conectar la red eléctrica española con la francesa para asegurar "el suministro eléctrico".


http://www.elpais.es/articulo/cataluna/ ... cat_5/Tes/

Re: Programes dels partits polítics sobre ferrocarrils

Posted: Friday 13/10/2006 11:20
by entfe001
ICV wrote:ß Creació de noves xarxes de tren-tram a:
¸ Girona-Costa Brava.
¸ Camp de Tarragona.
¸ Vallès Occidental (Cerdanyola-UAB-Sabadell-Terrassa).
I compromís d'estudiar la conversió a servei tren-tram o la creació de les següents línies:
¸ Lleida-Cervera.
¸ Lleida-la Pobla de Segur.
¸ Tortosa-l'Aldea-Amposta-Vinarós.
¸ Olot-Girona.
¸ Centelles-Ripoll.
¸ Pobla de Segur-Esterri d'Àneu
Aquestes inversions suposarien una despesa quadrianual de 1.045 d'euros.
La proposta més realista de totes, pel que fa a dotació pressupostària: 1.045 euros :D

Malauradament, al final em temo que serà així :evil:

Re: Programes dels partits polítics sobre ferrocarrils

Posted: Friday 13/10/2006 15:33
by Sky
entfe001 wrote:La proposta més realista de totes, pel que fa a dotació pressupostària: 1.045 euros
Aquesta (del programa del PP) també és bona:

Image

:|

Posted: Friday 13/10/2006 15:45
by Jordi Freixas
Ferrovi wrote:Seré critic amb tots els partits, no em deixaré cap per no provocar dicussió. Sincerament, això es el que jo crec

CIU: la proposta més realista, i es bona idea el canvi de amples, que es el que necessitem. Pero... falta l'Eix Transversal Ferroviari, que es algo esencial per a Catalunya
ERC: prometen molt, pero si guanyen (cosa que serà dificil) no podràn cumplir ni un 5% en vuit anys. Encara que la majoría de coses son esencials per a la mobilitat del país. Pero no podem ablidar que tot això no es pot fer en tant poc temps, i més sabent que la burocràcia es molt lenta.
IVC: aquests no s'han passat quatre pobles, si no quatrecents, s'han passat prometent coses. Les seves propostes son molt bones, pero necessitariem més de un segle per aconseguir-ho. Es un somni...
Totalment d'acord.

$$$€€€$$$

Posted: Friday 13/10/2006 17:09
by Santfeliuenc
Hola,

Mirad, que me den a mi la PA$TA y ya INVI€RTO yo.

;)

Saludos,
Sergio

Posted: Saturday 14/10/2006 1:49
by metrohool
huashuashuashuashuashuashuashuashuashuashuashuas
huashuashuashuashuashuashuashuashuashuashuashuas
huashuashuashuashuashuashuashuashuashuashuashuas
:x :x :x :x

:begut :begut :begut :begut :begut :begut :begut :begut :riure

Posted: Saturday 14/10/2006 3:01
by Jordi Freixas
sequera wrote:-Traspasar la red de cercanías de Renfe a la Generalitat.
Que figuri això en el seu programa electoral, quan es tractava d'una de les fites del nou Estatut, és demagogia.

Per cert...
Partit dels Socialistes de Catalunya wrote:TREN

A fer:

70 nous trens a Rodalies Barcelona.
Això ja no és demagògia. Directament, és incompetència crònica.

Posted: Saturday 14/10/2006 9:34
by 594-001-0
No se, mucho prometen... Después gane quien gane, da igual quien sea, no harán ni el 0,5% de todo lo que han dicho...

Posted: Saturday 14/10/2006 12:28
by aarongilp
594-001-0 wrote:No se, mucho prometen... Después gane quien gane, da igual quien sea, no harán ni el 0,5% de todo lo que han dicho...
Ah, pero...¿¿harán algo??

Posted: Saturday 14/10/2006 12:39
by metring
Podrien fer un DVD virtual de com quedaria Catalunya, amb l'ampliació de transport que cada partit vol proposar, ja sabeu per a on vaig... :D :)

Posted: Saturday 14/10/2006 13:10
by Duke
La proposta del PSC ( que també es podria dir PSB ), és la menys ambiciosa:

- Compra de 70 nous trens de rodalies

I ja està xD

De totes maneres suposo que es deu referir a la compra de 70 trens de rodalies de FGC perque que jo sàpiga, rodalies RENFE no es competència de la Generalitat encara ( i encara faltaran molts anys )...

De totes maneres espero que almenys tinguin la decència de no dir que potencien el ferrocarril, de la mateixa manera que ho diu el PSOE a Madrid, que desprès veiem que l'únic ferrocarril que potencien és l'AVE ( igual que feia el PP ) Un AVE que arriba en retard i ja ha perdut la batalla devant de les companyies aeries de Low Cost ( com es pot veure a l'Eurostar que no pot competir amb les línies de baix cost que van a Londres ), excepte que l'AVE es converteixi en ferrocarril de mercaderies que aleshores sí seria competent.

Posted: Saturday 14/10/2006 17:41
by javi82
Duke wrote:Un AVE que arriba en retard i ja ha perdut la batalla devant de les companyies aeries de Low Cost ( com es pot veure a l'Eurostar que no pot competir amb les línies de baix cost que van a Londres )
xD xD

Però si precisament l'Eurostar cada cop més està guanyant terreny al transport aeri! Això s'ha notat encara més quan s'ha obert la primera fase del CTRL, quan a la tardor de l'any vinent es completi, es passi a St.Pancras i la durada del trajecte Londres-Paris sigui 2h15 amb una puntualitat del 99%, el transport aeri entre les dues capitals serà encara més testimonial.

Dades de la quota de mercat de l'Eurostar en el trajecte Londres-Paris:

jul 2003 60%
jul 2004 66%
ene 2005 68%
ene 2006 71%

http://www.eurostar.com/UK/uk/leisure/a ... _09_04.jsp
http://www.eurostar.com/UK/uk/leisure/a ... _01_05.jsp
http://www.eurostar.com/UK/uk/leisure/a ... rostar.jsp

Posted: Sunday 15/10/2006 22:54
by Jordi Freixas
metring wrote:ja sabeu per a on vaig... :D :)
No... què va... :roll: